in Assen Noord wil een deel wel graag waar dit topic over gaat
maar we zijn een grote gemeente waarin toch best wel op een rustige manier goed rekening wordt gehouden met de mensen die bang zijn voor veranderingen
ja want wil je aan een duidelijk missie deelnamen als kerk in z'n geheel dan moet er best wel wat veranderd worden, en dan bedoel ik niet direct liturgies maar juist in en onder de gemeenteleden zelf
omdat dit dus log werkt om in z'n geheel een project te steunen,
zijn er veel initiatieven al gaan lopen buiten de volledige gemeente om
zo is er een laagdrempelige samenkomst gericht op niet christenen
in een wijkgebouw 1x in de 2 week op een zondagochtend
maar ja dat merk je wel dat je dan de medewerkers daaraan die ochtend niet in de gewone kerkdienst ziet, van mij mogen ze hoor

ik heb al begrepen dat er veel mensen her en der uit de omliggende wijken op afkomen die erg nieuwsgierig zijn, dus is het zeker iets dat werkt, aleen helaas niet de mooiste manier
hetzelfde geldt voor deelname of steun aan de op te richten jeugdkerk in Assen
dit geeft veel meer problemen omdat hierbij een interkerkelijke evangelisatie visie wordt gehanteerd, waar helaas een groot deel niet achter staat.
ook een van de punten die ik hier genoemd zie of weet dat dat onderdeel is van gehanteerde visies, is weer echt samen gemeente zijn en voor elkaar zorgen
bij navraag beweerd men dat er goed voor elakar gezorgd wordt, tja deels kan ikd at niet ontekennen, we zijn hier zo'n plaats met een aantal grote families die al generaties lang hier wonen en kerken en daardoor elkaar wel goed kennen, maar ze vergeten dat er in de ruim 1300 leden ook wel veel mensen zijn die juist moeite hebben om aansluiting te vinden bij hechte groepen, ik denk dat een kerk zoals wij hebben dus ook nooit dit soort plannen kan voltooien omdat we simpelweg te groot zijn, alhoewel de gemeente over alle leeftijden wel erg actief is in van alles en nogwat hoor, maar ook de dubbele diensten werken natuurlijk tegen in het samen gemeente kunnen zijn
gelukkig er komt een splitsing aan, nou je niet iedereen is daar even blij mee,
ik ben benieuwd of er een herleving van het echt samen gemeente zijn daarna zal gaan plaatsvinden.
zolang Christus maar centraal staat, aan het hoofd
de kerk gebasseerd is op bijbelse gronden
enm nog een derde punt dat ik ergens hoord
zijn we een heel eind op weg, maar vaak zit het hier in de basis al wel ergens fout