quote:
Joshua schreef op 01 mei 2004 om 22:27:Interessant antwoord én in het oogspringend icoontje van je Peppie.
Toch zit er ook een tegenstelling in wat je zegt... De mensen worden inderdaad tot ster van onze maatschappij gemaakt. Gandhi en M. Teresa hebben dat met Idols gemeenschappelijk.
Gandhi was een boeddhist en M. Teresa een zogenaamde Hindoe-Katholiek. En de Bijbel noemt dat dus 'afgoderij' (=Idolatry). En dus zijn zij eigenlijk hetzelfde als wat Idols aan het bewerkstelligen is....
Oh sorry...ik dacht dat met Idolatry gewoon het commerciele gedoe bedoeld werd, maar het betekent dus afgoderij...
Maar als die mensen nou net zo goed zijn voor de maatschappij als dat bijvoorbeeld een non of monnik is... Wat is er dan verkeerd aan? Ik kan me voorstellen dat het vanuit christelijk oogpunt afgoderij is, sommige popstererren of anderen worden gewoon 'aanbeden' alsof het God is.
Maar ik denk dat er tussen boeddhisten mensen kunnen zitten die bijna nog een beter christen zijn dan sommige mensen zijn die zichzelf cristen noemen... Voor mij is ieder mens in principe even goed, als ze toevallig Hindoe of Boeddhist zijn, kijk ik toch eerst naar de persoon zelf ipv dat ik hem op zijn geloof beoordeel.
quote:
Wat Jezus deed, was niet een 'daad voor de maatschappij' maar een offer voor de mens op de wereld. Niet voor hemzelf om een 'ster te worden' maar voor iedere mens nu én voor later...
Dat zal ook wel denk ik, maar er zijn ook mensen die hem wel zien als een soort Idool. En wat wil je eraan doen als een christelijk iemand een offer brengt, of iets goeds doet voor de maatschappij zonder de bedoeling een ster te worden, maar dat uiteindelijk toch wordt?
En wat is er verkeerd aan als sommige mensen Jezus als een soort idool zien, en net zo goed willen doen als hij? Dat is toch alleen maar goed? Als iedereen zijn voorbeeld zou volgen zou de maatschappij er veel positiever uitzien denk ik.
quote:
Weet jij trouwens wat dat 'upside-down-broken-cross-icoontje' van jou betekent...?
Ja, staat een stukje over in mijn weblog...