Auteur Topic: De speelplaats van Pleun, deel 8  (gelezen 30347 keer)

Sarah

• Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun, deel 8
« Reactie #50 Gepost op: mei 26, 2004, 03:52:44 pm »
Schrijf je een boek?
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: mei 26, 2004, 03:55:04 pm »
nee, een scriptie :)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: mei 26, 2004, 03:57:36 pm »
Voor je muziekopleiding? Was dat programma wat je maakte om componisten te achterhalen dan voor je computerstudie?
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 03:58:33 pm door Sarah »

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: mei 26, 2004, 04:03:41 pm »
Klopt. Je bent goed op de hooge ;)

Ik ben nu het programma dat ik toen geschreven heb aan het gebruiken om een musicologisch probleem op te lossen. Het gaat over een orgelstuk dat tot nu toe aan Bach toegeschreven is. Maar het is erg waarschijnlijk dat het dus niet door Bach is geschreven, maar door een leerling van hem. Daar probeer ik wat zinnigs over te zeggen.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: mei 26, 2004, 04:09:06 pm »
Hey grappig.
Je schreef vorig jaar wat over die scriptie in je weblog vandaar.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: mei 27, 2004, 01:41:51 pm »
Oogoperatie Thaise jongen

Ik weet niet of het wel geoorloofd is dit in de weblog te zetten, maar het is voor een goed doel. Lezers die bereid zijn een (kleine) bijdrage te doneren kunnen een mailtje sturen naar Pleun.

Hey broer,

Je zal ondertussen wel van mijn kleine actie hebben gehoord: ik probeer geld in te zamelen voor een oogoperatie van een van de (half blinde) kinderen (15) in het tehuis hier, zonder welke hij waarschijnlijk ook het licht in zijn tweede oog verliest. Het gaat om een bedrag van 50.000 baht, omgerekend ongeveer 1000 euro. Ik denk dat al mijn broers en zussen wel willen meehelpen, maar zou jij mijn verzoek om hulp ook aan Santaarnpaal en M. Blaat willen doorgeven? Ik denk dat zij ook wel willen bijdragen.

Dank + groet!

W.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2004, 03:39:18 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: mei 27, 2004, 07:46:27 pm »
Rapportage psychologisch onderzoek

Vanmiddag lag het rapport van m'n psychologische test in de bus. Met ietwat beverige handjes scheurde ik de envelop open, maar het resultaat blijkt mee te vallen. "Strikt vertrouwelijk" staat er weliswaar op de voorkant, maar ik zal er voor de grap toch wat uit citeren.

“De scores zijn tot stand gekomen door vergelijking met scores van een grote groep kandidaten, de normgroep. Het onderzoeksprogramma en de wijze van scoren zijn afgestemd op universitair niveau.” De eindscore, op basis van de persoonlijkheids- en de psychologische test, kan matig zijn, voldoende of ruim voldoende.

Mijn eindscore is voldoende, ondanks een zeer matige persoonlijkheidstest. Gelukkig weegt de cognitieve test zwaarder. “Op basis van alle testresultaten tezamen lijkt de heer Pleun geschikt voor de functie van Rijkstrainee”. Hoera.

Algemeen werk- en denkniveau

Verbale capaciteiten: bovengemiddeld
Cijfermatige capaciteiten: gemiddeld
Figurale capaciteiten: gemiddeld
Cognitieve capaciteiten totaal: bovengemiddeld

“Het taalvermogen van de heer Pleun is blijkens de testresultaten bovengemiddeld ontwikkeld. In vergelijking met anderen uit de gehanteerde normgroep zullen zaken met taalaspecten hem gemakkelijk afgaan.
De heer Pleun geeft blijk van een bovengemiddelde vaardigheid in het leggen van relaties tussen begrippen. Deze vaardigheid is van belang bij het ontdekken en kritisch evalueren van de grote lijnen in verbaal materiaal. Zijn vermogen om van het algemene naar het specifieke te redeneren met begrippen komt als gemiddeld uit de test naar voren. Naar verwachting zal hij hierdoor bijvoorbeeld in staat zijn abstract beleid te vertalen naar de praktijk of uitleg te geven aan de hand van concrete voorbeelden. Hij heeft een zeer ruime woordenschat, hetgeen bijdraagt aan een sterke taalvaardigheid.”

Over het testen van de woordenschat kan ik nog iets grappigs melden. Een van de woorden waarvan de betekenis werd gevraagd was “ubiquiteit.” Nu had S. me vorig jaar een mp3’tje gestuurd van het nummer ‘The ubiquitous Mr. Lovegrove’ van Dead Can Dance. Ik kende het woord “ubiquitous” niet en zocht het op in het woordenboek. Het betekent “alomtegenwoordigheid.” Het is dus aan Dead Can Dance en S. te danken dat ik deze vraag goed had. d:)b

Dan nu mijn cijfermatige en figurale capaciteiten:

“De cijfermatige cognitieve capaciteiten van de heer Pleun zijn in vergelijking met de normgroep gemiddeld. Dit betekent dat taken met een cijfermatige component hem doorgaans niet al te veel moeite zullen kosten.
Het vermogen van de heer Pleun om wetmatigheden en trends te ontdekken in cijfermateriaal is gemiddeld ontwikkeld. Dit vermogen houdt verband met het abstractieniveau dar iemand aankan in de analyse en verwerking van cijfermatig materiaal. Uit de testresultaten komt een gemiddelde rekenvaardigheid naar voren; dat wil zeggen dat hij in staat is tamelijk vlot en nauwkeurig te rekenen en formules toe te passen.”

Opmerking Pleun: dit resultaat valt me alleszins mee, omdat ik een echte alfa ben. Ik hou niet van cijfertjes en werk er nooit mee. Voor wiskunde A had ik weliswaar een 7 op m’n eindlijst, maar ik heb altijd een hekel gehad aan wiskunde.

“De testresultaten wijzen uit dat de heer Pleun over gemiddelde figurale capaciteiten beschikt in vergelijking met anderen met het onderzochte werk- en denkniveau. Naar verwachting zal het hem niet al te veel moeite kosten taken met figurale of ruimtelijke aspecten uit te voeren.
De testresultaten wijzen uit dat de heer Pleun een gemiddeld vermogen heeft om logisch te redeneren met figuren en abstracte patronen. Hij zal verbanden en trends in afbeeldingen kunnen ontdekken. Logisch redeneren met figuren is onder andere van belang voor het ontwikkelen van concepten die gebaseerd zijn op figuren, tekeningen of schema'’. Hij is in gemiddelde mate zich ruimtelijke figuren voor te stellen en deze in gedachten te manipuleren. Dat wil zeggen dat hij een gemiddeld vermogen heeft om ruimtelijk en driedimensionaal te denken. Dit vermogen is onder andere van belang om zich te oriënteren in de ruimte of het kunnen interpreteren van tekeningen.”

De cognitieve capaciteiten van de heer Pleun zijn ruim voldoende te noemen voor deze functie.

Opmerking Pleun: oriënteren in de ruimte? Tsja, ik ben Andre Kuipers niet.

De resultaten van de persoonlijkheidstest zijn een stuk slechter, misschien had ik iets minder eerlijk moeten zijn. Maar helemaal begrijpen doe ik de uitkomst eigenlijk ook niet. Ter vermaak een paar citaten:

Werkinstelling

Flexibiliteit: zwak
Initiatief: zwak
Prestatiemotivatie: zwak
Innovatief denken: zwak

“De heer Pleun komt uit de vragenlijst naar voren als iemand met een lage actiegerichtheid, hetgeen betekent dat hij zich afwachtend kan opstellen in situaties waarin actie en initiatief geboden zijn. Naar verwachting zal hij zich, wanneer hij problemen in een werksituatie signaleert, niet geroepen voelen om als eerste actie te ondernemen en problemen aan te pakken.

De antwoorden van de heer Pleun op persoonlijkheidsvragen met betrekking tot doelgerichtheid en inzet resulteren in een lage score op prestatiemotivatie. Dit betekent dat hij minder dan gemiddeld gericht kan zijn op het behalen van concrete resultaten en niet snel meer werk te verzetten dan van hem gevraagd wordt. De lage score kan er ook op duiden dat hij er weinig belang aan hecht om te laten zien wat hij kan.”

Opmerking Pleun: :+

Verder komt uit de test naar voren dat ik redelijk stressbestendig ben en ook een redelijk incasseringsvermogen bezit. Mijn assertiviteit is daarentegen zwak.

Opmerking Pleun: ach, ik neem het niet al te serieus allemaal. Het waren 256 vragen die je in heel korte tijd moest beantwoorden. Op bijna niet 1 vraag heb ik een erg positief of erg negatief antwoord gegeven, misschien speelt dat een rol.
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2004, 08:05:23 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: mei 27, 2004, 07:56:14 pm »
Wow... ik vind die testen bijna eng... Dat er zoveel uit kan komen zeg.
Het klopt echt he? Zover dat ik je ken vind ik je ook niet assertief, maar dat vinden ze in het rijk misschien niet zo erg...  

quote:

De lage score kan er ook op duiden dat hij er weinig belang aan hecht om te laten zien wat hij kan
:D
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2004, 07:58:17 pm door Sarah »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: mei 27, 2004, 08:04:03 pm »
Echt assertief ben ik niet, maar als het moet kom ik wel voor mezelf op hoor. Ik ben niet bang om m'n mening te geven en het kan me ook niet zoveel schelen wat anderen van me denken. Maar echt een positief zelfbeeld heb ik niet nee.  :/

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: mei 27, 2004, 08:08:34 pm »
Bij zo'n score op je werkmotivatie zou je bij mijn werkgever (ook overheid) toch heel wat moeten uitleggen over wat je beweegt (of niet) om aan te geven of je idd niet serieus ben geweest of dat je sowieso ongemotiveerd ben.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: mei 27, 2004, 08:20:14 pm »
Aan de ene kant is die test er positief, aan de andere kant juist helemaal níet handig...

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: mei 27, 2004, 08:25:31 pm »
Bij mijn werkgever nemen ze geen testen meer af omdat ze het oordeel van de beoordelingscommissie waardevoller vinden dan het voorspellend vermogen van zo'n assessment. :) Dus het hangt er ook erg van af wie je testuitslag weer moet beoordelen..  Maar positief is die persoonlijkheidstestuitslag op het eerste gezicht helaas niet.

O ja.. En er zijn maar weinig mensen die de intelligentietest zo goed maken als jij 'm gemaakt hebt.  _/-\o_  Da's wel weer in je voordeel. (Heb me de laatste 6 maanden bezig gehouden met personeelsdossiers, daarom weet ik dat. ;) )
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2004, 08:27:25 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: mei 27, 2004, 08:27:39 pm »

quote:

Pleun schreef op 27 mei 2004 om 19:46:
De antwoorden van de heer Pleun op persoonlijkheidsvragen met betrekking tot doelgerichtheid en inzet resulteren in een lage score op prestatiemotivatie. Dit betekent dat hij minder dan gemiddeld gericht kan zijn op het behalen van concrete resultaten en niet snel meer werk te verzetten dan van hem gevraagd wordt. De lage score kan er ook op duiden dat hij er weinig belang aan hecht om te laten zien wat hij kan.”
Welkom bij de overheid.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: mei 27, 2004, 08:30:27 pm »
3x raden waar Eelco werkt.. :D

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: mei 27, 2004, 11:07:59 pm »

quote:

dingo schreef op 27 mei 2004 om 20:08:
Bij zo'n score op je werkmotivatie zou je bij mijn werkgever (ook overheid) toch heel wat moeten uitleggen over wat je beweegt (of niet) om aan te geven of je idd niet serieus ben geweest of dat je sowieso ongemotiveerd ben.
Ja, eerlijk gezegd had ik de vragen wat positiever kunnen beantwoorden, want de score is nu niet realistisch. Maar ja, de cognitieve test schijnt zwaarder te wegen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: mei 29, 2004, 12:36:16 am »
Vandaag veel gelezen op m'n balkon, innig omhelsd door een aangenaam mediterraan zonnetje. Over het weer even niets dan goeds. 8) Solaris uitgelezen. In het boek gaat het veel meer dan in de film over de planeet. Over Solaris wordt volop gefilosofeerd en getheoretiseerd, knap verzonnen door de auteur (Stanislaw Lem). Solaris,  waaromheen een rode en een blauwe zon cirkelen, is bedekt door een 'levende' oceaan. De mensheid slaagt er echter niet in om contact te leggen met het gigantische, raadselachtige organisme.

http://images-eu.amazon.com/images/P/0571219721.02.LZZZZZZZ.jpg

Wanneer op het ruimtestation dat in een baan om Solaris cirkelt problemen ontstaan, wordt de hulp van psycholoog dr. Kelvin ingeroepen. Wanneer hij op het station arriveert, blijkt een van de drie aanwezige geleerden zelfmoord te hebben gepleegd (Giberian), en vertonen de andere twee (Snow en Sartorius) uiterst vreemd gedrag.

Al snel komt Kelvin erachter waardoor het merkwaardige gedrag wordt veroorzaakt. ’s Nachts worden de bewoners van het station namelijk bezocht door “visitors”, die een perfecte kopie zijn van een (overleden) bekende van de bewuste persoon, zoals die aanwezig is in diens herinneringen. Kelvin krijgt te maken met Rheya, zijn overleden vrouw. Ze is door Solaris gecreëerd uit zijn onderbewustzijn.

Vanaf dit punt ontwikkelt het verhaal in het boek zich heel anders als de plot van de film. In de film staat de relatie tussen Kelvin en Rheya centraal, de thema’s zijn liefde en dood. Dit wordt geïllustreerd door een gedicht van Dylan Thomas: “death shall have no dominion.” In het boek wordt van dit gedicht niet gerept, daarin staat zoals gezegd de planeet Solaris centraal, en speelt het spirituele een veel grotere rol. Ondanks dat door geleerden bibliotheken zijn volgeschreven over de planeet en de mysterieuze fysische verschijnselen die zich er voordoen, weet Kelvin er een eigen theorie aan toe te voegen. Hij oppert het interessante idee dat Solaris een “imperfecte god” is, die zich bevindt in een soort “baby-stadium.” Daarom lukt het de mensheid niet om contact te leggen.

Vanmorgen werd ik gebeld door het adviesbureau waar ik vorige week de psychologische test heb gedaan. Daar belden ze echter niet voor. Op hun site had ik een interessante vacature gezien waar ik meteen op reageerde. En het goede nieuws is dat ik op 16 juni op gesprek mag komen. Nu maar hopen dat Nederland een dag eerder van Duitsland wint, dan maak ik tijdens het gesprek vast een stralende indruk in m’n nieuwe pak.

Verder heb ik toch wel te balen van die psychologische test. Over de uitslag van de cognitieve test hoor je me niet klagen, maar met de persoonlijkheidstest ben ik niet blij. Ik was de test gaan maken met de instelling “het is leerzaam om een keer mee te maken, maar uiteindelijk kiezen ze me toch niet.” Misschien dat ik daarom zulke domme antwoorden heb gegeven, maar dat negatieve zit ook in me. Ik slaag er, al dan niet bewust, telkens weer in om m’n kansen te saboteren, heb een tamelijk destructieve instelling. De uitslag van de test is in ieder geval niet realistisch, dat heb ik ook aangegeven op het uitgebreide vragenformulier dat ik vandaag moest retourneren. Want ik zou het toch wel leuk vinden om geselecteerd te worden voor een gesprek op een ministerie… (Van de 700 mensen die de test hebben gemaakt, worden er 350 geselecteerd door het bureau. Uit de 350 kandidaten kiezen de verschillende ministeries zo’n 220 mensen die een interview krijgen.)

Vanavond had ik m’n lieve moedertje aan de telefoon. M’n jongste broer gaat maandag naar Pinkpop en daar is ze een beetje verdrietig om. Ze vindt Pinkpop een evenement waar je als christelijke jongere slecht door wordt beïnvloed en is bang dat m’n broertje de verkeerde kant opgaat. Ik vind dat ze zich geen zorgen hoeft te maken en dat ze zich druk maakt om niks, maar ja, een moeder denkt natuurlijk anders…
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2004, 10:55:27 am door Pleun »

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: mei 29, 2004, 12:44:24 am »
Mooie bijdrage weer, heer Pleun :)

zonder deze weblog zou het leven een stuk saaier zijn.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: mei 31, 2004, 03:19:21 pm »
Voetbalfrustratie

Ik had me vorige week verheugd op een leuke pot voetbal van Oranje. Dom natuurlijk. Een slecht voorteken was al dat Dick Advocaat belangrijke spelers als Van Nistelrooij, Makaay en Davids rust gunde. Als je per se wilt winnen doe je dat niet. En als de tegenstander dan ook nog eens België is dan weet je dat het geen makkie wordt. De Rode Duivels zijn tegen Nederland altijd net zo gemotiveerd als Nederland tegen Duitsland. Belgen hebben een beetje een minderwaardigheidscomplex, Nederlanders vinden ze maar “dikke nekken.” Hoewel Oranje al jaren de betere voetballers heeft, eindigden de ontmoetingen van de afgelopen jaren steevast in een gelijkspel, wat puur te wijten was aan de gemakzuchtige instelling van de Nederlandse spelers en het fanatisme van de Belgen.

Zaterdag had Oranje weliswaar de hele wedstrijd een veldoverwicht, het liep voor geen meter. Ik word soms een beetje moe van dat oeverloze tak-tak voetbal. Als de combinaties niet lopen, blijft er vaak weinig over van het hooggeprezen Clockwork Orange Thomas Buffel (van Feyenoord) zei in de Belgische media dat Nederland geen echte kanshebber is op het EK omdat de ploeg geen ruggengraat heeft. Ik denk dat hij daar volkomen gelijk in heeft.

Na 80 frustrerende minuten kreeg België tot overmaat van ramp een penalty, waardoor Nederland met 1-0 verloor. Het was de eerste nederlaag in een oefenwedstrijd sinds 5 jaar. Jammer en onnodig, want zo goed is België niet. De Belgen vierden de overwinning alsof ze zojuist Europees kampioen waren geworden, maar ondanks het matige spel van Oranje was de zege onverdiend. Aanvallend had België helemaal niets laten zien, terwijl Nederland tenminste nog een aantal kansen creëerde. Maar de vorm en de absolute wil om te winnen waren er helaas niet.

Aan oefenwedstrijden moet je nooit teveel conclusies verbinden, maar ik heb opeens een stuk minder vertrouwen in het Nederlands Elftal. De smadelijke nederlaag tegen onze Zuiderburen is hard aangekomen bij voetballiefhebber Pleun. Morgen speelt Nederland in Lausanne de volgende oefenwedstrijd in aanloop naar het EK. Tegen de Faeröer Eilanden. Daar moeten we toch wel van kunnen winnen?

Shocking

Het afgelopen weekend was weer eens vol nare nieuwsberichten. Het zoveelste familiedrama in Nederland (door welke demonen moet je bezeten zijn om je eigen kinderen te vermoorden?), de gijzelingsactie van Al-Qaeda in Saoedi-Arabië… Ik kijk niet vaak naar het journaal, maar toevallig zag ik de beelden van de “special forces” die een einde maakten aan de gijzeling. De brute slachtingen die militante moslims telkens weer aanrichten zijn verontrustend en schokkend. Het Midden-Oosten is een duister moeras waar westerlingen maar beter vandaan kunnen blijven.

Dit gold zeker voor de Amerikaan Nick Berg, die in Irak zo tragisch aan zijn einde kwam. De video waarin hij werd onthoofd is niet uitgezonden op de tv (logisch), maar is op Internet vrij makkelijk te vinden. Columnist Hugo Borst van het AD schreef er pas een stukje over in de krant. Ik vroeg me toen af waarom mensen zoiets gruwelijks zouden willen zien, en of het een functie heeft. Zaterdag zocht ik wat achtergrondinformatie over de zaak-Berg, waarbij ik stuitte op de video. Zal ik ‘m bekijken of niet, dacht ik, maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan, met een hand half voor m’n ogen. Het was erg surrealistisch en het is niet voor te stellen wat die arme jongen heeft doorgemaakt.

De moord op Berg is in een mysterieus waas gehuld. Zo blijkt de video duidelijk te zijn gemanipuleerd, en is Berg in april een tijdje gevangen gehouden door de Amerikanen, wat door de autoriteiten weer wordt ontkend. Hij heeft op de video bijvoorbeeld een oranje “jumpsuit” aan, die door gevangenen op Guantanamo Bay wordt gedragen. Op verschillende sites worden de mysterieuze omstandigheden en de gerezen vragen uitgebreid besproken, maar ik zal er nu niet verder op ingaan. Ik zit me nu alleen af te vragen waarom de zaak me interesseert, waarom ik de video wilde zien en wat het voor impact het op me heeft. Op tv heb ik al zoveel gruwelijks gezien in m’n leventje dat ik denk dat ik er wel tegen kan. Overigens is de belangstelling voor de zaak-Berg op Internet erg groot. Een Amerikaanse journalist had bij verschillende zoekmachines onderzoek gedaan, o.a. naar de zoektermen die worden gebruikt.

http://news.bbc.co.uk/media/images/40213000/jpg/_40213719_troopsap300.jpg

Gisteravond zag ik gelukkig iets vrolijkers op de buis. Pulpeet en Pleun waren weer eens te gast bij Santaarnpaal, en Pulp had weer een van Internet geplukte film bij zich: het magistrale Lost in Translation.

Verder ben ik momenteel bezig in de historische studie Herfsttij der Middeleeuwen van Johan Huizinga. Een standaardwerk uit 1919, dat nog steeds veel gelezen wordt. Huizinga was geboeid door de overgang van de Middeleeuwen naar de Renaissance, wat resulteerde in dit meesterwerk. Het leuke aan het boek is dat het geen droge wetenschappelijke verhandeling is, maar een (ondanks de ouderwetse stijl) prettig leesbaar boek waarin Huizinga op boeiende wijze vertelt over deze tamelijk duistere tijd. Misschien vertel ik er nog wat over als ik het uit heb.

Enkele dingen die nog het vermelden waard zijn:

M’n zusje is zaterdag naar Opwekking geweest in Flevoland. Ze vertelde dat er op een gegeven moment een man naast haar kwam zitten die een nogal vreemd gesprek begon.

Man (achter in de 30): “Heb je een vriend?”
Zusje: “Ehh, hoezo?”
Man: “Ik ben alleen”
Zusje (denkt): “Help!”
Man: “Ik ben direct he?”
Zusje: “Ja, nogal. Ken ik je niet ergens van?”
Man: “Ja, van het nieuwjaarsfeest in Utrecht”
Zusje (denkt): “O jaaa, het is de broer van L!”
Zusje: “Heeft je broer geen leuke vriendinnen voor je?”
Man: “Ja, maar die willen allemaal niet”

De man bleek de (oudere) broer te zijn van L., een oude schoolvriend van me. M’n zusje had wel een beetje medelijden met hem, maar dat neemt niet weg dat het een nogal vreemde manier is om een meisje te benaderen. Zoiets doe je toch niet?

Iets anders: zaterdag heb ik in het Open Huis weer een paar pannenkoekjes gegeten. Ik bleef niet lang, omdat ik een beetje onrustig was. Die kloterige psychologische test hield me nog steeds bezig. R., een vaste bezoeker, was er ook maar het ging niet zo goed met ‘m. Hij werd lastiggevallen door de “geest” waar hij vaak door wordt geplaagd. M’n moeder heeft erg met hem te doen, maar ik verschil van mening met haar over de oorzaak van de “geest” van R. Zelf vermoed ik dat hij schizofrenie heeft, maar m’n moeder denkt dat het van de duivel komt of zo. Ik geloof niet snel in “demonen” en dat soort dingen.

Tot slot kreeg ik weer een uitgebreide mail van m’n broer. Hij was naar een wedstrijd thai kickboxing geweest, en gaat, voor hij volgende week naar huis vliegt, nog een kijkje nemen in Cambodja en Maleisië. Het inzamelen van geld voor de operatie van de Thaise jongen verloopt voorspoedig. Hij heeft al 500 euro binnen en de operatie (die in Thailand relatief goedkoop is) is aangevraagd. Voor de zekerheid zet ik hier nog maar een keer het gironummer neer, waarop mensen een kleine bijdrage kunnen storten voor de operatie.

girorekening 0852108
t.a.v. W.N. van der Voet, Vlaardingen
o.v.v. "CCD"

Zo, en nu weer verder met de scriptie van S. Benieuwd hoe ze het heeft gehad op Opwekking.  :)
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2004, 08:02:11 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: mei 31, 2004, 11:08:58 pm »
Reflex  of the 80's

Afgelopen vrijdag ben ik naar de "The reflex of the 80's party" geweest in de Heineken Music Hall in die stinkstad ;) aan de Amstel.
Een oude schoolmaat had twee vrijkaartjes gewonnen en had mij gemaild of ik zin had om daarheen te gaan. Ik ben de rotste niet dus ik zei dat ik wel mee ging. Hij had ook anderen gemaild maar die konden niet. Ik wist eigenlijk niet wat ik moest verwachten. Wat ik kon verzinnen dat het een concert was van één of andere coverband die muziek speelde van groepen die in de jaren 80 populair waren maar toen die schoolmaat me een dag van te voren belde werd het mij duidelijk dat het geen coverband was maar echte groepen die populair waren in die tijd. Spargo, Roberto Jackety and the Scooters, Het goede doel, Bananarama en nog een paar. Mmm, niet echt de muziek waar ik naar luisterde als tiener in die tijd.

Toen we daar heen gingen was er ook een concert van René Froger in de ArenA. De Heinenken Music Hall is aan de overkant van dat stadion. De trein richting Amsterdam zat dan ook vol met die typische "sherrydames", van die volkse types waar ik echt niks mee heb.
Bij die mega pisbak in de Amsterdamse Bijlmer aangekomen valt me meteen weer op hoe lelijk ik dat stadion vind. Het heeft echt totaal geen enkele uitstraling naar mijn mening. Niet meer dan een stuk postmodernistisch blok beton.

http://supergrass.densitron.net/diary4/amsterdam/musichall.jpg

Toen we bij de Music Hall aankwamen was het publiek daar een stuk prettiger en meer het bekijken waard, af en toe viel mijn oog op een mooie donkere dame. Sommige bezoekers waren gekleed in typische jaren 80 kledij. Het zag er nu een beetje lachwekkend uit en kon me haast niet meer voorstellen dat het toen hip was.
Toen we binnenkwamen werd het mij snel duidelijk dat het niet echt een concert was maar meer een soort van disco met live muziek. De concertzaal was omgedoopt tot discozaal. Mijn eerste reactie was van "shit, ik hou niet van dansen enzo" maar al snel was dat wel over toen de eerste band begon te spelen.  Het geheel werd gepresenteerd door Brigit Maasland, bah, ik snap echt niet dat mannen haar aantrekkelijk vinden. Die schoolmaat is ook helemaal leip van haar.
Iedere band mocht ongeveer een half uur spelen en vaak was het van "o ja" dat nummer ken ik wel maar ik wist niet dat het van hun was. Toen Henk Westbroek op het podium kwam om nummers van het Goede Doel te spelen begon mijn maag meteen op te spelen. Was een irritante blaaskaak vind ik dat, een overbodig en nietszeggend figuur. Tijdens het concert werd ik wel wat losser, maar dat zal ook wel komen nadat ik wat pilsjes had gedronken, maar ik ging niet zoals die maat met vreemden kletsen. Mij lukt dat niet en heb sowieso moeite om over "koetjes en kalfjes" te praten.
Over bier gesproken, dat vind ik een groot nadeel van de Heineken Music Hall, het merk pils dat ze daar schenken. Heineken vind ik persoonlijk smakeloze troep.
Rond een uur twaalf was het afgelopen en gingen we naar huis.

Conclusie van dit alles: Het was opzich wel een bijzondere ervaring maar ik zal er niet zosnel meer heen gaan naar zoiets. Ten eerste was het niet de muziek waaraan ik goede herinneringen had als ik aan jaren 80 muziek denk. Geef mij maar New Wave enzo.
Ten tweede merk ik bij zulke evenementen dat ik "last" heb van mijn autisme. Al die mensen om mijn heen vind ik wel ergens beanstigend. Ik mis gewoon ook bepaalde gaves om sociale codes op te vangen. Waarom lukt het wel bij die maat van me  :? . Het gaat bij hem blijkbaar vanzelf. Op zo'n avond voel ik me een net een vreemdeling in een groep mensen waarvan je de cultuur niet snapt.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2004, 11:10:39 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: juni 01, 2004, 07:50:07 pm »
Sollicitatieperikelen

Vanmiddag werd ik gebeld door detacheringbureau Yacht. Of ik interesse had in een functie bij een waterschap in Zuid-Holland. Ze hadden m'n cv gevonden op Monsterboard en omdat ik al eerder bij een waterschap heb gewerkt, klopten ze op Pleuntje z'n poortje. Het ging om een tijdelijke parttime functie op de afdeling Vergunningverlening & Handhaving.

Toen liet de dame van het bureau de naam van de werkgever vallen: Delfland. Het blijkt om dezelfde vacature te gaan waarvoor ik in februari ben afgewezen (na een sollicitatiegesprek). Ik vertelde dit uiteraard aan de dame van Yacht, en nu gaat ze eerst informeren bij Delfland of ze nu wel interesse in me hebben. Denk van niet...  8)7

In het weekend heb ik trouwens ook gereageerd op een leuke vacature bij de gemeente Vlaardingen, bij de Dienst Stadswerk waar ik vorig jaar al 2 maanden heb gewerkt. De sluitingsdatum was afgelopen vrijdag, maar ik zag de vacature pas zaterdag. Vanmiddag even gebeld met P&O en gelukkig... m'n sollicitatie is gewoon op tijd. Ik hoop echt dat ik op gesprek mag komen, de functie ligt me goed (administratief juridisch medewerker monumenten- en bouwzaken), Vlaardingen heeft (als enige gemeente) een 32-urige werkweek, en ik hoef maar 5 minuutjes te fietsen.

Het wordt tijd dat deze jongen, met zijn uitstekende verbale capaciteiten en zijn perfecte werkinstelling, weer eens aan de slag komt. Mocht Vlaardingen niks worden dan ga ik er alles aan doen om in Woerden te worden aangenomen (waar ik een goede kans maak). En in de tussentijd heb ik genoeg te doen, want ik heb de volgende scriptieopdracht al op de plank liggen: een afstudeerscriptie van m'n Pabo-zusje over de Mattheus Passion. Gisteren is Pulpeet langsgeweest om met haar een eerste opzet te maken. Hij weet veel van het onderwerp (en ik 0,0), dus ik vermoed dat we z'n hulp nog hard nodig zullen hebben...
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2004, 07:51:26 pm door Pleun »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: juni 01, 2004, 09:22:54 pm »
Nice :) Hoop dat je gauw werk hebt.

Leuk dat je zus dat onderwerp kiest trouwens.

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: juni 01, 2004, 09:34:17 pm »
Administratief juridisch medewerker monumenten- en bouwzaken...das een hele mond vol :)
Maar het klinkt wel leuk. En aangezien je rechten hebt gestudeerd lijkt het ook wel passend. Tenminste, dat klopt toch van die rechten?

Btw... zou je in mijn weblog niet nog iets komen verklappen of had ik dat verkeerd begrepen? :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: juni 01, 2004, 11:12:36 pm »

quote:

Sarah schreef op 01 juni 2004 om 21:22:

Leuk dat je zus dat onderwerp kiest trouwens.

Ja, alleen weet ik geen drol van Bach.  :/

quote:

Pepperdepep schreef op 01 juni 2004 om 21:34:
Administratief juridisch medewerker monumenten- en bouwzaken...das een hele mond vol :)
Maar het klinkt wel leuk. En aangezien je rechten hebt gestudeerd lijkt het ook wel passend. Tenminste, dat klopt toch van die rechten?

Ja, het past precies bij mijn opleiding en werkervaring, en ik denk dat ik het goed zou kunnen. Maar leuk? Wat is leuk? Het ballenbad bij McDonalds, DAT is leuk, maar werk vind ik niet snel leuk. De functie bij Vlaardingen lijkt me een uitdaging en het werk is uit te houden.

quote:

Btw... zou je in mijn weblog niet nog iets komen verklappen of had ik dat verkeerd begrepen? :)
Done  8)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: juni 01, 2004, 11:44:29 pm »

quote:

Pleun schreef op 01 juni 2004 om 23:12:
[...]

Ja, het past precies bij mijn opleiding en werkervaring, en ik denk dat ik het goed zou kunnen. Maar leuk? Wat is leuk? Het ballenbad bij McDonalds, DAT is leuk, maar werk vind ik niet snel leuk. De functie bij Vlaardingen lijkt me een uitdaging en het werk is uit te houden.
Hebben ze bij de Mac niet een ballenbadschoonmaker nodig? :+
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: juni 01, 2004, 11:45:37 pm »

quote:

Harm schreef op 01 juni 2004 om 23:44:

[...]
Hebben ze bij de Mac niet een ballenbadschoonmaker nodig? :+
Vast wel, maar dat heb ik tijdens mn studie al 4 jaar gedaan.  :O

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: juni 02, 2004, 12:00:54 am »
Serieus?! :?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: juni 02, 2004, 12:13:13 am »

quote:

En hij lust het nog steeds... snap jij dat nou :?

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: juni 02, 2004, 07:57:51 am »
Die ballen?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: juni 02, 2004, 12:33:51 pm »

quote:

Haha, ja ik heb 4 jaar bij een McDrive gewerkt in Barendrecht.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: juni 03, 2004, 10:41:47 am »
Dit moet u interesseren, o Pleun: www.groenefee.nl

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: juni 06, 2004, 06:35:42 pm »
Sms’jes, wie krijgt of verstuurt ze tegenwoordig niet? Sinds ik een gsm heb, heb ik ook de voordelen van deze manier van communiceren ontdekt. Wanneer je geen zin of tijd hebt om te bellen is een sms’je sturen een perfect alternatief, en het ontvangen van een sms’je is nog leuker. Als m’n mobiel piept ten teken dat er nieuw een berichtje is, ben ik altijd nieuwsgierig van wie het zal zijn. Niet dat ik zoveel berichtjes krijg, zo populair ben ik niet.

Donderdagmorgen kreeg ik een sms’je, dat ik bij deze bombardeer tot ‘sms’je van de maand.’:

Maximum is 60 pagina’s, gem is 30. Oeps

Na het lezen streden gevoelens van wanhoop en hilariteit om voorrang. Het sms’je was van S. en ging over haar scriptie. Ze had zojuist de eisen bekeken waaraan de scriptie moest voldoen, en tot haar schrik bleek het maximum aantal pagina’s 60 te zijn. Haar meeste klasgenoten hadden er hooguit 30. Dat betekende dus dat er geschrapt moest worden, want S. had in haar enthousiasme flink zitten schrijven. Toen ze haar scriptie had ingekort en alles bij elkaar had gevoegd, kwamen we uit op een aantal van… 120 pagina’s. Tsja, ik kan de humor er wel van inzien, en moet zeggen dat S. een prima stukje (nou ja, stukje…) werk heeft geleverd. Hopelijk vindt de docent dat ook.

Zelf had ik het hoofdstuk over de geschiedenis van het basisonderwijs gedeeltelijk voor m’n rekening genomen, waarbij ik onder meer iets moest schrijven over onderwijspedagogen als Celestin Freinet en Rudolf Steiner. Steiner is de grondlegger van de antroposofie en de theosofie, en bij het lezen daarover kreeg ik aan alle kanten jeuk. Wat een verschrikkelijke zwever was die man zeg, onbegrijpelijk dat zoveel mensen daar nog in geloven ook. Zo is Jezus volgens Steiner ‘een incarnatie van kosmische zonnekracht.’ De geestelijke wereld was voor Steiner net zo’n realiteit als de materiële wereld. Man, denk ik dan, als je zo geestelijk bent ingesteld, waarom kies je dan niet ‘gewoon’ voor het christendom, in plaats van een of andere krankzinnige (in mijn ogen) filosofie te bedenken… Maar ja, wie ben ik hè (grin)?

Verder lees ik de laatste tijd vrij regelmatig. Momenteel ben ik (weer) bezig in The Picture of Dorian Gray van Oscar Wilde, waar ik een tijdje terug al iets over schreef. Wilde (ook een nuttiger van absint trouwens) was een estheet die met zijn enige novel destijds (eind 19e eeuw) heel wat opschudding veroorzaakte in het Victoriaanse Engeland. Begrijpelijk, want met name het personage Lord Henry (wat vermoedelijk de ‘stem van de schrijver’ is), verkondigt aan de lopende band immorele, abjecte ideeën. Over het leven, over vrouwen, over kunst (“all art is quite useless”), etc. Wanneer Dorian Gray bijvoorbeeld de passionele liefde van een meisje bruut afwijst en ze vervolgens zelfmoord pleegt, beschouwt Lord Henry dat slechts als een uiting van kunst, een dramatische scène in een toneelstuk. Ik kan me voorstellen dat mensen er destijds door geschokt waren.

Tot slot wilde ik weer iets schrijven over het Nederlands elftal, maar na de ontluisterende (wan)vertoning gisteren tegen Ierland heb ik daar geen zin meer in. Mijn voorpret voor het EK is volledig foetsie. Normaal gesproken zou ik Nederland – Duitsland gezellig gaan bekijken met een groep vrienden, maar ik overweeg nu maar thuis te kijken, zodat ik bij een afgang meteen m’n bed in kan duiken en een deken over m’n hoofd trekken. Van ellende en van schaamte.

O ja, m’n broer komt a.s. woensdag terug naar Nederland. Hij zit nu in Kuala Lumpur.

Ik geniet hier met volle teugen. Gisteren met Ching een dag naar Singapore geweest, en de dag daarvoor naar het meest zuidelijke strand van (de Peninsular ---> hoofdeiland) Maleisië. Helaas kwam er van zonnebaden weinig te terecht, omdat het bewolkt was. But who cares als je met zo'n leuk meisje als Ching op stap bent :) Ik zal haar nog missen :( Kom ik eindelijk een meisje tegen met wie het spontaan klikt, woont ze 10.000 km van Nederland vandaan. Zucht. Maar vooralsnog geen tijd om daar over na te denken, een druk programma vandaag: 'chilling' in een park, naar de film (‘Shrak’), 'shopping', en als klap op de vuurpijl naar de top van de Petronas Twin Towers en de KL Tower :) En morgenochtend dan nog naar een dienst in haar kerk, voor ik weer terugvlieg naar Bangkok. Ik heb heel wat reiskilometers in de benen (lees: billen) :)

W.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2004, 09:11:09 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: juni 06, 2004, 06:40:56 pm »
O ja, de website over absint vond ik erg interessant Pulpeet. Ik heb alles gelezen.  d:)b

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: juni 06, 2004, 08:02:01 pm »
Mooie update weer, pleun.
Ik ben ook weer door de leeskoorts bevangen. Vandaag heb ik wat zitten snuffelen in een doos met boeken waar ik al een hele tijd niet in had gekeken. Ik heb met "De verdwijnende hemel" van H.W. von der Dunk in m'n handen gezeten, maar ook met "Herfsttij der middeleeuwen" van Huizinga. Wat een intrigerend boek zeg. Daar blijf je in lezen.
Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik niets te doen heb als m'n scriptie af is. :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: juni 08, 2004, 01:51:37 am »
Vanmorgen was ik in een masochistische stemming, en daarom besloot ik bij Bruna het boekje Penalty! Het trauma van Oranje te kopen. Het boekje, geschreven door sportjournalist Henri van der Steen, is een studie van (u raadt het al) het fenomeen ‘strafschop.’ De historie, de techniek, de psychologie, de specialisten, en natuurlijk de oneindige rij missers van Nederlandse ploegen en spelers komen aan bod. Pijnlijk, maar wel erg spannende lectuur (bijvoorbeeld wanneer het over de nationale pispaal Clarence Seedorf gaat). Ik heb het boekje in één ruk uitgelezen. Nou ja, in één ruk… er was sprake van een onvoorziene onderbreking toen een overvliegende meeuw precies boven mijn balkon z’n kringspier niet meer in bedwang kon houden, en een flinke flats op m’n boek en overhemd dropte. Na een moment van verbijstering de viezigheid als de bliksem afgespoeld. Jak. Meeuwenschijt voelt best koud aan, maar dit terzijde…

Nederlandse ploegen staan internationaal bekend als de kneuzen van de strafschop (17 strafschopseries in internationale toernooien, 13 verloren), maar mijn cluppie Feyenoord heb ik gelukkig nog nooit een serie strafschoppen zien verliezen. Van zo’n serie was ik in 2002 (samen met Santaarnpaal) getuige, toen Feyenoord en PSV in de Kuip via penalty’s moesten uitmaken wie door zou gaan naar de halve finale van de UEFA Cup. Zenuwslopend, de spanning gierde door het stadion, maar erg gaaf om mee te maken. Feyenoord benutte alle 5 de strafschoppen, PSV miste er eentje, en dus werd de thriller in Rotterdams voordeel beslist (anders was het iets minder gaaf geweest natuurlijk). Pi-air. _/-\o_

Vanavond (of eigenlijk gisteravond) zond de NOS de hele avond beelden uit van het WK ’74, een schitterend toernooi met de bekende traumatische afloop. Wat was Nederland toen goed zeg. Ik mag dan niet meer de illusie meer hebben dat Oranje op het komende EK iets te zoeken heeft, voetbal blijft een leuk spelletje natuurlijk. Overigens bakt Duitsland er momenteel ook niks van. Van een B-elftal van Hongarije verloor die Mannschaft zondag thuis met 0-2. De lamme staat dus volgende week tegenover de blinde. Of zouden de Duitsers zo graag de rol van underdog willen, dat ze er alles aan hebben gedaan om de bedroevende vertoning van Oranje tegen Ierland te overtreffen? Het zou me niks verbazen. Maar als Nederland de blinde is, wat heeft het dan voor zin om ons zand in de ogen te strooien? We zien toch al niks…
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2004, 01:54:31 am door Pleun »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: juni 08, 2004, 09:41:39 am »
Jij weet echt heel veel van voetbal hè?

Kun je mij niet helpen om het voetbalpoolformulier van mijn werk in te vullen?  :*)
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: juni 08, 2004, 04:05:23 pm »
Sure  8)

Maar lastig is het wel, veel kanshebbers zijn aan elkaar gewaagd.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: juni 10, 2004, 04:27:20 pm »
Ondanks gebrek aan inspiratie een update.

Op de eerste tropische dag van 2004 (dinsdag) toog Pleuntje met z’n jongste zusje naar Rotterdam, om in de bibliotheek informatie te verzamelen over de Bach en de Mattheus Passion. De missie slaagde deels, over Bach zelf zijn planken vol geschreven, maar over de Mattheus Passion helaas niet. En laat de scriptie van m’n zusje daar nu net over gaan. De geleende boeken lijken me wel interessant (zoals Johann Sebastian Bach, cultuur-historisch portret, van Guido van Hoof en Zijn bliksem, zijn donder van Martin van Amerongen).

Na m’n rugzakje te hebben volgepropt met Bach, zochten we een terrasje op bij de Oude Haven en goten ons vol met ijsthee. Terwijl de koperen ploert ongenadig op onze bolletjes hamerde, keuvelden we gezellig over van alles en nog wat. Tot m'n zusje naar haar werk moest in een kinderdagverblijf. Omdat Pleuntje al een grote jongen is, scheidden toen onze wegen.

Ik had me voorgenomen om ook een bezoekje te brengen aan Donner, omdat ik de nieuwste Hard Gras wilde hebben. Een nummer dat in z’n geheel is gewijd aan de WK-finale van 1974. Op zich een tamelijk afgezaagd onderwerp, maar ik hou nu eenmaal van literaire schrijfsels over voetbal, van de verhalen en anekdotes. Bovendien bevat het nummer ook bijdragen van Duitse schrijvers, wat een verfrissende dimensie geeft aan de uitgekauwde materie.

Bij Donner voelde ik me als een junk die staat te springen om een shot, maar ik wist me bewonderenswaardig te beheersen. Behalve de Hard Gras kocht ik alleen de biografie van… Clarence Seedorf. Inmiddels heb ik beide boeken gelezen, en hoewel ik bepaald geen fan ben van Seedorf vind ik ze allebei wel de moeite waard. Voetbalboeken lezen altijd lekker weg. Hierbovenop las ik gisteren ook nog eens de aan het EK gewijde VI, en EK-bijlages van het AD en het NRC. De consequentie is dat ik al voor het EK verzadigd ben, ik kan even geen voetbal meer verdragen.

http://www.hardgras.nl/archief/images/039hg.jpg

Gisteren is m’n broer thuisgekomen uit Thailand. Het was net of hij niet is weggeweest. Hij mist Thailand niet.
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2004, 04:28:22 pm door Pleun »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: juni 10, 2004, 04:35:13 pm »

quote:

Pleun schreef op 10 juni 2004 om 16:27:
Gisteren is m’n broer thuisgekomen uit Thailand. Het was net of hij niet is weggeweest. Hij mist Thailand niet.

Dat komt nog wel als hij de rust is weergekeerd :P . Waren de pannenkoeken nog lekker?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: juni 10, 2004, 04:38:59 pm »
De pannenkoeken waren lekker ja.  :9 En de voetbalshirts die m'n broer in Thailand heeft gekocht zijn, ondanks dat ze niet echt zijn, best mooi. Vooral die van AS Roma. 'Totti' staat er op de achterkant.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: juni 11, 2004, 09:19:29 pm »
Veel geschreeuw maar geen wol

Ik zit achter mijn schermpje en hoor sirenes en die blijken mijn kant op te komen. Nieuwsgierig kijk ik uit mijn raam en zie een bluswagen en een ladderwagen de straat aan de overkant binnenrijden maar ik bespeur geen rook, vreemd. Niet veel later komen er een politieauto en busje met veel lawaai aangescheurd en een paar minuten later nog een politiebusje met toererende sirenes maar ik zie niet veel. Voor de plaats waar het zich blijkbaar allemaal afspeelt staan net een paar laagbouwwoninkjes die mijn zicht belemmeren. De halve buurt rent naar het "spektakel" maar ik zie nog helemaal geen rook ofzo. Ik word dan ook nieuwsgiegig wat er loos is en dus besluit ik maar ook eens te kijken waarom ze met zoveel materieel uitrukken maar ik ben nog niet halverwege of ik kom de buurman van beneden tegen en die zegt "loos alarm". Ach hebben die lui ook even een verzetje gehad.

http://www.twobe.nl/assets/images/brandweer.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2004, 09:52:36 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: juni 11, 2004, 09:45:06 pm »
Ik hoorde die sirenes ook, en dacht al "dat zal wel weer loos alarm zijn." Vorige week gebeurde in mijn straat namelijk precies hetzelfde. Twee bluswagens en een politiewagen, maar er was niks aan de hand. Kennelijk woont er een grappenmaker bij ons in de buurt.  :+

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: juni 12, 2004, 01:58:54 pm »
Die mensen hebben heel vaak een verzetje.. Vlakbij ons huis is een brandweerkazerne, én een politiebureau, dus we horen heel regelmatig de sirenes. Vooral de brandweer rukt vaak uit inderdaad.
fotootje
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2004, 01:59:18 pm door Marloes »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: juni 14, 2004, 10:40:35 pm »
Voetbal is soms wreed

Zaterdag is dan eindelijk het EK begonnen, en nu al zijn er twee memorabele wedstrijden gespeeld. Eerst was er het verrassende verlies van Portugal in de openingswedstrijd tegen Griekenland, en gisteravond de ‘stunning’ 2-1 overwinning van Frankrijk op Engeland. Ongekend dramatisch. De Engelsen kwamen op 1-0 door een mooie kopbal van Lampard en kwamen daarna nauwelijks in de problemen. De Fransen hadden weliswaar een veldoverwicht, maar wisten geen kansen te creëren tegen de goed georganiseerd spelende Engelsen. Een kwartier voor tijd miste Beckham een penalty die geen gevolgen leek te hebben voor de uitslag. Leek, want in de 91ste minuut maakte Zidane uit een vrije trap de onverdiende gelijkmaker en twee minuten later zelfs het winnende doelpunt. Uit een penalty. Kan het nog wreder? ‘In de goot’, kopte The Sun vanmorgen dan ook.

http://www.vi.nl/images2/2/f/d/1998038982_1999999440_BecksFra192_221.jpg

Wordt vervolgd…
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2004, 11:43:48 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: juni 15, 2004, 01:29:21 pm »
Zojuist op het nieuws: Er is een groot ongeluk gebeurd bij Vlaardingen. Een lijnbus is geramd door een vrachtwagen, waarbij dertig mensen gewond zijn geraakt. Bizar, want op de plek van het ongeluk zat ik gisteren in dezelfde bus.

Ik had al het idee dat er iets ernstigs moest zijn gebeurd, want toen ik vanmorgen boodschapjes ging doen reden er drie ziekenwagens met gillende sirenes voorbij, en in de lucht cirkelde een politiehelikopter.

Maar ja, ik ben geen ramptoerist dus ik zal maar niet gaan kijken.

Veel gewonden bij ongeluk in Vlaardingen

Bij een botsing tussen een vrachtwagen geladen met zand en een stadsbus van Connexxion in Vlaardingen zijn 18 mensen gewond geraakt. Twee van hen zijn er slecht aan toe.

Aankomen

De bus reed op de busbaan op de Vlaardingerdijk, de vrachtwagen reed op de stadsbus in. Inzittenden van de bus zagen de botsing aankomen, vertelden ze later.

Ravage

Waardoor de vrachtwagen op de bus inreed, is nog onbekend. Door de botsing ontstond een ravage op de weg. De afslag naar de Beneluxtunnel is afgesloten.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2004, 01:39:13 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: juni 15, 2004, 07:28:48 pm »
Werk

Met vreugde kan ik mededelen dat ik werk heb gevonden, of beter gezegd: het werk heeft mij gevonden. Het ging allemaal heel snel. Gisteren werd ik om een uur of 11.00 gebeld op m’n mobiel. Het was een dame van het detacheringbureau voor juridische callcenters. Ze had m’n cv gevonden op Monsterboard en vroeg of ik wel eens van haar bureau had gehoord. Nee dus. Ze vertelde dat ze met spoed op zoek was naar medewerkers voor het Juridisch Loket in Rotterdam en of ik interesse had. Het Juridisch Loket gaat uit van de overheid en de minder bedeelden onder ons kunnen hier terecht als ze een juridisch probleem hebben. Het Juridisch Loket is het voormalige Bureau Rechtshulp, en is deze week landelijk van start gegaan. Toevallig zag ik gisteren een advertentie in het AD.

http://www.hetjl.nl/img/top_logo.gif

Uiteraard had ik interesse, dit soort werk is precies wat ik wil. De mevrouw van het bureau moest ’s middags in Rotterdam zijn voor een afspraak met iemand en stelde voor om daarvoor met elkaar af te spreken in een eetgelegenheid in Rotterdam. Of ik een geschikte locatie wist. Dat wist ik, en zo zaten we anderhalf uur later op het terras van Hoofdstuk II, schuin tegenover het Havenziekenhuis. Weer een uurtje en een aangenaam gesprek later had ik een baan. In eerste instantie is het tijdelijk (3 maanden), maar als het goed gaat wordt het misschien langer. Donderdag is m’n eerste werkdag. Een bijkomend voordeel is dat het Juridisch Loket is gevestigd in het Groothandelsgebouw, naast het Centraal Station. Lekker dichtbij dus. Heb er zin in.

Wat wel jammer is, maar daar is niks aan te doen, is dat ik nu minder tijd heb voor de afstudeerscriptie van m’n zusje. En daar had ik juist inspiratie voor, omdat het onderwerp me boeit. Gisteren heb ik het eerste deel van de Matthäuspassion eens goed beluisterd en pas nu besef ik hoe mooi het is. Omdat m’n moeder nogal fan is van Bach en Barokmuziek, klonk (en klinkt) Bach vaak in de huiskamer, maar eerlijk gezegd deed het me nooit wat. Veel te geestelijk en te harmonieus. Maar nu ik me er een beetje in verdiep, kan ik me heel goed voorstellen dat als je wordt grootgebracht met Bach en andere grote componisten, je gehoor veel te fijnbesnaard is voor popmuziek. Dit geldt volgens mij voor Pulpeet, maar ook voor iemand als Maarten ’t Hart, wiens boekje over Bach (Johan Sebastian Bach)ik gisteren heb gelezen. Het enthousiasme van Maarten werkt aanstekelijk, zelfs voor een Bach-barbaar als ik.

Andere boekjes die ik inmiddels heb gelezen, of waar ik nog in bezig ben, zijn het essay Zijn bliksem, zijn donder van Martin van Amerongen (ook al zo’n Bach-liefhebber), Problemen bij Matthäus-Passion uitvoeringen van A.A. Brandts Buys (een werkje uit 1929) en Bachs Matthaus- en Johannespassion van Gerardus van der Leeuw.

Verder moet ik niet vergeten te melden dat m’n jongste broertje zondag belijdenis heeft gedaan. Weet niet wat ik hier verder over moet vertellen.

Zo meteen begint dan eindelijk Nederland – Duitsland. Gisteravond, toen er op tv weer eens uitgebreid werd gebabbeld door ‘deskundigen', voelde ik voor het eerst iets van spanning. Ik probeer zo nuchter mogelijk te blijven, wijs geworden door schade en schande. Het EK volg ik ook gedoseerd, lang niet alle wedstrijden kijk ik in z’n geheel. Mocht Nederland winnen van Duitsland dan zal ik ongetwijfeld wat fanatieker worden, maar het is niet gezond om je te laten meeslepen.

Niet dat ik iets tegen al die oranje versieringen heb in straten. In het NRC las ik hier een interessant artikel over, waarin dit fenomeen aan een analyse werd onderworpen. Er werden meerdere verklaringen gegeven (bijvoorbeeld dat Nederlanders iedere gelegenheid aangrijpen om een feestje te bouwen), maar persoonlijk vind ik het gewoon gezellig, het doorbreekt de sleur.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: juni 15, 2004, 11:09:40 pm »

quote:

Pleun schreef op 15 juni 2004 om 19:28:
Donderdag is m’n eerste werkdag.
Hee goed joh!! Gefeliciteerd!  :cheer:
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: juni 16, 2004, 12:29:31 am »
Thanx Bee.  :)

Pfff, het was een zwaar avondje. Een wedstrijd als Nederland - Duitsland kijken vreet energie, dat merk je pas goed als het afgelopen is. We mogen onze knuistjes dichtknijpen met die 1-1, want Oranje was weer ontluisterend zwak. Van Duitsland ben ik ook niet kapot, maar de Duiters waren vanavond duidelijk de betere ploeg. Ze hadden zich goed voorbereid op Nederland, terwijl sommige Nederlandse spelers wel verdwaalde campinggasten leken (Van der Meyde, Zenden.)

Een briljante goal van Van Nistelrooy heeft ons voorlopig gered. Voorlopig, want gezien het bedroevende niveau van het Nederlands elftal is het slechts uitstel van executie. Maar ach, de Roteiro is rond.

http://news.bbc.co.uk/media/images/40276000/jpg/_40276941_ruud_connects.jpg

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: juni 16, 2004, 12:42:52 am »

quote:

Pleun schreef op 16 juni 2004 om 00:29:
 wijl sommige Nederlandse spelers wel verdwaalde campinggasten leken (Van der Meyde, Zenden.)

Een briljante goal van Van Nistelrooy heeft ons voorlopig gered.
Wereldgoal van v Nistelrooy met een schitterende voorzet na goed werk vanaf de camping ;)
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2004, 12:43:12 am door Doarsie »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: juni 16, 2004, 09:28:50 am »
Die aktie was de enige goede van Van der Meyde in de hele wedstrijd. Ik ben bepaald geen fan van deze speler, z'n mentaliteit deugt niet. Dit geldt voor meer spelers, zoals Van der Vaart. Hij vindt zichzelf al heel wat, maar zakte gisteren toch aardig door het ijs.

Verder was er van een collectief weinig te bespeuren bij Nederland. De meeste duels werden verloren, veel balverlies, steriel, angstig spel etc. Pas toen Pi-air erin kwam ging er van Nederland dreiging uit, maar dat heeft niets met voetballende kwaliteit te maken. Het is puur opportunisme.

Zo langzamerhand kan je wel de conclusie trekken dat Oranje gewoon te weinig kwaliteit heeft. Van een stel aardige clubspelers lukt het maar niet om een goed collectief te maken. Jammer.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: juni 16, 2004, 09:43:40 am »
Ligt dat aan het collectief of aan de begeleiding van het collectief? Het moet toch mogelijk zijn met een groep grettige mensen om tot een doelgericht resultaat te komen.
Is dat niet wat voor jou bondscoach worden?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.