Auteur Topic: Bijbel en koran (islam)  (gelezen 18763 keer)

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #100 Gepost op: juli 06, 2004, 12:12:49 am »
Is er niemand die mij die drie verzen kan uitleggen? of durf je niet?

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #101 Gepost op: juli 06, 2004, 12:14:07 am »

quote:

Mustafa schreef op 06 juli 2004 om 00:12:
Is er niemand die mij die drie verzen kan uitleggen? of durf je niet?
Pubertje...
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Amazing Grace

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #102 Gepost op: juli 06, 2004, 12:15:06 am »
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we niet w i l l e n... en hoe zou dat nou toch komen???

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #103 Gepost op: juli 06, 2004, 12:17:10 am »
hahaha geen van allen durft het...waarom niet? stort het geloof in?

quote:

Matthëus 16:27 Want de Zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid Zijns Vaders, met Zijn engelen, en alsdan zal Hij een iegelijk vergelden naar zijn doen.
28 Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan, dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.
iedereen die daar stond zie ik niet meer hier...jullie wel?

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #104 Gepost op: juli 06, 2004, 12:20:35 am »

quote:

farao schreef op 05 juli 2004 om 12:06:
jonge waarom doe je zoveel moeite om ons te overtiugen met een paar teksten die je overal vandaan haalt en die niet 123 iets met elkaar te maken hebben en dat je het zo uit een tekst haalt terwijl de omringende verzen belangrijker zijn dan niet zoal belangrijker!

Gal 3:10  Want zovelen als er uit de werken der wet zijn, die zijn onder den vloek; want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.
Gal 3:11  En dat niemand door de wet gerechtvaardigd wordt voor God, is openbaar; want de rechtvaardige zal uit het geloof leven.
Gal 3:12  Doch de wet is niet uit het geloof; maar de mens, die deze dingen doet, zal door dezelve leven.
Gal 3:13  Christus heeft ons verlost van den vloek der wet, een vloek geworden zijnde voor ons; want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die aan het hout hangt.
Gal 3:14  Opdat de zegening van Abraham tot de heidenen komen zou in Christus Jezus, en opdat wij de belofte des Geestes verkrijgen zouden door het geloof.
Gal 3:15  Broeders, ik spreek naar den mens: zelfs eens mensen verbond, dat bevestigd is, doet niemand te niet, of niemand doet daartoe.
Gal 3:16  Nu zo zijn de beloftenissen tot Abraham en zijn zaad gesproken. Hij zegt niet: En den zaden, als van velen; maar als van een: En uw zade; hetwelk is Christus.
Gal 3:17  En dit zeg ik: Het verbond, dat te voren van God bevestigd is op Christus, wordt door de wet, die na vierhonderd en dertig jaren gekomen is, niet krachteloos gemaakt, om de beloftenis te niet te doen.
Gal 3:18  Want indien de erfenis uit de wet is, zo is zij niet meer uit de beloftenis; maar God heeft ze Abraham door de beloftenis genadiglijk gegeven.
Gal 3:19  Waartoe is dan de wet? Zij is om der overtredingen wil daarbij gesteld, totdat het zaad zou gekomen zijn, dien het beloofd was; en zij is door de engelen besteld in de hand des Middelaars.
Gal 3:20  En de Middelaar is niet Middelaar van een, maar God is een.
Gal 3:21  Is dan de wet tegen de beloftenissen Gods? Dat zij verre; want indien er een wet gegeven ware, die machtig was levend te maken, zo zou waarlijk de rechtvaardigheid uit de wet zijn.
Gal 3:22  Maar de Schrift heeft het alles onder de zonde besloten, opdat de belofte uit het geloof van Jezus Christus aan de gelovigen zou gegeven worden.
Gal 3:23  Doch eer het geloof kwam, waren wij onder de wet in bewaring gesteld, en zijn besloten geweest tot op het geloof, dat geopenbaard zou worden.
Gal 3:24  Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden gerechtvaardigd worden.
Gal 3:25  Maar als het geloof gekomen is, zo zijn wij niet meer onder den tuchtmeester.
Gal 3:26  Want gij zijt allen kinderen Gods door het geloof in Christus Jezus.
Gal 3:27  Want zovelen als gij in Christus gedoopt zijt, hebt gij Christus aangedaan.
Gal 3:28  Daarin is noch Jood noch Griek; daarin is noch dienstbare noch vrije; daarin is geen man en vrouw; want gij allen zijt een in Christus Jezus.
Gal 3:29  En indien gij van Christus zijt, zo zijt gij dan Abrahams zaad, en naar de beloftenis erfgenamen.
zo  :w over het hoofd gezien  :?  :Z
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #105 Gepost op: juli 06, 2004, 12:23:47 am »
elke vers die je daar opent spreekt ergens wel een andere tegen...er zijn mensen die zeggen zelfs 150.000 Tegenstrijdigheden alleen al in het NT te hebben ontdekt...ik kan je Honderden geven... 8)
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2004, 12:25:50 am door Mustafa »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #106 Gepost op: juli 06, 2004, 12:25:39 am »
NOGMAALS: als jullie denken dat ik jullie wil overtuigen, dan ga ik weg. maar ik wil juist discuseren en wat leren hier. en vergelijken beide geloven...ik zie niet in waarom sommige mensen mij hier weg willen hebben...geef eens een goede Argument... d:)b
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2004, 12:26:49 am door Mustafa »

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #107 Gepost op: juli 06, 2004, 12:26:05 am »
nah kom maar op stuk voor stuk en lees de omringende verzen erbij he ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #108 Gepost op: juli 06, 2004, 12:29:11 am »

quote:

Zwever schreef op 06 juli 2004 om 00:10:

Wees maar blij met hem, nu weten we tenminste allemaal dat de Islam niks is voor ons :D

Ehm. Dit valt me een beetje tegen.
Er lopen ook zat gestoorde christenen rond.

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #109 Gepost op: juli 06, 2004, 12:29:32 am »

quote:

Mustafa schreef op 06 juli 2004 om 00:25:
NOGMAALS: als jullie denken dat ik jullie wil overtuigen, dan ga ik weg. maar ik wil juist discuseren en wat leren hier. en vergelijken beide geloven...ik zie niet in waarom sommige mensen mij hier weg willen hebben...
Misschien omdat je 1. tjokvol met jezelf zit en 2. totaal niet in gesprek gaat met andere forumdeelnemers en 3. nogal gelijkhebberig opstelt. M.i. is het grote onzin dat je wilt discussiëren of iets wilt leren: je loopt maar wat te knippen en te plakken. Nogmaals: kijk 'es in het woordenboek onder de 'g' van gesprek.
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2004, 12:31:25 am door Dieterich »
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #110 Gepost op: juli 06, 2004, 12:36:51 am »

quote:

1. tjokvol met jezelf zit en
2. totaal niet in gesprek gaat met andere forumdeelnemers en
3. nogal gelijkhebberig opstelt. M.i. is het grote onzin dat je wilt discussiëren of iets wilt leren: je loopt maar wat te knippen en te plakken.
Soms snap ik de Christenen echt niet...ik kom hier en zet neer wat IK gelof en vrgelijk het met JULLIE geloof...naatuurlijk moet je gelijkhebberig zijn, zijn jullie dat niet? is je geloof niet zo sterk? ik respecteer iedereen hier, heb je mij ooit hier iemand zien uitschelden? ik kom alleen met bijbelverzen en koran citaten om mijn antwoord duidelijk te maken. en wat betreft de bijbelse fouten, voor mij zijn ze fouten indien niemand van jullie antwoord kan geven. en wat betreft mijn vraag toennet...is er echt niemand die wil uitleggen?

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #111 Gepost op: juli 06, 2004, 12:40:16 am »

quote:

Mustafa schreef op 06 juli 2004 om 00:36:
Soms snap ik de Christenen echt niet...ik kom hier en zet neer wat IK gelof en vrgelijk het met JULLIE geloof...naatuurlijk moet je gelijkhebberig zijn, zijn jullie dat niet? is je geloof niet zo sterk? ik respecteer iedereen hier, heb je mij ooit hier iemand zien uitschelden? ik kom alleen met bijbelverzen en koran citaten om mijn antwoord duidelijk te maken. en wat betreft de bijbelse fouten, voor mij zijn ze fouten indien niemand van jullie antwoord kan geven. en wat betreft mijn vraag toennet...is er echt niemand die wil uitleggen?
Lieve Mustafa: Je zet hier niets neer, maar je dumpt slechts een waardeloze hoeveelheid citaten. Ten tweede vergelijk je deze twee religies niet: het enige wat je doet is bijbelteksten uit z'n verband rukken en dan proberen aan te tonen dat de koran toch echt meer gelijk heeft. Ten derde respecteer je helemaal niemand: je reageert op geen enkele post steekhoudend. Vind je het gek dat iedereen de buik vol van jou heeft?

Pulpeet

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #112 Gepost op: juli 06, 2004, 12:43:12 am »

quote:

Mustafa schreef op 06 juli 2004 om 00:36:
[...]

Soms snap ik de Christenen echt niet...ik kom hier en zet neer wat IK gelof en vrgelijk het met JULLIE geloof...

Nee, je vergelijkt het met losse bijbelteksten. Dat is iets anders.
De inhoud van het christelijk geloof bestaat niet uit bijbelteksten, maar uit Christus. Probeer dat maar te begrijpen.

quote:

naatuurlijk moet je gelijkhebberig zijn, zijn jullie dat niet? is je geloof niet zo sterk? ik respecteer iedereen hier, heb je mij ooit hier iemand zien uitschelden? ik kom alleen met bijbelverzen en koran citaten om mijn antwoord duidelijk te maken. en wat betreft de bijbelse fouten, voor mij zijn ze fouten indien niemand van jullie antwoord kan geven. en wat betreft mijn vraag toennet...is er echt niemand die wil uitleggen?
Jij leest de bijbel niet zoals wij. Daarom overtuigen jouw citaten ons niet. En daarom zullen wij jou niet overtuigen.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #113 Gepost op: juli 06, 2004, 12:48:42 am »
OK ik kom naar mijn punt toe...hier is mijn VRAAG:

quote:

openbaring:18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
openbaring:19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
Deuteronomium 4:2 Gij zult tot dit woord, dat ik u gebiede, niet toedoen, ook daarvan niet afdoen; opdat gij bewaart de geboden van den HEERE, uw God, die ik u gebiede.

waarom hebben katholieken 73 boeken en Protestanten maar 66? en wat moet ik geloven? 1 van de 2 gaat standaard branden, maar welke? 1 van de 2 moet iets weggehaald hebben of toegevoegd hebben. ik wil hier antwoord op he...

quote:

Romeinen 2:11 Want er is geen aanneming des persoons bij God.
Kolossensen 3:25 Maar die onrecht doet, die zal het onrecht dragen, dat hij gedaan heeft; en er is geen aanneming des persoons.
2 Kronieken 19:7 Nu dan, de verschrikking des HEEREN zij op ulieden; neemt waar, en doet het; want bij den HEERE, onzen God, is geen onrecht, noch aanneming van personen, noch ontvanging van geschenken.
Handelingen 10:34 En Petrus, den mond opendoende, zeide: Ik verneem in der waarheid, dat God geen aannemer des persoons is;
Wie heeft het lef om dit uit te leggen? of dit hieronder?

quote:

Waarom komt er in Esther 1 tot 10 niet het woord God voor? er wordt niet eens over God gesproken in dat hele grote hoofdstuk met honderden verzen....hoe komt dat?

quote:

Jesaja 37 en 2 Koningen 19 alle 37 verzen zijn hetzelfde, hoe kan dat?
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2004, 01:22:28 am door Mustafa »

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #114 Gepost op: juli 06, 2004, 12:51:29 am »

quote:

Mustafa schreef op 06 juli 2004 om 00:48:

Ik stel voor dat jij eerst alle vragen die op de voorgaande pagina's aan jou gesteld zijn 'es beantwoordt. Dan mag jíj daarna weer een vraag stellen.

Veel succes met beantwoorden: ik ga slapen  :Z
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2004, 12:52:10 am door Dieterich »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #115 Gepost op: juli 06, 2004, 12:53:21 am »
Beantwoordt zijn je vragen...

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #116 Gepost op: juli 06, 2004, 09:37:39 am »

quote:

Pulpeet schreef op 06 juli 2004 om 00:29:
Ehm. Dit valt me een beetje tegen.
Er lopen ook zat gestoorde christenen rond.
Dat zijn dan ook gefrustreerde uitspraken die je doet als het middernacht is... maar eigenlijk wilde ik tegen Mustafa zeggen dat hij alleen maar het omgekeerde bereikt.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #117 Gepost op: juli 06, 2004, 09:42:41 am »

quote:

waarom hebben katholieken 73 boeken en Protestanten maar 66? en wat moet ik geloven? 1 van de 2 gaat standaard branden, maar welke? 1 van de 2 moet iets weggehaald hebben of toegevoegd hebben. ik wil hier antwoord op he...

de waarschuwingsverzen heb je gevonden,
dus op zich een terechte vraag, zij het dat het antwoord niet eens zo heel moeilijk is,
de 66 boeken van de normale christelijke canon/bijbel zijn de boeken waarin bovenal God/Jezus centraal staat, de overige beoeken die de katholieken er nog aan toegevoegd hebben zijn eigenlijk meer een soort opzich zelf staande geschiedschrijvingen,
toen in die tijd heeft een concillie, geleid door Gods Geest, bepaald dat die overige boeken niet nodig waren voor een complete bijbel.

quote:

Romeinen 2:11 Want er is geen aanneming des persoons bij God.

het voorgaande lezende, slaat dit op dat God geen onderscheid meer zal maken tussen Joden of heidense volken

quote:

Kolossensen 3:25 Maar die onrecht doet, die zal het onrecht dragen, dat hij gedaan heeft; en er is geen aanneming des persoons.

het eerste is een bekend gezegde en wijsheid, als je kwaad zaait zul je ook kwaad oogsten, het 2e slaat er op dat er bij God weer geen onderscheid zal zijn tussen ouders, tussen man of vrouw of kinderen, maar dat enkel wordt gevraagd Christus als Heer te dienen

quote:

2 Kronieken 19:7 Nu dan, de verschrikking des HEEREN zij op ulieden; neemt waar, en doet het; want bij den HEERE, onzen God, is geen onrecht, noch aanneming van personen, noch ontvanging van geschenken.

God is een rechtvaardig God, tja dit stukje gaat over de instelling van de rechtspraak, en God is tenslotte de grootste Rechter, en hij maakt daarbij weer geen onderscheid tussen personen, wie onrecht doet zal daarvoor zijn straf ontvangen

quote:

Handelingen 10:34 En Petrus, den mond opendoende, zeide: Ik verneem in der waarheid, dat God geen aannemer des persoons is;

dit volgt weer op een stukje waarin God laat zien dat hij geen odnerscheid maakt tussen verschillende mensen of beroepen

quote:

Wie heeft het lef om dit uit te leggen?
een heel duidelijke samenvatting onze GOD discrimineert niet!!

of dit hieronder?

quote:

Waarom komt er in Esther 1 tot 10 niet het woord God voor? er wordt niet eens over God gesproken in dat hele grote hoofdstuk met honderden verzen....hoe komt dat?

goed opgemerkt, en toch heeft men er voor gekozen deze geschiedschrijving op te nemen in de canon, omdat God daar wel heel hard aan het werk was, hij maakt een joods meisje tot koningin in een vreemd land! En bevrijde daarmee de joden van een genocide

quote:

Jesaja 37 en 2 Koningen 19 alle 37 verzen zijn hetzelfde, hoe kan dat?

Jesaja vertelt de geschiedenis en de profetieën van Jesaja,
Kronieken en Koningen vertellen de landelijke geschiedenis, dit kruist elkaar veel vaker hoor met andere boeken, in dit geval liep het verhaal gewoon helemaal paralel
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2004, 09:43:48 am door spacy »
[JESUS]Life[/JESUS]

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #118 Gepost op: juli 06, 2004, 12:06:17 pm »
Iemand die ik ken komt uit Iran en studeerde voor imam totdat hij de Bijbel las, hij kwam er toen achter dat de islam niet klopte en is nu christen. Daarom kwam hij in de gevangenis en moest kiezen: ophouden met het christendom of voor de rest van z'n leven in de gevangenis. Hij besloot te vluchten.

Hij vertelde mij dat aan islamieten niet wordt geleerd te discussiëren, laat staan zelf na te denken. Mede doordat veel islamieten uit landen met een totalitair regime komen. Veel dingen die islamieten als harde waarheid steeds herhalen zijn niet dingen die ze uit eigen inzicht verkregen hebben, maar die ze door herhaling op herhaling in de koranschool ingeprent hebben gekregen. Daardoor is het moeilijk, bijna onmogelijk om met islamieten in discussie te gaan. Het enige wat helpt is bidden en het christendom voorleven.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pulpeet

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #119 Gepost op: juli 06, 2004, 12:11:30 pm »

quote:

Zwever schreef op 06 juli 2004 om 09:37:
[...]

Dat zijn dan ook gefrustreerde uitspraken die je doet als het middernacht is... maar eigenlijk wilde ik tegen Mustafa zeggen dat hij alleen maar het omgekeerde bereikt.

Ok. Daar heb je gelijk in, ja. :)
De retoriek ontging me even.

Hatim

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #120 Gepost op: juli 06, 2004, 01:14:42 pm »
Mustafa,

Djazaak Allhu Ghairen Broeder voor je sterke Argumenten.

Je kunt goed werk verrichten op Islaam-Online  je bent van harte welkom, we krijgen genoeg Niet moslims over de vloer die het 1 en ander bevestigd willen hebben. Ik heb deze discussie gevolgd en ik moet zeggen de leden van dit forum hebben geen poot om op te staan.  Als buitenstaander van een andere forum, vind ik het zeer zwak hoe hier de discussies gevoerd worden.

Wasalamou 3alaik

Je Broeder

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #121 Gepost op: juli 06, 2004, 01:18:55 pm »
hmm er zit duidelijk een groot verschil in wat we onder discusieren verstaan tussen christenen en moslims
[JESUS]Life[/JESUS]

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #122 Gepost op: juli 06, 2004, 01:27:12 pm »
Toen was het speelkwartier over. Blijkbaar kunnen beplaade mensen niet discussieren aan de hand van argumenten, en dat is hier vereist. Niet alleen een waarheidsclaim neerleggen en het daarbij laten. Nee elke claim dient onderbouwd te worden, en op argumenten van andere gebruikers hoort inhoudelijk ingegaan te worden.
Verder is het ook zeker verboden om op dit forum Godslasterlijk te zijn over Jezus, de Zoon van God. Je bent hier te gast, dus gedraag je ook als gasten. Anders zal de toegang je hier ook ontzegd worden.

En nog een klein puntje, dit is een nederlands forum, dus de taal is ook nederlands en geen arabisch.
Pinkeltjefan