Ik snap wat je bedoelt, al is het lang geleden dat ik collega's had die ook vreselijke opmerkingen konden plaatsen puur om te shockeren....
Zo van, o je gaat trouwen? O ja, dan mag het pas , he......
Niet door hebbende dat het geloof geen puur volgen van
strenge regels is..Het is een
niet willen van bepaalde dingen, en niet een
niet mogen.......
Ik ben het met Wilhelmina eens dat Jezus met de mensen die verloren gaan, begaan was....
Anders had Hij jou en mij ook niet gered..... We hebben niets verdiend.....
Misschien kun je eens proberen om die collega's en andere mensen die je tegenkomt,
los te zien van wat zij zeggen en/of doen, waar je je aan ergert......
En dat ergeren is op zich te begrijpen, . .)
Je moet tot je laten doordringen dat zij verblindt zijn voor de waarheid.....dat ze niet anders
weten....
Wie weet ga je van ze
houden 
als je dat aan God vraagt, geeft
Hij je liefde voor je vijanden...( Dat is nu je nieuwe mens, die uit de Heilige Geest
niet anders kan dan liefhebben - want God is liefde.....)
Dan ga je voor ze bidden..... Heb uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen..... Dat staat er toch achter?
Het is niet makkelijk, maar zo kom je door God te volgen ook
boven de situatie te staan, zo dat je dan de vrede Gods kunt ervaren, of je collega's nu vloeken of niet.....
1 Joh. 2
3 En hieraan onderkennen wij, dat wij Hem kennen: indien wij zijn geboden bewaren. 4 Wie zegt: Ik ken Hem, en zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en in die is de waarheid niet; 5 maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt. Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem zijn. 6 Wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zelf zó te wandelen, als Hij gewandeld heeft.........
En dan gaat het verder over de broederliefde, maar de liefde geldt ook onze vijanden...