Auteur Topic: Is de Paus een dictator ?  (gelezen 4770 keer)

MeneerB

• Uw dokter, voor al uw religieu
    • Bekijk profiel
Is de Paus een dictator ?
« Reactie #50 Gepost op: maart 29, 2004, 05:33:39 pm »
Nee beste Baldur, mij neem je niet in de maling: het werkelijke gevaar komt niet uit Rome maar van Windsor Castle

Ja hoor, tuurlijk.....

niet Bin Laden, niet Hamas, niet George Bush; maar het Engelse koningshuis is de veroorzaker van al het wereldleed!

droom jij maar lekker verder.....  |:(
Groeten,

MeneerB

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: maart 30, 2004, 07:06:46 pm »
Ga je nou vertellen dat het Vaticaan geen staat is,dan?
Luth,ik snap dat je je hier goed vermaakt (geef toe..),maar you're not paying attention.
Ik snap ook dat je graag de spot mag drijven,maar ik waarschuw je niet de spot
te drijven met dingen waar je geen weet van hebt.Da's een advies,niet-Siciliaans.

Wie is op papier(noemt zich) de machtigste man op aarde? De paus,geen twijfel.
Kijk naar Rome en haar plaats in de cultuurhistorie (wereldwijd,en lang voordat we
computers hadden).
Kijk naar Rome en haar plaats in de 'religieuze wereld' (Wereldraad van kerken,
etc.)
Kijk naar de plaats van Rome in haar eigen belijdenisgeschriften.
Kijk naar de plaats van Rome in de (zichtbare=door media gebrachte) politiek;
geen staatshoofd (jazeker) ontvangt zoveel leiders als de paus.
Kijk naar Rome als spin in het web van de financiele wereld.Werkelijk,daar is al zo-
veel over geschreven...

Je raakt gewoonweg niet uitgespot,Luth! :)

Serieus:verdiep je er eens in;ga eens wat surfen,lees wat Roomse dogmaas,check
die vader uit Rome,lees eens een boek van Avro Manhattan,of eentje uit de 'vader-
landsche geschiedenis'-reeks.
Gewoon,een maandje ofzo.Praten we dan verder.
Cheerio,Van.

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: maart 30, 2004, 07:09:55 pm »
Oh,trouwens:queenie heeft niet veel in de melk te brokkelen.
Net als Bea mag ze blij zijn dat ze er nog zit.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: maart 30, 2004, 08:25:19 pm »
Hallo vaneccles.

Bedankt voor je bijzondere reactie van 25 maart, op mijn exacte weergave van verschillende canons van de Kerkstaat Rome.
Nee, ik vrees niets, ik zie wel. Of ik nu vandaag moet "boeten" of straks, als de morele- en burger wetgever (Vaticaan + USA) daadwerkelijk haar ware gezicht zullen laten zien, alsdan haar Gezag "gewettigd" is en allenheersend(!).
Kijk, ik denk gewoon zo, dus mijn geest is al dat wat ik onderscheidelijk "zie" en "ervaar". Ze kunnen me -lichamelijk- doden, maar "geestelijk" niet. Door veel te schrijven, te bidden en Jezus Gerechtigheid me "eigen" te maken, denk ik dat ik uiteindelijk niet meer vatbaar ben voor andere argumenten, dan die welke de Heiland mij juist voorhoudt om Hem na te volgen juist niet een andere "Verlosser"; want dat kan niet!! Alhoewel het juist is, dat wij de volle kracht van Satan bij lange na, noch niet hebben ervaren (vandaar Openbaring 7 en Jezus als centrall punt daarin).

De Paus gaat op de verjaardag van de VN, volgend jaar - 25 juni 2005- bekend stellen dat zij alle "verloren" gemeentes weer binnen de Moederkerk zullen brengen. Tegelijkertijd heeft ze bekend gemaakt dat de zondag aanbeden dient te worden als een "dag voor God". Dat wil zeggen zij wil alles wat niet met "God" te maken heeft verbieden. Dus ook sport!
Zij heeft haar morele wetten daarvoor al gereed liggen.
Weet je trouwens dat de meeste bezoeken aan elkaar en overleggingen die de grote der aarde houden, gedaan worden in steden waar Maria ooit "verschenen" is? De KOningin van de Hemel staat heel centraal in de politiek als een leiddraad. De VN is een bolwerk van de toepassing van een typische "rooms-katholieke" achtergrond als het gaat om mystiek en geloof (en politiek vertrouwen) in een Puas als Koning van dit Grote Babel en de verschijningen die in verband gebracht worden met andere "grootheden" dan Jezus, die de Bijbel ooit heeft genoemd.

Gisteren heeft Bush nog bekendgesteld dat hij erg blij is met de toetreding van 10 landen tot de NAVO. Ik heb er op geantwoord en gezegd dat de terroristen straks alleen nog maar mensen zijn, die zich tegen de One World Order zullen verzetten, die waarlijk navolgers van Christus zullen zijn (morle wet) Zie Openbaring 12:17.
Ik heb nog geen antwoord. Maar een volledig leger, zwaar bewapend, hier in Europa en de VS , zonder al te veel andere "grote" wereldmachten is een beetje te veel van het goede. Maar in de essentie klopt het wel. Militairen worden opgeleid om "terroristen" te bestrijden. Natuurlijk die moet je wel hebben om een chaos-vredes structuur te gebruiken, teneinde je politiek doeleinden te -kunnen - bereiken. Figuranten en daadwerkelijke slachtoffers zullen straks, door Jezus onnavolgbaar aan de mensheid getoond worden.

Speel het spel, wordt er vaak gezegd, als er iets "kunstmatig" of "verheven" gesymboliseerd moet worden. Wel, het is een spel wat de wereldleiders ons voorhouden, zonder weerga en zonder wetmatigheid die in maar een sprankje licht van een Hemelse Verlosser kan staan; onnodig te zeggen dat Jezus niet bidt voor deze wereld, maar slechts tot de Vader, Zijn God, voor Zijn volk.

Deze wereld bereid zich voor op een oorlog tegen Gods volk.

Afgelopen week werde Paus nog gehuldigd met een Karel de Grote prijs. Een man die een fervent voorstander was van één Europees Rooms Rijk. Hij wilde zelfs van Keulen alvast een 2e Rome maken in zijn tijd. In onze tijdsgeest was Napoleon een fervent voorvechter en Adolf Hitler, die notabene het kerkrecht (daarvoor) tekende in 1933, onder het "alzoend" oog van Rome. En in de lijn van de Verwachting dus ook de Staatshoofden en ministers van al de regeringen daarna. En de Leider der wereld, de Koning van dat éne (Wereld-) rijk gniffelt nu, daar de Koningen der aarde Haar (Onreine vrouw) navolgt en zich stelt dat zij tegen zo'n macht (Beest) niets kunnen inbrengen.

In verbazing, volgen zij het na, hopende op haar vergeving en genade! Maar we zullen zien als Jezus het beeld aan ons tootnt, dat veroorzaakt zal worden als de 4 Engelen, die op de 4 hoeken der aarde staan; de "winden" los zullen laten; wie dan overleeft! (Openbaring 7)

Welaan een teken aan de wand. Ein Führer, Ein Reich und Ein Volk is dus iets wat niet ver van de boom valt als het om een  Rijksappel gaat. Leider en Koning van Babylon is dan ook de juiste Titel voor de Bisschop van Rome, immers hij vertegenwoordigt het grote Babylon, zoals -notabene- Jezus zelf aangeeft in Openbaringen en wij het getal moeten berekenen daarvan.
En nu, op het einde der tijden, zien we langzaam maar zeker de laatste Profetieën aangaande die gegevens, langzaam maar zeker, in vervulling gaan.

Afgelopen Sabbat was ik in België en daar werd een lezing gehouden over de "huisgemeentes". Volgens br,. Denteneer een trouw en enorm kundig predikant, moet de gemeente van Jezus Christus zich voorbereiden op de verkondiging van het Woord, door via huisgemeentes te gaan werken.

De grote kerkgemeenschappen zullen steeds meer en meer in het Babylon verdwijnen en op dat fundament "één" worden.

Hij zei dat niet letterlijk maar wees op de tekortkomingen aangaande de indentiteit van de denominaties en niet in de laatste plaats die van de Adventkerk. Immers de mens zoekt gemeenschap en Satan zal d.m.v. valse leraars en -predikanten- de kerk (ook Adventkerk) binnensluipen en de leden het gevoel geven om éénheid te smeden (Oecumene) terwijl Jezus nu juist leert er van uit te gaan en één in Geest met Hem (Hemels Koninkrijk) te worden!.

Afin, Openbaringen  leert dat alle Geloofsrichtingen in Babylon verdwijnen.

Vandaar dat Jezus zo duidelijk vraagt "uit te gaan" van haar. De trouw van het volk Israël werd ook niet door de synagoghe gevraagd, maar door een veeg bloed aan de deurpost van het eigen huis te strijken, zodat de Engel des Doods kon zien wie zijn huis op vaste grond had gebouwd (Geestelijk). Immers Jezus spreekt er over dat Hij ons huizen zal bouwen. Veilig in Jezus armen.
De boodschap was duidelijk. Van s'morgens 10.00 tot s'middags 17.00 hebben we les gehad vanuit Gods Woord en predikatie.
Ook aan de hand van Getuigenissen aangaande diverse onderwerpen en datgene wat er spoedig gaat gebeuren werden dingen geopenbaard.

Je kijkt wel vreemd op, als je boodschappen aangaande "de Beesten" die (ik)  bijvoorbeeld hier plaatst, plotseling in volle waarheid door anderen worden bevestigd, in en andere situatie, maar volledig in het "Beeld" van de hedendaagse gebeurtenissen en waar Jezus dus, zonder enige omhaal centraal blijkt te staan, omdat de heilige Geest in alle Waarheid (Jezus) leert, in harmonie met de Heilige Schrift.
Ik heb het dus niet over menselijke aspecten of menselijke waarden die boven die van de Heiland zouden (moeten) stijgen. Niet de mens als individu stond centraal, maar de reddende Geest van (een reddend voorbeeld ;Jezus stond centraal ten dienste van de mens. En dat is Evangelie.

Geen Luther, geen Calvijn, geen Augustinus, geen Paulus, geen Mozes en geen Staatshoofd met allerlei mooie karaktereigenschappen en mooie en leuke uitspraken.

Ja, ik denk Vaneccles dat de trouwe Christenen (in welke denominatie zij ook zitten) vervolgd zullen worden. Satan zal zich verzetten tegen hen, die ondanks zijn valse voorstelling van zaken, toch Gods geboden en wet navolgen. Immers die zal dan pal tegenover die van hem staan. Zijn vasle getuigenis zal dan geopenbaard worden.

Dan zullen we kennis maken met de werkelijke kracht van Satan en zijn helpers en dan zal duidelijk zijn dat niet de ZON- dag (Brand Merkteken)maar de Sabbat (Zegel van een Hemelse God) het knelpunt van Satan is, die hij door zijn medestanders heeft laten verwijderen uit deze wereld. En we kunnen dan geopenbaard zien, wat er gebeurt met mensen die bewust en willens en wetens de Bijbel, de tijden en veranderde wetten aanvaarden en "blind" en "doof" navolgden; in plaats van te luisteren naar Jezus' oproepen  Zijn wetten en geboden na te volgen;,
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2004, 09:07:03 pm door Baldur »

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: maart 31, 2004, 10:00:45 pm »
Baldur,
aan Jezus is de overwinning,want Hij is uit de dood opgestaan!

Bedankt voor je reacties Baldur,*alle* reacties.
'Vroeger' zag ik door de geo-politieke bomen het bos niet meer;ik denk dat dat geldt voor
een ieder die geen besef heeft van de profetie....daarom moet het evangelie zeker verkon-
digd blijven worden!
Profetie en het evangelie,gelijk de rest van de bijbel - het Woord van God.

Daar moet ik me hoognodig (en meer,dankjewel Pleun :) ) mee bezig gaan houden!
Cheerio,en,deo volente,tot later,
Van.

Snoopy

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: juni 10, 2004, 09:29:53 am »
Vandaag gaan de Nederlanders naar de Europese slachtbank van hun liberale democratie. Op Internet kwam ik dit gegeven tegen:

@Hitlers vrome paus
In de Vaticaanse heiligenfabriek onder leiding van paus Johannes Paulus II zijn al bijna 1.000 zaligverklaringen en zo'n 300 heiligverklaringen van de lopende band gerold. De kandidaat-heilige moet wel minstens 2 "wonderen" hebben verricht. Johannes Paulus II wil ook Pius XII (letterlijk: de vrome XII), de meest omstreden paus van de twintigste eeuw, heilig verklaren. Zijn "wonderen" bestonden uit machtswellust, jodenhaat en collaboratie met het Duitse en Kroatische fascisme voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog.@

Op deze  site kunt u vernemen dat het Vtaicaan informatie zal gaan uitgeven waarin al deze daden en feiten worden "rechtgetrokken". Paus Pius XII wordt dus, op grond van zondige daden en het feit dat hij in zonde leefde, zoals wij allemaal, en alleen door verlossing en voorspraak van Jezus, op grond van Zijn (Hemelse) wet (alleen) gerechtvaardigd kunnen worden, door MENSEN en door MENSELIJKE WETTEN EN GEBODEN "zalig" verklaard worden.

In plaats van zich tot de Heiland te wenden en openlijk alleen Hem alle eer te geven, probeert (notabene) het 1e beest uit Openbaring 13, haar verantwoording te ontlopen en de wereld en de mensen nog meer te misleiden, door alles af te doen met "vergiffensi" en het Heilig verklaren van een zondig mens.

Wat zullen velen zich misleid voelen als straks bij de wederkomst zal blijken dat al deze , door de Mens der zonde, Heilig verklaard zijn en zal blijken dat zij OVERTUIGDE navolgers waren van Satan. Zij zullen het Koninkrijk NIET beerven. NIET ALLEN die zeggen Here...Here.. zullen het Koninkrijk binnen gaan.

http://www.gebladerte.nl/10701f42.htm

Let wel, het bericht van de heiligverklaring stamt uit 2000. Nu, vandaag de dag wordt deze Heiligverklaring waarschijnlijk werkelijkheid: het Vaticaan zal haar beleid en haat streven naar een democratisch, maar on-liberale wetten doorvoeren en de Protestantse kerken zolang vervolgen, totdat zij als dochters zijn terugekeerd in de schoot van Rome

Marjan Kroone

• Niet kletsen maar doen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: juni 10, 2004, 10:48:57 am »
Ook hier heb ik weer slechts één pagina aan reacties gelezen, want anders kom ik nooit door dit forum heen.

Ik ben Katholiek en heb de schurft aan de paus, niet persoonlijk, maar als vertegenwoordiger van onze kerk. Het erge is dat hij inderdaad niet weggaat voordat hij sterft en dat er dan uit de huidige kardinalen een nieuwe gekozen gaat worden.
De paus heeft onlangs een aantal nieuwe kardinalen benoemd, allemaal oude knarren met starre blik, dus er zal niet veel veranderen met een nieuwe paus ben ik bang.

Of je het een dictatuur kunt noemen? Nee , zekers niet ! Met een dictatuur leg je mensen bepaalde handelingen en gewoontes op en als ze dat niet doen worden ze afgestraft door gevangenis, uitzetting en you name it.
En één ding moet je de Katholieke kerk nageven, er kan en mag veel meer dan in andere kerken. Gewoon omdat de Paus wel bepaald, maar zijn gezag niet opgevolgd wordt en daar verder geen consequenties of sancties aan verbonden zitten.

Ik kan me een documentaire herinneren van nog niet zolang geleden uit Staphorst, waar een meisje zelfmoord pleegde omdat de ouderling haar "onder de rokken had gevoeld"" en de ouders uit diezelfde kerk verstoten werden omdat hun dochter zelfmoord had gepleegd.
De ouderling had een bezoek van een engel gehad tijdens een wandeling, dus hij behoort tot de uitverkorenen die in de hemel komen. Nou daar zakte mijn broek van af.

Maar goed, terug naar de paus.
Mijn grote probleem met die man is dat hij zulke onzinnige dingen roept als dat bijvoorbeeld condooms niet mogen worden gebruikt en dat condooms toch niet beschermen tegen AIDS. EN ik dan maar weer voorlichting geven over family planning en AIDS in Afrika en dan zeggen Afrikaanse artsen !! dat ze geen condooms mogen voorschrijven omdat de paus dit heeft gezegd. Nou daar word ik dan heel verdrietig van.

Verder heeft diezelfde paus onlangs weer geroepen dat in de leken missen (er zijn geen priesters meer te krijg, wie wil nog celitatair?) de preek niet gehouden mag worden door vrouwen. Nou dat is ook zowat waar niemand in West - Europa serieus naar luistert.
Maar... het zet wel de vrouwen in Afrika weer drie treden naar beneden in hun gang naar gelijke rechten.  Kijk gelijke plichten hebben die vrouwen al in Afrique. Zelfs meer plichten dan de man. Maar nu die rechten nog. Nou dit soort berichten bevestigd weer dat wij vrouwen tweederangs burgers zijn.

Toch kan ik niet toetreden tot een protestantse kerk. Ik bezoek ze regelmatig. Dat is begonnen in Benin. Daar vind ik de vieringen geweldig, de oprechte blijdschap die je daar in de kerken tegenkomt, blijdschap omdat Hij van je houdt en je Zijn liefde mag verspreiden ,dat mis ik in Nederland ontzettend.

Maar ik mis - zeker dus in NL- in de protestante kerk bepaalde rituelen en vind het vaak te leeg door het ontbreken van het moment van bezinning. 2 minuten stilte soms, maar zonder wat. Dat is - in mijn beleving - alleen maar even stil zijn. Ook vind ik het orgel vaak overheersen. Wij kijken naar het altaar en in sommige kerken kijken ze naar het orgel...

Maar ik ben nog nooit in de vrijgemaakte kerk geweest. Dat gaat volgende week zondag gebeuren. Tijdens een free dienst voor jongeren. Dus dit oudje is heel benieuwd.

Voorbeeldje: Voor we te communie gaan (het laatste avondmaal, iedere zondag) bidden we het onze Vader en daarna wensen we elkaar in de kerk "vrede en alle goeds".
Dat geeft een bepaalde blijdschap als je je alle kanten opdraait om je buren dat toe te wensen.

De communie, dat is voor mij even een symbolisch moment om je ogen en oren te sluiten en enkele minuten helemaal alleen te zijn met hem, mede dankzij het brood in je mond dat je herinnerd aan zijn lichaam, voor ons gegeven.

Tjonge ik ben de hele morgen al bezig. Het wordt tijd dat ik wat anders ga doen. Maar er staan zoveel onderwerpen op deze site...
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2004, 10:50:28 am door Marjan Kroone »
Wees de verandering die je in de wereld wil zien. (Gandhi)