Mientje schreef op 05 april 2004 om 15:36:Ik vind alles nog te zacht wat hier gezegd is.
Jomanda is écht niet alleen maar een kwakzalver of charlatan, zij staat in dienst van de satan en daar is geen goed woord voor.[/q]
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld worde... Hoe kun je er nou een uitspraak over doen of iemand anders in dienst van satan staat... Dat zijn wat mij betreft beweringen waar je je verre van moet houden als je serieus genomen wilt worden, omdat het uitspraken zijn die verder strekken dan een mens kan overzien. We leven toch niet meer in de middeleeuwen, toen iedereen die maar iets anders was werd uitgemaakt voor heks? Sommige medegelovigen kunnen er zó makkelijk in zijn om iemand te bestempelen als 'slechte gelovige', 'die kan niet in de hemel komen', of hier dus 'zij staat in dienst van satan'. Ik vind dat een uitspraak die je niet kunt verantwoorden.
quote:
Zij zegt toch zelf herhaaldelijk dat zij het van de verlichte wezens aan gene zijde verwacht ? Wie denken jullie dat dat zijn ?
Zij zegt dat omdat het lekker interessant klinkt. Omdat er een hoop mensen zijn die al lang niet meer aangesproken worden door het Christelijk geloof (in welke vorm dan ook) en die op zoek zijn naar een nieuwe vorm van spiritualiteit. Zij weet waar ze geld aan kan verdienen, zo eenvoudig is het. Als ik alles wat zij zegt voor waarheid aan moet nemen, dan wordt het helemaal een mooie boel.
Dus... dat doe ik niet. En daarom beschouw ik haar hele spektakel gewoon als onzin.
quote:
Waarom denken jullie dat zij een blauwe ( en geen paarse) jurk aan heeft ? Dacht je dat dit toeval was ? Waarom is zij zo met Maria verbonden ?
Die dominee van Hour of Power, Robert Schuller, heeft ook een
blauwgetinte toga. Nou en? Omdat Jomanda zelf blauw heeft uitgekozen is ze een instrument van de duivel? Ik heb bijna alleen maar blauwe kleding... Dat zij zo met Maria verbonden is, klinkt ook als volslagen onzin. Ik kan toch ook roepen dat ik in contact sta met Mozes en dat Mozes mij berichtjes stuurt? Dat is gewoon *onzin* maar maakt mij nog geen duivelsaanbidder...
quote:
Waarom laat zij aan het begin van elke sessie een mantra zingen ?
Omdat het Liedboek voor de Kerken niet echt een lekkere optie is, gezien het feit dat daar Christus de enige weg tot God is. Wat zij propageert, is dat zij in verbinding staat met 'hogere machten'... Dus dat past niet goed in haar straatje. Een mantra wel, want dat is lekker mystiek en dat trekt mensen aan, omdat het tóch iets religieus heeft.
[q]Al met al blijf verre van haar.