Auteur Topic: Madonna - 8 september 2004 in Gelredome Arnhem  (gelezen 1108 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Madonna - 8 september 2004 in Gelredome Arnhem
« Gepost op: mei 26, 2004, 10:50:13 pm »
Op 8 september 2004 komt popdiva Madonna weer naar Nederland. Ze hoopt dan een optreden te geven in het Gelredome in Arnhem. Gisteren is de wereldtournee van start gegaan. In christelijke kringen maar ook daarbuiten is Madonna niet onomstreden. Met onder andere de single "Save a prayer" deed ze veel stof opwaaien. De laatste jaren is ze maatschappijkritischer geworden. Ze laat zich tegenwoordig inspireren door kabbala een oud Joods geloof. In haar nieuwste show staat onder andere de kritiek op het Irak beleid van president Bush centraal. Kortom genoeg reden tot discussie.

Maar hoe taxeer je nu een artiest als Madonna? Waarom zou je wel, waarom niet naar een concert van haar toegaan? (Even los van de muzikale kwaliteiten die je haar al dan niet toedicht?) Hebben christenen iets met Madonna, of moeten we ons daar helemaal niet mee inlaten? Kortom is de nieuwste show van Madonna een reden voor een boycot, of kun je rustig naar haar show toe omdat het immers niet meer is dan een stuk entertainment?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2004, 12:27:04 am »
Ze heeft wel iets met spiritualiteit denk ik.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2004, 10:27:27 am »
en dus?

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2004, 11:49:47 am »
Ik vind wel dat ze goede muziek maakt. Ik heb de periode meegemaakt dat ze doorbrak als zangeres. Verder heb ik haar niet echt gevolgd in haar carriere. Ik ben dus geen echte Madonna kenner. Wat ik van haar weet is dat ze volgens mij lid is geweest van verschillende stromingen waaronder de satanskerk. Dat ze bepaalde acts heeft gedaan vanuit de bdsm sfeer. Maar dit alles zie ik meer als acteertalent en niet als werkelijk diegene die ze is. Het hoort bij haar image die haar carriere heeft bepaald.
Een concert heb ik nooit van haar meegemaakt dus kan daar weinig zinnigs over zeggen. Ik zou wel eens een concert van haar mee willen maken. De laatste waar ik naar toe ben geweest was van Tina Turner maar vond ( behalve de muziek) het veel te massaal. Dat zal bij Madonna niet anders zijn dus dat zou voor mij een reden zijn om er niet heen te gaan. Ik wist niet dat ze haar eigen shows had.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2004, 05:58:48 pm »
ze heeft zeker weer wat geld nodig
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2004, 06:03:17 pm »
Madonna is gewoon een goed actrice met een continue aanwezige identiteitscrisis en een muzieksmaak die even matig is als haar kledingsmaak. verder is het wel een aardige tante. wellicht. misschien. hoop ik.
...

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2004, 11:15:34 am »
quote:
arend schreef op 27 mei 2004 om 18:03:
Madonna is gewoon een goed actrice met een continue aanwezige identiteitscrisis en een muzieksmaak die even matig is als haar kledingsmaak. verder is het wel een aardige tante. wellicht. misschien. hoop ik.

goed actrice?
waar baseer je dat op dan? op die paar geflopte films
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2004, 11:29:23 am »
nee, d'r optredens. dûh (heet dat geloof ik: DÛH)
...

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2004, 11:41:06 am »
quote:
cochise schreef op 28 mei 2004 om 11:15:
goed actrice?
waar baseer je dat op dan? op die paar geflopte films

Nou, Evita was niet geflopt en ik vond haar erg goed spelen én zingen daarin.
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2004, 12:36:29 pm »
Tsja, ik heb gelezen dat Madonna in haar nieuwe show nogal extravagant bezig is en onder meer een lesbische act opvoert met danseressen. Het shockeren en provoceren zit in haar bloed.

Ben zelf geen fan van de muziek van Madonna, maar een personality is ze wel. Als christen heb je mijns inziens niet veel te zoeken bij een concert van haar, maar dat moet ieder maar voor zichzelf bepalen.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 29, 2004, 01:50:08 pm »

Volgens het NRC van vandaag "zat de show goed in elkaar, zong Madonna met vaste stem en danste ze er lustig op los. En passant wamen alle grote thema's voorbij: oorlog, globalisering, de doodstraf, het respecteren van elkaars godsdiensten, het belang van spiritualiteit voor kinderen. De camera zoemde veelvuldig in op het rode bandje om haar pols. Ze zorgde ook voor artistieke verrassingen. 'Burning Up' begeleidde ze zelf op gitaar, 'Like A Virgin' bracht ze met een doedelzak. 'Material Girl' stak ze in een eigentijds jasje met projecties van de relativiteitstheorie."

Overigens waren de 60.000 kaarten voor de concerten in Nederland in 'no-time' uitverkocht. Het eerste concert was binnen een kwartier uitverkocht, het tweede binnen een half uur.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 29, 2004, 01:59:28 pm »
8 september 2004 zei je toch?

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2004, 01:49:07 am »
quote:
Doarsie schreef op 29 mei 2004 om 13:59:

Laat ik dan nou net niet kunnen die dag.    

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2004, 11:10:27 am »
quote:
Doarsie schreef op 29 mei 2004 om 13:59:

Die datum snap ik ook niet echt...