quote:
wil je opvoeden dan moet je zelf ook goed kunnen zijn. kinderen worden opgevoed door het goede voorbeeld of slechte voorbeeld van hun ouders, veel meer dan van ouders die zelf niet doen wat ze eisen van de kinderen.
die niet in staat zouden zijn om zichzelf zo te straffen.
wat pijnigt jouw zin mij, herrineringen opwekkend aan fatsoenlijke (de duivel hale dat woord en al wat het inhoud) mensen, die niet in staat waren, zoals eigenlijk niemand is, om mijn pijn te zien, en daarom zogenaamd uit opvoeding mij op sgool en op andere plekken mij in meer pijn brengend door mij dingen te verbieden terwijl ik een grote duisternis in mij had die eruit moet.
quote:
Als ze al opgroeien en niet vroegtijdig onder een auto lopen omdat het niet liefdevol genoeg is om ze stevig bij de arm te pakken en boos te worden als ze de straat op rennen zonder uit te kijken.
bij de arm pakken ja. boos worden om zoiets nee.
quote:
Of ze verzuipen in de eendjesvijver omdat het niet liefdevol is je kind te verbieden in z'n eentje naar het park te dribbelen.
Dan ga je tog mee. mijn vader verbied mij als 20jarige zoveel, zogenaamd uit naam van liefde, hij zegt aan de ene kant dat ik onzelfstandig en zwak en weet ik veel wat ben, hij weet er niks van, aan de andere kant mag ik niet alleen ergens heen, zoals amsterdam, en vandaag ga ik naar een pas door gods leiding gevonde christelijke gemeente, dat wil vandaag zeggen:groepsgebed bij iemand thuis, maar hij wilt weer alles weten, dit spookt hij vervolgens zoals alles door aan mijn moeder die mij iets aangedaan heeft in mijn jeugd wat veel mensen zou verleiden mij te veroordelen en niet haar, met al die &$^£$!%" hekserij van der. zodat zij ook weer alles weet, en mij tegenhoud op mijn weg naar de Geest Gods. en dan zegt pa steeds:dat doen Wij omdat Wij van je houden. donder op dermee, ik hoef die onderdrukkende onchristelijke onwetende nepliefde niet en liefde dwingt iemand niet medicatie in te nemen. bovendien moet hij niet in 2 personen spreken maar ja psychopaten die zijn experts in manipulatie, zeker als ze kennis hebben van satan.
het doet pijn als pa zegt dat je iemands goedheid kan beoordelen aan hun acties, dat deed simon de farizeeer ook.
quote:
Oftewel: een goede opvoeder is zowel liefdevol als streng.
De gulden middenweg dus

een goede opvoeder laat zich 100% leiden door de heilige geest en liefde, want liefde maakt je als het werkelijk puur is bewust van andersmans emoties en nog meer van dat, zoals iemand zondag bij die gemeente huilend zei aan de deur, over mij 'ik voel zulk een enorm verdriet bij hem'. ik voel het niet hoor, ik ben praktisch uit mijn lichaam zo gevoelloos. mijn hart is op slot en niet van steen.
maarja ben ik beter dan jullie? nee. ik was op het strand en een jong had ik daar ontmoet die me aan mijzelf zoals ik vroeger was deed denken en de naam Youri had en speels was was eens boos en hij smeet de fietsen tegen het hek aan. en trok mij later mee om ff tre laten zien dat ie een merk op 1 van die fietsen met een paarse stift gekrast had. crimineel?
ja dat zei ik ook tegen mijn gevoel in 'mag je niet doen he, anders krijg je een klap' ofzoiets. wist ik veel dar hij hetzelfde mee heeft gemaakt als ik, een vreemde wereld. moge God mij deze ZONDE van FATSOEN vergeven. dat jong is trouwens weleens mijn tweelingziel genoemd door iemand anders.