quote: op 09 Aug 2003 20:58:09 schreef Val:
[...]
Waarom zijn Christenen zo BANG voor het Occulte ? Dat is mijn vraag !
En waarom zouden Stigma's niet Christelijk zijn ? Wat zijn ze dan wel ? Het zijn toch de wonden van Jezus ? Toch niet van Boeddha ? Dus wees niet zo naief !
En ja, voor het geval we die discussie krijgen...Katholieken zijn OOK Christenen.
( ze zijn niet Joods of zo..... )
Omdat het occulte van de duivel is en je dan demonen toe laat in je leven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zei, dat ik niet zeker weet of stigmata's wel of niet christelijk zijn, op zich wel een boeiend verschijnsel maar ik vraag het me gewoon af. Ik vind het overigens ook nergens in de Bijbel terug en ja........ik weet het niet hoor...........
Als ik naïef ben, dan hoop ik dat jij kan uitleggen waar jij het op baseert dat stigmata's wel degelijk van God afkomstig zijn. Ik wil wel open staan voor je antwoord.
Enneh.......ik heb rooms-katholieken natuurlijk altijd als mijn mede-christenen gezien, oftewel, degenen die het praktizeren dan.........net als alle andere medechristenen uit andere christelijke kerken die naar Gods Woord willen leven.
Ben zeer benieuwd naar je antwoord.
O ja....en waarom ik de film Stigmata (dus heb ik het niet over stigmata's op zich) occult vond o.a............toen bijv. die vrouw/meisje die last had van stigmata's begon te praten tegen die priester als een bezetene......ze was bezeten door een demon........
greetz,