quote:
Ik denk dat het komt omdat de makers van de CD en de bedenkers van de liederenkeuze, én de uitvoerders al jáááááááren dezelfde mensen zijn.
Zo fris en fruitig als dat ze járen geleden waren, zo middelbaar zijn ze nu inmiddels geworden, bijna niet meer genegen ook eens om zich heen te kijken naar nieuw fris talent. Vaak plaatsen ze dus hun eigen vertalingen, en hun eigen arrangementen.
Het gaat dus allemaal óf qua tekst óf qua muziek erg op elkaar lijken.
Ik ken mensen die de laatste jaren werekleijk schitterende liederen hebben ingezonden ( die mogelijkheid is er) maar nog nooit iets zien gebruiken.
Het is wat liederen een eigen toko geworden.
En toch...............voor de nieuwsgierigen onder ons, ik heb het fantastisch gehad, samen met mijn gezin en mijn vriendin. Genoten, óók van de liederen maar vooral van het gesproken woord wat gebracht werd.
Vooral de prediking van Ron van der Spoel heeft mij heel erg aangesproken. Een hervormd predikant uit Harderwijk die vorig jaar de doop in de Heilige Geest heeft ontvangen.
Daar vertelt hij over in zijn prediking n.a.v. Ezechiel en de tempelbeek.
Je kunt hem voor een paar eurotjes bestellen, en als je iets moois wilt horen zou ik daar de prijs van een Big Mac in steken.
Ook het prachtige weer werkte mee, en mijn debuut op de EHBO post was een goede zet.
Met Gods Geest mee mogen werken bij het geestelijk vrijzetten van een 16 jarige knul in de tienertent, die helemaal nieuw naar huis mocht gaan.
Kortom, in één woord fantastisch.
En je kunt tegenwoordig hele CD's bestellen van een komplete dienst. Kun je toch wat meebeleven.