quote:
op 04 Feb 2003 20:00:03 schreef Alfredt:
statistisch gezien is het op de basis van de evolutietheorie al onmogelijk om op een planeet leven te krijgen. Een tweede is dus via die theorie zeker uitgesloten.
Ok scheppend dan. Nee daar geloof ik niet in. Ik neem de schepping zoals beschreven in genesis letterlijk, en kom dan tot de conclusie dat de andere sterren en planeten geschapen zijn als reactie op de aarde. Die is het centrum van Gods schepping.
Zoals gezegd het scheppingsverhaal gaat over de schepping van deze aarde, waarom zou daar de schepping van planeten die we niet kennen bij (moeten) staan?
quote:
Sowieso hoe wil je dan de zondeval en Jezus in dat verhaal passen? De wederkomst zal plaats vinden als het getal van de heiligen vol is.... Moet je dan aardse heiligen en alienheiligen optellen?
Zondeval en de Redding van Jezus is iets wat deze aarde aangaat en zou, igv buiten aards leven, niets te maken hebben met de perikelen die op andere planeten gebeuren.
Of juist wel, als God een gelijkwaardige planeet zou hebben gemaakt... dus alle heiligen en alienheiligen, zoals jij ze noemt

, bij elkaar optellen...
Als er al iets is als een vantevoren vaststaand getal met een meetkundige waarde zoals wij die kennen, maar dat is een heel andere discussie.
quote:
Nee, ik heb hier best veel over nagedacht maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het niet kan rijmen met de bijbel.
Zoals gezegd; de bijbel verteld alleen wat wij weten en wat er op onze planeet is gebeurd, de schrijvers kunnen niet weten wat er op evt. andere planeten zou kunnen zijn gebeurd.