Auteur Topic: Metallica  (gelezen 10444 keer)

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Gepost op: mei 21, 2004, 11:09:34 pm »
Wie gaat er over 4 weken ook naar metallica en welke nummers hoop je dat ze spelen?

Ik hoop dat ze openen met blackend en daarna gelijk no remorse spelen.

Wat willen jullie??

Macguinness

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2004, 11:18:23 pm »
Ik wil naar Simon and Garfunkel, maar "helaas" ben ik dan op vakantie.  :+

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2004, 12:30:00 am »
Kan niet, ben op vakantie, maar stel dat ik wel ging, dan heb ik wel een aantal favorieten.

The unforgiven, Phantom lord, For whom the bell tolls, Dyers eve, blackened, My friend of misery, Battery, Master of puppets, To live is to die zijn zo maar een paar ijzersterke nummers.

Heb laatst een live-DVD van ze gezien (Cunning Stunts), maar ik vond dat ze een beetje mak speelden, de enige goede uitvoering vond ik eigenlijk For whom the bell tolls.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2004, 12:35:10 am »
Ik ga er niet heen, daarom maakt het me niet uit wat voor een nummers ze spelen.

Simon and Garfunkel on thea rollatortour zekers.  :+
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Macguinness

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2004, 12:51:04 am »

quote:

Picardijn schreef op 24 mei 2004 om 00:35:

Simon and Garfunkel on thea rollatortour zekers.  :+

Ze zijn nog erg vitaal hoor.  8)

http://www.jaylincoln.com/psimon.jpg

http://in.yimg.com/xp/reuters_ids_new/20030910/3489849388.jpg

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2004, 12:33:52 pm »
Heeft Metallica geen foute teksten dan? (kweenie, ken ze niet goed...)
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Sarah

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2004, 04:10:32 pm »
Ik hoop dat ze 'devils dance' gaan spelen
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Deelnemer

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #7 Gepost op: mei 24, 2004, 05:14:55 pm »

quote:

bart1984 schreef op 21 mei 2004 om 23:09:
Wie gaat er over 4 weken ook naar metallica en welke nummers hoop je dat ze spelen?

Ik hoop dat ze openen met blackend en daarna gelijk no remorse spelen.

Wat willen jullie??
Is dat wel christelijk?

Deelnemer

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #8 Gepost op: mei 24, 2004, 05:16:32 pm »

quote:

Sarah schreef op 24 mei 2004 om 16:10:
Ik hoop dat ze 'devils dance' gaan spelen
Dat is zeker niet christelijk.

Vivine

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2004, 06:16:29 pm »

quote:

Deelnemer schreef op 24 mei 2004 om 17:16:
[...]

Dat is zeker niet christelijk.

Hoe weet je dat nou zonder dat je eerst de tekst van het nummer hebt geluisterd?
Niet dat ik het zelf ken, maar misschien bedoelen ze er iets anders mee dan jij denkt.

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #10 Gepost op: mei 26, 2004, 04:31:40 pm »
Hoe weet je dat nou zonder dat je eerst de tekst van het nummer hebt geluisterd?
Niet dat ik het zelf ken, maar misschien bedoelen ze er iets anders mee dan jij denkt.[/quote]

Ga eens naar www.rocklyricsonline.com en dan naar metallica staat alle teksten behalve van de laatste cd st. anger

Vivine

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #11 Gepost op: mei 26, 2004, 10:54:26 pm »
Handige site, heb hem bij mijn favorieten opgeslagen, maar ik bekijk het later even...heb nu geen tijd :)
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 10:54:41 pm door Vivine »

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2004, 07:44:32 pm »
Ik ben hevig Metallica-fan (en weet dus waar de nummers over gaan), en ik kan je verzekeren dat er zeker nummers bijzitten die qua lyrics niet christelijk verantwoord zijn.
De band is echter niet satanisch of antichristelijk ingesteld (niet voor zover ik kan opmaken uit alle interviews/cd's/... die ik gelezen/gezien heb).

De twee nummers met de "foutste" tekst zijn "The God That Failed" en "Devil's Dance".

"TGTF" is echter geen anti-nummer, maar gaat vooral over de religie die James (de zanger/rythm gitaardude van Metallica) opgelegd kreeg toen hij jong was, waardoor hij nooit naar zijnn vrienden mocht, op school geen gym en biologie mocht krijgen e.d. Dat heeft hem nogal gefrustreerd.

"DD", daar kan ik zelf niet bij, waarom ze dat nummer gemaakt hebben. Ik sla het dan ook altijd over op de CD, omdat ik niet achter een nummer kan staan met zo'n titel.

Het punt is, dat er voor Metallica geen goede verantwoorde alternatieven zijn. Je hebt Stryper en Tourniquet, maar die kunnen (IMO) aan geen kant tippen aan de muzikale genialiteit van Metallica... En dus luister ik ernaar, maar voorzichtig.

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2004, 11:46:06 pm »

quote:

Phantom schreef op 17 juni 2004 om 19:44:
Ik ben hevig Metallica-fan (en weet dus waar de nummers over gaan), en ik kan je verzekeren dat er zeker nummers bijzitten die qua lyrics niet christelijk verantwoord zijn.
De band is echter niet satanisch of antichristelijk ingesteld (niet voor zover ik kan opmaken uit alle interviews/cd's/... die ik gelezen/gezien heb).

De twee nummers met de "foutste" tekst zijn "The God That Failed" en "Devil's Dance".

"TGTF" is echter geen anti-nummer, maar gaat vooral over de religie die James (de zanger/rythm gitaardude van Metallica) opgelegd kreeg toen hij jong was, waardoor hij nooit naar zijnn vrienden mocht, op school geen gym en biologie mocht krijgen e.d. Dat heeft hem nogal gefrustreerd.

"DD", daar kan ik zelf niet bij, waarom ze dat nummer gemaakt hebben. Ik sla het dan ook altijd over op de CD, omdat ik niet achter een nummer kan staan met zo'n titel.

Het punt is, dat er voor Metallica geen goede verantwoorde alternatieven zijn. Je hebt Stryper en Tourniquet, maar die kunnen (IMO) aan geen kant tippen aan de muzikale genialiteit van Metallica... En dus luister ik ernaar, maar voorzichtig.

No remorse vind ik erger hoor als devils dance en seek en destroy ook.

Check de teksten maar op www.rocklyricsonline.com

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #14 Gepost op: juni 18, 2004, 12:11:16 pm »

quote:

Phantom schreef op 17 juni 2004 om 19:44:

Het punt is niet dat er geen goede christelijke alternatieven zijn, het punt is dat je christelijk niet verantwoord voor laat gaan wat betreft christelijk wel verantwoord.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2004, 12:12:33 pm door B Te W te Ee »
Just B te W te Ee

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #15 Gepost op: juni 18, 2004, 12:30:15 pm »

quote:

B Te W te Ee schreef op 18 juni 2004 om 12:11:
[...]

Het punt is niet dat er geen goede christelijke alternatieven zijn, het punt is dat je christelijk niet verantwoord voor laat gaan wat betreft christelijk wel verantwoord.

Misschien heb je geijk, maar ik probeer toch van alle muziek die ik heb (of waar ik van hou) een goed christelijk alternatief te vinden. Zo ken ik Slechtvalk, Seventh Avenue, Extol allemaal omdat ik ze heb opgezocht als alternatief voor bands als Arch Enemy, Stratovarius e.d.

En natuurlijk zijn er wel meer alternatieven voor een band als Metallica, maar die spreken mij muzikaal gezien niet aan. En om er dan naar te luisteren, alleen omdat het verantwoord is, terwijl je er eigenlijk geen hol aan vind, dat is ook niet mijn bedoeling.

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #16 Gepost op: juni 18, 2004, 12:33:22 pm »

quote:

bart1984 schreef op 17 juni 2004 om 23:46:
[...]

No remorse vind ik erger hoor als devils dance en seek en destroy ook.

Check de teksten maar op www.rocklyricsonline.com

Je moet wel zien in welke tijd dat nummer is geschreven he. Dat was toen Metallica nog hun "we don't give a sh*t" attitude had, waarbij de lyrics van nummers gewoon cool moesten klinken, maar waar minder betekenis achter zit als de nummers van de latere albums.
Trouwens, "No Remorse" gaat over oorlog, ik zie daar niet zo veel kwaad in als in de lyrics van "Devil's Dance".

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #17 Gepost op: juni 18, 2004, 01:04:52 pm »
Ik vindt metallica eigenlijk helemaal niet zo goed maar ja dat ligt aan mij heb eens live iets van ze gehoord maar zo super vindt ik het niet en de hele tijd dat fuck roepen wordt je ook gek van maar hou je ook een beetje van emo? en muziek in die richting moet je eensL dead poetic en blindside proberen :D of ga gewoon naar flevo ;) The spirit that guides us komt daar :D
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #18 Gepost op: juni 18, 2004, 02:06:12 pm »

quote:

farao schreef op 18 juni 2004 om 13:04:
Ik vindt metallica eigenlijk helemaal niet zo goed maar ja dat ligt aan mij heb eens live iets van ze gehoord maar zo super vindt ik het niet en de hele tijd dat fuck roepen wordt je ook gek van maar hou je ook een beetje van emo? en muziek in die richting moet je eensL dead poetic en blindside proberen :D of ga gewoon naar flevo ;) The spirit that guides us komt daar :D

"The Spirit That Guides Us" ken ik zeker, een van de bandleden zit in onze zustergemeente. Ik heb ze in 2002 gezien op Flevo, en ze waren zeker goed, maar over het algemeen hou ik niet zo van Emo; geef mij maar het wat ruigere werk...

En over Metallica, tja, dat "Fuck" en "Fuck yeah" hoort nu eenmaal bij hun performance, ik vind ze live geweldig, maar je moet ervan houden. Samen met Iron Maiden is Metallica wel een echte showband op het podium, dat maakt ze zo cool. (Kijk bijvoorbeeld eens naar het nummer "Enter Sandman" op de DVD "Cunning Stunts", wat ze daar voor (pyrotechnische) stunts uithalen, das wel gaaf om te zien)

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #19 Gepost op: juni 20, 2004, 01:05:37 am »

quote:

Phantom schreef op 18 juni 2004 om 12:30:
[...]

Misschien heb je geijk, maar ik probeer toch van alle muziek die ik heb (of waar ik van hou) een goed christelijk alternatief te vinden. Zo ken ik Slechtvalk, Seventh Avenue, Extol allemaal omdat ik ze heb opgezocht als alternatief voor bands als Arch Enemy, Stratovarius e.d.

En natuurlijk zijn er wel meer alternatieven voor een band als Metallica, maar die spreken mij muzikaal gezien niet aan. En om er dan naar te luisteren, alleen omdat het verantwoord is, terwijl je er eigenlijk geen hol aan vind, dat is ook niet mijn bedoeling.
Wat is er mis met arch enemy???

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #20 Gepost op: juni 20, 2004, 03:42:55 pm »

quote:

bart1984 schreef op 20 juni 2004 om 01:05:
[...]

Wat is er mis met arch enemy???

Hun lyrics zijn de reden waarom ik er niet naar luister, maar een verantwoorde melodic death metal band als Extol luister.

Wat Arch Enemy lyrics (check www.darklyrics.com/a/archenemy.html) />

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Blackened chariots
Bearing evil souls
Ride the surface of burning holes
Nocturnal... traveller
You represent the ruined spirit
Symbolical and mystical
You shall be damned for all time

(Bury Me An Angel | Black Earth)

-----

Eternal damnation awaits you my love
In the kingdom of the sick and the rotting dead
You will suffer excruciating pain

(Transmigration Macabre | Black Earth)

-----

Losing faith in heaven
Now conform to hell

(Losing Faith | Black Earth)

-----

Ravenous
I will be your god
Carnivorous Jesus
I need your flesh

(Ravenous | Wages Of Sin)

-----

The locked psycho-door breaks down
The beast breathes freedom and fire
Blows bloody thoughts into your mind
Demons whisper: "COMMIT SUICIDE!"

(Enemy Within | Wages Of Sin)

-----

I spit in your face, preachers and leaders
Spewing false dogma to their believers

(Despicable Heros | Anthems Of Rebellion)

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #21 Gepost op: juli 13, 2004, 12:00:56 pm »
metallica was goed, maar ik vond korn en slipknot toch beter!
en het lange staan werd ik wel een beetje zat!! Geluid vond ik ook niet al te best, jammer dat deze toppers in de arena stonden!!

Vivine

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #22 Gepost op: juli 13, 2004, 01:52:48 pm »
Idd jammer, stom eigenlijk dat ze concerten laten geven in de Arena terwijl de ruimte daar qua accoustiek eigenlijk helemaal niet geschikt voor is...
Bij de Peppers was het geluid ook al best wel slecht. De stem viel af en toe weg, en de bas en de drums waren veel te hard :|

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #23 Gepost op: juli 14, 2004, 04:51:02 pm »

quote:

flower schreef op 13 juli 2004 om 12:00:
metallica was goed, maar ik vond korn en slipknot toch beter!
en het lange staan werd ik wel een beetje zat!! Geluid vond ik ook niet al te best, jammer dat deze toppers in de arena stonden!!
Het geluid was inderdaad soms kut vooral tijdens het optreden van slipkot. Die zanger schreeuwde hard in zijn mic maar je hoorde bijna niks. Maar wat ik niet snap dat je slipknot en korn beter vind dan metallica.

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #24 Gepost op: juli 15, 2004, 02:35:44 pm »
ik ging meer voor slipknot en korn, simpelweg omdat ik de muziek leuker vind dan de muziek die metallica maakt.

Sarah

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #25 Gepost op: juli 15, 2004, 02:52:55 pm »
Er zijn zoveel fora op internet waar je over Metallica kunt kletsen.

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #26 Gepost op: juli 15, 2004, 02:55:12 pm »
ja en hier ook!!! fijn dat het hier ook kan

Sarah

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #27 Gepost op: juli 15, 2004, 02:55:43 pm »
Als het aan mij ligt niet hoor.

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #28 Gepost op: juli 15, 2004, 03:05:58 pm »
en waarom niet?? hier mag je toch over muziek praten met elkaar? En aangezien metallica ook muziek is mag je er hier op dit forum ook over praten!

Sarah

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #29 Gepost op: juli 15, 2004, 03:08:24 pm »
Ja maar het ligt niet aan mij wat er besproken wordt dus ja.

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #30 Gepost op: juli 15, 2004, 03:13:06 pm »
maar waarom zouden wij niet over metallica ed mogen praten?

Sarah

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #31 Gepost op: juli 15, 2004, 03:28:05 pm »
Omdat ze directe aanbidders van Satan zijn.
Omdat je moet kiezen tussen het Éen of het ander.
Omdat dit een christelijk forum is.
Omdat wij ervoor kiezen Jezus te volgen.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2004, 03:28:31 pm door Sarah »

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #32 Gepost op: juli 15, 2004, 03:51:57 pm »
wie zegt dat ze aanbidders van satan zijn? omdat ze erover zingen? misschien bedoelen ze wel heel heel iets anders met hun teksten!
En waarom MOET  je kiezen tussen het een of het ander? wie zegt dat dat MOET? god?jezus? ik heb dat nog nooit ergens gelezen, ben je een slecht mens als je naar dit soort muziek luisterd?

maar ontopic:
wie gaat er naar lowlands dit jaar???
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2004, 03:53:24 pm door flower »

Sarah

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #33 Gepost op: juli 15, 2004, 03:56:34 pm »
Jezus zegt dat je moet kiezen.

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #34 Gepost op: juli 15, 2004, 05:24:16 pm »
nou dan heeft jezus mooi pech! want ik ga niet kiezen, bovendien vind ik dat ik ondanks dat ik niet kies toch een goed leven lijd!
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2004, 05:24:59 pm door flower »

Sarah

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #35 Gepost op: juli 15, 2004, 05:46:04 pm »
Open your eyes. Dit leven duurt niet eeuwig.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2004, 05:46:51 pm door Sarah »

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #36 Gepost op: juli 15, 2004, 06:05:39 pm »
volgens jou denkbeelden niet, volgens die van mij wel. maar wil je ajb weer ON topic blijven? als je niet wilt dat er over dit soort muziek wordt gepraat moet je dit niet lezen.
en wie ben jij om te zeggen dat ik geen goed leven lijd omdat ik niet kies tussen jezus en rock muziek ( waar hebben we het in hemels naam over?)

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #37 Gepost op: juli 15, 2004, 07:12:53 pm »
Jezus vraagt wel van je: wie niet voor mij is is tegen mij. wat kies jij dan
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2004, 07:13:19 pm door farao »
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #38 Gepost op: juli 15, 2004, 08:12:45 pm »
Ik ben voor niemand, waarom zou ik.  Ik probeer uit alle geloofsovertuigingen die er zijn datgene te halen wat voor mij goed is, althans wat ik denk dat goed is voor mij!

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #39 Gepost op: juli 15, 2004, 08:48:28 pm »
Wat een toon om met elkaar te discussiëren. Als je over Metallica of wie dan ook als zodanig wil 'kletsen' kan je dat inderdaad beter op een ander forum doen. Wil je meer inhoudelijk over Metallica doorspreken en wat ze beweegt dan kun je hier in dit topic terecht. Dat dit bij tijd en wijle confronterend kan zijn is logisch. Maar steek dan door met argumenten. Met oneliners als "Korn of Slipknot" waren beter kunnen we niets. Het is discussie die zich dan beweegt of het niveau van blauw is een betere kleur dan groen.
En als er mensen zijn die vanuit hun overtuiging vinden dat Metallica gevaarlijke kanten heeft dan moet dat ook beargumenteerd gebeuren, maar daarbij is de bijbel zeker de leidraad. Vind je dat Metallica geen kwaad kan, beargumenteer dat dan ook maar. Net zo goed als waarom je vind dat je voor niemand zou moeten zijn. Je hebt uiteindelijk in dit leven een vrije keuze, maar ook als je vrij mag kiezen gebeurd dat nog nooit in vrijblijvendheid.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

flower

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #40 Gepost op: juli 15, 2004, 09:07:09 pm »
korn en slipknot traden samen op met metallica.... die vond ik beter ja tijdens dat concert!!!
ik reageer op dit topic ( die was er dus al) omdat ik er geweest ben, wat ook de vraag was van de topic starter!
triest dat er wordt ingebroklen door een forum medewerker
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2004, 09:30:12 pm door Jan W »

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #41 Gepost op: juli 15, 2004, 09:30:29 pm »

quote:

flower schreef op 15 juli 2004 om 21:07:
korn en slipknot traden samen op met metallica.... die vond ik beter ja tijdens dat concert!!!
ik reageer op dit topic ( die was er dus al) omdat ik er geweest ben, wat ook de vraag was van de topic starter!
triest dat er wordt ingebroklen door een forum medewerker

Daarop reageert Jan W dan als volgt:
Maar waarom waren ze dan beter? Ik lees behoorlijk wat muziekbladen en recensies in de krant of op internet maar daar wordt toch altijd wel aangegeven waarom iets beter was of niet.

Kijk en dit vind ik dan recenseren

quote:

Na de gebruikelijke pauze was het eindelijk de beurt aan Metallica, toch de band waar de meeste, zoniet alle mensen voor gekomen waren. En als bij toverslag was het geluid fantastisch, je zou haast gaan denken dat het expres gedaan was omdat Metallica anders misschien door beide bands zou zijn weggespeeld. Maar eerlijk is eerlijk, Metallica zette een goede set neer, die bijna twee uur duurde. Veel oud werk, wat het uiteraard erg goed deed bij de aanwezigen. En naarmate het donkerder werd, werd de show spectaculairder door de nodige pyrotechnics. Inmiddels had yours truly een blauw bandje bemachtigd voor de welbekende snake-pit, zodat ik de show van heel dicht bij kon bekijken (hey now, soms helpt het om een meisje te zijn ;-) ). Als ik nog dichterbij stond zouden mijn wenkbrauwen er waarschijnlijk afgeschroeid zijn van al dat vuurwerk. Nou hoor ik de eerste kreten van 'commercie' alweer komen, maar je moet toch toegeven dat wat vuurwerk de show toch wat leuker maakt om naar te kijken. Noem je favoriete Metallica album en ze speelden er wel een nummer of drie van, zodat welhaast iedereen aan zijn trekken kwam. Nu ben ik niet echt een Metallica fan, maar toch heb ik me best vermaakt. Ik blijf het namelijk ergens wel bijzonder vinden dat de mensen die geholpen hebben om de metal op de kaart te zetten nu nog steeds zo rocken. Uiteindelijk bleek twee uur Metallica meer dan genoeg om de magere optredens van KoRN en Slipknot naar het achterhoofd, of misschien wel naar vergetelheid te verbannen.
Van het forumLords of Metal daar vind je ook de recensies van Korn en Slipknot

Voor kort reageren op het concert van korn, slipknot, metallica kan je ook nog bij Mojo terecht. Voegt volgens mij ook weinig toe.

Foto's Onstage

Lees ook nog eens dit bericht Dominee laat 20 minuten Metallica in de kerk horen'

Tot slot als een forummedewerker ingrijpt doe die dit omdat mensen zich niet houden aan de Faq of omdat de discussie ontaardt in een 'chat' en daarvoor hebben we uiteindelijk een apart 'chat-forum'.

Jan Wietsma, Zwolle

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #42 Gepost op: juli 16, 2004, 01:25:48 pm »

quote:

Sarah schreef op 15 juli 2004 om 15:28:
Omdat ze directe aanbidders van Satan zijn.
Omdat je moet kiezen tussen het Éen of het ander.
Omdat dit een christelijk forum is.
Omdat wij ervoor kiezen Jezus te volgen.
Sorry maar het slaat nergens op dat metallica directe aanbidders van satan zijn. Waar maak jij dat uit op zeg!! En dat we hier niet over metallica zouden mogen praten dat zou cencuur zijn. Dan krijg je een forum waar alleen maar gepraat word over de dingen die goed liggen bij de admins van het forum en niet de dingen die echt bij mensen leven en oh ja over dat metallica directe aanbidders van satan zijn, geef daar eens goede argumenten voor.

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #43 Gepost op: juli 17, 2004, 09:29:19 pm »
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2004, 12:56:50 pm door Jan W »

Jan Wietsma, Zwolle

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #44 Gepost op: juli 19, 2004, 12:24:23 pm »

quote:

Jan W schreef op 17 juli 2004 om 21:29:
Lees dit ook nog eens [url]http://www.cai.org/nl/testimonies/files/salvation/martinl-nl.htm[url]

ER staat in het stukje niet waarom metallica muziek is van de duivel.

...And Justice For All
Halls of Justice Painted Green
Money Talking
Power Wolves Beset Your Door
Hear Them Stalking
Soon You'll Please Their Appetite
They Devour
Hammer of Justice Crushes You
Overpower

The Ultimate in Vanity
Exploiting Their Supremacy
I Can't Believe the Things You Say
I Can't Believe
I Can't Believe the Price You Pay
Nothing Can Save You

Justice Is Lost
Justice Is Raped
Justice Is Gone
Pulling Your Strings
Justice Is Done
Seeking No Truth
Winning Is All
Find it So Grim
So True
So Real

Apathy Their Stepping Stone
So Unfeeling
Hidden Deep Animosity
So Deceiving
Through Your Eyes Their Light Burns
Hoping to Find
Inquisition Sinking You
With Prying Minds

The Ultimate in Vanity
I Can't Believe
I Can't Believe the Price You Pay
Nothing Can Save You

Justice Is Lost
Justice Is Raped
Justice Is Gone
Pulling Your Strings
Justice Is Done
Seeking No Truth
Winning Is All
Find it So Grim
So True
So Real

Lady Justice Has Been Raped
Truth Assassin
Rolls of Red Tape Seal Your Lips
Now You're Done in
Their Money Tips Her Scales Again
Make Your Deal
Just What Is Truth?i Cannot Tell
Cannot Feel

The Ultimate in Vanity
I Can't Believe
I Can't Believe the Price We Pay
Nothing Can Save You

Justice Is Lost
Justice Is Raped
Justice Is Gone
Pulling Your Strings
Justice Is Done
Seeking No Truth
Winning Is All
Find it So Grim
So True
So Real

Seeking No Truth
Winning Is All
Find it So Grim
So True
So Real
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2004, 12:26:49 pm door bart1984 »

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #45 Gepost op: juli 19, 2004, 12:56:29 pm »
Beste bart1984,

Wat wil je nu met deze tekst aangeven? Jouw gedachtensprongen kan ik niet altijd volgen waardoor het wat lastig is om te discussiëren. Ik zal ook niet zeggen dat ik alles van Metallica 'slecht' vindt. Hun teksten kunnen best mensen aan het nadenken zetten. Maar wat wil jij nu met jou vorige post aantonen? Ben je het eens met Metallica? Beleef je het leven ook zo? Snijden ze een thema aan waar te weinig aandacht voor is? Kortom 'kom eens met het water voor de dokter'.

Jan Wietsma, Zwolle

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #46 Gepost op: juli 19, 2004, 08:39:51 pm »

quote:

Jan W schreef op 19 juli 2004 om 12:56:
Beste bart1984,

Wat wil je nu met deze tekst aangeven? Jouw gedachtensprongen kan ik niet altijd volgen waardoor het wat lastig is om te discussiëren. Ik zal ook niet zeggen dat ik alles van Metallica 'slecht' vindt. Hun teksten kunnen best mensen aan het nadenken zetten. Maar wat wil jij nu met jou vorige post aantonen? Ben je het eens met Metallica? Beleef je het leven ook zo? Snijden ze een thema aan waar te weinig aandacht voor is? Kortom 'kom eens met het water voor de dokter'.

Ik wil er alleen maar even mee zeggen dat metallica een hoop teksten heeft geschreven met zeer goede inhoud!! Zoals dit nummer dat hier boven staan.

Enkele andere nummers met goede inhoud in de teskten zijn:

-One
-And justice for all
-Fight fire whit fire
-Fade to black
-From whom the bell tholes
-Disposable hero's
-Eye of the beholder
-The sortest straw

kijk maar een op www.rocktabsonline.com als je me niet gelooft

En trouwens, soms is het nodig om aandacht te geven aan thema's waar weinig aandacht aan word besteed
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2004, 08:41:49 pm door bart1984 »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #47 Gepost op: juli 20, 2004, 12:42:51 am »
Bart1984: Ik denk dat Jan W graag wil weten wat je er zo goed aan vindt en waarom. (Dus een inhoudelijke onderbouwing van je stelling).
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #48 Gepost op: juli 20, 2004, 11:03:04 am »
Ok, wat vind ik zo goed aan metallica. Das een goede vraag en ik zal er een goed antwoord op geven.

-Ten eerste zonder naar de teksten te kijken vind ik het zeer goede muziek. Ook was dit de eerste trash metal band waarmee ik ik contact kwam. Toen ik de muziek hoorde was ik meteen verkocht, dat was ongeveer 5 jaar geleden. Na verloop van tijd ben ik een echte fan geworden. Ik heb alle cd's van metallica, veel shirt's en toen ik de kans kreeg om naar metallica te gaan heb ik daar geen seconde over getwijfeld. Dat was vorig jaar 15 juni in hen nijmegen. Het was een vette show zoals ik daarvoor eerder op tv gezien had een paar weken terug.

Het 2de wat ik zo goed vind van metallica is dat ze geen teksen schrijven zoals, boy meets girl and they fall in love, zoals je vaak bij van die pop artiesten ziet. En ook dat eeuwige gegeil word ik ook niet goed van, sommige pop teksten gaan alleen maar over sex, hoe afgezaagd. Dan heb ik liever de tekst van bijvoorbeeld and justice for all, staat hierboven in een ander bericht van mij. Het is mischien wel hard wat er staat maar het is wel waar. Justice bestaat niet echt , het gaat erom wie de meeste centen heeft en de beste advocaat kan huren en je wint je rechtzaak. Hoe vaak hebben we niet op tv gezien dat iemand ergens van word beschuldigd en waar iedereen van weet hij heeft het gedaan en toch word vrij gesproken.

Euh dat was in het kort wat ik zo goed vind aan metallica. Ik zou nog wel meer willen vertellen maar dan ben ik nog wel effe bezig.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #49 Gepost op: juli 20, 2004, 11:43:52 am »
Nou, op zich heeft Bart wel een punt.

Ik hou niet van Metallica (vanwege de "klank", het is gewoon niet mijn muziek) maar wat ze uitstralen heeft wel een soort van rauw wereldbewustzijn.

Vanuit christelijk oogpunt bekeken (Bart dit mag je overslaan  ;)  )

De wereld IS ook shit, en wat héb je ook om naar uit te zien als je God niet kent of gelooft dat er geen God bestaat, dus Metallica is wel eerlijk over de situatie van de wereld.

Het doet me een beetje aan Prediker denken, het "hopeloze" hoe de wereld er uit ziet als je gelooft dat er niets anders is dan de mensen die er wat van moeten maken.

Een stuk reëeler en minder irritant dan al die Britney's en Christina's om nog maar te zwijgen over al die geripte zooi dat onder de naam "R&B" wordt uitgebracht.

Ik vind "One" ook een geweldig nummer over oorlog.  :)
Bombus terrestris Reginae