Auteur Topic: PKN...Pro katholieken Nederland????  (gelezen 857 keer)

Joshua

• Bekijk profiel
PKN...Pro katholieken Nederland????
« Gepost op: april 17, 2004, 12:38:01 am »
Ik heb meer vragen dan antwoorden denk ik wel eens....  Misschien willen jullie ff meedenken?

Las een artikel op een webpage met de titel: 'PKN...Pro Katholieken NL?!'.  En dit artikel deed me eigenlijk nadenken over wat nu eigenlijk 'Protestanten zijn'  en wat die term in de huidige tijd nog voorstelt...

Waar wordt eigenlijk nog tegen geprotesteerd en wie doen dat dan?????

Ik zie de Raad van Kerken en de oecumene waar iedereen bijelkaar zit, praat en doet. Ik zie dat Protestanten aan de eucharistie meedoen; ze protesteren zelfs als ze niet met de Katholieken mogen meedoen....  Ik hoor een Katholiek bidden voor eenheid...met Protestanten....  Ik zie een nieuw PKN-logo...dat een Katholieke inslag heeft....

Kortom: waartegen wordt eigenlijk nog geprotesteert en wie doen dat dan?????
Josh

Rachmaninov

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2004, 04:45:42 am »
Tja er valt niet meer zo veel meer te protesteren voor protestanten. Gelukkig maar... :)
Protestant is een naam, net zoals Vara (heeft niks meer met arbeiders te maken) en ANWB (heeft niks meer met wielrijders te maken)

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2004, 01:39:58 pm »
Rachma: gek wat je zegt!  Is er iets veranderd dan met de RK-kerk?  Volgens mij beslist niet.  

Nog steeds is er een paus die meent en zegt 'plaatsvervanger van God op Aarde te zijn'.
Dat is heiligschennis van de hoogste graad volgens de Bijbel.  Nog steeds heeft de RK-kerk het 2e Gebod (aanbidden heiligenbeelden mag niet) kapot gemaakt en niet hersteld.
Nog steeds wordt Maria aanbeden (tegen het 1e, 2e en 3e Gebod).  Dus is de RK-kerk afgodendienaar!  

En dan hebt ik het niet over het onbijbelse hel-hemel dogma, heiligverklaringen en aanbiddingen, 3-eenheid-dogma, zondagvererering ipv Sabbatverering etc.

Er lijkt mij dus nog enorm veel om tegen te protesteren....

Zou het misschien zijn, dat de kerken zich hebben samengesmolten met de RK-kerk door bijvoorbeeld de Raad van Kerken en oecumene en dat ze daarom niet meer kunnen protesteren inhoudelijk.....

Wat zou God ervan vinden, dat zijn volk zich samenvoegt met afgodendienaars??
Zou Hij protesteren?
Josh

getz

• Ad augusta per angusta
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2004, 03:28:54 pm »

quote:

Joshua schreef op 17 april 2004 om 13:39:
Rachma: gek wat je zegt!  Is er iets veranderd dan met de RK-kerk?  Volgens mij beslist niet.  

Nog steeds is er een paus die meent en zegt 'plaatsvervanger van God op Aarde te zijn'.
Dat is heiligschennis van de hoogste graad volgens de Bijbel.  Nog steeds heeft de RK-kerk het 2e Gebod (aanbidden heiligenbeelden mag niet) kapot gemaakt en niet hersteld.
Nog steeds wordt Maria aanbeden (tegen het 1e, 2e en 3e Gebod).  Dus is de RK-kerk afgodendienaar!  

En dan hebt ik het niet over het onbijbelse hel-hemel dogma, heiligverklaringen en aanbiddingen, 3-eenheid-dogma, zondagvererering ipv Sabbatverering etc.

Er lijkt mij dus nog enorm veel om tegen te protesteren....

Zou het misschien zijn, dat de kerken zich hebben samengesmolten met de RK-kerk door bijvoorbeeld de Raad van Kerken en oecumene en dat ze daarom niet meer kunnen protesteren inhoudelijk.....

Wat zou God ervan vinden, dat zijn volk zich samenvoegt met afgodendienaars??
Zou Hij protesteren?
Dacht je dat in de Gerefomeerde kerk alles goed zit? Geloven in Christus doe je met je hart en niet door met een vinger naar elkaar te wijzen en de hele dag in de Bijbel te zitten poeren....
Onderzoekt alles en behoudt het goede

Rachmaninov

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2004, 05:00:11 pm »

quote:

Joshua schreef op 17 april 2004 om 13:39:

Prima hoor dat je het gek vindt, wat ik zeg. Wat jij zegt is helemaal niet gek. Het blijkt dat jij grote behoefte hebt om tegen de RK kerk aan te schoppen en de verschillen tussen RK en protestants uit te vergroten, en daartegen te protesteren. Mijn zegen heb je. We leven in een vrij land. Ik ben geen vegetarier, en toch hoef ik niet zo nodig tegen vegetariers te protesteren.
Waar maak je je eigenlijk zo druk om? Wees blij dat je niet RK bent, en dus geen "afgodendienaar" bent. Jij hebt het dus bij het rechte eind! Heerlijk toch?  :)

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2004, 05:45:56 pm »
Zou het misschien kunnen zijn, dat ik helemaal NIET wil 'schoppen' zoals jij dat doet, maar dat ik iets duidelijk probeer te maken...?

Zou het kunnen zijn dat het aanbidden van valse goden (paus, heiligen, beelden etc) van God niet mag.

Zou het kunnen zijn, dat mensen, kerken/kerkorganisaties die hieraan meedoen (oecumene/Raad van Kerken/URI) misschien op het verkeerde pad zijn....?   Op het brede pad van de tegenstander????

Zou het volgen van doelen van samengesmolten organisaties kunnen leiden tot het hanteren van middelen die God niet heiligen???

Wat denk jij: hoort het doel de middelen te heiligen of.....de middelen het doel (=GOD!)?
Josh