Auteur Topic: Meer verkeersboetes  (gelezen 4409 keer)

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
Meer verkeersboetes
« Reactie #50 Gepost op: april 28, 2004, 02:31:19 pm »
En zo kunnen we nog lang doorgaan, fietsen zonder deugdelijke verlichting, schuin een straat oversteken, je vuilnis een dag te vroeg buitenzetten, allemaal zonden.
Het topic gaat echter over de makkelijke manier waarop de overheid bezuinigingen mogelijk maakt door het quotum van boetes voor snelheidsovertredingen te verhogen. Als het nou werkelijk om de veiligheid zou gaan ...
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Meer verkeersboetes
« Reactie #51 Gepost op: april 28, 2004, 02:42:01 pm »

quote:

Alfredt schreef op 28 april 2004 om 14:19:
Ik was degene die het hardst werd aangevallen, en ik probeer me er juist aan te houden..... En nadat ik dat zeg komt er niet eens een excuus of zo maar gaan de beschuldigingen gewoon moeiteloos over christenen in het algemeen.

Sorry Alfredt, ik bedoelde jou niet.
Inderdaad overtreedt iedereen de wet, ik ook.
Ik begon alleen een klein beetje een sfeertje (ook in het illegale software topic) te proeven van kijk mij eens stoer wezen. Zoals iedereen ook altijd ontzettend trots is als hij/zij ladderzat is geweest de vorige avond. Erger ik me ook altijd aan terwijl het mij toch ook heus overkomt.

Misschien ben ik wel hypocriet. Niets van aantrekken hoor!

En dat gevit van Vrolijke altijd op christenen vind ik ook vervelend. Hij komt inderdaad nogal gefrustreerd over ook al zegt hij dat niet te zijn. En als wij het dan niet met 'm eens zijn dan is het "wacht maar tot je de rijpere leeftijd hebt bereikt"  :w
Bombus terrestris Reginae

lonneke

• Bekijk profiel
Meer verkeersboetes
« Reactie #52 Gepost op: april 28, 2004, 02:47:58 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 28 april 2004 om 14:42:
[...]
En dat gevit van Vrolijke altijd op christenen vind ik ook vervelend. Hij komt inderdaad nogal gefrustreerd over ook al zegt hij dat niet te zijn. En als wij het dan niet met 'm eens zijn dan is het "wacht maar tot je de rijpere leeftijd hebt bereikt"  :w
Nou, ik denk niet dat hij gefrustreerd is hoor, als je een wat hogere leeftijd bereikt dan ga je wel boven bepaalde uitlatingen van mensen staan. Heeft wel met leeftijd te maken. Ik kon ook nooit begrijpen waarom iemand NIET gefrustreerd was als ik het WEL was. Nu heb ik dat niet meer zo :D

Zijnkind

• Bekijk profiel
Meer verkeersboetes
« Reactie #53 Gepost op: april 28, 2004, 03:05:33 pm »

quote:

vrolijke schreef op 28 april 2004 om 13:42: De euro's moeten toch ergens vandaan komen. Waarom dan niet van hun die het vermijden kunnen. Heb je liever een belastingsverhoging?
Uiteraard niet. Belasting is al hoog genoeg. Stop liever met het overpompen van geld naar het OV. Een trein kun je niet bekeuren :) .

quote:

Een klein trukje om de snelheidbeperking te houde. In een "30- zone" rij ik in tweede versnelling, dan rij je vanzelf 30. Bij een 60 km/h bordje rij ik in derde versnelling.
Of dat "snelheidsadvies" iets bewerkt, waag ik te betwijfelen. Ik persoonlijk ken niemand die er zich aan houd.
En je versnellingsbak werkt nog met al die hoge toeren??
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Peter

• Bekijk profiel
Meer verkeersboetes
« Reactie #54 Gepost op: april 28, 2004, 03:14:23 pm »
Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om een akelig misverstand te ontzenuwen:

De Eemshavenweg is een autoweg en dus mag je daar 100!
En niet 80 zoals een hoop mensen schijnen te denken.

Zo.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Meer verkeersboetes
« Reactie #55 Gepost op: juni 16, 2004, 02:13:48 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 28 april 2004 om 15:05:
[...]

[...]
 En je versnellingsbak werkt nog met al die hoge toeren??
t'is wel al lang geleden marr ik wil het toch nog eens op terrugkomen. De autos waar ik mee rij (Audi A4, en Pasat van de firma) draaien bij 2.500 toeren als je 30 in tweede of 60 in derde versnelling rijdt. Probeer het echt toch maar eens!

motor

• Bekijk profiel
Meer verkeersboetes
« Reactie #56 Gepost op: juni 16, 2004, 02:30:31 pm »

quote:

Peter schreef op 28 april 2004 om 15:14:
Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om een akelig misverstand te ontzenuwen:

De Eemshavenweg is een autoweg en dus mag je daar 100!
En niet 80 zoals een hoop mensen schijnen te denken.

Zo.
En als we het over de zelfde weg hebben dan kun je daar ook geweldig motorrijden. Eerder kon je op het circuit bij de eemshaven nog rijden maar dat is volgens mij dicht.  :|  Alleen dat was de laatste jaren wel logisch tjonge sommigen dachten echt dat ze rossi of barros waren.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Meer verkeersboetes
« Reactie #57 Gepost op: juni 16, 2004, 03:39:10 pm »

quote:

vrolijke schreef op 16 juni 2004 om 14:13:
[...]

t'is wel al lang geleden marr ik wil het toch nog eens op terrugkomen. De autos waar ik mee rij (Audi A4, en Pasat van de firma) draaien bij 2.500 toeren als je 30 in tweede of 60 in derde versnelling rijdt. Probeer het echt toch maar eens!

Die 30 in zijn 2 gaat prima met mijn opel, maar 60 in de 3? eigenlijk is alleen het gedeelte van 40 naar 50 echt lekker in de 3. De 50 zelf zou ik liever in de 4 rijden alleen lukt me dat niet omdat ik dan ongewild toch steeds op de 60 zit... naja dan maar in de 3, dan heb ik dat probleem niet :)
Pinkeltjefan