Auteur Topic: Jomanda  (gelezen 6910 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Gepost op: april 05, 2004, 01:05:31 pm »
Recentelijk heeft dit 'medium' haar stilzwijgen van 6 maanden (om boete te doen voor Nederland) doorbroken. Ze kwam uitgebreid op tv, bij B&W zei ze dat ze Sylvia Millecam zag staan achter de presentatrice.

Wat vinden wij van Jomanda? Ik erger me gruwelijk aan deze doos. Jomanda is een kwakzalver die door slimme trucjes (?) een massa wanhopige c.q. goedgelovige mensen in de maling neemt. Ik vind haar echt een mega-trut.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Macguinness

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2004, 01:10:09 pm »
Ze is gewoon ziek in haar hoofd.
Best wel sneu eigenlijk.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2004, 01:13:09 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 april 2004 om 13:05:
Ze kwam uitgebreid op tv, bij B&W zei ze dat ze Sylvia Millecam zag staan achter de presentatrice.

Says it all, doesn't it?   :w

Persoonlijk denk ik dat ze voornamelijk een kwakzalver is, een charlatan, misschien gelooft ze zelf wel heilig in wat ze doet, maar in mijn ogen is het vooral ENORME onzin.
Het ergste is dat onschuldige (zieke) mensen op haar vertrouwen en bedrogen uitkomen of reguliere behandelingen die ze wellicht zouden kunnen helpen, links laten liggen ter faveure van ingestraald water of zoiets.  

En als het per ongeluk geen onzin is, is het helemaal gevaarlijk want dan is het vet occult. Persoonlijk hou ik niet zo van het "achter elke boom een demon" fenomeen, maar stel je eens voor dat het eens werkt wat Jomanda doet, dan is dat alleen maar erger dan wanneer het niet werkt.

Duidelijk geval van opzouten   :(  Ik heb geen goed woord voor haar over.
Maar ik heb trouwens nog nooit iemand iets positiefs over haar horen zeggen als ik er eens over nadenk... vraag me af bij wie ze toch zo populair is?  :/
Bombus terrestris Reginae

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2004, 01:16:48 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 05 april 2004 om 13:13:
vraag me af bij wie ze toch zo populair is?  :/
God houd wel van haar.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2004, 01:19:12 pm »

quote:

Dooddoener van de eeuw...  _/-\o_

Ja, God houdt vast wel van haar, maar ik denk niet dat Hij ervan houdt dat ze Zijn kindjes allemaal onzin (in het beste geval) of anders allemaal "duivelse zaken" op de mouw spelt.

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2004, 01:28:11 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 05 april 2004 om 13:19:
[...]

Dooddoener van de eeuw...  _/-\o_

Ja, God houdt vast wel van haar, maar ik denk niet dat Hij ervan houdt dat ze Zijn kindjes allemaal onzin (in het beste geval) of anders allemaal "duivelse zaken" op de mouw spelt.
Hoe denk jij een licht in deze wereld te zijn door over mensen te praten achter hun rug om? Volgens mij ben je dan niets anders dan iemand die bij de Story werkt.....Ik bedoel dit trouwens niet persoonlijk maar vind het ongepast om zomaar mensen door de mangel te halen...óók deze mensen zouden eens tot inkeer kunnen komen....en wat dan?.....hoe denk je je dan te kunnen verantwoorden...?

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2004, 01:33:20 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 april 2004 om 13:28:
[...]
...óók deze mensen zouden eens tot inkeer kunnen komen....en wat dan?.....hoe denk je je dan te kunnen verantwoorden...?

En tot die tijd mag je niets van ze vinden? Dus eigenlijk mag je niets van andere mensen vinden, of althans, deze mening niet uiten zolang deze niet positief is? :)

Feit blijft dat deze mevrouw op dit moment mensen dingen voorspiegelt die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon *onzin* zijn. Dát is kwalijk, niet de vaststelling daarvan.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 01:34:29 pm door Superdeboer »
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2004, 01:43:13 pm »

quote:

Superdeboer schreef op 05 april 2004 om 13:33:
[...]

En tot die tijd mag je niets van ze vinden? Dus eigenlijk mag je niets van andere mensen vinden, of althans, deze mening niet uiten zolang deze niet positief is? :)
Hoe zal dat gebeuren, geliefden?  Als onze gezindheid gelovig gericht is op God; als we nastreven wat Hem welgevallig en aangenaam is; als we verrichten wat in overeenstemming is met zijn vlekkeloze wil en wij de weg der waarheid bewandelen, terwijl we ver van ons werpen alle ongerechtigheid, boosheid, hebzucht, twist, boosaardigheid, list, laster, kwaadsprekerij, haat jegens God, opschepperij en trots, eerzucht en ongastvrijheid. Wie dat doen worden door God gehaat"

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #8 Gepost op: april 05, 2004, 01:48:15 pm »
Mensen aanspreken op hun fouten is soms juist een teken van liefde.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #9 Gepost op: april 05, 2004, 01:52:00 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 april 2004 om 13:28:
óók deze mensen zouden eens tot inkeer kunnen komen....en wat dan?.....hoe denk je je dan te kunnen verantwoorden...?

Als Jomanda tot inkeer komt ben ik de eerste die staat te juichen. Tot die tijd vind ik dat ze erg slecht bezig is.

Laat ik zeggen dat ik wat ze doet in het beste geval grote onzin vind, maar waarschijnlijk puur fout, hetzij mensen schade berokkenen door het geven van valse hoop, hetzij occulte zaken of op zijn minst weghouden bij God en daar mag ik me best negatief over uitlaten.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #10 Gepost op: april 05, 2004, 01:53:01 pm »
De zweefteef kan me niet zo boeien.

Dat Jomanda nog steeds populair is zegt meer over haar volgelingen dan over die paarse jurk zelf.  Dat aangaat zijn we echt niet zoveel verschillend vergeleken met één of ander Afrikaans volk die met voodoo bepaald onheil probeert af te wenden.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 02:00:37 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #11 Gepost op: april 05, 2004, 01:55:29 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 05 april 2004 om 13:52:
[...]

Als Jomanda tot inkeer komt ben ik de eerste die staat te juichen. Tot die tijd vind ik dat ze erg slecht bezig is.

Laat ik zeggen dat ik wat ze doet in het beste geval grote onzin vind, maar waarschijnlijk puur fout, hetzij mensen schade berokkenen door het geven van valse hoop, hetzij occulte zaken of op zijn minst weghouden bij God en daar mag ik me best negatief over uitlaten.

Precies, en daarmee doe je precies hetzelfde als ongelovigen over jou denken. Ze laten zich ook negatief over jou uit omdat zij vinden dat jij niet goed bezig bent ( als gelovige)
Neem je dus een andere houding aan dan niet-gelovigen? Nee. Nou veel succes dan maar.
Allemaal één pot nat.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #12 Gepost op: april 05, 2004, 01:58:13 pm »
Yes! tekstensmijterij! ;)
matth. 24:
11 En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. 12 En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. 13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden. 14 En dit evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn.
en dan nog 1 Johannes 4:
1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. 4 Gíj zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is. 5 Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld en hoort de wereld naar hen. 6 Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet. Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling.

inderdaad, God's liefde is groot, maar Hij waarschuwt duidelijk voor de gevaren van valse profeten en leraren. Als kinderen van God en als Zijn getuigen in de wereld is het onze plicht om anderen te waarshuwen en te behoeden voor het kwaad van de geesten die niet uit God zijn.
Natuurlijk betekent dat niet dat je je zou moeten overgeven aan kwaadsprekerijen en dergelijke, maar een op God's woord gefundeerde waarschuwing voor deze praktijken lijkt me zeker gepast.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 02:00:38 pm door arend »
...

Superdeboer

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #13 Gepost op: april 05, 2004, 01:59:50 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 april 2004 om 13:55:
[...]
Neem je dus een andere houding aan dan niet-gelovigen? Nee. Nou veel succes dan maar.
Allemaal één pot nat.
En wat ten aanzien van de broederlijke vermaningen dan? Mag de ene gelovige de ander niet waarschuwen voor de dwaalleraars dan? Mag * Bumblebee (bijvoorbeeld) mij hier niet waarschuwen voor de valse leer van deze Jomanda? Is dat niet juist een praktische uitwerking van het 'ver van ons werpen van alle ongerechtigheid, boosheid, boosaardigheid, en haat jegens God'? Wat kan God ertegen hebben als de ene gelovige de ander behoedt voor de weg van het ongeloof?
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #14 Gepost op: april 05, 2004, 02:00:42 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 april 2004 om 13:55:
Precies, en daarmee doe je precies hetzelfde als ongelovigen over jou denken. Ze laten zich ook negatief over jou uit omdat zij vinden dat jij niet goed bezig bent (als gelovige)
Allemaal één pot nat.

Sorry, maar hier snap ik echt he-le-maal niets van. Wat bedoel je precies?

Inderdaad vinden veel ongelovigen het geloof onzin. Dat is een negatieve uitspraak.
Ook vinden veel ongelovigen het geloof niet goed, bijvoorbeeld omdat ze het vrouw-onderdrukkend vinden of zo. Ook dat is negatief.

Maar dat is hun goed recht om te vinden! Ik ben het er niet mee eens, en ik denk dat ze het bij het verkeerde eind hebben, maar ze mogen het van mij vinden.

In die zin ben ik inderdaad één pot nat met hen, want ik vind dat Jomanda op zijn minst onzin is, maar waarschijnlijk écht fout bezig is. En dat mag ik ook vinden! Als ze ermee ophoudt, prima, des te beter, maar tot die tijd vind ik dat ze ronduit verkeerd bezig is.

Houdt geloven dan in dat je het nooit meer ergens mee oneens mag zijn of zo?
Dan zou ik toch maar eens wat beter kijken naar wat Jezus allemaal deed.

Smiley wegge-edit.
Zie de teksten van Arend en Superdeboer.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 02:02:07 pm door Bumblebee »

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #15 Gepost op: april 05, 2004, 02:02:01 pm »

quote:

Natuurlijk betekent dat niet dat je je zou moeten overgeven aan kwaadsprekerijen en dergelijke, maar een op God's woord gefundeerde waarschuwing voor deze praktijken lijkt me zeker gepast.

Hier wordt gewoon op een ongepaste manier met scheldwoorden t.a.v Jomanda gesmeten.
Ga dan inhoudelijk in waarom je haar "diensten" niets vindt.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #16 Gepost op: april 05, 2004, 02:02:32 pm »
da's wat anders dan wat je eerst zei....
...

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #17 Gepost op: april 05, 2004, 02:04:24 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 05 april 2004 om 14:00:
[...]

Sorry, maar hier snap ik echt he-le-maal niets van. Wat bedoel je precies?

Inderdaad vinden veel ongelovigen het geloof onzin. Dat is een negatieve uitspraak.
Ook vinden veel ongelovigen het geloof niet goed, bijvoorbeeld omdat ze het vrouw-onderdrukkend vinden of zo. Ook dat is negatief.

Maar dat is hun goed recht om te vinden! Ik ben het er niet mee eens, en ik denk dat ze het bij het verkeerde eind hebben, maar ze mogen het van mij vinden.

In die zin ben ik inderdaad één pot nat met hen, want ik vind dat Jomanda op zijn minst onzin is, maar waarschijnlijk écht fout bezig is. En dat mag ik ook vinden! Als ze ermee ophoudt, prima, des te beter, maar tot die tijd vind ik dat ze ronduit verkeerd bezig is.

Houdt geloven dan in dat je het nooit meer ergens mee oneens mag zijn of zo?
Dan zou ik toch maar eens wat beter kijken naar wat Jezus allemaal deed.

Smiley wegge-edit.
Zie de teksten van Arend en Superdeboer.
Ja hoor, maar je kunt het ook op een andere manier brengen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #18 Gepost op: april 05, 2004, 02:07:30 pm »
Nee, dat kan niet, want dit:

quote:

Bumblebee schreef op 05 april 2004 om 13:13:
Persoonlijk denk ik dat ze voornamelijk een kwakzalver is, een charlatan, misschien gelooft ze zelf wel heilig in wat ze doet, maar in mijn ogen is het vooral ENORME onzin.
Het ergste is dat onschuldige (zieke) mensen op haar vertrouwen en bedrogen uitkomen of reguliere behandelingen die ze wellicht zouden kunnen helpen, links laten liggen ter faveure van ingestraald water of zoiets.  En als het per ongeluk geen onzin is, is het helemaal gevaarlijk want dan is het vet occult. Persoonlijk hou ik niet zo van het "achter elke boom een demon" fenomeen, maar stel je eens voor dat het eens werkt wat Jomanda doet, dan is dat alleen maar erger dan wanneer het niet werkt.

is gewoon precies hoe ik erover denk!

En sorry hoor, maar zeg nou zelf... je bent gewoon niet helemaal lekker als je Sylvia Millecam ziet staan in een TV programma!!  :w
Daar kan ik met de beste wil van de wereld niet "respectvol" over praten.

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #19 Gepost op: april 05, 2004, 02:09:43 pm »

quote:

arendpleysier schreef op 05 april 2004 om 14:02:
da's wat anders dan wat je eerst zei....

Nee hoor.

Discussieren over iemand zonder aanziens des persoons. Volgens mij kan dat niet. En dat haar werken slecht zijn zoals jij al die bijbelteksten aanhaalt weet iedereen die gelooft.
Waarom dan nog over haar (slecht) praten....?

Superdeboer

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #20 Gepost op: april 05, 2004, 02:11:07 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 april 2004 om 14:04:
[...]
Ja hoor, maar je kunt het ook op een andere manier brengen.

Sommige mensen hebben niet de gave van de tact en de subtiele formulering. Toch kun je ook bij hen tussen de regels lezen dat er sprake is van een afkeer van het *fenomeen* en de *bezigheden* van Jomanda, in plaats van dat er puur op de persoon gescholden wordt. Tenzij je niet die achterliggende boodschap wilt vinden, en meteen valt over het eerste de beste harde woord dat wellicht in een emotionele vlaag neergezet is. Om dan die mensen meteen voor de voeten te werpen dat God hen haat, omdat het kwaadsprekerij en laster is, lijkt mij kort door de bocht en bekrompen.

Ik kan mij ook ernstig opwinden over Jomanda, zeker als je dat geval van Silvia Millecam als voorbeeld neemt. Dat er dan wel eens een wat minder subtiel woord over je lippen komt... lijkt mij eigenlijk niet meer dan begrijpelijk. Mijn punt: kijk naar de bedoeling van de tekst, niet naar hoe het geformuleerd is, want dan vallen er nog een hoop komma's recht te zetten op een forum als dit... :)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #21 Gepost op: april 05, 2004, 02:11:26 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 april 2004 om 14:09:
En dat haar werken slecht zijn zoals jij al die bijbelteksten aanhaalt weet iedereen die gelooft. Waarom dan nog over haar (slecht) praten....?
Hm, je hebt gelijk, denk ik.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #22 Gepost op: april 05, 2004, 02:12:29 pm »
d:)b
misschien heeft iedereen hier wel een beetje gelijk
(ja, ik ben postmodern  B)  )
...

Superdeboer

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #23 Gepost op: april 05, 2004, 02:14:44 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 april 2004 om 14:09:
[...]
En dat haar werken slecht zijn zoals jij al die bijbelteksten aanhaalt weet iedereen die gelooft.
Waarom dan nog over haar (slecht) praten....?

Wie zegt dat hier op het GKV-forum alleen maar volmaakt gelovigen rondlopen. En hoeveel gelovigen grijpen tóch als laatste hoop soms naar de mogelijkheid van iemand als Jomanda? Dat lijkt me dus geen reden om de discussie hier te blokkeren eigenlijk. En zelfs al zou iedereen het hier met elkaar eens zijn dat het op basis van bijbelse teksten een verwerpelijke zaak is, dan blijf ik erbij dat het niemand kwaad doet om dat te bevestigen. Al is het maar een preventieve 'vermaning' van de medegelovige. :)

edit:Ik ben het overigens onmiddellijk met je eens als je zegt dat een reactie als...

Ze is gewoon ziek in haar hoofd.
Best wel sneu eigenlijk.

... ongepast en overbodig is.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 02:18:12 pm door Superdeboer »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #24 Gepost op: april 05, 2004, 02:17:36 pm »

quote:

Superdeboer schreef op 05 april 2004 om 14:14:
Wie zegt dat hier op het GKV-forum alleen maar volmaakt gelovigen rondlopen. En hoeveel gelovigen grijpen tóch als laatste hoop soms naar de mogelijkheid van iemand als Jomanda? Dat lijkt me dus geen reden om de discussie hier te blokkeren eigenlijk. En zelfs al zou iedereen het hier met elkaar eens zijn dat het op basis van bijbelse teksten een verwerpelijke zaak is, dan blijf ik erbij dat het niemand kwaad doet om dat te bevestigen. Al is het maar een preventieve 'vermaning' van de medegelovige. :)

En dát is ook waar!

Laten we dus de discussie op een nette manier voortzetten en geen woorden meer gebruiken als doos, mega-trut, niet helemaal lekker, ziek in je kop (Foei, Pleun en Bumblebee!!  O-) ) maar het inhoudelijk hebben over haar praktijken.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #25 Gepost op: april 05, 2004, 02:18:52 pm »
mnja. en die zijn fout. slotje dus.
...

Does

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #26 Gepost op: april 05, 2004, 02:19:22 pm »
Is dit het Jomanda adoratie topic? :P
Live vanuit de luie stoel

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #27 Gepost op: april 05, 2004, 02:20:04 pm »
Nee Arend, geen slotje, want:

quote:

Superdeboer schreef op 05 april 2004 om 14:14:
zelfs al zou iedereen het hier met elkaar eens zijn dat het op basis van bijbelse teksten een verwerpelijke zaak is, dan blijf ik erbij dat het niemand kwaad doet om dat te bevestigen. Al is het maar een preventieve 'vermaning' van de medegelovige. :)
Dusssss....   :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #28 Gepost op: april 05, 2004, 02:25:46 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 05 april 2004 om 14:17:
[...]

Laten we dus de discussie op een nette manier voortzetten en geen woorden meer gebruiken als doos, mega-trut, niet helemaal lekker, ziek in je kop (Foei, Pleun en Bumblebee!!  O-) )  

Als ik zulke termen gebruik is dat een teken van liefde.  O-)

Hoewel...  8)7

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #29 Gepost op: april 05, 2004, 02:30:55 pm »
nou, nog iemand iets zinnigs toe te voegen aan mijn bijbelteksten? wel netjes graag (pleun?)
...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #30 Gepost op: april 05, 2004, 02:33:13 pm »

quote:

arendpleysier schreef op 05 april 2004 om 14:30:
nou, nog iemand iets zinnigs toe te voegen aan mijn bijbelteksten? wel netjes graag (pleun?)

What can I say? Je hebt gelijk (m.a.w. de bijbel heeft gelijk)  B)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #31 Gepost op: april 05, 2004, 03:36:34 pm »
Ik vind alles nog te zacht wat hier gezegd is.
Jomanda is écht niet alleen maar een kwakzalver of charlatan, zij staat in dienst van de satan en daar is geen goed woord voor.

Zij zegt toch zelf herhaaldelijk dat zij het van de verlichte wezens aan gene zijde verwacht ? Wie denken jullie dat dat zijn ?

Je ziet herhaaldelijk met haar handen "srijken" wat God verbiedt.

Waarom denken jullie dat zij een blauwe ( en geen paarse) jurk aan heeft ? Dacht je dat dit toeval was ? Waarom is zij zo met Maria verbonden ?

Waarom laat zij aan het begin van elke sessie een mantra zingen ?

Al met al blijf verre van haar.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #32 Gepost op: april 05, 2004, 03:42:14 pm »

quote:

Mientje schreef op 05 april 2004 om 15:36:
Waarom denken jullie dat zij een blauwe ( en geen paarse) jurk aan heeft ? Dacht je dat dit toeval was ? Waarom is zij zo met Maria verbonden ?

Ik ben het helemaal met je eens maar dit snap ik niet.

Wat heeft Maria er mee te maken? We mogen toch aannemen dat Maria niet in dienst van de satan staat! En de kleur van haar jurk  :?  is blauw een occulte kleur of zo?

Ik bedoel, ik ben het 100% met je eens maar ik denk

(1) dat ze zelf niet weet dat ze in dienst van satan is, maar denkt dat ze echt goed doet met haar verlichte wezens.
(2) dat je ook niet weer achter iedere boom een boze geest moet zoeken, en dat er in principe niet veel kwaad schuilt in het dragen van een blauwe jurk (één van mijn favoriete zomerjurkjes is blauw - okee beetje flauwe opmerking maar toch)
(3) er ook heeeeeel veel onzin bij zit (dus toch ook een kwakzalver en charlatan) en een klein beetje occultisme, wat natuurlijk al genoeg reden is om bij haar vandaan te blijven.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #33 Gepost op: april 05, 2004, 04:27:59 pm »
Een klein beetje occult bestaat niet, het is vóór of tégen God.

En die blauwe kleur staat ook i.v.m. Maria, zou ik even moeten opzoeken.
En als zij opdrachten van Maria doorkrijgt om een halfjaar te zwijgen, is dat wél occult.

Maar lees onderstaand artikel maar eens en oordeel zelf of je er niet ver vandaan moet blijven.

http://huizen.dds.nl/~lkoene/jomrbn.html

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #34 Gepost op: april 05, 2004, 04:30:56 pm »

quote:

Mientje schreef op 05 april 2004 om 16:27:
En die blauwe kleur staat ook i.v.m. Maria, zou ik even moeten opzoeken.
En als zij opdrachten van Maria doorkrijgt om een halfjaar te zwijgen, is dat wél occult.
Maar lees onderstaand artikel maar eens en oordeel zelf of je er niet ver vandaan moet blijven.

Zoals ik al schreef, ik ben het er helemaal mee eens dat je er bij vandaan moet blijven.

Ik geloof niet dat Maria voor de satan werkt dus als Jomanda boodschappen beweert door te krijgen van Maria lijkt me dat onzin, Jomanda wordt daarmee misleid.

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #35 Gepost op: april 05, 2004, 04:44:07 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 05 april 2004 om 16:30:
[...]

Zoals ik al schreef, ik ben het er helemaal mee eens dat je er bij vandaan moet blijven.

Ik geloof niet dat Maria voor de satan werkt dus als Jomanda boodschappen beweert door te krijgen van Maria lijkt me dat onzin, Jomanda wordt daarmee misleid.
Precies :? . En door wie denk je?
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 04:44:22 pm door Wilhelmina »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #36 Gepost op: april 05, 2004, 04:52:17 pm »

quote:

Wilhelmina schreef op 05 april 2004 om 16:44:
Precies :? . En door wie denk je?

Daar zijn we het vast wel over eens  ;)

Maar niet door Maria denk ik...

Ach hoe dan ook, Jomanda is gewoon kei-fout en als ze niet kei-fout is dan is het enorme onzin. Daar zijn we het wel over eens!

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #37 Gepost op: april 05, 2004, 05:02:38 pm »
Enkele uitspraken in de paranormale wereld over blauw :
( maar trek maar lekker je jurkje aan hoor, het is ook mijn favoriete kleur )

Naast Jomanda op het podium staat een Mariabeeld, en waar Maria doorgaans een blauw kleed droeg was zij ditmaal groen geschilderd: Het was Jomanda die blauw droeg, Jomanda, de plaatsvervangster van Maria op aarde

Blauw; het opstarten van een genezingsproces. Dit kan voor de een langer duren dan voor de ander.

light lady ik heb alles blauw gemaakt in de kamer om in de geest zo dicht mogelijk bij je te zijn !

Blauw symboliseert de keelchakra en staat voor communicatie. Nadat ik een aura heb geschetst pendel ik over de verschillende chakra's om te onderzoeken wat er eventueel is misgelopen

:w  :w  :w

Zijnkind

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #38 Gepost op: april 05, 2004, 05:38:59 pm »
Ik denk dat je gelijk hebt met die lichtende wezens die Jomanda ziet. De demonen doen zich graag voor als engelen van het licht. De bijbel waarschuwt ook daarvoor.
Ze kunnen zich ook voordoen als mensen zoals Samuel (te Endor bij de waarzegster) en misschien ook wel wijlen S. Millecam. Als het hun uitkomt doen ze het. Wolven in schaapskleren (of mariajurk.)
Onderschat en overschat ze niet. Ze zijn er, maar met het onderscheid (door je geloof in Christus) kun je ze herkennen. Jomanda heeft dat onderscheid blijkbaar niet anders zou ze hen niet zulke diensten bewijzen.

Laten we niet te vergeten ook voor haar en degenen die zich tot haar wenden te bidden.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Superdeboer

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #39 Gepost op: april 05, 2004, 05:49:30 pm »
Ik denk dat Jomanda helemaal niks ziet en dat ze niks voelt en dat ze geen enkel bericht doorkrijgt. Ik wil niet roepen dat ze niet goed bij haar hoofd is, want dat soort uitingen zouden we niet bezigen. Echter, ik twijfel bijzonder sterk aan de waarachtigheid van alles wat zij claimt. Volgens mij is het gewoon onzin en is zij niet meer dan een zeer gewiekste vrouw, die een soort continuerende 1 aprilgrap opvoert, waar helaas heel veel mensen met open ogen inlopen. Ondertussen verdient zij daar dan weer geld mee... :/

Ik vraag me dus af of je wel zo ver moet gaan om de beweringen van dat mens voor waar aan te nemen en vervolgens te gaan kwalificeren en bekijken hoe die in het licht van de bijbel opgevat moeten worden. Volgens mij is het veel makkelijker, en misleidt zij gewoon. Punt. Niet direct de duivel erbij slepen, das me allemaal wat vergezocht. Zoals iemand al eerder zei: niet achter elke boom zit een geest. Het voert me wat te ver om het allemaal meteen in die richting te trekken. Gewoon down to earth zeg ik: ze is niet eerlijk tegen de mensen. :)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #40 Gepost op: april 05, 2004, 06:04:07 pm »
Slaap maar lekker verder. :Z  :Z

Zijnkind

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #41 Gepost op: april 05, 2004, 06:14:21 pm »
SuperdeBoer,

Ik kan me je naïviteit wel voorstellen. Zelf heb ik contact met iemand die vroeger in de occulte scene zat. Hij heeft echt dit soort verschijnselen (en verschijningen) meegemaakt en de krachten erachter gevoelt. Zelfs na zijn bekering merkt hij nog die krachten die Hij moet weerstaan. Uiteraard is hij gevoeliger ervoor omdat hij weet wat/wie het zijn en hoe ze zijn. En hij kan ze nu aan. Maar onderschat ze zeker niet!

Natuurlijk gaat het 1 wel samen met het ander. Niet alles wat ze doet hoeft een occult "wonder" te zijn. Trucjes en showgrapjes zullen ook wel aangewent worden. Maar de duivel heeft er alle belang bij dat ze volle zalen trekt. Zoals al eerder opgemerkt trekt ze mensen weg bij God en dat is voor Satan genoeg.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Superdeboer

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #42 Gepost op: april 05, 2004, 06:42:31 pm »

quote:

Mientje schreef op 05 april 2004 om 18:04:
Slaap maar lekker verder. :Z  :Z

Juist, dat zijn de beter beargumenteerde stellingen. :|

Om dan maar wél even inhoudelijk te gaan:

quote:

Mientje schreef op 05 april 2004 om 15:36:
Ik vind alles nog te zacht wat hier gezegd is.
Jomanda is écht niet alleen maar een kwakzalver of charlatan, zij staat in dienst van de satan en daar is geen goed woord voor.[/q]
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld worde... Hoe kun je er nou een uitspraak over doen of iemand anders in dienst van satan staat... Dat zijn wat mij betreft beweringen waar je je verre van moet houden als je serieus genomen wilt worden, omdat het uitspraken zijn die verder strekken dan een mens kan overzien. We leven toch niet meer in de middeleeuwen, toen iedereen die maar iets anders was werd uitgemaakt voor heks? Sommige medegelovigen kunnen er zó makkelijk in zijn om iemand te bestempelen als 'slechte gelovige', 'die kan niet in de hemel komen', of hier dus 'zij staat in dienst van satan'. Ik vind dat een uitspraak die je niet kunt verantwoorden.

quote:

Zij zegt toch zelf herhaaldelijk dat zij het van de verlichte wezens aan gene zijde verwacht ? Wie denken jullie dat dat zijn ?

Zij zegt dat omdat het lekker interessant klinkt. Omdat er een hoop mensen zijn die al lang niet meer aangesproken worden door het Christelijk geloof (in welke vorm dan ook) en die op zoek zijn naar een nieuwe vorm van spiritualiteit. Zij weet waar ze geld aan kan verdienen, zo eenvoudig is het. Als ik alles wat zij zegt voor waarheid aan moet nemen, dan wordt het helemaal een mooie boel. :D
Dus... dat doe ik niet. En daarom beschouw ik haar hele spektakel gewoon als onzin.

quote:

Die dominee van Hour of Power, Robert Schuller, heeft ook een blauwgetinte toga. Nou en? Omdat Jomanda zelf blauw heeft uitgekozen is ze een instrument van de duivel? Ik heb bijna alleen maar blauwe kleding... Dat zij zo met Maria verbonden is, klinkt ook als volslagen onzin. Ik kan toch ook roepen dat ik in contact sta met Mozes en dat Mozes mij berichtjes stuurt? Dat is gewoon *onzin* maar maakt mij nog geen duivelsaanbidder...

quote:

Waarom laat zij aan het begin van elke sessie een mantra zingen ?

Omdat het Liedboek voor de Kerken niet echt een lekkere optie is, gezien het feit dat daar Christus de enige weg tot God is. Wat zij propageert, is dat zij in verbinding staat met 'hogere machten'... Dus dat past niet goed in haar straatje. Een mantra wel, want dat is lekker mystiek en dat trekt mensen aan, omdat het tóch iets religieus heeft.

[q]Al met al blijf verre van haar.
Maar noem haar geen dienaar van satan, want dat kun je niet hardmaken en is in zoverre een te drastische beschuldiging. Nog afgezien van het feit dat je daarmee erkent dat ze daadwerkelijk met hogere machten in contact staat; iets wat ik helemaal niet wil erkennen. Wat mij betreft is het fenomeen Jomanda niet beter te karakteriseren dan met het volgende grapje:

quote:

Een man gaat in Tiel naar een gebedsdienst van Jomanda. Hij woont een groot deel van de dienst bij, en gaat weer naar buiten. Buiten aangekomen, hoort Jomanda de man roepen: "Ik kan weer lopen, ik kan weer lopen." Jomanda holt naar buiten en vraagt: "Heeft mijn gebed zo snel geholpen?" "Nee", zegt de man, "mijn fiets is gejat."
Zo eenvoudig is het, gewoon onzin, gewoon negeren. Blijf bij de bijbel, maar ga die niet gebruiken om anderen met algemene frases en vage beschuldigingen in een duivelse hoek te zetten. Dat lijkt mij geen goede zaak. Een mens kan die beoordeling niet maken. Áls zij daadwerkelijk genezende kracht heeft, dan komt het van God. Aangezien het daar blijkbaar niet vandaan komt (want het lijkt er niet op of ze veel met Hem opheeft), is het gewoon onzin. Sim-pel. Iets zweverigs verzinnen om er geld mee te verdienen kunnen we allemaal, alleen zij doet het ook daadwerkelijk. En anderzijds laten mensen aan zich verdienen. ;(

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #43 Gepost op: april 05, 2004, 06:51:38 pm »
ALLES en werkelijk ALLES wat je hier schrijft, dat is precies wat de duivel wil dat je gelooft.

Dan zeg ik nogmaals : Slaap maar lekker verder !

Maar God heeft ons niet voor niets onderscheiding van geesten gegeven. 1 Cor. 12 : 10

Superdeboer

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #44 Gepost op: april 05, 2004, 07:00:16 pm »

quote:

Mientje schreef op 05 april 2004 om 18:51:
ALLES en werkelijk ALLES wat je hier schrijft, dat is precies wat de duivel wil dat je gelooft.

Dan zeg ik nogmaals : Slaap maar lekker verder !

Maar God heeft ons niet voor niets onderscheiding van geesten gegeven. 1 Cor. 12 : 10

Je wilt zeggen dat de duivel mij hier misleidt? :D
Als ik het allemaal voor quatsch aanneem en ondertussen belijdt dat Christus de Weg, de Waarheid en het Leven is? Wederom, een bewering die je niet kunt schragen, en al helemaal niet kunt verantwoorden. Ik ben blij dat ik een vreugdevolle beleving in het geloof heb, en niet bij elke blauwe kleur of elke rare snoeshaan de duivel hoef te verwachten. Mij geleidt des Heren hand. Ik hoef niet bang te zijn, dus waarom zou ik me dan begeven in dingen waar ik sowieso al niets te maken mee wil hebben? Negeren dus, want het is onzin. Dat is niet hetzelfde als geloven in datgene wat de duivel mij wil laten geloven. In dat geval zou ik namelijk positief zijn over Jomanda... En dat ben ik nou niet bepaald. :/

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #45 Gepost op: april 05, 2004, 07:25:14 pm »
Ik heb daar ook best wel moeite mee om alles naar de hand van de duivel te schuiven. Daarmee zeg je ook dat je zelf geen verantwoording wilt dragen. Alles afschuiven naar de duivel maakt mensen zelf vrij van schuld. Alsof Jomanda niet weet waar ze mee bezig is... :?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #46 Gepost op: april 05, 2004, 07:28:07 pm »
Als Jomanda wèl weet waar ze mee bezig is, dan pleit dat niet voor haar. Het is al eens eerder gezegd: dit is beslist niet bijbels, eerder anti-bijbels. Haar verwijzingen naar chakra's enzo wijst daar ook al op.  Lees de Bijbel maar eens door, vooral de gedeelten in Leviticus etc. over contacten met de geestenwereld etc.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

lonneke

• Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #47 Gepost op: april 05, 2004, 07:32:54 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 05 april 2004 om 19:28:
Als Jomanda wèl weet waar ze mee bezig is, dan pleit dat niet voor haar. Het is al eens eerder gezegd: dit is beslist niet bijbels, eerder anti-bijbels. Haar verwijzingen naar chakra's enzo wijst daar ook al op.  Lees de Bijbel maar eens door, vooral de gedeelten in Leviticus etc. over contacten met de geestenwereld etc.
Ja, ja....ik verdiep me al een aantal jaren in de geesteswetenschap dus vertel mij wat.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #48 Gepost op: april 05, 2004, 07:37:00 pm »

quote:

Superdeboer schreef op 05 april 2004 om 19:00:
[...]

Je wilt zeggen dat de duivel mij hier misleidt? :D
Als ik het allemaal voor quatsch aanneem en ondertussen belijdt dat Christus de Weg, de Waarheid en het Leven is? Wederom, een bewering die je niet kunt schragen, en al helemaal niet kunt verantwoorden. Ik ben blij dat ik een vreugdevolle beleving in het geloof heb, en niet bij elke blauwe kleur of elke rare snoeshaan de duivel hoef te verwachten. Mij geleidt des Heren hand. Ik hoef niet bang te zijn, dus waarom zou ik me dan begeven in dingen waar ik sowieso al niets te maken mee wil hebben? Negeren dus, want het is onzin. Dat is niet hetzelfde als geloven in datgene wat de duivel mij wil laten geloven. In dat geval zou ik namelijk positief zijn over Jomanda... En dat ben ik nou niet bepaald. :/
Ik vraag me eigenlijk af na het lezen van jouw stukjes, wat je eigenlijk wel (zeer waarschijnlijk) duivelswerk noemt en of jij uberhaupt er wel in gelooft dat de duivel heel concreet hier op aarde bezig is met mensen? Zo nee, dan zou ik je Bijbeltje nog maar eens goed gaan lezen...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Jomanda
« Reactie #49 Gepost op: april 05, 2004, 07:41:58 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 april 2004 om 19:32:
[...]

Ja, ja....ik verdiep me al een aantal jaren in de geesteswetenschap dus vertel mij wat.

Geesteswetenschap? Wat mag dat dan wel zijn? Als je occultisme etc bedoelt: dat heet spiritsme. Geesteswetenschap is de verzamelnaam voor talenstudies en geschiedenis etc.

Van occultisme en spiritisme zegt de Bijbel dat je je er verre van moet houden...
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)