Auteur Topic: EA is Vrijmetselaars-organisatie  (gelezen 10042 keer)

tikvah

• Bekijk profiel
EA is Vrijmetselaars-organisatie
« Reactie #50 Gepost op: april 21, 2004, 04:07:41 pm »
nee, ik woon in de provincie groningen raad maar , hahaha

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: april 21, 2004, 04:07:55 pm »
@ BBB: nee, dat is een Christelijk Centrum. Dat was vroeger een pinkstergemeente.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: april 21, 2004, 04:30:25 pm »

quote:

Joshua schreef op 21 april 2004 om 15:32:
Wat is oecumene dan precies...en wie doen eraan mee dan en wat is hun doel precies?
Het is een streven naar eenheid in de Christelijke kerken.

http://www.landelijk-oecumenisch-platform.nl

"Het platform heeft de overtuiging:
-  Dat oecumene betekent: de gemeenschap van alle gelovigen in en met Jezus Christus, ongeacht tot welk kerkgenootschap zij behoren, die vanuit de inspiratie van hun geloof willen werken aan vrede en gerechtigheid voor alle mensen en Gods schepping ongeschonden willen doorgeven aan de generaties die na ons komen.
- Dat oecumene alleen dan kan bloeien, wanneer die actief gedragen en beleefd wordt door de gelovigen zelf vanuit en binnen de kerken."

quote:

spacy schreef op 21 april 2004 om 16:02:
oecumene zien wantrouwende personen als ons vaak als het veel te makkelijk weer samen gaan van kerken, die elkaar vroeger (en eigenlijk nog steeds fout zijn) van dwalingen beschuldiggen

een samenwerking van een christelijke gemeente met een rooms katholieke parochie is dus iets oecemenies, vaag woord eigenlijk...
Als je er op die manier over praat wel. Oorspronkelijk komt het woord uit het Grieks: oikeoo = bewonen; oikos = huis.

Voor meer informatie over oecumene, zoek op: "De Charta Oecumenica"
« Laatst bewerkt op: april 21, 2004, 04:41:26 pm door porcupine »

Aquila

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: april 21, 2004, 04:37:00 pm »
ok, idd, pinkstergemeenten en de assemblies zijn niet geheim, excuses.
oecumenisch is dat verschillende kerken/denominaties/geloven zich 'verenigingen' op dat wat hun bindt en niet op dat wat hun scheidt. Zo is de wereldraad van kerken een oecumenisch orgaan waarin allerlei verschillende kerken van over de hele wereld samenkomen om vooral te spreken over onderwerpen van vrede en sociale gerechtigheid, en dus helemaal niet over religie.
Een ander voorbeeld:  een aantal jaren terug was binnen EO kringen het begrip 'oecumene van het hart' vrij populair: daarmee wilden ze uitdrukken dan ondanks alle verschillen en het kerkelijk gescheiden optrekken, ze zich toch met elkaar verbonden voelden omdat iedereen dezelfde Jezus in z'n hart had gesloten. Zelf wordt ik altijd een beetje wantrouwig als zulke vage termen (overigens goed bedoeld) langskomen: ondanks de verbondenheid die ik als vrijgemaakt gereformeerde voel met bijv. evangelischen wil ik toch ook niet de verschillen onder tafel vegen. [... maar dat is een andere discussie]
« Laatst bewerkt op: april 21, 2004, 04:40:50 pm door Aquila »
kijk naar de wolken, hoor naar de wind

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: april 21, 2004, 04:54:30 pm »
porcupine dankje :)

ik gebruik het woord liever niet bij andere christelijke gemeenschappen die samen werken
omdat ik de samenwerking met de RK niet juist vind en dat vaak als oecemenisch bestempeld wordt
[JESUS]Life[/JESUS]

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: april 21, 2004, 06:25:56 pm »
Een discussie over de integriteit van een christelijke organisatie, welke dan ook, vind ik prima. De Evangelische Alliantie afschilderen als een werktuig van de Satan, is ronduit smaad. Om deze reden verzoek ik dan ook om een slotje. :(

topictitel van joshua: EA is Vrijmetselaars-organisatie

vervolgens:

en dan:

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 19:50:
Dit topic en wat daarin gesteld wordt is wel degelijk waarheid.

Vele internationale bedrijven, leiders, machthebbers zijn Illuminaten (hoger dan 33-ste graad Vrijmetselaar).  Dit zijn satanisten.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2004, 06:34:14 pm door arend »
...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: april 21, 2004, 07:08:04 pm »

quote:

Door Pulpeet (Administrator) - Wednesday 21 April 2004 14:23

Priscilla en Aquila schreef op 21 april 2004 om 12:28:
Maar de titel lijkt me al niet goed....
Christelijke mystiek site...... weg ermeee.....

Pulpeet:
Dan is het volgende zeker ook verkeerd? Pure mystiek.
quote:
Priscilla en Aquila schreef op 09 maart 2004 om 12:01:
Wat Watchman Nee bedoelt, is dat dit je geestelijk leven niet hoeft te beinvloeden. Dan ervaar je vrede met God in elke situatie Hij noemt het zo dat jij je ziel moet laten beheersen door je geest, door je nieuwe mens
Dan is Gods tegenwoordigheid er gewoon, want je geest is niet afhankelijk van je natuurlijke gevoelens.....
Ik ervaar dat zelf zo als God Zelf als de onwankebare basis van je leven, waardoor ik in alle omstandigheden de vrede met God ervaar...
Klinkt misschien heel zwaar, maar ja, ik ervaar dat wel zo...

Beste Pulpeet, ik wil hier best op ingaan hoor…. :)
Maar zeg er ook even bij dat jijzelf het met deze uitspraken helemaal eens was…..

Zie jou volgende bericht….

quote:

Door Pulpeet (Administrator) - Tuesday 09 March 2004 12:20
/edit
toen ik bovenstaande aan het schrijven was, stond de bijdrage van P&A er nog niet. Ik herken er veel in. P&A schrijven het alleen wat bijbelser op  
Maar vooral dit:
quote:
op 09 Mar 2004 12:01:06 schreef Priscilla en Aquila
[...]
Ik ervaar dat zelf zo als God Zelf als de onwankebare basis van je leven, waardoor ik in alle omstandigheden de vrede met God ervaar...
Reactie pulpeet:
En die slechts mogelijk gemaakt is door de verlossing die Christus bewerkt heeft. Dit is waardoor het verstand en gevoel in de vrijheid worden gesteld. En dat bevrijdt ook van een te enge binding aan één traditie binnen het christendom. Je hoeft je niet aan slechts één interpretatie van de bijbel te committeren. Dan maak je je geloof slaaf van je verstand. Andere christenen hebben hun eigen verwerking van dezelfde boodschap. Alleen al daarom is het belangrijk om de zinloze tegenstellingen die tussen verschillende christelijke tradities gemaakt worden te overstijgen. Zolang je als verlost mens dat rustpunt in God maar behoudt. Dat ene temidden van het vele. Dat is voor mij het criterium of ik ergens in meega of niet.

Dus is mijn logische vraag aan jou nu: Wat vind jij dan zelf van christelijke mystiek…..? :)

(Mijn antwoord volgt nog…)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: april 21, 2004, 07:11:15 pm »
Is dit niet typisch iets voor een nieuw draadje?

Ik ben er wel voor als dit topic dichtgaat: de stellingen zijn al ingenomen en achter elke boom zit al een demon.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: april 21, 2004, 07:15:47 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 21 april 2004 om 19:11:
Is dit niet typisch iets voor een nieuw draadje?

Ik ben er wel voor als dit topic dichtgaat: de stellingen zijn al ingenomen en achter elke boom zit al een demon.

Ik ben nog wel benieuwd naar het antwoord van Pulpeet, en stopte in het topic waaar deze quotes vandaan komen ook al wat tijd toen het werd dichtgegooid....
Dat zou wel jammer zijn dan...

Maar gelukkig weten de administrators altijd nog gesloten topics te vinden... :)
Wordt het toch nog een keer gebruikt....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: april 21, 2004, 07:21:29 pm »
Ik zeg het omdat al die 'conspiracy-theory' topics me zo langzamerhand de keel uit beginnen te hangen, en ik heb gemerkt dat ik lang niet de enige ben.

Antithese, ok, maar overdrijf het niet... Dan word je als christen nog enigzins serieus genomen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: april 21, 2004, 07:25:43 pm »
Ik heb mij verder niet in de 'complot' theorie gemengd...
Reageerde alleen op een site die Tikvah poste.....

Maar als je het onderwerp vervelend vind, hoef je er toch niet naar te kijken?
Dan ergert het je ook niet....  :)
Ik heb ook soms helemaal geen interesse in bepaalde topics....

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: april 21, 2004, 07:27:22 pm »
Laat maar, ik zie al dat er 2 nieuwe topics hierover in Feedback zijn geopend.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: april 21, 2004, 07:29:31 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 21 april 2004 om 19:25:
Ik heb mij verder niet in de 'complot' theorie gemengd...
Reageerde alleen op een site die Tikvah poste.....

Maar als je het onderwerp vervelend vind, hoef je er toch niet naar te kijken?
Dan ergert het je ook niet....  :)
Ik heb ook soms helemaal geen interesse in bepaalde topics....
het gaat niet om de inhoud, ik volg idd niet alle topics. het gaat om de dingen die hier op dit forum blijkbaar zomaar zonder degelijke onderbouwing over medechristenen gezegd mogen worden. ik vind dat onbestaanbaar. werkelijk een schande voor dit forum.
...

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: april 21, 2004, 07:51:16 pm »
Verschillende mensen hebben inmiddels aangegeven dat er terughoudendheid moet worden betracht bij het opplakken van een etiket aan een organisatie. Een discussie voer je niet door pagina's vol tekst van andere sites te kopiëren. Al die Engelse tekst is voor sommige gewaardeerde gebruikers niet te volgen en zonder enig commentaar is het standpunt van de poster ook niet duidelijk.

* Priscilla en Aquila moet maar even persoonlijk contact op nemen met Pulpeet om haar vraag beantwoord te krijgen. Dan gaat deze thread nu dicht, want het meeste is wel gezegd; eigenlijk zelfs meer dan misschien goed was geweest. :)
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.