Auteur Topic: Cd's  (gelezen 1387 keer)

bart1984

• Bekijk profiel
Cd's
« Gepost op: april 12, 2004, 12:51:19 am »
Heb je cd's liggen waar je nu niet meer naar luistert en waarom niet.

Ik luister dus echt niet meer naar smurvenhouse en al die hardcore rommel.
Ik wil graag weten waar je nu echt niet meer naar luisterd en waarom.

Sarah

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2004, 10:59:58 am »
Er staat een grote kist in mijn kamer die ik gebruik als salontafel, daar zitten bijna alle cd's in die ik ooit geluisterd heb voor m'n bekering. Ongeveer 100 albums zijn het. Het enige wat ik níet heb weggegooid.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

cochise

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2004, 04:49:04 pm »

quote:

Sarah schreef op 12 april 2004 om 10:59:
Er staat een grote kist in mijn kamer die ik gebruik als salontafel, daar zitten bijna alle cd's in die ik ooit geluisterd heb voor m'n bekering. Ongeveer 100 albums zijn het. Het enige wat ik níet heb weggegooid.
aan wat voor muziek moeten we dan denken
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Sarah

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2004, 05:08:51 pm »
O.a. muziek waar jij graag naar luistert. Hehe:p

Het gaat er niet echt om welke muziek goed of fout is, muziek is muziek. Iets prachtigs. Geschapen door God, een kado van God?
Maar mensen misbruiken muziek gigantisch, het is allemaal níet tot eer van God geproduceerd. En God wil niet dat we daar dan naar luisteren, het kan dan niet tot eer van Hem zijn.

Je hebt de wereld, en je hebt de christen.

Iedereen zondigt, ons hart is onrein. Maar we hebben ook de heilige Geest gekregen, en we mogen naar Zijn leiding vragen. We zijn een nieuwe schepping in Christus.

Jezus zegt, dat als je rechterhand je tot zonde verleidt, je hem af moet hakken, want dat is beter dan in de hel te belanden.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2004, 05:09:25 pm door Sarah »

Vivine

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2004, 08:06:01 pm »

quote:

Sarah schreef op 12 april 2004 om 17:08:

[ Het gaat er niet  ... hel te belanden.]

Dus je mag eigenlijk alleen naar christelijke muziek luisteren? en anders ben je geen goed mens? Wat dan als je de muziek heel erg mooi vind alleen de teksten zijn nogal on-christelijk...mag je daar dan niet naar luisteren, ook al laat je je niet door de teksten beinvloeden?
En moet ik mijn hand afhakken of is dat figuurlijk bedoeld? en hoe is het dan bedoeld als het figuurlijk is?

Om even terug te komen op het onderwerp...ik heb ook twee smurfenhouse cd's liggen...was leuk toen ik 7 was maar nu echt niet meer...
En nog wat dance cd's die uit dezelfde tijd stammen...echte lege muziek (naar mijn mening)

Nog wat recentere cd's zijn:
Between angels and insects - Papa Roach
3 Dollar Bills - Limp Bizkit
Significant other- Limp Bizkit
The chocoltae starfish and the hot god flavored water - Limp Bizkit

Die luister ik niet meer omdat ik die te puberaal en te schreeuwerig vind...Fred Durst (Limp Bizkit) loopt alleen maar tegen alles en iedereen aan te schoppen... en dat gaat vervelen na een tijdje...

En de cd's van Michael Jackson luister ik niet meer omdat dat mijn smaak ook niet echt meer is, of beter: echt niet meer.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2004, 08:06:58 pm door Vivine »

Sarah

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2004, 08:25:29 pm »

quote:

Pepperdepep schreef op 12 april 2004 om 20:06:
[...]

Dus je mag eigenlijk alleen naar christelijke muziek luisteren? en anders ben je geen goed mens? Wat dan als je de muziek heel erg mooi vind alleen de teksten zijn nogal on-christelijk...mag je daar dan niet naar luisteren, ook al laat je je niet door de teksten beinvloeden?
En moet ik mijn hand afhakken of is dat figuurlijk bedoeld? en hoe is het dan bedoeld als het figuurlijk is?

Om even terug te komen op het onderwerp...ik heb ook twee smurfenhouse cd's liggen...was leuk toen ik 7 was maar nu echt niet meer...
En nog wat dance cd's die uit dezelfde tijd stammen...echte lege muziek (naar mijn mening)

Nog wat recentere cd's zijn:
Between angels and insects - Papa Roach
3 Dollar Bills - Limp Bizkit
Significant other- Limp Bizkit
The chocoltae starfish and the hot god flavored water - Limp Bizkit

Die luister ik niet meer omdat ik die te puberaal en te schreeuwerig vind...Fred Durst (Limp Bizkit) loopt alleen maar tegen alles en iedereen aan te schoppen... en dat gaat vervelen na een tijdje...

En de cd's van Michael Jackson luister ik niet meer omdat dat mijn smaak ook niet echt meer is, of beter: echt niet meer.
Ik weet het niet, maar volgens mij is dat wel wat God verlangt van Zijn kinderen.

Macguinness

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2004, 11:21:17 pm »

quote:

bart1984 schreef op 12 april 2004 om 00:51:
Heb je cd's liggen waar je nu niet meer naar luistert en waarom niet.
Bryan Adams: was na  "anything I do..." helemaal gebeurd.

Does

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2004, 09:44:32 am »
Euhm ja maar volgens mij zijn deze 2 ook al ergens beland waar ik niet weet waar. Het gaat om Eternal - Before the rain en Hanson - The middle of nowhere. :)

Ja lach maar wat je wil.
Live vanuit de luie stoel

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2004, 06:15:07 pm »

quote:

cochise schreef op 12 april 2004 om 16:49:
[...]

aan wat voor muziek moeten we dan denken
hehe lol ik zag woensdag een cd van Ralph van Manen bij je liggen, luister je die nog weleens  :+  :w
« Laatst bewerkt op: april 23, 2004, 06:15:26 pm door farao »
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2004, 06:20:57 pm »
Ik heb wat muziek van Nine Inch Nails, Black Sabbath, Cradle of Filth en Sepultura/Soulfly etc. maar ook 2 Unlimited, Cappella en andere Eurohouse gehad (± 100 CD's)en dat luister ik niet meer, ten dele omdat het na mijn bekering onmogelijk is geworden (bijvoorbeeld Cradle of Filth = satanistisch) en ten dele omdat ik niet meer werk als DJ in de discotheek en die rotzooi daarom niet meer hoef te draaien.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

cochise

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2004, 07:56:48 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 23 april 2004 om 18:20:
Ik heb wat muziek van Nine Inch Nails, Black Sabbath, Cradle of Filth en Sepultura/Soulfly etc. maar ook 2 Unlimited, Cappella en andere Eurohouse gehad (± 100 CD's)en dat luister ik niet meer, ten dele omdat het na mijn bekering onmogelijk is geworden (bijvoorbeeld Cradle of Filth = satanistisch) en ten dele omdat ik niet meer werk als DJ in de discotheek en die rotzooi daarom niet meer hoef te draaien.

waarom gooi je cd's van soulfly weg  :(
dat snap ik dus echt niet en nee farao r.v.manen luiter ik niet meer sommige teksten vind ik wel aardig maar de muziek is veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te slap :r

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #11 Gepost op: april 23, 2004, 08:11:00 pm »
Omdat ze vloeken in hun muziek. That's why.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

cochise

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #12 Gepost op: april 24, 2004, 12:14:06 am »
ik vind het nogal meevallen met de teksten van soulfly
hier een stukje teh\kst van fly high
Pressure building on my soul
I ask God to take control
Guide me through this fucked up world
Just let my soul fly free
And let me be the one God wants me to be
Just let my soul fly free
And let me see everything I'm supposed to see
niks mis mee lijkt me zo d:)b

Promtus

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2004, 12:20:38 am »
Heb hier ook nog een cd van Soulfly liggen, vond ik een paar jaar geleden wel fette muziek.

Teksten zijn volgens mij niet verkeerd, Max Cavalera (zo heet de zanger zoals ik me kan herinneren) reageerde alleen wel zn woede af in het nummer Bleed. Maar dit was omdat z`n zoon in een auto ongeluk was omgekomen door een of andere eikel. Maar weet er ook niet alles van.....

Promtus

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #14 Gepost op: april 24, 2004, 12:36:08 am »
Wel weer fet trouwens [Soulfly], als je dat weer opzet. Maar ik zet nu toch wel weer ff een relaxter muziekie op.

Promtus

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2004, 12:37:26 am »
Heeft iemand hier ook het concert van Nailbomb. Die wil ik nl nog wel hebben in mp3.

Rachmaninov

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #16 Gepost op: april 24, 2004, 01:08:48 am »

quote:

Sarah schreef op 12 april 2004 om 17:08:
O.a. muziek waar jij graag naar luistert. Hehe:p

Het gaat er niet echt om welke muziek goed of fout is, muziek is muziek. Iets prachtigs. Geschapen door God, een kado van God?
Maar mensen misbruiken muziek gigantisch, het is allemaal níet tot eer van God geproduceerd. En God wil niet dat we daar dan naar luisteren, het kan dan niet tot eer van Hem zijn.

Je hebt de wereld, en je hebt de christen.

Het gaat dus niet om de muziek, maar om de mensen die muziek zo "gigantisch" misbruiken.
Je schrijft in een ander bericht, dat het een kist met 100 albums betreft. Allemaal van voor je bekering. Kun jij je voorstellen dat ik dan denk, wat voor vreselijke muziek dat dat allemaal geweest moet zijn? Je geeft duidelijk aan het nu niet meer te draaien, omdat God dat niet wil....Noem eens wat titels? 't Zal wel erger zijn dan James Last of the Beatles... :)

Sarah

• Bekijk profiel
Cd's
« Reactie #17 Gepost op: april 24, 2004, 01:52:57 am »

quote:

Rachmaninov schreef op 24 april 2004 om 01:08:
[...]

Het gaat dus niet om de muziek, maar om de mensen die muziek zo "gigantisch" misbruiken.
Je schrijft in een ander bericht, dat het een kist met 100 albums betreft. Allemaal van voor je bekering. Kun jij je voorstellen dat ik dan denk, wat voor vreselijke muziek dat dat allemaal geweest moet zijn? Je geeft duidelijk aan het nu niet meer te draaien, omdat God dat niet wil....Noem eens wat titels? 't Zal wel erger zijn dan James Last of the Beatles... :)

Lacrimosa, Depeche Mode (nu wordt Pleun boos haha), The Cure, etc.

Ik was ook wat radicaal in m'n uitspraak zie ik nu. Maarja ik sta er nog wel achter.