Of je qua geloof en relatie met God nu stevig in je schoenen staat of niet, dit boek is echt een aanrader!
The Purpose-Driven Life (of in het Nederlands: Doelgericht Leven) van Rick Warren neemt je mee op een 40-daagse ontdekkingsreis naar het doel van je leven. In simpele en praktische bewoordingen beschrijft hij hoe je jouw relatie met God kan verbeteren. Het doel van het boek is om erachter te komen wat het doel van jouw leven is en hier ook naar te leven. Niet alleen door alle regels en tradities van de kerk na te leven (dit leren we in de kerk wel), maar door je hele leven naar Hem te richten en aan Hem op te dragen, in alles wat je doet. Het boek herinnert je eraan dat God een Persoon is die niets liever wil dan een goede relatie met jou.
Het is de bedoeling dat je 1 hoofdstuk per dag leest, dit kost gemiddeld ongeveer een half uur. Geloof me, na 3 hoofdstukken zou je het liefst direct het hele boek uitlezen! Bij sommige dingen die je leest schieten de tranen gewoon in je ogen en denk je, waar ben ik mee bezig geweest?
Ik ben nu bij hoofdstuk 11 en merk nu al de verbetering in mijn geloofsleven. Ik denk veel meer na bij wat ik doe, probeer God erbij te betrekken en meer met Hem te communiceren en wil niets liever dan zó leven dat Hij met plezier naar mij kijkt!
Als je Engels een beetje goed is, raad ik aan de originele versie te lezen. Bij een vertaling gaan altijd een aantal dingen verloren. Deze is te bestellen op Amazon.com; de Nederlandstalige versie is te bestellen op Bol.com.
Zijn er hier nog meer mensen die het boek al gelezen hebben of misschien nog aan het lezen zijn?