Ik heb via "zoeken" gezocht maar ik kan daar niet echt mijn idee/verhaal/opmerking kwijt.
Gisteren heb ik woorden gehad met mijn baas (ging nergens over, heel verhaal niet belangrijk) maar op een gegeven moment (hij kon zijn zin niet krijgen) begon hij te vloeken de bekende gvd.
Sinds hij die woorden heeft uitgesproken ben ik anders over deze woorden gaan nadenken. Want wat zeg je nu eigenlijk? een verzoek??? Het is een verzoek, want je verzoekt God om je te verdommen (dat zeg je letterlijk). Maar stel dat een christen, wedergeboren christen zoiets zegt? je doet belijdenis of je laat je dopen, je wordt een wedergeboren christen en je zegt zoiets, (gaat niet over mijn baas gaat over het algemeen). Is dit een verzoek?
Je gaat er voor bidden en je krijgt vergeving maar een aantal dagen later zeg je het weer.
En je zegt het over je zelf, je geeft het zelf toe, lieve God.......vul maar in. Hoe kun je hierover vergeving vragen, je vraagt er vergeving voor maar je kondigt het over je zelf af.
Ik vind, of eigenlijk een christen moet een andere "niet gelovige" hierop wijzen wat hij zegt en of hij begrijpt wat hij zegt. Want wij zijn de wereld erop uitgestuurd om te evangeliseren maar als mensen zichzelf de verdoemenis in sturen wat kunnen wij dan betekenen? Ik zelf heb mijn baas er niet op gewezen maar in hoeverre ben ik hierin nalatig geweest tegenover God. Hij weet misschien niet de kracht achter de betekenis en heeft op dit moment alleen maar zijn dollartekens/eurotekens in zijn ogen staan.
Ik heb het verder niet in de bijbel opgezocht (ga ik zeker doen) maar wordt er in de bijbel hier nog naar verwezen? en ook wat de consequenties hierin zijn? Want wat je zegt komt de duivel natuurlijk erg goed uit, je kiest dus voor de duivel. Maar kies je hierdoor dan ook voor duivel vereering? en in hoeverre is dit satanisme of heeft dit er verder niks mee te maken?