vanuit mijn professie 9 ,ik werk bij een bank, merk ik dat jongeren moeite hebben met sparen en goed met geld omgaan.
Dit komt voor een deel denk ik hoe je als ouders met geld omgaat maar ook dat jongeren maar denken dat alles te koop is, weinig remmingen kennen en vooral mee willen doen met wat maar in is.
In de thuissituatie merk ik dat zo dat een van mijn kinderen perse een digitale camera wil kopen. Hij kan een gewone van ons lenen als hij op vakantie gaat, maar dat is niet intressant genoeg. Zoekt hij er een uit kost "maar 299,== euro" dit zijn zijn woorden. Als we erop wijzen dat er ook echt wel goedkopere zijn dan zijn ze weer niet goed genoeg. te weinig geheugen of te weinig pixels.
Hij heeft een beurs en een baantje. Als we dan zeggen dat hij wat bij moet betalen voor z'n studie dan flipt ie enigzins maar zulke uitgaven doet ie rucksichlos.
Op de vraag van de starter kan ik melden dat ouders in ieder geval tot 18 jarige leeftijd verandtwoordelijk zijn voor de kinderen dus ook voor hun schulden.
Voorschot vragen was toen hij 15 was een gewone zaak. Als ik dan zei dat hij net op mijn klanten lijkt die iedere maand voorschot komen vragen wordt dat niet echt begrepen vooral als ik dit in de privesfeer niet doe. Persoonlijk vind ik dat kinderen op jeugdige leeftijd moeten leren uit te komen met wat ze hebben en hebben ze luxewensen gaan ze maar werken