Auteur Topic: Doktersadvies  (gelezen 1766 keer)

Macguinness

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Gepost op: mei 17, 2004, 06:09:50 pm »
Arts raadt kinderloos koppel seks aan

Uitgegeven: 17 mei 2004 16:35

AMSTERDAM - Een arts heeft een Duits echtpaar geadviseerd om met elkaar naar bed te gaan om kinderen te krijgen. De 30-jarige man en 36-jarige vrouw zochten na acht jaar huwelijk ten einde raad een vruchtbaarheidskliniek op omdat ze nog altijd kinderloos waren. Na een test kwam een arts met een eenvoudig advies: "Als u zwanger wilt raken, moet u wel met elkaar naar bed."

Het universitair ziekenhuis van Lubek had nog nooit met een soortgelijk geval te maken gehad. Het koppel moest verschillende tests ondergaan en de dokters stelden vast dat beiden vruchtbaar waren. Normaal gezien moest er geen probleem zijn in het verwekken van een kind.

"Toen we hen vroegen hoeveel seks ze gemiddeld hadden, keken ze ons erg verbaasd aan. Ze begrepen niet wat we bedoelden," zei een woordvoerder van het ziekenhuis. De twee zijn opgegroeid in een zeer streng religieuze omgeving en waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken.

http://nu.nl/news.jsp?n=325106&c=119

De leuke berichten in het leven.  :)

MaVee

• eitje :D
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2004, 06:15:35 pm »
Zielig... Dat mensen zo wereldvreemd kunnen zijn en het echt niet wisten... Ik ben alleen wel bang dat er nu weer veel flauwe grappen gemaakt gaan worden over die 'zeer streng religieuze achtergrond'... ;(
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2004, 07:29:50 pm »

quote:

MaVee schreef op 17 mei 2004 om 18:15:
Zielig... Dat mensen zo wereldvreemd kunnen zijn en het echt niet wisten... Ik ben alleen wel bang dat er nu weer veel flauwe grappen gemaakt gaan worden over die 'zeer streng religieuze achtergrond'... ;(

Mja... 't is een treurig verhaal als je 't zo leest. Toch is alles van z'n positieve kant te bekijken. Deze mensen waren waarschijnlijk ongelukkig met het feit dat ze geen kinderen dachten te kunnen krijgen. Wellicht gaat dat met de nieuwe informatie een stuk beter, dus deze mensen zullen opgetogen huiswaarts zijn gekeerd. :)

Die flauwe grappen ben ik overigens niet van gediend en die zullen consequent verwijderd worden. Dit forum is voor serieuze discussie over actuele zaken. Voor flauwe grappen over dit onderwerp kun je op www.fok.nl terecht, daar heb ik er helaas al genoeg gezien. :/
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2004, 07:59:24 pm »
Ach, in China laten ze alle stellen die willen trouwen verplicht een filmpje kijken over hoe je 'het' moet doen, omdat veel stellen dat helemaal niet weten (of op z'n minst denkt de regering dat ze dat niet zouden moeten weten...)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2004, 08:01:14 pm »

quote:

Zwever schreef op 17 mei 2004 om 19:59:
Ach, in China laten ze alle stellen die willen trouwen verplicht een filmpje kijken over hoe je 'het' moet doen, omdat veel stellen dat helemaal niet weten (of op z'n minst denkt de regering dat ze dat niet zouden moeten weten...)

Mja in Nederland heb je mensen die denken dat jet het kleuters al moet gaan leren :X
Pinkeltjefan

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2004, 08:21:23 pm »
Wij hadden vroeger in de ( geref) kerk een stel dat moest trouwen. En toen ze bij de kerkeraad zich moesten verantwoorden, zij de jongeman : Ik wist écht niet dat je van een zoen zwanger kon raken. _/-\o_
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Ulysses

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2004, 08:33:12 pm »

quote:

Mientje schreef op 17 mei 2004 om 20:21:
Wij hadden vroeger in de ( geref) kerk een stel dat moest trouwen. En toen ze bij de kerkeraad zich moesten verantwoorden, zij de jongeman : Ik wist écht niet dat je van een zoen zwanger kon raken. _/-\o_

:D

Had de kerkenraad dat tegen hem gezegd dan?
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Marloes

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2004, 08:41:13 pm »
Dan kun je je toch afvragen wie de vader was.. :D
[Prediker 7:29]

Ulysses

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2004, 08:42:47 pm »
Misschien een ouderling, die op deze manier de schuld op die jongen probeert te schuiven, om zelf vrijuit te gaan... :D

Dieterich

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2004, 08:44:38 pm »
Wow: Het niveau gaat weer met sprongen omhoog...
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Ulysses

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2004, 08:45:57 pm »

quote:

Dieterich schreef op 17 mei 2004 om 20:44:
Wow: Het niveau gaat weer met sprongen omhoog...
Bij dit soort topics verwacht je toch ook niet anders?  :/

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2004, 08:46:31 pm »

quote:

Superdeboer schreef op 17 mei 2004 om 19:29:

[...]

Die flauwe grappen ben ik overigens niet van gediend en die zullen consequent verwijderd worden. Dit forum is voor serieuze discussie over actuele zaken. Voor flauwe grappen over dit onderwerp kun je op www.fok.nl terecht, daar heb ik er helaas al genoeg gezien. :/

Like i care waar jij van gediend bent... :/
Zo'n topic komt toch vanzelf in chat...
En echt niet alleen de grapjes die jij leuk vind moeten blijven staan hoor
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Pugna

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2004, 08:54:00 pm »

quote:

macguinness schreef op 17 mei 2004 om 18:09:

AMSTERDAM - Een arts heeft een Duits echtpaar geadviseerd om met elkaar naar bed te gaan om kinderen te krijgen. De 30-jarige man en 36-jarige vrouw zochten na acht jaar huwelijk ten einde raad een vruchtbaarheidskliniek op omdat ze nog altijd kinderloos waren. Na een test kwam een arts met een eenvoudig advies: "Als u zwanger wilt raken, moet u wel met elkaar naar bed."

Het universitair ziekenhuis van Lubek had nog nooit met een soortgelijk geval te maken gehad. Het koppel moest verschillende tests ondergaan en de dokters stelden vast dat beiden vruchtbaar waren. Normaal gezien moest er geen probleem zijn in het verwekken van een kind.

"Toen we hen vroegen hoeveel seks ze gemiddeld hadden, keken ze ons erg verbaasd aan. Ze begrepen niet wat we bedoelden," zei een woordvoerder van het ziekenhuis. De twee zijn opgegroeid in een zeer streng religieuze omgeving en waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken.

Mag een ziekenhuis zulke dingen doorgeven aan de kranten??

:?
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Dieterich

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #13 Gepost op: mei 17, 2004, 08:54:02 pm »

quote:

Ulysses schreef op 17 mei 2004 om 20:44
:
Bij dit soort topics verwacht je toch ook niet anders?  :/
Beetje suf om, ha ha, clichégrapjes over ouderlingen te maken... Maarten 't Hart heeft dat balletje al weet-ik-hoe-lang-geleden ingekopt.
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #14 Gepost op: mei 17, 2004, 08:54:39 pm »

quote:

Marloes schreef op 17 mei 2004 om 20:41:
Dan kun je je toch afvragen wie de vader was.. :D
Die mogelijkheid heb ik nooit aan gedacht.

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #15 Gepost op: mei 17, 2004, 09:11:06 pm »

quote:

Mientje schreef op 17 mei 2004 om 20:54:
[...]

Die mogelijkheid heb ik nooit aan gedacht.
ik snap het niet, wat zou er gebeurd zijn dan?
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Ulysses

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #16 Gepost op: mei 17, 2004, 09:12:47 pm »

quote:

Dieterich schreef op 17 mei 2004 om 20:54:
[...]

Beetje suf om, ha ha, clichégrapjes over ouderlingen te maken... Maarten 't Hart heeft dat balletje al weet-ik-hoe-lang-geleden ingekopt.
Ik heb nog nooit grapjes over ouderlingen gehoord of gemaakt, dus voor mij was-tie niet cliche! Bovendien moet je zulke dingen met een korreltje zout nemen...

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #17 Gepost op: mei 17, 2004, 09:32:30 pm »

quote:

Lalage schreef op 17 mei 2004 om 21:11:
[...]

ik snap het niet, wat zou er gebeurd zijn dan?
Z.n verloofde zal een zoen van een andere man gekregen hebben, dát is het !

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #18 Gepost op: mei 17, 2004, 09:33:13 pm »
Ik denk dat dit verhaaltje thuishoort in: "die Spinne in der Yukka-Palme" of "die Maus im Jumbo-Jet". Dit zijn twee boekjes vol met verhalen die regelmatig van mond tot mond gaan, nooit echt gebeurt zijn en toch nooit uitgeroeid kunnen worden.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #19 Gepost op: mei 18, 2004, 06:17:39 pm »
Ik neem aan dat ik als gnk-student niet voor niets op het hart gedrukt krijg om toch echt te vragen wat 'regelmatig samen slapen' voor mensen inhoudt... Kennelijk is het toch niet helemaal vanzelfsprekend dat daar coitus lege artis mee bedoeld word. Zowel 'regelmaat', 'samen slapen' als 'met elkaar naar bed gaan' zijn rekbare begripen. Al heb ik geen anekdote gehoord waarin het zo bont is als in het startbericht.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

bart1984

• Bekijk profiel
Doktersadvies
« Reactie #20 Gepost op: mei 19, 2004, 12:51:30 am »

quote:

macguinness schreef op 17 mei 2004 om 18:09:

Mischien dacht het echtpaar dat de dokter zou zeggen dat ze het dak niet meer in moesten smeren met groene zeep. Want dan kan de ooievaar niet landen

:)
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2004, 12:51:49 am door bart1984 »