Auteur Topic: Bijbel en koran (islam)  (gelezen 18764 keer)

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Gepost op: juli 04, 2004, 09:46:50 pm »
. 1 God aanbidden
. Vasten
. Bedevaart
. Geen Varkensvlees
. Besnijdenis
. Hoofddoek dragen
. Oorlog tegen de ongelovigen
. Lijfstraffen
. Slavernij toegestaan
. Je kan trouwen met meerdere vrouwen
. Ongelijkheid van mannen en vrouwen
. Overspel-Stenigen
. Menstruatie-onreinheid
. Heerschappij van mannen over vrouwen
. Homoseksualiteit Doodstraf.
. Geen rente
. Geen Alcohol

Dit waren de wetten van God, herken je hier Islam? deze wetten kan ik je allemal 1 voor 1 aanwijzen in de bijbel. alleen het enige verschil is de moslims voeren het uit en de Christenen en Joden niet. om dit reden stuurde God mohammad v.z.m.h. Ik zal hier neerzetten hoe mijn beeld mijn kijk is op het Christendom en het Jodendom.
Jullie geloof is gebasserd op de kruisiging dat Jezus voor ons stierv en daardoor geldt de wet niet meer voor ons maar de Genade...maar wat als Jezus nou niet voor ons gestorven? dan is het hele geloof leeg...en ik kan je bewijzen dat hij niet aan het kruis stierf. open Hebrëen 5:7 in je bijbel je leest:

quote:

Hebrëen 5:7 Die in de dagen Zijns vleses, gebeden en smekingen tot Dengene, Die Hem uit den dood kon verlossen, met sterke roeping en tranen geofferd hebbende, en verhoord zijnde uit de vreze.
uit Hebrëen 5:7 concluderen we 3 dingen:
1 Jezus was geen God want hij smeekte God om hem te redden...
2 Jezus wilde NIET sterven, als het wel zo was waarom smeekte hij dan god om hem te redden van de dood?
3 we weten dat zijn gebeden zijn verhoord en dus is hij niet gestorven aan de Kruis...

of open Jesaja 52 en Jesaja 53, daar is de Koran het 100% mee eens....

quote:

Jesaja 52:13 Ziet, Mijn Knecht zal verstandelijk handelen; Hij zal verhoogd en verheven, ja, zeer hoog worden.
Jesaja 52:15 Alzo zal Hij vele heidenen besprengen, ja, de koningen zullen hun mond over Hem toehouden; want denwelken het niet verkondigd was, die zullen het zien, en welken het niet gehoord hebben, die zullen het verstaan.
Jesaja 53:7 Als dezelve geeist werd, toen werd Hij verdrukt; doch Hij deed Zijn mond niet open; als een lam werd Hij ter slachting geleid, en als een schaap, dat stom is voor het aangezicht zijner scheerders, alzo deed Hij Zijn mond niet open.
Jesaja 53:8 Hij is uit den angst en uit het gericht weggenomen; en wie zal Zijn leeftijd uitspreken? Want Hij is afgesneden uit het land der levenden; om de overtreding Mijns volks is de plage op Hem geweest.
Jesaja 53:9 En men heeft Zijn graf bij de goddelozen gesteld, en Hij is bij den rijke in Zijn dood geweest, omdat Hij geen onrecht gedaan heeft, noch bedrog in Zijn mond geweest is.
in Jesaja 52:13 lezen we dat hij zal handelen en verheven zal worden waar de koran absoluut mee eens is: koran 4:158...God verhief hem tot Zich en God is Almachtig, Alwijs...

in Jesaja 52:15 lezen we dat Jezus de heidenen Arabieren van toen zal bespringen...diegenen die het niet gezien hadden er niet bij waren zullen het begrijpen dat waren de Arabieren en die begrepen het nu en diegenen die erbij waren zien het nu.
koran 5:15 O, mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen, die veel van hetgeen voor u verborgen bleef van het Boek heeft ontsluierd en veel overgeslagen. Er is van God inderdaad een licht en een duidelijk Boek tot u gekomen.

in Jesaja 53:7 lezen we wat nog al verbazend is Jezus wist niet eens waar hij naartoe werd geleidt...hoe kunnen christenen nog zeggen hij wou voor ons sterven?
Koran 4:172. Voorzeker, de Messias zal het nooit versmaden, een dienaar van God te zijn, noch zullen de nabijzijnde engelen dit doen en wie het versmaadt Hem te aanbidden, en hoogmoedig is, Hij zal hen allen bij zich verzamelen.

in Jesaja 53:8 lezen we dat door zijn volk omdat hij werd verlochent, God hem wegnam hij was bang zoals we in Hebrëen 5:7 hebben gelezen, en smeekte God om hem te redden van de dood, en hij werd verhoord en weggenomen uit het volk. en wie zal zijn leeftijd spreken?
Koran 3:55 Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

en in Jesaja 53:9 lezen we dat mensen de Christenen zeggen dat hij voor ons stierf aan het kruis zijn graf bij de Godelozen hebben gezet.
koran 5:78 Degenen onder de kinderen Israëls, die niet geloofden, werden door de mond van David en door Jezus de zoon van Maria, vervloekt. Dit geschiedde, omdat zij niet gehoorzaamden en plachten te overtreden.

wat zegt de Koran over Christenen:

quote:

Koran 2:62 Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

koran 3:113-115 Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden.
maar de meeste Christenen gaan naar de hel nu...hun enige weg om de overwinning te behalen is door Islam te accepteren...

quote:

Koran 5:18 De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn God's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Neen, gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan God behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer.

Koran 9:30-31 En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van God" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van God." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; God's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
Zij hebben naast God hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

Koran 4:171 O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van God niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van God en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in God en Zijn boodschappers en zegt niet: "Allah is één der Drie." Houdt hiermee op, dat is beter voor jullie. Voorwaar, God is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en God is als Bewaarder afdoende.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2004, 09:56:06 pm »
Mogen wij op de moslimpagina óók schrijven dat Mohammed nooit een profeet is geweest ?
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2004, 09:58:01 pm »
Ik word altijd moe van dit soort welles-nietes debatten. Op een forum discussieer je op inhoudelijke punten.
Als mensen het nodig vinden om selectief uit de bijbel te citeren om hun gelijk te halen op onderwerpen die al vaker de revue gepasseerd zijn, vind ik het verspilde moeite om er steeds weer op te reageren.

@ Mustafa: als christen herken ik me niet in jouw 'wetten van God', ik ben niet onder de wet, maar onder de genade. Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar mijn God stelt niet zulke wetten (in de islamitische zin van het woord).
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2004, 09:59:09 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2004, 09:59:23 pm »

quote:

Matthëus 5:17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Jakobus 2:17 Alzo ook het geloof, indien het de werken niet heeft, is bij zichzelven dood.

Lukas 16:17 En het is lichter, dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat een tittel der wet valle.

Johannes 14:15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden.

Matthëus 19:17...onderhoud de geboden.

Psalmen 62:13 En de goedertierenheid, o Heere! is Uwe; want Gij zult een iegelijk vergelden naar zijn werk.
Dan mag ik jullie vragen waarom jullie die wetten niet meer volgen?

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2004, 10:03:40 pm »
van mij mag je zeggen wat je wilt als je maar niet beledigd en dat doe ik niet ik zeg gewoon hoe mijn geloof het ziet. en wat betreft deprofeetschap van Jezus daar zijn de bijbel en de koran het met elkaar eens...

quote:

koran 61:6 En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben God's Profeet voor jullie...

Johannes 6:14 De mensen dan, gezien hebbende het teken, dat Jezus gedaan had, zeiden: Deze is waarlijk de Profeet, Die in de wereld komen zou.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2004, 10:04:37 pm »
Omdat wij de wet niet kunnen houden, omdat wij zondig zijn. Het draait in het christendom niet om het volgen van wetten (uit angst voor Gods toorn). Maar om leven vanuit liefde voor God, mijn Hemelse Vader leven naar zijn wil.
Omdat wij als zondaars ons niet aan de Joodse Wet kunnen houden (door de zondeval), zouden wij eeuwig verdoemd moeten zijn, maar Jezus Christus heeft door zijn kruisdood die schuld op zich genomen waardoor wij vrij zijn.

Wij leven niet onder de wet maar onder de Genade (Paulus)

Waarom alle dieren rein zijn:

quote:

Handelingen 10:9-16 (statenvertaling) (9) En des anderen daags, terwijl deze reisden, en nabij de stad kwamen, klom Petrus op het dak, om te bidden, omtrent de zesde ure.  (10)  En hij werd hongerig, en begeerde te eten. En terwijl zij het bereidden, viel over hem een vertrekking van zinnen.  (11)  En hij zag den hemel geopend, en een zeker vat tot hem nederdalen, gelijk een groot linnen laken, aan de vier hoeken gebonden, en nedergelaten op de aarde;  (12)  In hetwelk waren al de viervoetige dieren der aarde, en de wilde, en de kruipende dieren, en de vogelen des hemels.  (13)  En er geschiedde een stem tot hem: Sta op, Petrus! slacht en eet.  (14)  Maar Petrus zeide: Geenszins, Heere! want ik heb nooit gegeten iets, dat gemeen of onrein was.  (15)  En een stem geschiedde wederom ten tweeden male tot hem: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken.  (16)  En dit geschiedde tot drie maal; en het vat werd wederom opgenomen in den hemel.

@ Mustafa: de koran is in twee jaar opgeschreven door één man, Mohammed, in ongeveer 622 NA CHRISTUS. Een van Mohammeds vrouwen had christelijke invloed op hem.
De islam is een samensmelting van een judeo-christelijke en pre-islamitische godsdienst (voorbeeld: djinns).
De islam is ontstaan in twee handelssteden: Mekka en Medina. Het hele gedachtengoed van zonde doen en daarvoor moeten compenseren komt hieruit voort.

De Bijbel is 6000 jaar geleden ontstaan en is door vele schrijvers op schrift gezet in 8000 jaar tijd (ongeveer). Voor mij genoeg reden om de Bijbel wel als woord van God aan te nemen en de Koran niet.

Voor mij genoeg reden om de koran niet serieus te nemen als woord van God.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2004, 10:08:49 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2004, 10:08:09 pm »
Leviticus 11:7 Ook het zwijn, want dat verdeelt wel den klauw, en klieft de klove der klauwen in tweeen, maar herkauwt het gekauwde niet; dat zal u onrein zijn.  

hierboven lezen we juist dat het verboden is voor ons was jezus toch gekomen om de wet te veranderen?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2004, 10:09:53 pm »
Hij is gekomen om de wet te vervullen. Denk maar eens na, waarvoor waren dierenoffers en spijswetten ingesteld?

offtopic:Bijbelteksten zijn verhalen, in tegenstelling tot koranverzen zijn ze niet geschreven voor recitatie. Daarom moet je het hele stuk waarin de tekst staat lezen, en niet losse verzen uit hun verband rukken.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2004, 10:11:20 pm door Roodkapje »

DetectedDestiny

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2004, 10:09:57 pm »
-laat maar in de tijd dat ik mijn post schreef issie al outdated geworden :)-
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2004, 10:13:46 pm door DetectedDestiny »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2004, 10:12:54 pm »

quote:

Matthëus 7:22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
Dus gaan alle christenen gaan naar de hel...
Velen zullen naar hem toekomen en velen zullen weggestuurd worden onder jullie...velen...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #10 Gepost op: juli 04, 2004, 10:12:56 pm »
Ik reageerde trouwens op Mientje, en niet op Mustafa.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #11 Gepost op: juli 04, 2004, 10:13:53 pm »

quote:

Mustafa schreef op 04 juli 2004 om 22:12:
[...]

Velen zullen naar hem toekomen en velen zullen weggestuurd worden onder jullie...velen...

There's only one way to find out: afwachten.
En dat doe ik met een gerust hart.

Ik kan wel een suggestie doen: voor iedereen die in de basisprincipes van het christendom op de een of andere manier geïnteresseerd is worden er in elke stad wel alfacursussen gegeven met een introductie op het christendom. Ze zijn vrijblijvend (men is erop uit informatie te geven, niet om zieltjes te winnen).
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2004, 10:15:45 pm door Roodkapje »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #12 Gepost op: juli 04, 2004, 10:17:10 pm »
jullie zien het Christendom anders dan het is....zal ik je de Duistere kant van Jezus laten zien?

quote:

Richteren 19:29 Als hij nu in zijn huis kwam, zo nam hij een mes, en greep zijn bijwijf, en deelde haar met haar beenderen in twaalf stukken; en hij zond ze in alle landpalen van Israel.
Jezus kwam thuis, pakte een mes en slachte haar bijwijf in 12 stukken en zond er elke stuk naar een landpaal van Israel. en de massa slachter Mozes?

quote:

Numeri 25:4 En de HEERE zeide tot Mozes: Neem alle hoofden des volks, en hang ze den HEERE tegen de zon, zo zal de hittigheid van des HEEREN toorn gekeerd worden van Israel....9 Degenen nu, die aan de plaag stierven, waren 24.000.
Hier Moest Mozes 24.000 man slachten en hun hoofden in de zon ophangen, een bevel van god en hij voerde het uit...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #13 Gepost op: juli 04, 2004, 10:18:30 pm »
Ik denk niet dat wij het christendom anders zien dan het is. Het zou ook nog kunnen dat de islam een verkeerd beeld van het christendom heeft, en oordeelt op foute informatie.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2004, 10:34:11 pm »

quote:

2 Samuël 24:15 een slachting van 70.000 mannen door de vredige heere...
Richteren 3:29 en hier werden ook nog eens 10.000 man geslacht....
1 Samuël 6:19 en hier werden ook 50.070 mensen afgeslacht door de heere...
Lukas 19:27 iedere ongelovige moet je afslachten...
Exodus 32:27-29 Hier kreeg hij het bevel, om iedereen zijn eigen broer, vriend en buren af te slachten waarbij er 3.000 mensen werden geslacht...
Numeri 31:18 Hier had Mozes 32.000 vrouwelijke kinderarbeiders...
Openbaring 2:22-23 Jezus/God gaat die vrouw verkrachten, en slacht haar kinderen...
Numeri 11:1 omdat mensen klaagden werden ze levend verbrandt...
Genesis 17:14 Alle onbesneden mannen moeten afgeslacht worden....
Exodus 12:29  God de babby killer...
Psalmen 137:9...verpletter de kinderen tegen de rotsen...wat is dat nou?
Klaagliederen van Jeremia 2:20 als straf moesten Vrouwen hun kinderen eten...
Ezechiël 5:10 God zet aan tot Kanibalisme...zonen moeten vaders eten en andersom...
Leviticus 20:6 Iedereen die naar een waarzegger of waarzechters gaat moet afgeslacht worden...
Numeri 25:6-9 dus door 1 hoerin bracht hij een plaag waardoor 24.000 mensen stierven...? wat een rechter...
Ezechiël 4:12 Poepvreten aanbevolen...
Richteren 1:4 en ook hier 10.000 slachtingen....
2 Kronieken 13:17 Abia nog zo'n massa slachter die 500.000 mannen heeft afgeslacht...
Leviticus 24:14 Stenig degene die vloekt...
Hosea 14:1 Kinderen tegen de stenen verpletteren en de buiken van de zwangere vrouwen opensnijden.

Dit zijn bijbelverzen he ik bedenkt niks zelf...Zo zie je maar weerdat God niet zo genadig is als je dacht he...en mijn vraag is:

Ezra 1:9 En dit is hun getal: dertig gouden bekkens, duizend zilveren bekkens, negen en twintig messen;
10 Dertig gouden bekers, vierhonderd en tien andere zilveren bekers; andere vaten, duizend.
11 Alle vaten van goud en van zilver waren vijf duizend en vierhonderd; deze alle voerde Sesbazar op, met degenen, die van de gevangenis opgevoerd werden, van Babel naar Jeruzalem.

30+ 1,000+ 29 + 30 + 410 + 1,000=2,499 en niet zoals de bijbel zegt 5,400...hoe kan de bijbel dit fout hebben?

of dit hieronder....

quote:

Johannes 5:31 Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.
Johannes 8:18 Ik ben het, Die van Mijzelven getuig...
of dit...

quote:

Exodus 20:15 Gij zult niet stelen.
Exodus 3:22 ...gij zult Egypte beroven.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2004, 10:43:46 pm door Mustafa »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #15 Gepost op: juli 04, 2004, 10:52:56 pm »
Mustafa: Je quote uit Hebreeen is uit zijn verband gerukt. Elders spreekt de Hebreeenbrief heel duidelijk van een gekruisigde Jezus en een verhoogde Jezus (Hebreeen 12:2).

quote:

2 Laat ons oog daarbij (alleen) gericht zijn op Jezus, de leidsman en voleinder des geloofs, die, om de vreugde, welke vóór Hem lag, het kruis op Zich genomen heeft, de schande niet achtende, en gezeten is ter rechterzijde van de troon Gods.
Het 'verhoord zijn' slaat dus niet op niet gestorven zijn, maar op Zijn opstanding. Daardoor zijn wij gered.
Ook dat staat duidelijk in de hebreeenbrief: Hoofdstuk 9:

quote:

11 Maar Christus, opgetreden als hogepriester der goederen, die gekomen zijn, is door de grotere en meer volmaakte tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is, niet van deze schepping, 12 en dat niet met het bloed van bokken en kalveren, maar met zijn eigen bloed, eens voor altijd binnengegaan in het heiligdom, waardoor Hij een eeuwige verlossing verwierf.
Het gevolg is dan:

quote:

15 En daarom is Hij de middelaar van een nieuw verbond, opdat, nu Hij de dood had ondergaan om te bevrijden van de overtredingen onder het eerste verbond, de geroepenen de belofte der eeuwige erfenis ontvangen zouden.(...) . 10 Krachtens die wil zijn wij eens voor altijd geheiligd door het offer van het lichaam van Jezus Christus. (...)
Over de rol van de wet wordt gezegd in H10:

quote:

1 Want daar de wet slechts een schaduw heeft der toekomstige goederen, niet de gestalte dier dingen zelf, is zij nimmer in staat ieder jaar met dezelfde offeranden, die onafgebroken gebracht worden, degenen, die toetreden, te volmaken.

De wet uit het Oude testament (al de wetten van Mozes) hebben dus afgedaan. Het verbond met Israel is verbroken (zie ook Ezechiel 16) en er is een nieuw verbond gesloten, door Jezus Christus (welke een andere Jezus is als die in het boek richteren).

Er zijn genoeg andere teksten in het NT die verklaren dat de wetten van Mozes afgedaan hebben (de hele brief aan de Romeinen draait daarom, maar zie bijv. ook Galaten 3 en 4). Ook Jezus zelf zegt dat:

quote:

Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
In het nieuwe verbond is slechts van belang dat je Jezus erkent als degeen die je schuld bij God de Vader heeft ingelost.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #16 Gepost op: juli 04, 2004, 11:06:34 pm »

quote:

Mustafa schreef op 04 juli 2004 om 22:34:
[...een boel afslacht-teksten]

Dit zijn bijbelverzen he ik bedenkt niks zelf...Zo zie je maar weerdat God niet zo genadig is als je dacht he...en mijn vraag is:
(...)
Dat vind ik een raar argument. De Islam erkent Adam, Noach, Abram, David en zelfs Jezus als belangrijke profeten. Zij worden erkent als profeten van Allah. Dezelfde die ook Mohammed tot profeet geroepen zou hebben. Kritiek op de God van het OT is dus kritiek op de Allah van de Qor'an.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #17 Gepost op: juli 04, 2004, 11:15:00 pm »

quote:

Je quote uit Hebreeen is uit zijn verband gerukt. Elders spreekt de Hebreeenbrief heel duidelijk van een gekruisigde Jezus en een verhoogde Jezus (Hebreeen 12:2)
ik weet dingen zijn geschreven door schriftgeleerden...
Jeremia 8:8 Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.

quote:

Er zijn genoeg andere teksten in het NT die verklaren dat de wetten van Mozes afgedaan hebben (de hele brief aan de Romeinen draait daarom, maar zie bijv. ook Galaten 3 en 4). Ook Jezus zelf zegt dat.
maar dat zijn juist de toevoegingen door mensen...de bijbel is geschreven door 66 mensen...in heel verschillende tijden...je gelooft wat je wilt ik ben niet verantwoordelijk voor jou  Want een iegelijk zal zijn eigen pak dragen...Galaten 6:5

Matthëus 7:21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
Jakobus 2:17 Alzo ook het geloof, indien het de werken niet heeft, is bij zichzelven dood.

quote:

Dat vind ik een raar argument. De Islam erkent Adam, Noach, Abram, David en zelfs Jezus als belangrijke profeten. Zij worden erkent als profeten van Allah. Dezelfde die ook Mohammed tot profeet geroepen zou hebben. Kritiek op de God van het OT is dus kritiek op de Allah van de Qor'an.
Wie zegt dat de hele OT gebleven is zoals het was? ik zeg er zijn dingen in veranderd, maar toch zitten die boodschapper er nog steeds ergens in. waarom zeg je zelf Jezus? De naam van Jezus v.z.m.h wordt meer genoemd dan van Mohammad...Telkens als de Moslim de naam Jezus noemt (Allah's vrede en zegen zij met hem) zonder deze woorden van respect, word hij als een oneerbiedig, eigenaardig of barbaars persoon beschouwd, zoveel respect hebben we voor hem. nu zijn er op de wereld 1.099.000.000 Moslims die houden en respecteren Jezus v.z.m.h en zie hem als één van de gtootste profeten van God.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2004, 11:15:41 pm door Mustafa »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #18 Gepost op: juli 04, 2004, 11:20:58 pm »
Ik ken 2 vraagjes:

. Waarom komt er in Esther 1 tot 10 niet het woord God voor? er wordt niet eens over God gesproken in dat hele grote hoofdstuk met honderden verzen....hoe komt dat?

. Jesaja 37 en 2 Koningen 19  alle 37 verzen zijn hetzelfde, hoe kan dat?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #19 Gepost op: juli 04, 2004, 11:30:10 pm »

quote:

Mustafa schreef op 04 juli 2004 om 23:15:
(...)
Dat ontkent geen christen. Alleen houdt 'werken' niet meer in 'de wet houden'.

quote:

nu zijn er op de wereld 1.099.000.000 Moslims die houden en respecteren Jezus v.z.m.h en zie hem als één van de gtootste profeten van God.
Toch jammer dat ze dan niets doen met/begrepen hebben van wat Jezus gezegd heeft.

NB: Misschien kun je bij een vraag aangeven waarom je benieuwd bent naar het antwoord.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #20 Gepost op: juli 04, 2004, 11:48:33 pm »

quote:

Dat ontkent geen christen. Alleen houdt 'werken' niet meer in 'de wet houden'.

Wat dan? die wetten Golden voor altijd zolang de hemelen en de aarde bestonden.

quote:

Toch jammer dat ze dan niets doen met/begrepen hebben van wat Jezus gezegd heeft.
of andersom...

quote:

Deuteronomium 18:18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.
Deuteronomium 18:19 En het zal geschieden, de man, die niet zal horen naar Mijn woorden, die Hij in Mijn Naam zal spreken, van dien zal Ik het zoeken.
Deuteronomium 18:20 Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.
Deuteronomium 18:21 Zo gij dan in uw hart zoudt mogen zeggen: Hoe zullen wij het woord kennen, dat de HEERE niet gesproken heeft?
Deuteronomium 18:22 Wanneer die profeet in den Naam des HEEREN zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat de HEERE niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.

Dit werd gezegd tegen Mozes...het gaat hier niet over Jezus als je dat denkt ik zal je zeggen waarom Jezus niet zoals Mozes is: volgens jullie was Mozes geen god, Jezus wel. Jezus stierf voor onze dood, Mozes niet. Jezus is naar de hel geweest, Mozes niet. Profeet Mozes had een vader en een moeder, Zoals Mohammed, maar Jezus had geen vader. mozes en Mohammed werden p een gewone manier geboren en Jezus met het woord dus een wonder. Mozes en Mohammed waren getrouwd en kregen kinderen maar Jezus was niet getrouwd en had ook geen kinderen. Profeet Mohammed en Mozes waren Koningen en profeten tegelijk, Jezus niet. Mohammed en Mozes brachten nieuwe wetten naar het volk maar Jezus niet. Mozes en Mohammed stierven aan een natuurlijke dood, terwijl jullie zeggen dat Jezus gekruisigd werd. mozes en Mohammed zijn beide begraven en rusten op aarde, Maar Jezus niet.

dat wordt ook bevestigt door de bijbel....

quote:

Deuteronomium 34:10 En er stond geen profeet meer op in Israel, gelijk Mozes...

''...mijn woorden in zijn mond leggen...'' ik leg pas mijn woorden in je mond als jij ze niet kent...en dat is de manier waarop de koran werd geopenbaard.
De allereerste keer dat Jibriel naar de profeet kwam. De profeet zat zoals vaker, in De grot van hira Allah te aanbidden en te herdenken.
Het was nacht. Plotseling zag hij een engel voor zich, die de horizon vulde. Overal waar de profeet heen keek, kon hij geen gaatje vinden om verder te kijken..zo groot was deze engel!! De profeet zegt: "Hij pakte mij, hij omhelsde mij hard, totdat ik dacht dat het de dood was. Hij liet me los, en zei: 'Lees!' Ik antwoordde: 'Ik kan niet lezen.' Hij pakte mij weer, omhelsde mij weer zo hard dat ik dacht het de dood was, en zei: 'Lees!' Ik antwoordde weer: 'Ik kan niet lezen.' Hij pakte me weer, en omhelsde mij.Dit keer dacht ik dat dit het einde was. Hij liet me weer los, en zei: 'Lees!' Uit angst antwoordde ik: 'Wat moet ik lezen??'. Hij zei: "Verkondig de naam van uw Heer, de Schepper. Die de mens uit geronnen bloed schiep. Verkondig, want uw Heer is de meest Eerbiedwaardige ".

quote:

Jesaja 29:12 Of men geeft het boek aan een, die niet lezen kan, zeggende: Lees toch dit; en hij zegt: Ik kan niet lezen.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2004, 11:48:57 pm door Mustafa »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #21 Gepost op: juli 04, 2004, 11:52:05 pm »
Jezus ging en voorspelde de komst van een nieuwe profeet een trooster...

quote:

Johannes 16:5 En nu ga Ik heen tot Dengene, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij henen?
Johannes 16:6 Maar omdat Ik deze dingen tot u gesproken heb, zo heeft de droefheid uw hart vervuld.
Johannes 16:7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.
Johannes 16:8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:
Johannes 16:9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;
er zullen vele valse profeten komen staat er in de bijbel maar waneer moet je nou een profeet volgen?

quote:

1 Johannes 4:1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
1 Johannes 4:2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
1 Johannes 4:3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.
is dat niet wat profeet Mohammed ons leerde? Jezus is van vlees en bloed hij kan geen God zijn of de Zoon van God......

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #22 Gepost op: juli 05, 2004, 12:34:31 am »

quote:

Mustafa schreef op 04 juli 2004 om 23:52:

[...]

er zullen vele valse profeten komen staat er in de bijbel maar waneer moet je nou een profeet volgen?

[...]

is dat niet wat profeet Mohammed ons leerde? Jezus is van vlees en bloed hij kan geen God zijn of de Zoon van God......

De Heilige Geest die kan je onderscheid geven over of het een valse profeet is of niet de Heilige Geest brengt alle dingen aan het licht. oh ja de Heilige Geest is ook de Trooster was gezegd door Jezus dat Hij kwam toen Hij ten Hemel ging, en Hij kwam ze moesten eerst op Hem wachten.

Jezus is van vlees en bloed maar Hij heeft ook een Geest, maar een vraagje neem je de bijbel voor waar aan? zo nee waarom smijt je dan met al die bijbelteksten?? en zowel neem je het wel voor waar aan dan kom je toch er op uit dat Jezus voor jou gestorven is en zonder Hem geen toegang over de kloof naar God is. En dat goede werken niet loont dat het geen bodem op die kloof kan leggen.... Het gaat om vertrouwen op Jezus, geloof in Hem!
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #23 Gepost op: juli 05, 2004, 01:51:25 am »
Deze vers liet me net huilen man...ik was bijna in Trance...

quote:

Koran 2:113 De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar God zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.

kijk hoe machtig god is...kijk deze edele vers...kijk hoe mooi als je het in het Arabisch hoort...van wie komen deze edele verzen die mensen tot tranen en trance roert?

www.islaam.be/artikels/video/5.htm />

hoor deze man huilen...kijk hoe sterk zijn geloof is...Deze man vreest God hij kent de waarde van die woorden van God....Zult gijlieden Mij niet vrezen? spreekt de HEERE; zult gij voor Mijn aangezicht niet beven? Jeremia 5:22 hoe kunnen Christenen nog zeggen dat de moslims God niet voelen?

Ik gelof in de Neerzending van de bijbel, ik geloof in Jezus v.z.m.h maar niet de toevoegingen want er zijn 24.000 manuscripten van de Bijbel en niet 2 zijn precies hetzelfde. er is dus veel diversiteit onder de manuscripten, zoals extra woorden, missende passages, etc:

quote:

Koran 2:79 Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen.

koran 3:187 En toen God een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: "Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen." Maar zij verwaarloosden dat voor luttel gewin. Kwaad was hetgeen zij in ruil namen.

koran 2:101 En nu er een boodschapper van God tot hen is gekomen, vervullend wat zij reeds bezaten, heeft een gedeelte der mensen van het Boek, God's Boek achter zich geworpen, alsof zij het niet kenden.

de verzen die kloppen komen van God en die verzen die niet kloppen en elkaar tegenspreken moeten vervalsd zijn want God maakt geen fouten...

Koran 4:82 denken zij dan niet na over de koran? en wanneer die anders dan van bij Allah geweest was, dan zouden zij daar veel tegenstrijdigs vinden.

quote:

Deuteronomium 33:1 Dit nu is de zegen, met welken Mozes, de man Gods, de kinderen Israels gezegend heeft, voor zijn dood. 2 Hij zeide dan: De HEERE is van Sinai gekomen, en is hunlieden opgegaan van Seir; Hij is blinkende verschenen van het gebergte Paran, en is aangekomen met tien duizenden der heiligen; tot Zijn rechterhand was een vurige wet aan hen.

Dit is een zeer belangrijke vers... Sinai is de berg waar Mozes vzmh zijn wet kreeg, Seir ligt naast Jurezalem waar Jezus vzmh geboren werd, en is van hen weggegaan en Paran is een berg in Saudie Arabie naast Mecca en Medina...daar moest een profeet opstaan met letterlijk duizenden gelovigen en een wet zoals Mozes hen vertelde. nou zal ik je laten zien waar Paran is...

http://www.msalb.org/islam/muhammad/in_Bible/in_Bible3_files/image002.jpg
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 01:56:24 am door Mustafa »

Chaveriem

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #24 Gepost op: juli 05, 2004, 07:08:10 am »

quote:

Mustafa schreef op 04 juli 2004 om 21:46:
. 1 God aanbidden
. Vasten
. Bedevaart
. Geen Varkensvlees
. Besnijdenis
. Hoofddoek dragen
. Oorlog tegen de ongelovigen
. Lijfstraffen
. Slavernij toegestaan
. Je kan trouwen met meerdere vrouwen
. Ongelijkheid van mannen en vrouwen
. Overspel-Stenigen
. Menstruatie-onreinheid
. Heerschappij van mannen over vrouwen
. Homoseksualiteit Doodstraf.
. Geen rente
. Geen Alcohol

Laat maar zien..... Vooral in geen alcohol ben ik geinteresseerd.... Weet een paar versen waar wijn gedronken wordt.... Waar zelfs een opdracht staat tot wijn drinken. De rest klopt voorzover ik het ff zien kan.

Heb ik meteen een paar vragen:
Wat doe je eigenlijk op deze site als moslims geen contact mogen zoeken met christenen en Joden?
In de Koran staat dat je christenen en Joden de handen en voeten moet afsnijden... Doe jij dat ook? Dat je dieven de handen moet afsnijden... Doe jij dat ook? Weet je zeker dat het de woorden van Mohemmed zijn? Hij was een ongelettert man en kon niet lezen of schrijven. Je hebt het over de 'doodstraffen' in de Tenach, enig idee hoe gruwelijk de Koran is? Ik zo nog wel ff doorgaan. Als je toch de bijbel leest, zoek 'ns iets met balk of splinter. En weet je werkelijk hoe de Koran is ontstaan en waarom noch christenen en Joden daarin meegaan?

Mohammed was erg onder de indruk van de Joden en christenen en heeft veel naar hen geluisterd. Hij was echter niet gelettert, en moest alles in z'n hoofd en uit z'n hoofd doen. Terug in z'n eigen omgeving wilde hij z'n omgeving delen welke kennis hij opgedaan had. Hij begon uit z'n hoofd te vertellen en vertelde daarbij een aantal zaken net ff anders (je kunt ook niet alles onthouden), maar zei daarbij wel dat hij het van allah had ontvangen. Toen Joden en christenen hem erop wezen dat wat hij vertelde niet G'ds woord was, kon hij niet meer terug. Joden en christenen konden en wilden niet toegeven aan deze valse leer. Mohammed heeft nog geprobeerd om Joden overe de streep te trekken door met het gezicht naar Yerushalayim te bidden. Toen Joden bleven weigeren, keerde hij zich af en koos Mekka uit, waar toe'n honderden goden stonden opgesteld rondom de ka'aba.
Hoewel de bijbel ouder is dan de koran, lees je toch een waarschuwing tegen de koran. Hij de verstandig is berekene het getal van het beest, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig (666). De koran nu, de off versie, heeft 666 bladzijden. Als we het over een merkteken van het beest hebben.... de halve maan?

Dit is het beging van de koran, welke iedereen met enig historisch besef op kan zoeken en terug kan vinden.
mea culpa mea culpa mea maxima culpa

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #25 Gepost op: juli 05, 2004, 08:50:20 am »

quote:

Mustafa schreef op 04 juli 2004 om 23:52:
...

Wat grappig, bijna ieder Christen heeft 'gewoon' geleerd dat de Heilige Geest hier wordt bedoeld maar jij maakt er Mohammed voor. Zijn er nog goede redenen voor?

quote:

Johannes wilde nou juist zeggen dat Jezus vlees is geworden. Hij wás volledig God, onzienbaar en alomtegenwoordig. Toen wérd Hij mens, zichtbaar en gebonden aan één plek.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #26 Gepost op: juli 05, 2004, 08:57:04 am »

quote:

Mustafa schreef op 04 juli 2004 om 22:34:
Ezra 1:9 En dit is hun getal: dertig gouden bekkens, duizend zilveren bekkens, negen en twintig messen; 10 Dertig gouden bekers, vierhonderd en tien andere zilveren bekers; andere vaten, duizend. 11 Alle vaten van goud en van zilver waren vijf duizend en vierhonderd; deze alle voerde Sesbazar op, met degenen, die van de gevangenis opgevoerd werden, van Babel naar Jeruzalem.

30+ 1,000+ 29 + 30 + 410 + 1,000=2,499 en niet zoals de bijbel zegt 5,400...hoe kan de bijbel dit fout hebben?

Hey, ik vind het best leuk dat je hier post, maar dit raakt kant nog wal.

Je telt nota bene messen, bekers en bekkens bij elkaar op om tot de conclusie te komen dat het aantal vaten niet klopt.  8)7

Ik zou je willen zeggen wat voorzichtiger te zijn in je kritiek, want je levert elke keer weer nieuw 'bewijsmateriaal' aan en kennelijk is álles goed.

Snoopy

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #27 Gepost op: juli 05, 2004, 09:12:38 am »
Misschien opent deze site perspectieven!

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

En is 9-11 nietzo toevallig als we Openbaring 9 lezen en zien wat vers 11 zegt over de engel uit de afgrond (=Abouker de opvolger van Mohammed, die zich tegen Rome keerde en monikken uit de kloosters als "leraars van de Satan" zag, maar de Joden en zij die de waarlijke God in de Hemel navolgde, spaarden.) Deslanietemin, streed Abouker als een Cruseader voor de Islam.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 11:03:21 am door Snoopy »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #28 Gepost op: juli 05, 2004, 11:39:56 am »
Alcohol:

quote:

Spreuken 23:31 Zie den wijn niet aan, als hij zich rood vertoont, als hij in den beker zijn verve geeft, als hij recht opgaat;
Spreuken 23:32 In zijn einde zal hij als een slang bijten, en steken als een adder.
Spreuken 23:33 Uw ogen zullen naar vreemde vrouwen zien, en uw hart zal verkeerdheden spreken.
Numeri 6:3 Van wijn en sterken drank zal hij zich afzonderen; wijnedik, en edik van sterken drank zal hij niet drinken, noch enige vochtigheid van druiven zal hij drinken, noch verse of gedroogde druiven eten.
Spreuken 20:1 De wijn is een spotter, de sterke drank is woelachtig; al wie daarin dwaalt, zal niet wijs zijn.
Spreuken 23:20 Zijt niet onder de wijnzuipers, noch onder de vleesvreters; 21 Want een zuiper en vraat zal arm worden; en de sluimering doet verscheurde klederen dragen.
Hosea 4:11 Hoererij, en wijn, en most neemt het hart weg.
Spreuken 23:29 Bij wien is wee? bij wien och arme? bij wien gekijf? bij wien het beklag? bij wien wonden zonder oorzaak? bij wien de roodheid der ogen? 30 Bij degenen, die bij den wijn vertoeven; bij degenen, die komen om gemengde drank na te zoeken.
Spreuken 23:31 Zie den wijn niet aan, als hij zich rood vertoont, als hij in den beker zijn verve geeft, als hij recht opgaat; 32 In zijn einde zal hij als een slang bijten, en steken als een adder. 33 Uw ogen zullen naar vreemde vrouwen zien, en uw hart zal verkeerdheden spreken.  
Daniël 1:8 Daniel nu nam voor in zijn hart, dat hij zich niet zou ontreinigen met de stukken van de spijs des konings, noch met den wijn zijns dranks; daarom verzocht hij van den overste der kamerlingen, dat hij zich niet mocht ontreinigen.
Habakuk 2:15 Wee dien, die zijn naaste te drinken geeft, gij, die uw wijnfles daarbij voegt, en ook dronken maakt, opdat gij hun naaktheden aanschouwt.
Lukas 1:15 Want hij zal groot zijn voor den Heere; noch wijn, noch sterken drank zal hij drinken, en hij zal met den Heiligen Geest vervuld worden, ook van zijner moeders lijf aan.
Romeinen 13:13 Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen; niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkameren en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
Romeinen 14:21 Het is goed geen vlees te eten, noch wijn te drinken, noch iets, waaraan uw broeder zich stoot, of geergerd wordt, of waarin hij zwak is.
Galaten 5:21 Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke; van dewelke ik u te voren zeg, gelijk ik ook te voren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beerven.
Efeziërs 5:18 En wordt niet dronken in wijn, waarin overdaad is, maar wordt vervuld met den Geest;
Jakobus 2:5 Hoort, mijn geliefde broeders, heeft God niet uitverkoren de armen dezer wereld, om rijk te zijn in het geloof, en erfgenamen des Koninkrijks, hetwelk Hij belooft dengenen, die Hem liefhebben?
Leviticus 10:9 Wijn en sterken drank zult gij niet drinken...
Richteren 13:4 Zo wacht u toch nu, en drink geen wijn noch sterken drank, en eet niets onreins.
Spreuken 21:17 Die blijdschap liefheeft, die zal gebrek lijden; die wijn en olie liefheeft, zal niet rijk worden.
Jesaja 5:22 Wee dengenen, die helden zijn om wijn te drinken, en die kloeke mannen zijn om sterken drank te mengen!
Jesaja 24:9 Zij zullen geen wijn drinken met gezang; de sterke drank zal bitter zijn dengenen, die hem drinken.
Jesaja 28:1 Wee de hovaardige kroon der dronkenen van Efraim, welker heerlijk sieraad is een afvallende bloem, die daar is op het hoofd der zeer vette vallei, der geslagenen van den wijn.7 En ook dwalen dezen van den wijn, en zij dolen van den sterken drank; de priester en de profeet dwalen van den sterken drank; zij zijn verslonden van den wijn, zij dolen van sterken drank; zij dwalen in het gezicht; zij waggelen in het gericht.
Ezechiël 44:21 Ook zal geen priester wijn drinken, als zij in het binnenste voorhof zullen ingaan.
Jesaja 5:11 Wee dengenen, die, zich vroeg opmakende in den morgenstond, sterken drank najagen, en vertoeven tot in de schemering, totdat de wijn hen heeft verhit!

quote:

Wat doe je eigenlijk op deze site als moslims geen contact mogen zoeken met christenen en Joden? In de Koran staat dat je christenen en Joden de handen en voeten moet afsnijden... Doe jij dat ook? Dat je dieven de handen moet afsnijden... Doe jij dat ook? Weet je zeker dat het de woorden van Mohemmed zijn? Hij was een ongelettert man en kon niet lezen of schrijven. Je hebt het over de 'doodstraffen' in de Tenach, enig idee hoe gruwelijk de Koran is? Ik zo nog wel ff doorgaan. Als je toch de bijbel leest, zoek 'ns iets met balk of splinter. En weet je werkelijk hoe de Koran is ontstaan en waarom noch christenen en Joden daarin meegaan?
Wie zei dat we geen contact mogen hebben? we moeten juist met jullie discuseren...in de koran zal je veel verzen tegenkomen die als volgt gaan: ''zeggen ze dit en dat, zeg dan dat en dat''.
koran 62:6-7 Zeg: "O gij Joden als gij denkt dat gij met uitsluiting van andere mensen de vrienden van God zijt, wenst dan de dood als gij de waarheid spreekt." Maar zij zullen deze nooit wensen vanwege hetgeen hun handen hebben uitgevoerd. En God kent de onrechtvaardigen goed.
wanneer de Christenen en Joden ons niet aanvallen, hebben wij niks af te snijden is ten strenge verboden. dat van voeten afsnijden weet ik niet maar tijdens oorlog moet je Jihad inschakelen en dat mag alleen als je gevaar loopt anders mag je in Vrede leven. kijk naar Mohammad v.z.m.h zijn buren waren Joden, maar hij ging wel elke dag bij hen op bezoek en nodigde hen bij zich uit om te eten. how ik zeker weet dat de koran van God komt, is door de antwoorden die op het Christendom en het Jodendom worden gegeven en door de honderden wetenschappelijke dingen die erin zijn vermeld 1400 jaar geleden...in een tijd dat de mensen dachten dat de aarde Plat was en China de verste land was.
waarom de Christenen niet geloven:

quote:

koran 3:22 Dezen zijn het wier daden in deze wereld en voor het Hiernamaals verloren zijn gegaan; er zal geen hulp zijn voor hen.
koran 3:23 Ken je niet degenen, aan wie een gedeelte van het Boek werd gegeven? Zij worden tot het Boek van God (koran) geroepen, opdat het onder hen rechter zij; dan wendt zich een gedeelte hunner af terwijl zij afkerig zijn.
koran 3:24 Dat komt, doordat zij zeggen: "Het Vuur zal ons slechts voor een luttel aantal dagen deren." En wat zij plachten te verzinnen, heeft hen in hun godsdienst bedrogen.
koran 2:111 En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".

quote:

Jesaja 60:1 Maak u op, word verlicht, want uw Licht komt, en de heerlijkheid des HEEREN gaat over u op.
Jesaja 60:2 Want zie, de duisternis zal de aarde bedekken, en donkerheid de volken; doch over u zal de HEERE opgaan, en Zijn heerlijkheid zal over u gezien worden.
Jesaja 60:3 En de heidenen zullen tot uw licht gaan, en koningen tot den glans, die u is opgegaan.
Jesaja 60:4 Hef uw ogen rondom op, en zie, die allen zijn vergaderd, zij komen tot u; uw zonen zullen van verre komen, en uw dochters zullen aan uw zijde gevoedsterd worden.
Jesaja 60:5 Dan zult gij het zien en samenvloeien, en uw hart zal vervaard zijn en verwijd worden; want de menigte de zee zal tot u gekeerd worden, het heir der heidenen zal tot u komen.
Jesaja 60:6 Een hoop kemelen zal u bedekken, de snelle kemelen van Midian en Hefa; zij allen uit Scheba zullen komen; goud en wierook zullen zij aanbrengen, en zij zullen den overvloedigen lof des HEEREN boodschappen.
Jesaja 60:7 Al de schapen van Kedar zullen tot u verzameld worden; de rammen van Nebajoth zullen u dienen; zij zullen met welgevallen komen op Mijn altaar, en Ik zal het huis Mijner heerlijkheid heerlijk maken.
Jesaja 42:11 Laat de woestijn en haar steden de stem verheffen, met de dorpen, die Kedar bewoont; laat hen juichen, die in de rotsstenen wonen, en van den top der bergen af schreeuwen.
het valt me steeds op dat Christenen zeggen Allah is een maangod...*zuchtttt* vanaf vandaag zal je dat ook niet meer kunnen zeggen:

quote:

koran 41:37 En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor God Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 06:07:11 pm door Mustafa »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #29 Gepost op: juli 05, 2004, 11:43:50 am »
Hoofddoek voor de vrouw:

quote:

1 Timothëus 2:9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
1 Korinthiërs 11:6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

dit zijn een paar Christelijke vrouwen die geloven in het Hoofddoek geloven:

http://expage.com/page/testimony2
http://www.iahushua.com/eoeic/veiling.htm
http://expage.com/page/covering
http://www.anabaptists.org/writings/cover-lt.html
http://www.expage.com/page/testimony4
http://qumran.com/SisYahChannah/veil.htm
http://expage.com/page/testimony3
http://teshuvah.com/torah_lifestyle/to_cover.htm
http://www.lifehouse.org/tracts/whatihavefound.htm
http://www.jfed.org/art/jh/why.htm
http://www.expage.com/page/testimony5
http://www.oldpaths.mcmail.com/headcoverings.htm
http://www.oldpaths.mcmail.com/cov_exergesis.htm
http://www.oldpaths.mcmail.com/headtestimony.htm
http://expage.com/page/hardtoexplain
http://expage.com/page/testimony7
http://expage.com/page/testimony6
http://expage.com/page/testimony8
http://expage.com/page/testimony9
http://expage.com/page/SymbolsforAngels
http://www.expage.com/page/legalism
http://www.expage.com/page/testimony10
http://www.geocities.com/Heartland/Lane/2856/page3.html
http://www.prophezine.com/cgi-bin/search/newsearch.cgi
http://www.expage.com/testimony11
http://www.expage.com/testimony12
http://www.users.uswest.net/~ptlfhb/headcovering.html
http://www.expage.com/testimony13
http://www.expage.com/testimony14
http://www.geocities.com/Heartland/Village.../testimony.html
http://www.geocities.com/...llage/8832/testimony.html
http://expage.com/page/alldaycovering
http://www.expage.com/page/testimony1
http://www.expage.com/testimony15
http://msnhomepages.talkcity.com/SuburbanSt/titus2wife/
http://www.warmreflections.com/cgi->bin/CoveredReflections/wwwboard/testimony.html
http://bin/CoveredReflections/wwwboard/testimony.html
http://www.warmreflections.com/cgi-bin/Cov...ard/testimony.h
http://www.warmreflection...ions/wwwboard/testimony.h

quote:

koran 5:83 En indien zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard, horen, zie je hun ogen vol tranen vanwege de waarheid welke zij hebben herkend. Zij zeggen: "Onze Heer, wij geloven. Reken ons daarom onder de getuigen."

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #30 Gepost op: juli 05, 2004, 11:47:06 am »
Vasten:

quote:

Matthëus 6:16 En wanneer gij vast, toont geen droevig gezicht, gelijk de geveinsden; want zij mismaken hun aangezichten, opdat zij van de mensen mogen gezien worden, als zij vasten. Voorwaar, Ik zeg u, dat zij hun loon weg hebben.
Matthëus 6:17 Maar gij, als gij vast, zalft uw hoofd, en wast uw aangezicht;
Matthëus 6:18 Opdat het van de mensen niet gezien worde, als gij vast, maar van uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden.
Leviticus 16:29 En dit zal voor u tot een eeuwige inzetting zijn: gij zult in de zevende maand, op den tienden der maand, uw zielen verootmoedigen, en geen werk doen, inboorling noch vreemdeling, die in het midden van u als vreemdeling verkeert.
Leviticus 16:30 Want op dien dag zal hij voor u verzoening doen, om u te reinigen; van al uw zonden zult gij voor het aangezicht des HEEREN gereinigd worden.
Leviticus 16:29 En dit zal voor u tot een eeuwige inzetting zijn: gij zult in de zevende maand, op den tienden der maand, uw zielen verootmoedigen, en geen werk doen, inboorling noch vreemdeling, die in het midden van u als vreemdeling verkeert.
Leviticus 16:30 Want op dien dag zal hij voor u verzoening doen, om u te reinigen; van al uw zonden zult gij voor het aangezicht des HEEREN gereinigd worden.
Leviticus 16:31 Dat zal u een sabbat der rust zijn, opdat gij uw zielen verootmoedigt; het is een eeuwige inzetting.
Matthëus 6:16 En wanneer gij vast, toont geen droevig gezicht, gelijk de geveinsden; want zij mismaken hun aangezichten, opdat zij van de mensen mogen gezien worden, als zij vasten. Voorwaar, Ik zeg u, dat zij hun loon weg hebben.
Matthëus 6:17 Maar gij, als gij vast, zalft uw hoofd, en wast uw aangezicht;
Jesaja 58:1 Roep uit de keel, houd niet in, verhef uw stem als een bazuin, en verkondig Mijn volk hun overtreding, en het huis Jakobs hun zonden.
Jesaja 58:2 Hoewel zij Mij dagelijks zoeken, en een lust hebben aan de kennis Mijner wegen, als een volk, dat gerechtigheid doet en het recht zijns Gods niet verlaat, vragen zij Mij naar de rechten der gerechtigheid; zij hebben een lust tot God te naderen;
Jesaja 58:3 Zeggende: Waarom vasten wij, en Gij ziet het niet aan, waarom kwellen wij onze ziel, en Gij weet het niet? Ziet, ten dage, wanneer gijlieden vast, zo vindt gij uw lust, en gij eist gestrengelijk al uw arbeid.
Jesaja 58: 4 Ziet, tot twist en gekijf vast gijlieden, en om goddelooslijk met de vuist te slaan; vast niet gelijk heden, om uw stem te doen horen in de hoogte.
Jesaja 58:5 Zou het zulk een vasten zijn, dat Ik verkiezen zou, dat de mens zijn ziel een dag kwelle, dat hij zijn hoofd kromme gelijk een bieze, en een zak en as onder zich spreide? Zoudt gij dat een vasten heten, en een dag den HEERE aangenaam?
Jesaja 58:6 Is niet dit het vasten, dat Ik verkies: dat gij losmaakt de knopen der goddeloosheid, dat gij ontdoet de banden des juks, en dat gij vrij loslaat de verpletterden, en alle juk verscheurt?
Jesaja 58:7 Is het niet, dat gij den hongerige uw brood mededeelt, en de armen, verdrevenen in huis brengt? Als gij een naakte ziet, dat gij hem dekt, en dat gij u voor uw vlees niet verbergt?

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #31 Gepost op: juli 05, 2004, 12:04:35 pm »
Ongelijkheid man en vrouw:

quote:

Leviticus 12:2 Spreek tot de kinderen Israels, zeggende: Wanneer een vrouw zaad gegeven, en een knechtje gebaard zal hebben, zo zal zij zeven dagen onrein zijn; volgens de dagen der afzondering harer krankheid zal zij onrein zijn.
3 En op den achtsten dag zal het vlees zijner voorhuid besneden worden.
4 Daarna zal zij drie en dertig dagen blijven in het bloed harer reiniging; niets heiligs zal zij aanroeren, en tot het heiligdom zal zij niet komen, totdat de dagen harer reiniging vervuld zijn.
5 Maar indien zij een meisje gebaard zal hebben, zo zal zij twee weken onrein zijn, volgens haar afzondering; daarna zal zij zes en zestig dagen blijven in het bloed harer reiniging.
heerschappij van de mannen over vrouwen:

quote:

1 Timothëus 2:11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
1 Timothëus 2:12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
De vrouwen mogen in de kerk hun monden niet eens open doen...

quote:

1 Korinthiërs 14:35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
1 Korinthiërs 14:36 Is het Woord Gods van u uitgegaan? Of is het tot u alleen gekomen?
1 Korinthiërs 14:35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
1 Korinthiërs 11:13 Oordeelt gij onder uzelven: is het betamelijk, dat de vrouw ongedekt God bidde? (hoeveel onwetende vrouwen zie je niet in de kerk zonder hoofddoek?)
1 Korintiërs 11…Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…
ook als ik het via de bijbel kijk hebben jullie het zwaar mis...let op!

quote:

Matthëus 15:9 Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn.
hoeveel beelden van Maria en Jezus zie ik niet staan inde kerk....

quote:

Exodus 20:4 Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Exodus 20:25 Maar indien gij Mij een stenen altaar zult maken, zo zult gij dit niet bouwen van gehouwen steen; zo gij uw houwijzer daarover verheft, zo zult gij het ontheiligen.
Deuteronomium 5:8 Gij zult u geen gesneden beeld maken, noch enige gelijkenis, van hetgeen boven in den hemel, of onder op de aarde is; of in het water onder de aarde is;
hoe wordt de Paus genoemd? Heilig Vader of vader toch...dan heb ik slecht nieuws...

quote:

Matteus:9 En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 12:05:37 pm door Mustafa »

farao

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #32 Gepost op: juli 05, 2004, 12:06:59 pm »
jonge waarom doe je zoveel moeite om ons te overtiugen met een paar teksten die je overal vandaan haalt en die niet 123 iets met elkaar te maken hebben en dat je het zo uit een tekst haalt terwijl de omringende verzen belangrijker zijn dan niet zoal belangrijker!

Gal 3:10  Want zovelen als er uit de werken der wet zijn, die zijn onder den vloek; want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.
Gal 3:11  En dat niemand door de wet gerechtvaardigd wordt voor God, is openbaar; want de rechtvaardige zal uit het geloof leven.
Gal 3:12  Doch de wet is niet uit het geloof; maar de mens, die deze dingen doet, zal door dezelve leven.
Gal 3:13  Christus heeft ons verlost van den vloek der wet, een vloek geworden zijnde voor ons; want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die aan het hout hangt.
Gal 3:14  Opdat de zegening van Abraham tot de heidenen komen zou in Christus Jezus, en opdat wij de belofte des Geestes verkrijgen zouden door het geloof.
Gal 3:15  Broeders, ik spreek naar den mens: zelfs eens mensen verbond, dat bevestigd is, doet niemand te niet, of niemand doet daartoe.
Gal 3:16  Nu zo zijn de beloftenissen tot Abraham en zijn zaad gesproken. Hij zegt niet: En den zaden, als van velen; maar als van een: En uw zade; hetwelk is Christus.
Gal 3:17  En dit zeg ik: Het verbond, dat te voren van God bevestigd is op Christus, wordt door de wet, die na vierhonderd en dertig jaren gekomen is, niet krachteloos gemaakt, om de beloftenis te niet te doen.
Gal 3:18  Want indien de erfenis uit de wet is, zo is zij niet meer uit de beloftenis; maar God heeft ze Abraham door de beloftenis genadiglijk gegeven.
Gal 3:19  Waartoe is dan de wet? Zij is om der overtredingen wil daarbij gesteld, totdat het zaad zou gekomen zijn, dien het beloofd was; en zij is door de engelen besteld in de hand des Middelaars.
Gal 3:20  En de Middelaar is niet Middelaar van een, maar God is een.
Gal 3:21  Is dan de wet tegen de beloftenissen Gods? Dat zij verre; want indien er een wet gegeven ware, die machtig was levend te maken, zo zou waarlijk de rechtvaardigheid uit de wet zijn.
Gal 3:22  Maar de Schrift heeft het alles onder de zonde besloten, opdat de belofte uit het geloof van Jezus Christus aan de gelovigen zou gegeven worden.
Gal 3:23  Doch eer het geloof kwam, waren wij onder de wet in bewaring gesteld, en zijn besloten geweest tot op het geloof, dat geopenbaard zou worden.
Gal 3:24  Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden gerechtvaardigd worden.
Gal 3:25  Maar als het geloof gekomen is, zo zijn wij niet meer onder den tuchtmeester.
Gal 3:26  Want gij zijt allen kinderen Gods door het geloof in Christus Jezus.
Gal 3:27  Want zovelen als gij in Christus gedoopt zijt, hebt gij Christus aangedaan.
Gal 3:28  Daarin is noch Jood noch Griek; daarin is noch dienstbare noch vrije; daarin is geen man en vrouw; want gij allen zijt een in Christus Jezus.
Gal 3:29  En indien gij van Christus zijt, zo zijt gij dan Abrahams zaad, en naar de beloftenis erfgenamen.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #33 Gepost op: juli 05, 2004, 12:08:27 pm »
eenzijdig discusieeren...

het (voor jou) positieve van de koran/muslim opnoemen en dat tegenover de bijbel/christendom zetten waarvan je de negatieve punten opnoemt

als we het nu eens andersom doen:

Mohammed kreeg zijn openbaringen van Gabriël, maar voordat hij alles genoteerd had was hij hier en daar ook verzen vergeten, zodoende mag men tegenstrijdige verzen in de koran abrogeren, dat is annuleren/vervangen

hoe wil je op die manier ooit een geldig woord van God hebben als jullie eigen geleerden het er al niet eens over eens zijn welke verzen/soera's nu wel juist zijn en welke niet?

als je dan onze Bijbel pakt, en dan ook maar even een Openarbing:
Openbaring 22: 18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; 19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.

dit lijkt me veel duidelijkere taal!

dan nog de karakter verschillen tussen Jezus en Mohammed
God heeft ooit de mens in het paradijs als goed geschapen,
Jezus is echt maar de enige geweest waarvan zijn leven woorden/daden dat ook bewezen heeft, Mohammed gaf zelf aan wel 70.000 keren per dag??? om vergeving te vragen voor zijn zonden, wie is nu betrouwbaarder ?
owja Jezus zegende en vreog zelfs vergeving voor de anderen toen hij gedood werd, Mohammed vervloekte anderen toen hij stierf...
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 12:09:03 pm door spacy »
[JESUS]Life[/JESUS]

farao

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #34 Gepost op: juli 05, 2004, 12:11:42 pm »
Matthëus 15:9 Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn.

zie hier wat erbij staat:

Mat 15:1  Toen kwamen tot Jezus enige Schriftgeleerden en Farizeen, die van Jeruzalem waren, zeggende:
Mat 15:2  Waarom overtreden Uw discipelen de inzetting der ouden? Want zij wassen hun handen niet, wanneer zij brood zullen eten.
Mat 15:3  Maar Hij, antwoordende, zeide tot hen: Waarom overtreedt ook gij het gebod Gods, door uw inzetting?
Mat 15:4  Want God heeft geboden, zeggende: Eert uw vader en moeder, en: Wie vader of moeder vloekt, die zal den dood sterven.
Mat 15:5  Maar gij zegt: Zo wie tot vader of moeder zal zeggen: Het is een gave, zo wat u van mij zou kunnen ten nutte komen; en zijn vader of zijn moeder geenszins zal eren, die voldoet.
Mat 15:6  En gij hebt alzo Gods gebod krachteloos gemaakt door uw inzetting.
Mat 15:7  Gij geveinsden! Wel heeft Jesaja van u geprofeteerd, zeggende:
Mat 15:8  Dit volk genaakt Mij met hun mond, en eert Mij met de lippen, maar hun hart houdt zich verre van Mij;
Mat 15:9  Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn.
Mat 15:10  En als Hij de schare tot Zich geroepen had, zeide Hij tot hen: Hoort en verstaat.
Mat 15:11  Hetgeen ten monde ingaat, ontreinigt den mens niet; maar hetgeen ten monde uitgaat, dat ontreinigt den mens.

Lees eens de bijbel in plaats van een computer programma te gebruiken dan kunnen we verder praten ;)

Snoopy

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #35 Gepost op: juli 05, 2004, 12:28:47 pm »
Mat 15:9 Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn.

Hier het bewijs; niet schrikken..................................................05 juli 2004

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 12:30:10 pm door Snoopy »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #36 Gepost op: juli 05, 2004, 12:41:15 pm »

quote:

jonge waarom doe je zoveel moeite om ons te overtiugen met een paar teksten die je overal vandaan haalt en die niet 123 iets met elkaar te maken hebben en dat je het zo uit een tekst haalt terwijl de omringende verzen belangrijker zijn dan niet zoal belangrijker!

hahaha...het is niet echt overtuigen het is willen discuseren ik wil wat van jullie leren enjullie kunnen mischien wat van mij leren. :w

quote:

Mohammed kreeg zijn openbaringen van Gabriël, maar voordat hij alles genoteerd had was hij hier en daar ook verzen vergeten, zodoende mag men tegenstrijdige verzen in de koran abrogeren, dat is annuleren/vervangen.
de koran vanaf het begin tot nu 77,807 letters 33,671 woorden en 6,336 verzen. De koran werd door Profeet Mohammad uit het hoofd geleerd en de mensen schreven het dan op. in de tijd van Profeet Mohammad tot nu toe zijn er duizenden Moslims geweest die het hele boek letter voor letter uit het hoofd hebben gekend. sommigen al op hun 10 jarige leeftijd.
koran 44:58 Wij hebben hem (de Koran) gemakkelijk voor uw tong gemaakt, opdat men er lering uit moge trekken. en nu ook zijn er tientallenduizenden Moslims die het uit hun hoofd kennen. en nog een bewijs dat de koran niet het woord van een mens is dat er dingen in staan die pas ontdekt zijn door wetenschappers. nu ook zijn er tienduizenden moslims die het uit het hoofd kennen dat is de manier dat God zijn boek bewaart als er een lettertje in veranderd komen alle moslims nee dat kan niet dat stond er niet in.

quote:

hoe wil je op die manier ooit een geldig woord van God hebben als jullie eigen geleerden het er al niet eens over eens zijn welke verzen/soera's nu wel juist zijn en welke niet?als je dan onze Bijbel pakt, en dan ook maar even een Openarbing:
Openbaring 22: 18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; 19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.
dit lijkt me veel duidelijkere taal!

Als de Christenen en Joden zich hieraan hadden gehouden was Mohammad er nog niet...

Christenen:
Jesaja 42:18 Hoort, gij doven! en schouwt aan, gij blinden! om te zien.
Jesaja 42:20 Gij ziet wel veel dingen, maar gij bewaart ze niet; of schoon hij de oren opendoet, zo hoort hij toch niet.
Jesaja 50:11.... Dat geschiedt u van Mijn hand, in smart zult gijlieden liegen....

Joden:
Jeremia 8:8 Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.
Deuteronomium 31:29 Want ik (mozes) weet, dat gij het na mijn dood zekerlijk zult verderven, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door het werk uwer handen tot toorn te verwekken.

waarom hebben katholieken 73 boeken en Protestanten maar 66? en wat moet ik geloven? 1 van de 2 gaat standaard branden, maar welke? denk hier maar eens diep overna...

quote:

dan nog de karakter verschillen tussen Jezus en Mohammed
God heeft ooit de mens in het paradijs als goed geschapen,
Jezus is echt maar de enige geweest waarvan zijn leven woorden/daden dat ook bewezen heeft, Mohammed gaf zelf aan wel 70.000 keren per dag??? om vergeving te vragen voor zijn zonden, wie is nu betrouwbaarder ?
owja Jezus zegende en vreog zelfs vergeving voor de anderen toen hij gedood werd, Mohammed vervloekte anderen toen hij stierf...

Nooit heeft Jezus gezegt ik ben perfect en zondeloos nooit dat schreven de schriftgeleerden...de mens werd geschapen lang geleden mischien wel in de tijden van Dinosauriers, toen werden Adam en Eva gemaakt 70 meter lang en 17 meter breed...ik zal je een foto laten zien van het graf van onze moeder Eva en Jeddah...

http://www.islaammail.com/iforum/uploads/images/batleForpeace/F41_01774.gif

maar mijn punt is Zowel Jezus als Mohammad waren van mensen geboren, ze aten, dronken, sliepen, en liepen in de markten en ze konden bijna niet duidelijk spreken...hoe kan hij God's zoon zijn? Verheven is God boven wat jullie hem toekennen...

Chaveriem

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #37 Gepost op: juli 05, 2004, 12:47:16 pm »

quote:

Mustafa schreef op 05 juli 2004 om 11:39:
wanneer de Christenen en Joden ons niet aanvallen, hebben wij niks af te snijden is ten strenge verboden. dat van voeten afsnijden weet ik niet maar tijdens oorlog moet je Jihad inschakelen en dat mag alleen als je gevaar loopt anders mag je in Vrede leven.

Jij hebt zeker een andere versie gelezen dan ik. De Koran staat er vol mee, ook als ze je niet aanvallen.

quote:

het valt me steeds op dat Christenen zeggen Allah is een maangod...*zuchtttt* vanaf vandaag zal je dat ook niet meer kunnen zeggen:

[...]

Maangod, dat woord heb ik niet genoemd......

Wat je alcohol teksten betreft..... Je hebt de klok horen luiden en je weet niet waar de klepel hangt. Tora verbiedt geen wijn. Sterker, wijn is bij diverse feesten verplicht. Jesayahu spreekt over sterke drank, dat is wat ander dan wijn. Dit kun je terug vinden in de grondtekst van Tenach.
Spreuken; Jammer dat je het vers er voor niet meeneemt. Het gaat om misbruik, niet meer niet minder.
Daniël: Gaat erom dat Joden alleen koshere wijn mogen drinken. De wijn van niet-Joden, dan wel niet ORT is per definitie niet kosher.
Habakuk: Als spreuken, misbruik door dronken voeren van de naaste.
Lukas: Zie Yesayahu, er is onderscheid in het hebreeuws/ aramees tussen wijn en sterke drank. Lucas is slechts een griekse versie hiervan.

Erg sterk zijn je argumenten niet, om niet gewoon onzin te zeggen.
Hoofddoek sprak ik niet tegen, geldt echter voor de getrouwde vrouw.

vasten: Vajiqra, gaat om vasten dagen i.c. feest/ gedenk dagen als Yom Kipur en Tisha b'AV

Ook de rest klopt en ben ik het mee eens. Dat is de discussie die met velen voer. Wel wet versus geen.

wat de status van de koran/ Mohammed betreft. Aantoonbaar wetenschappelijk onjuist en waanzin. Mohammed kon niet lezen
De Islam kent maar een boek, de Koran. Daar deze door de engel Gabriël letterlijk aan Mohammed is gedicteerd is de tekst heilig en onveranderlijk en de taal waarin het boek geschreven is (het Arabisch) heilig.
De Koran bestaat uit lofzangen die door Mohammed in Medina en Mekka zijn opgeschreven. De verzen (soera's) staan in volgorde van lengte gerangschikt (met uitzondering van de eerste soera staan de langste vooraan en de kortste achteraan,). De Koran is overigens pas na Mohammed's dood voltooid Hoezo, Mohammed heeft de koran geschreven......

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #38 Gepost op: juli 05, 2004, 12:58:59 pm »

quote:

Jij hebt zeker een andere versie gelezen dan ik. De Koran staat er vol mee, ook als ze je niet aanvallen.
60:7 Het is mogelijk dat God liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert; want God is Almachtig en God is Vergevensgezind, Genadevol.
60:8 God verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, God heeft de rechtvaardigen lief.
60:9 Maar God verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

quote:

vasten: Vajiqra, gaat om vasten dagen i.c. feest/ gedenk dagen als Yom Kipur en Tisha b'AV
ik zal je door die verzen hieronder uitleggen wat vasten is want je weet het niet....

quote:

Jesaja 58:3 Zeggende: Waarom vasten wij, en Gij ziet het niet aan, waarom kwellen wij onze ziel, en Gij weet het niet? Ziet, ten dage, wanneer gijlieden vast, zo vindt gij uw lust, en gij eist gestrengelijk al uw arbeid.
Jesaja 58:4 Ziet, tot twist en gekijf vast gijlieden, en om goddelooslijk met de vuist te slaan; vast niet gelijk heden, om uw stem te doen horen in de hoogte.
Jesaja 58:5 Zou het zulk een vasten zijn, dat Ik verkiezen zou, dat de mens zijn ziel een dag kwelle, dat hij zijn hoofd kromme gelijk een bieze, en een zak en as onder zich spreide? Zoudt gij dat een vasten heten, en een dag den HEERE aangenaam?
Jesaja 58:6 Is niet dit het vasten, dat Ik verkies: dat gij losmaakt de knopen der goddeloosheid, dat gij ontdoet de banden des juks, en dat gij vrij loslaat de verpletterden, en alle juk verscheurt?
Jesaja 58:7 Is het niet, dat gij den hongerige uw brood mededeelt, en de armen, verdrevenen in huis brengt? Als gij een naakte ziet, dat gij hem dekt, en dat gij u voor uw vlees niet verbergt?

Dit is geen feest...dit is voelen hoe de armen zich voelen zoals Moslims dat doen.

quote:

Sterker, wijn is bij diverse feesten verplicht. Jesayahu spreekt over sterke drank, dat is wat ander dan wijn.
tegenstrijdig met die het verbieden?

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #39 Gepost op: juli 05, 2004, 01:56:52 pm »
Beste Mustafa
We komen denk ik weer snel vast te zitten in een dergelijke discussie.
Waar het vastloopt? Op het verschil in opvatting over het tegelijk mens en God zijn van Jezus. Ook merk ik dat je teksten aardig (willekeurig) weet te vinden, maar volgens mij niet altijd even correct uitlegt. Ik hoef daarvoor alleen maar naar de eerstgenoemde tekst uit Hebreeën 5:7. Allereerst ga je hier alweer uit van het alleen mens zijn van Jezus, maar je concludeert ook nog eens dat zijn gebed verhoort is, hetgeen ik nergens teruglees...
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #40 Gepost op: juli 05, 2004, 02:11:16 pm »
Hey Henk,

quote:

Hebrëen 5:7 Die in de dagen Zijns vleses, gebeden en smekingen tot Dengene, Die Hem uit den dood kon verlossen, met sterke roeping en tranen geofferd hebbende, en verhoord zijnde uit de vreze.
zoals je ziet smeekte hij God om hem te redden en als je even verder leest zie je dat hij werd verhoord.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #41 Gepost op: juli 05, 2004, 02:30:08 pm »
Nu geldt de wet niet meer dus gaat iedereen naar de hemel want waar geen wet is, daar is ook geen overtreding Romeinen. 4:15  

Jezus was maar een profeet van God een man van God van vlees en bloed een mens...Die wonderen had meegekregen van God om de mensen te overtuigen van God...God is de enige Waarachtige God en Jezus is een profeet die hij gezonden heeft....

quote:

Handelingen 2:22 Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;

Johannes 17:3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt.
1 God:

quote:

Markus 12:29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israel, de Heere, onze God, is een enig Heere.
Jesaja 43:11 Ik, Ik ben de HEERE, en er is geen Heiland behalve Mij.
Romeinen 13:1 Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
Deuteronomium 32:39 Ziet nu, dat Ik, Ik Die ben, en geen God met Mij, Ik dood en maak levend; Ik versla en Ik heel; en er is niemand, die uit Mijn hand redt!
Deuteronomium 4:35 U is het getoond, opdat gij wetet, dat de HEERE die God is; er is niemand meer dan Hij alleen!
Deuteronomium 6:4[/b] Hoor, Israel! de HEERE, onze God, is een enig HEERE!
Jesaja 43:10 Gijlieden zijt Mijn getuigen, spreekt de HEERE, en Mijn knecht, dien Ik uitverkoren heb; opdat gij het weet, en Mij gelooft, en verstaat, dat Ik Dezelve ben, dat voor Mij geen God geformeerd is, en na Mij geen zijn zal.
Jesaja 45:5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.
Jesaja 45:6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.
Jesaja 46:9 Gedenkt der vorige dingen van oude tijden af, dat Ik God ben, en er is geen God meer, en er is niet gelijk Ik;
Markus 12:32 En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Meester, Gij hebt wel in der waarheid gezegd, dat er een enig God is, en er is geen ander dan Hij;
Johannes 17:3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt.
markus 12:29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israel, de Heere, onze God, is een enig Heere.
Johannes 7 :16 Jezus antwoordde hun, en zeide: Mijn leer is Mijne niet, maar Desgenen, Die Mij gezonden heeft.
Exodus 20:3 Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
Exodus 34:14 Want gij zult u niet buigen voor een anderen god; want des HEEREN Naam is Ijveraar! een ijverig God is Hij!
Jesaja 44:6 Zo zegt de HEERE, de Koning van Israel, en zijn Verlosser, de HEERE der heirscharen: Ik ben de Eerste, en Ik ben de Laatste, en behalve Mij is er geen God.
Jesaja 45:18 Want alzo zegt de HEERE, Die de hemelen geschapen heeft, Die God, Die de aarde geformeerd, en Die ze gemaakt heeft; Hij heeft ze bevestigd, Hij heeft ze niet geschapen, dat zij ledig zijn zou, maar heeft ze geformeerd, opdat men daarin wonen zou: Ik ben de HEERE, en niemand meer.

quote:

Koran 2:255 God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.
Dit is de grootste vers dat aan de mensheid is geopenbaard....De deuren van het Paradijs kunnen niet opengaan totdat dit is opgelezen. Het paradijs bestaat uit honderd levels. De lengte van elk level staat gelijk aan de lengte van de hemel en aarde. De poorten van het paradijs zijn zo wijd dat het bereiken van de ene kant na de andere een afstand is dat door zeventig renpaarden in een tijdbestek van 70 jaren wordt afgelegd. Hij met de laagste gradatie heeft een bezit, die zo groot is, dat hij er meer dan 1000 jaar ervoor nodig heeft om het helemaal te bezichtigen...wanneer je zegt ''lailahailallahmohammadarasoelallah'' ben je al moslim en kan je dat krijgen...kijk hoe barmhartig god is...je krijgt net zoveel als 10 keer van deze aarde, zo groot.

Chaveriem

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #42 Gepost op: juli 05, 2004, 02:45:31 pm »

quote:

Mustafa schreef op 05 juli 2004 om 12:58:

ik zal je door die verzen hieronder uitleggen wat vasten is want je weet het niet....

Goed lezen, ik had het niet over alleen feestdagen, en de laatste opm vergeten we even...

quote:

[...]

tegenstrijdig met die het verbieden?

Tora verbiedt geen wijn, wel sterke drank.

Je bent aardig in het leveren van kritiek, maar bij kritiek aan de is-lam geef je niet thuis. Erg sportief kan ik het niet vinden.
Nogmaals:
wat de status van de koran/ Mohammed betreft. Aantoonbaar wetenschappelijk onjuist en waanzin. Mohammed kon niet lezen
De Islam kent maar een boek, de Koran. Daar deze door de engel Gabriël letterlijk aan Mohammed is gedicteerd is de tekst heilig en onveranderlijk en de taal waarin het boek geschreven is (het Arabisch) heilig.
De Koran bestaat uit lofzangen die door Mohammed in Medina en Mekka zijn opgeschreven. De verzen (soera's) staan in volgorde van lengte gerangschikt (met uitzondering van de eerste soera staan de langste vooraan en de kortste achteraan,). De Koran is overigens pas na Mohammed's dood voltooid Hoezo, Mohammed heeft de koran geschreven......

Van Yeshua is onafhankelijke gesheidschrijving (Flavius Josephus) van zijn kruisiging en Plinius.Ook de Mishna verhaalt zijn bestaan als Jood.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 02:45:47 pm door Chaveriem »

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #43 Gepost op: juli 05, 2004, 04:30:31 pm »

quote:

De Koran bestaat uit lofzangen die door Mohammed in Medina en Mekka zijn opgeschreven. De verzen (soera's) staan in volgorde van lengte gerangschikt (met uitzondering van de eerste soera staan de langste vooraan en de kortste achteraan,). De Koran is overigens pas na Mohammed's dood voltooid Hoezo, Mohammed heeft de koran geschreven....
dan heb ik wat stof voor je om erover na te denken....
55:17 De Heer van de twee Oosten en de Heer van de twee Westen!
55:18 Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen?
Dan moet de aarde wel rond zijn...hoe wist Mohammad v.z.m.h dat 1400 jaar geleden?

quote:

24:40 Of als duisternis in een diepe zee, bedekt door golf boven golf waarboven wolken zijn: duisternis boven duisternis. Wanneer men zijn hand uitstrekt kan men haar bijna niet zien; en hij, wie God geen licht geeft, voor hem is er geen licht.

de Diepten van de zee zie je in een afdaling van 200 meter in de zee niet daarboven. en als je 1000 meter onder water gaat bevind je je in de totale duisternis. een mens kan niet meer dan 40 meter onder water gaan zonder zuurstofflessen...hoe kon Mohammad dat weten?

quote:

96:15 Nee, wanneer hij niet ophoudt, zullen Wij hem zeker bij de haren van zijn voorhoofd grijpen
96:16 Van dat leugenachtige en schuldige voorhoofd.

In een boek getiteld "Essentials of anatomy & physiology", staat over dit gebied vermeld: "De motivatie en het overleg om bewegingen te plannen en te initiëren gebeurt in het voorste gedeelte van de frontale lobben, het prefrontale gebied. Dit is een gebied van associatie cortex..."En in dat boek staat ook: "In verhouding tot zijn betrokkenheid bij motivatie, denkt men dat het prefrontale gebied ook het functionele centrum is voor agressie..." Dus het is juist het voorhoofd als leugenachtig en zondig te beschrijven als iemand liegt of een zonde verricht, zoals in de Qor'aan reeds staat vermeld;

quote:

koran 41:11 Daarna heeft Hij zich gericht tot de hemel die rook was waarop Hij zei tot hem en tot de aarde: Kom willig of onwillig! Zij zeiden: Wij komen willig.

De moderne toegepaste en theoretische kosmologie geeft duidelijk aan dat op een bepaald moment het gehele heelal niets anders dan een 'rook' wolk was.
Dit is één van de onbetwistbare principes van de standaard moderne kosmologie.
Wetenschappers kunnen nu nieuwe sterren formaties waarnemen in de overblijfselen van deze 'rook'.

quote:

21:30 Zien zij die ongelovig zijn dan niet dat de hemelen en de aarde een ineengedrongen massa waren waarop Wij beide scheidden en van het water elk levend organisme maakten? Zullen zij dan niet tot geloof komen?
51:47 Voorzeker Wij bouwden de hemel door onze macht en waarlijk Wij zijn het die hem uitbreiden.

De uitzetting van bet heelal werd 14 eeuwen geleden gemeld, in een tijd waarin de mensen dachten dat de aarde plat was. Tegenwoordig worden miljoenen dollars besteed om een kleinste glimp van bet gebeuren te ontvangen. Zo hebben wetenschappers vastgesteld, dat het heelalgebied, zich elke dag met 1018 kubieke lichtjaar uitbreidt. Dit proces zal op een dag stoppen, zoals God het in de Koran beschrijft.

quote:

koran 21:34 En Hij (Allah) is het, die de nacht en de dag schiep, ook de zon en maan, elk (de planeten) hunner beweegt zich langs een vaste baan.

Geen mens kon 14 eeuwen terug deze feiten hebben geweten.

quote:

koran 15:22 En Wij zenden bestuivende winden, daarna zenden wij water uit de wolken neder en geven het u dan te drinken en gij zijt niet degene die het vergaart.

Tot voor kort wist niemand dat de wind ook het bestuivende werk deed.

quote:

koran 27:89 En jij ziet de bergen en jij denkt dat ze onbeweeglijk zijn terwijl ze als wolken voorbij gaan. een werk van Allah Die alles volmaakt heeft geschapen. Voorwaar, Hij is goed op de hoogte van hetgeen u doet.

Er is maar een manier denkbaar,hoe de bergen in de ruimte kunnen bewegen en dat is door aan te nemen dat de aarde ronddraait!

quote:

koran 13:3 ...en Hij maakte van elke vruchtsoort in twee geslachten op...

Tegenwoordig weten we dat het fruit van een plant of boom door sexuele eigenschappen ontstaat.

quote:

koran 21:32 En Wij maakten de hemel als een beschermende kap (dak), maar zij wenden zich af van zijn tekenen.

Als wij met een ruimteschip een kijkje konden nemen in ons zonnestelsel, zouden wij het angstaanjagende beeld zien van een reuzenbal van vuur, die 15 miljoen graden heet is en vlakbij onze planeet staat. De zon is meer dan 1 miljoen keer groter dan onze planeet de aarde. De aarde is slechts een klein stipje vergeleken bij deze gigantische grote vuurbal.
De vuurbal hoeft maar iets dichterbij te komen en de helft van de wereld zou worden verschroeid. Soebhân-Allah (geprezen zij Allah) het is een logisch gevolg om jezelf af te vragen: "Wie zorgt ervoor dat deze verschrikkelijke grote bol van vuur ons niet verbrandt?"
De locatie en de beweging van de aarde rondom de zon alleen zijn niet voldoende om in een harmonie met de zon te leven. De zon levert ook nog gevaarlijke straling. Deze kan ernstige ziektebeelden veroorzaken, zoals huidkanker, grauwe staar (een belangrijke oorzaak van blindheid) en zelfs de dood.
We worden tegen de gevaarlijke straling en de uit de ruimte vallende meteorieten en de daarbij vrijkomende energie beschermd door de atmosfeer. De atmosfeer is werkelijk als een kap (dak) boven ons hoofd.Dus het is juist het voorhoofd als leugenachtig en zondig te beschrijven als iemand liegt of een zonde verricht, zoals in de Qor'aan reeds staat vermeld;

en zo kan ik je nog veel en veel meer vertellen...laat me a.u.b niet beginnen over de bijbelse wetenschap. dit zijn dingen bewijzen waarmee ik ondersteund wordt. en ik snap sommige mense echt niet die zeggen God bestaat nit ik geef je iets mischien kan je tegen ze zeggen als je ze ergens tegenkomt geloof in God en in zijn boeken.

quote:

. worden elke Seconde 8.000.000 cellen gemaakt in je lichaam en elke seconde gaan er ook 8.000.000 cellen dood.

. en elke van die cellen vormt in een seconde 2000 protine.

. elke seconde worden meer dan 2.500.000 rode bloedcellen gemaakt in je lichaam.

. elke seconde worden 616.000.000.000 waterstofperoxide omgezet in 616.000.000.000 Helium.

. elke seconde stijgt er 16.000.000.000 liter water naar de hemel.

. en elke seconderegent er weer 16.000.000.000 liter naar beneden.

. elke seconde wordt de aarde 100 keer geraakt door de Bliksem.

. elke seconde worden 5000 nerve cellen gemaakt in het buik van een vrouw, en in elke seconde geven elke van die cellen 10.000 signialen door aan de hersenen.

. een bij kan 300 keer zijn eigen gewicht dragen, als je jezelf met een bij wilt vergelijken moet je 30.000 kilo dragen.

. je oog kan 8.000.000 kleuren van elkaar onderscheiden.

. je hart pompt 6 liter bloed per minuut, dat is 10.000 liter per dag.

. je lichaam produceert 1.000.000.000 rode bloedcellen per dag.

. je oren kunnen 300.000 tonen van elkaar onderscheiden.
vraag ze is dit toeval?

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #44 Gepost op: juli 05, 2004, 04:32:14 pm »
het woord.............Aantal keren vermeld in Koran
De wereld 115
Het Hiernamaals 115
De Engelen 88
De Duivelen 88
Leven 145
Dood 145
De Man 24
De Vrouw 24
Goud 8
rustige leven 8
De Maand 12 (12 maanden in een jaar)
Dag 365 (365 dagen in een jaar)
Mens 50
Boodschappers 50
Iblees 11
zoek toevlucht tegen Iblees 11
ellende 75
dankbaar 75
misleide mensen 73
dode mensen 73
moslims 41
Jihad 41
magie 60
misleiding 60
geld geven aan de armen 32
beloning 32
geest 49
licht 49
help 50
verderven 50
tong 25
preek 25
verlangen 8
angst 8
Publiceren 18
Spreken openbaar 18
moelijkheden 114
geduld 114
Mohammad (en ook het naam mohammad schijf je in het arabish met vier letters) 4
Shariya wat Mohammad ons leerde. 4
De Zee 32
Het Land 13
Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45.
En nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:
32/45 X 100% = 71.11111111%
en
13/45 X 100% = 28.88888888%
En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%).
als het koran door een mens is gemaakt hoe komen die woorden zo precies?
De wonderen van de Koran zullen nooit eindigen. Het zal nooit gebeuren dat de mens complete kennis uit de Koran zal begrijpen en distilleren (vanwege de veelheid ervan).
Men kan nooit genoeg waardering geven aan het Woord van de Schepper.
De Koran is een schat die leiding geeft aan degenen die het succes van dit leven en het hiernamaals wensen.

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #45 Gepost op: juli 05, 2004, 04:48:37 pm »
mensen zijn juist poëten :)
[JESUS]Life[/JESUS]

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #46 Gepost op: juli 05, 2004, 05:03:09 pm »

quote:

elke seconde worden meer dan 2.500.000 rode bloedcellen gemaakt in je lichaam.

je lichaam produceert 1.000.000.000 rode bloedcellen per dag.

2,5 miljoen, maal 60 seconden, maal 60 minuten, maal 24 uur, is toch echt 216 miljard en niet 1 miljard.

Waarom pleur je hier alles maar gewoon neer?

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #47 Gepost op: juli 05, 2004, 05:08:35 pm »
Dit is een boom in de bossen van Australie. deze boomstam is zo gebouwd dat het lijkt op een man die lijkt zich te buigen, als je kijkt zie je de handen die hij op zijn knieen zet.
dat noemen de Moslims ''Ruku''. moslims bidden vij keer per dag, in die gebeden zitten een aantal houdingen en dit is één van die houdingen. deze bid houding wordt elke dag weer van zonsopgang tot diep in de nacht minimaal 32 keer gedaan...en daarbij worden koranverzen gelezen.moslims bidden richting het heilige huis van God in Mekka (Saudi Arabie). en dat is precies de richting waar deze boom naar is gericht.

http://www.sengkarai.com/rukuk3.jpghttp://www.islaammail.com/iforum/uploads/images/batleForpeace/325_manpraying.gif

Ik neem aan dat jullie niet Arabisch kunnen lezen heb ik er ook een Arabische Allah naast gezet zodat jullie kunnen vergelijken....

http://www.islaammail.com/iforum/uploads/images/batleForpeace/646_bee.gifhttp://www.islaammail.com/iforum/uploads/images/batleForpeace/F1F_;;.bmp

Deze plantje schrijft ook Allah....
http://www.islamcan.com/miracles/genus.jpg

Deze bomen in duitsland schrijven: ''er is geen God dan Allah, en Mohammed is de profeet van Allah'' in het Arabisch en ik heb het daaronder ook in het Arabisch gezet vergelijk...
http://www.islaammail.com/iforum/uploads/images/batleForpeace/868_kalima-arbre.jpg  
http://www.islaammail.com/iforum/uploads/images/batleForpeace/C6D_mophro.gif http://www.islaammail.com/iforum/uploads/images/batleForpeace/682_lailaha.gif

Ergens in Afrika werd deze kalf geboren met de naam van Mohammad v.z.m.h op hem geschreven bij de geboorte...
http://islam.r2.ru/goat.jpg

waar ik nieuwsgierig naar bent is wat vinden jullie van deze wonderen? en zo heb ik er honderden wie zei ook alweer dat de wonderen de wereld uit zijn? wisten jullie dat er over de kaba mecca in de bijbel wordt geschreven?
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 05:13:05 pm door Mustafa »

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #48 Gepost op: juli 05, 2004, 05:23:22 pm »
Dit is een discussie forum geen kwak maar wat neer forum.

Ik heb het al zo vaak gezien op christelijke fora, moslims die - zonder discussie - hopen 'bewijs' materiaal neer kwakken. Ook die plaatjes heb ik al eerder gezien, en met alle moderne technieken gelooft toch niemand dat meer.

Mustafa

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #49 Gepost op: juli 05, 2004, 05:56:37 pm »
dat je het niet gelooft is een ander verhaal, maar mij werd gevraagd waarom ik in Islam geloof ik kwam met koran verzen waar je echt niet tegen op kan en wat Foto's.

stel je voor het einde van de Dag des oordeels is nabij, alles is geweest, iedereen weet wat zijn eindsbestemming zal zijn. voor de moslims, de godvrezende mensen op het aardse leven, is het zwaarste voorbij, hen staat een eeuwige leven vol verassingen te wachten.
zij zijn ook voor bij de Siraat, dit is een brug boven het hellevuur gespannen. het is zo dun als een haartje en zo scherp als een zwaard.

en het ligt aan je daden hoe snel je eroverheen komt. sommigen binnen een seconde en anderen kruipend. goed oke je bent het Siraat voorbij, aan deze kant staan alleen maar moslims, iedereen die het wereldse leven goed heeft doorgebracht. we staan nu allemaal voor de poorten van het paradijs...maar..eh..ze zijn gesloten.
we gaan op zoek naar degene die de poorten voor ons zal openen, alle profeten zeggen dat ze daar niet voor bestemd zijn.

dan komt Profeet Mohammad hij loopt naar de poort en klopt daarop. De engel die binnenstaat en als taak heeft deze poort te bewaken, vraagt: wie is daar? de Profeet antwoord: ik ben het, Mohammad Ibn Abdullah! waarop de engel antwoordt: Welkom Mohammad! Allah heeft mij verboden deze poort te openen voor iedereen, behalve jou! die deur is zeer groot van Mecca tot Syrie dacht ik...ook al is die zo groot het zal daar erg druk worden. ok we zijn binnen, we zijn jong en zullen nooit oud worden, we zijn gezond en zullen nooit ziek worden, we zijn blij en zullen nooit verdriet meemaken, we zijn levend en zullen nooit sterven. moslims bidden 5 keer per dag. elke dag bidden krijg je een huis in het paradijs: de eerste vier gebeden krijg je de vier muren bij de vijfde gebed krijg je het dak. er zullen mensen zijn met grote paleizen en anderen met minder.

"Een afmeting van een boog in het paradijs is beter dan de wereld en wat erbij hoort." De afmeting van een boog, komt ongeveer overeen met 1 meter...dus een meter, is beter dan al het goede wat we hier op aarde hebben gezien?? Alle blijdschap, alle feesten, etc... 1 vierkante meter uit het paradijs, overwint het?? En dan nog te bedenken, dat je nooit dat kleine stukje zult krijgen...maar meer.. .veel meer!!

...en het plafond is de troon van de Barmhartige..." ...dus boven al datgene, heb je nog altijd Allah naast je...wat wensen wij nog meer?
"Als een vrouw haar paleis binnenkomt, en tegen haar man praat, zal hij het hele paradijs vergeten..." Dus al die zaken die hebben opgenoemd...vergeet hij...in een paar seconden...door zijn eigen vrouw....??
de ongelovigen zullen de geur van het paradijs niet ruiken, al is het te ruiken op een reis van 500 jaar.

zij zullen de hel in geslingerd worden...De hel is een verblijfplaats. deze is pikzwart en duister. God heeft de hel 3 duizend jaar laten branden waarna het vuur zwart werd. In de hel laait er zwart vuur, waaruit erg geen licht wordt afgestoten. Deze plaats is bereidt voor de heidenen en ongelovigen. De heidenen zullen voor altijd hierin gevangen zijn. Het hitsende vuur zal met elk seconde toenemen.. Wanneer een bewaarder van de hel op de wereld zou komen dan zouden alle wereld bewoners sterven van de schrik.

De hellemensen zullen verschillende straffen worden opgelegd. Grote slangen en schorpioenen zullen hen steken en bijten. De hoofden zullen met zware hamers worden verbrijzeld. Iedereen zal erg dorstig en hongerig zijn. Kokend water en pus zal hen te drinken worden gegeven. Giftige soorten fruit met gevaarlijke stekels zullen zij eten. Wanneer zij van het fruit zullen eten zullen de stekels in hun kelen blijven haken. Er zal naar water worden gevraagd om dit door te kunnen door te kunnen spoelen, maar het kokende water zal aan hen worden gegeven.

Bij het drinken van het water zullen de darmen smelten en wegstromen. Tranen zullen voortvloeien uit hun ogen. Wanneer de tranen op zullen raken zullen ze tranen van bloed huilen. Door het huilen zullen diepe kuilen in hun wangen ontstaan. De gedaantes van de hellemensen zullen zo afschuwelijk en angstaanjagend zijn dat wanner een van hen op de wereld getoond zou worden, alle wereldbewoners bij het aanschouwen hiervan dood zouden gaan van walging en stank. God is zo genadig dat hij zelfs de hel 100 levels heeft gegeven, Vergelding in volle maat. niemand wordt onrecht aangedaan.

maar wat betreft de Christenen die hebben weer een probleem want:

quote:

Lukas 14:26 Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
1 Johannes 3:15 Een iegelijk, die zijn broeder haat, is een doodslager; en gij weet, dat geen doodslager het eeuwige leven heeft in zich blijvende.
volgens de bijbel gaan moslims naar het Paradijs...

quote:

Lukas 10:25 En ziet, een zeker wetgeleerde stond op, Hem verzoekende, en zeggende: Meester, wat doende zal ik het eeuwige leven beerven?
26 En Hij zeide tot hem: Wat is in de wet geschreven? Hoe leest gij?
27 En hij, antwoordende, zeide: Gij zult den Heere, uw God, liefhebben, uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw kracht, en uit geheel uw verstand; en uw naaste als uzelven.
28 En Hij zeide tot hem: Gij hebt recht geantwoord; doe dat, en gij zult leven.
Dus gaan Moslims naar het Paradijs. hij zei niet en neem mij als een zoon van hem of als een God naast hem nee hij zei neem jou heer God.