Ik denk dat je niet weet waar je over praat. Er zijn altijd twee kanten aan de zaak....
In ieder geval was jij niet in de buurt toen dit soort dingen gingen spelen, ik praat dan namelijk over meer dan 10 jaar geleden.
Je zou het zo kunnen vergelijken:
Stel, er is een batistenpredikant die tot het idee komt dat het toch beter is kinderen te gaan dopen, volwassenen door onderdompeling vindt hij absoluut niet meer goed en is 180% gedraaid in zijn overtuiging....
Dat hij andere inzichten krijgt kan je erg vinden, maar is natuurlijk op zich zijn eigen zaak...
Maar hoe gaat hij daar dan verder mee om... Heb je wat mensen om je heen die er ook wel wat in zien, zeg je dan tegen je gemeente: Mensen, mijn inzichten zijn veranderd, ik kan hier in deze gemeenschap geen verantwoordelijkheid meer dragen voor de volwassendoop...
De conclusie is dan dat hij opstapt....
En nu over Ouweneel....
Maar helaas, dit gebeurde niet... De veranderde inzichten heeft hij in laten sluipen in de gemeenschap en bij de jeugd die hij onderwees.... (ook bv. Alfa Tauri kent die weekenden)
Er zijn mensen die dit op een gegeven moment onderkennen: Wat gebeurt hier eigenlijk... Het is namelijk niet iets wat er dik ovenop ligt in het begin, maar een geleidelijk proces.....
Het kan niet goed zijn dat je op die manier jouw eigen geloofsgemeenschap wil omturnen... Zelf zegt hij notabene dat zijn nieuwe opvatting en hoe hij vroeger erover dacht, de oude opvatting elkaar niet verdragen, absoluut niet samen kunnen gaan.
Houd de eer aan jezelf en vertrek.....
Dat is dus niet gebeurt... Je wil niet weten wat voor impact het heeft als op een geven moment elke gemeente op de kop staat ...hierdoor... "snik"
Dit heeft zelfs (nog steeds) een werldwijde doorwerking....
Hij kan dan zeggen dat het kwam door een halt van de mensen die het er niet mee eens waren....
Maar dat is afschuiven....er was een reden...
Het is natuurlijk zo dat mensen en ikzelf ook, niet altijd op een geestelijke manier met scheiding zijn omgegaan zodat er meer'twist' en scheiding misschien kwam.....
Ik veroordeel absoluut niet de persoon WJO, maar zijn opvattingen en hoe hij dit wilde brengen.....
En ik lees wel iets ander over mensen die scheiding brengen in de gemeente dan jij:
Titus 3
10 Een mens, die scheuring maakt, moet gij, na hem een en andermaal terechtgewezen te hebben, afwijzen; (11 gij weet immers, dat zo iemand het spoor geheel bijster is, )
Vers 11 zet ik tussen haken, als hij zich zou distansieren van TB Joshua, is dat hopelijk nog niet het geval.....
Er zijn ongetwijfeld veel mensen die het wel prachtig vinden wat hij doet....
Maar dit is mijn kant van het verhaal.....