quote:Een belangrijke verklaring voor de extra inzet is de terugkeer van Koninginnenacht, aldus een politiewoordvoerder woensdag. Voor het eerst in negen jaar keert de Koninginnenacht in de hoofdstad terug. Verder is de politie extra alert door de recente bommeldingen op het Centraal Station en een circulerend dreigmailtje over een mogelijke terreuraanslag op Koninginnedag.KettingmailIn de kettingmail staat dat moslims in moskeeën de oproep hebben gekregen op Koninginnedag uit Amsterdam weg te gaan. "We kijken daar serieus naar", aldus de zegsman. De politie doet nog onderzoek naar de herkomst van de e-mail.Bij de politie zijn de afgelopen dagen ook enkele telefoontjes van bezorgde Amsterdammers binnengekomen. "De geruchten die de ronde doen, zorgen voor de nodige onrust."WaakzaamDe woordvoerder benadrukt dat er "geen concrete aanwijzingen" zijn dat er vrijdag in Amsterdam iets staat te gebeuren. "Maar de wereld is veranderd. Daarom zijn we waakzaam." De extra agenten komen behalve uit het Amsterdamse korps ook uit Limburg en het noorden van het land.
quote:
quote:Roodkapje schreef op 29 april 2004 om 10:22:Gaan ze Amsterdam zwaar beveiligen tegen terroristen als de koningin in Groningen en Warffum zit?
quote:>AANSLAG OP KONINGINNEDAG IN AMSTERDAM/ ATTACK PLANNED ON QUEENSDAY IN AMSTERDAM>>Verzonden :>maandag 19 april 2004 10:43:36>>DEAR FRIENDS, THERE HAS BEEN A LACK OF INFORMATION THAT HAS BEEN SPREAD TO ALL MUSLIMS IN AMSTERDAM IN THE MOSQUEES, NOT TO GET DOWN TO AMSTERDAM CENTRAL ON QUEENSDAY 30-04-2004 CUZ THERE IS AN ATTACK PLANNED, SO PLEASE PASS THIS TO ALL YOUR FRIENDS WHO YOU THINK ARE PLANNING TO GET DOWN TO AMSTERDAM.>>LIEVE VRIENDEN, ER IS WAT INFORMATIE AAN DE MOSLIMS DOORGEGEVEN IN DE MOSKEES DAT ER OP KONINGINNEDAG EEN AANSLAG GEPLEEGD ZAL WORDEN IN AMSTERDAM CENTRAAL, WEES ZO VRIENDELIJK DEZE INFORMATIE TOE TE STUREN AAN AL JE KENNISSEN DIE JE DENKT DAT NAAR AMSTERDAM GAAN OM KONINGINNEDAG TE VIEREN>>ONE LUV GOD BLESS.
quote:Marloes schreef op 29 april 2004 om 18:56:Niet alleen de Telegraaf. Ze hebben zelfs 400 extra politieagenten ingezet, gedeeltelijk afkomstig uit het Noorden van het land.
quote:AVee schreef op 29 april 2004 om 20:33:F.U.D. (Fear, Uncertainty, Doubt)Das alles waar het ongaat. Onrust zaaien. Gewoon zoveel mogelijk negeren dat soort onzin.
quote:Doarsie schreef op 02 mei 2004 om 15:40:Ik had een helm opgezet.
quote:Does schreef op 02 mei 2004 om 15:20:Het was wel spannend he vrijdag.. ik heb de gehele tijd rond me heen gekeken.. ik was best bang.