Auteur Topic: Kracht van Gebed  (gelezen 1412 keer)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Gepost op: juni 18, 2004, 10:20:56 am »
Ik hoor in mijn omgeving veel mensen praten over de kracht van gebed.
Maar ik merk daar zelf eigenlijk niet veel van. Veel mensen in mijn omgeving hebben hoogtijddagen wat betreft dit onderwerp, maar ikzelf twijfel. Het zit hem hierop, wanneer heeft gebed kracht? Wanneer mag ik van gebed zeggen dat het kracht heeft gehad? Als ik dingen in mijn eigen leven zie? Heb je dan een vertrouwend geloof, of een bewijs-geloof?

Kun je eigenlijk wel bidden en praten over kracht van gebed, zohnder dat je dingen niet ziet?Hoe zit dat eigenlijk?
Just B te W te Ee

lonneke

• Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2004, 11:41:19 am »
Ik heb zeker 5 jaar moeten wachten totdat m'n gebed verhoort werd. Achteraf gezien dan. Soms was dat heel frustrerend.
Maar neem bijv. het feit dat je ongeneeselijk ziek bent en je bid om genezing en sterft toch? Dan is je gebed dus niet verhoort. Het is zoals God wil. ( volgens mij)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2004, 11:44:15 am »

quote:

[message=119672,noline] Het is zoals God wil. ( volgens mij)
En...is dat dan een troost? ik bedoeld, wat heb je daar nu echt aan.. Je zegt zelf dat je 5 jaar heb moeten wachten voordat je gebed verhoort werd zoals jij het graag zag. En God wil vaak anders.. Maar dat is toch gewoon heel frustrerend?
Just B te W te Ee

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2004, 12:32:49 pm »
Er zit ontzaglijke kracht in gebed, maar je moet het leren zien.

Wij hebben hier een gebedsgroep die al 7 jaar voor onze stad bidt, en vooral om reiniging van het occulte.

En als we dan terugzien wat er al verdwenen is in die 7 jaar :

Rasto Rastelli had zo.n slechte opkomst, dat hij niet meer terug kwam.

Een disco waar gedealed werd, werd na een moord plotseling gesloten.

Een paranormale winkel sloot zijn deuren.

En als laatste een ontmoetingscentrum waar constant paranormale beurzen werden gehouden, is in de brand gestoken, de vijand vernietigt zichzelf.

Nu wordt er een zeer moderne discotheek gebouwd, en die gaat "de Tempel" heten,
Wij zijn nu aan het bidden dat het een tempel voor God gaat worden, en de jongelui er gaan samenkomen om God te prijzen vanuit de hele omtrek.

En wij zien uit...........
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Marnix

• Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2004, 12:46:33 pm »
:)

Idd... bidden werkt zo vaak echt... en kijk niet alleen naar wonderen... maar ook naar wat God je gewoon geeft.... en wat misschien wel heel gewoon is geworden...

Bidden is vertrouwen.... Zoals Jacobus zegt, twijfel niet als je bidt... maar bidt in de wetenschap dat God je kan geven wat je vraagt.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

lonneke

• Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2004, 02:26:41 pm »

quote:

B Te W te Ee schreef op 18 juni 2004 om 11:44:
[...]
En...is dat dan een troost? ik bedoeld, wat heb je daar nu echt aan.. Je zegt zelf dat je 5 jaar heb moeten wachten voordat je gebed verhoort werd zoals jij het graag zag. En God wil vaak anders.. Maar dat is toch gewoon heel frustrerend?

Op dat moment had ik daar niks aan, nee, maar achteraf denk ik dat het verhoren van gebeden voor God veel complexer is dan wij denken. In mijn geval moest ik eerst een aantal mensen leren kennen. Mensen die op mijn weg werden geplaatst. Aan God de taak om deze mensen vanuit hun vrije wil met mij in kontakt te laten komen, het goede moment, het juiste tijdstip, etc, het zijn dingen die je toch wel niet allemaal zult begrijpen. Dat is dan ook zo mooi denk ik dat je later deze verborgenheden wel mag aanschouwen en dat we misschien wel heel verbaasd zullen zijn over wat er allemaal in het verborgene gebeurt.
Wanneer je God om een brood bidt, dan zul je die ook wel krijgen maar dat kan op hele verschillende manieren tot uitvoer worden gebracht.
Ik weet ook niet hoe God dit allemaal bewerktstelligt. Ik vind het een groot mysterie.

lonneke

• Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #6 Gepost op: juni 18, 2004, 02:30:58 pm »

quote:

Marnix schreef op 18 juni 2004 om 12:46:
:)

Idd... bidden werkt zo vaak echt... en kijk niet alleen naar wonderen... maar ook naar wat God je gewoon geeft.... en wat misschien wel heel gewoon is geworden...

.
Dit vind ik zeker waar. We vinden het vaak zo vanzelfsprekend dat we elke dag te eten hebben en dat we gezond blijven en dat we in vrijheid leven. Dat wij één van de weinige mensen op aarde zijn die geen hongersnood hebben, geen aardbevingen, waar geen mensen massaal sterven aan aids, dat onze kinderen onderwijs krijgen, dat we een uitkering krijgen wanneer er geen werk is, dat we vrijheid van meningsuiting hebben, en van godsdienst. In 2/3 van deze wereld is dit alles namelijk niet zo!!

Marnix

• Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #7 Gepost op: juni 18, 2004, 03:21:31 pm »
Precies... maar wat gewoon is... waardeer je al snel niet meer zo... mensen praten dan over gebedsverhoring... en dan moet er op een bijzondere wijze iets zijn gebeurd bijvoorbeeld....

Als ik het onze Vader bid bidt ik: Geef ons heden ons dagelijks brood... en vergeef onze schulden....

Elke dag weer wordt mijn gebed verhoord!
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #8 Gepost op: juni 18, 2004, 03:36:19 pm »

quote:

Marnix schreef op 18 juni 2004 om 15:21:
Precies... maar wat gewoon is... waardeer je al snel niet meer zo... mensen praten dan over gebedsverhoring... en dan moet er op een bijzondere wijze iets zijn gebeurd bijvoorbeeld....

Als ik het onze Vader bid bidt ik: Geef ons heden ons dagelijks brood... en vergeef onze schulden....

Elke dag weer wordt mijn gebed verhoord!

Amen zo denk ik er ook over.

Ik heb de alpha cursus gevolgd en daar keken we naar de videobanden van nicky gumble en die zei ik heb een boekje bij gehouden waar ik inschrijf wat ik heb gebeden en wat er verhoord is kruis ik aan en hij kwam er achter dat meer en deel van zijn gebeden verhoord werden, maar ja meestal vergeet je ook als gebeden zijn verhoord en al helemaal vergeet je om God er voor te danken net zoals een goede nachtrust enzo dank je daar weleens voor? Maar God verhoord veel gebeden en alles op Zijn tijd en niet de onze iets dat ik wel heb moeten leren, en nog steeds eigenlijk  ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Enigma

• Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2004, 04:41:03 am »

quote:

Marnix schreef op 18 juni 2004 om 15:21:

Elke dag weer wordt mijn gebed verhoord
farao schreef op 18 juni 2004 om 15:36
:

[...]
Amen zo denk ik er ook over.

Maar God verhoord veel gebeden en alles op Zijn tijd en niet de onze iets dat ik wel heb moeten leren, en nog steeds eigenlijk  ;)

Amen

God verhoort soms ook gebeden op het moment dat je bid!

Weleens gebeden terwijl je in grote zorg of angst zat en mogen ervaren dat je daar rustiger van werd? Als ik behoefte heb aan kracht om dat ik voor iets sta waar ik tegenop zie dan bid ik altijd de Heer is mijn herder want daar krijg ik zoveel kracht van, dan voel ik me sterker worden en dan vetrouw ik erop dat ik het aan zal kunnen en dan kan ik dat ook.

Als ik wel eens niet kan bidden omdat ik de woorden niet vinden kan of omdat ik geen psalm kan vinden die past bij het moment dan ga ik zingen, dan zing ik gospels en al mijn verdriet kan ik daar dan in kwijt wetende dat Hij mij hoort.

Je raakt pas teleurgesteld als je God vraagt om.........en je moet wachten omdat.........
maar in mijn persoonlijke gebeden dank ik God op voorhand voor wat Hij mij geven zal want alles wat Hij geeft is goed en omdat niet mijn wil maar Zijn wil geschiede, heb ik er niet zo een moeite mee als Zijn gave anders is dan wat ik hoopte of bad. Gun dat anderen ook zo want het lijkt me zo frustereren als God anders geeft dan je wilt.

Enigma.
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2004, 04:42:24 am door Enigma »
Ik wens je Vrede en alle goeds

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Kracht van Gebed
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2004, 12:39:33 pm »
Ook deze morgen hadden we weer de maandelijkse bidstond waar gelovigen uit 6 verschillende kerkgenootschappen bijeen kwamen.

En hadden weer een gebedsverhoring te vieren, n.l.

Het gebouw wat aangekocht zou worden om een moskee te verstigen, is afgewezen door de moslims zelf.

Dan hoorde ik een bericht wat in "Het Zoeklicht" zou gestaan hebben :

De vlam van de Olympische spelen die door 2 priesteressen ter ere van Zeus was aangestoken, doofde plotseling op onverklaarbare wijze terwijl er geen wind was.
Bidders die daar aanwezig waren zien dit als een gebedsverhoring, want zij hadden een gebedscordon om de plechtigheid gevormd.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !