Auteur Topic: 1 juli 2004 Nelly Furtado : Forca  (gelezen 828 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
1 juli 2004 Nelly Furtado : Forca
« Gepost op: juli 02, 2004, 05:37:27 pm »

Je moet natuurlijk wel lef hebben om een dag nadat jouw land Nederland heeft verslagen op te treden in Nederland. Nelly Furtado deed het, en hoe. Vanaf het begin een brok energie, heerlijk ongecompliceerd en volledig zichzelf. Daardoor wist ze de zaal enthousiast te krijgen en te houden. In 2001 werd ze in één klap beroemd met haar debuutalbum "Whoa Nelly" dit jaar gevolgd door het album "Folklore". Voldoende nummers dus voor een 'tour' en daarbij werd ook Nederland aangedaan. Muziekcentrum Vredenburg was al geruime tijd uitverkocht, maar voor dit concert wel een prima locatie. Het geluid was goed en dat was natuurlijk mede te danken aan de begeleidingsband, die van ieder bekend nummer weer iets bijzonders maakte. Dat Nelly 'no-nonsense' is blijkt wel uit het feit dat ze niet schroomde op bij tijd en wijle iemand uit het publiek te vragen om haar op het podium te komen ondersteunen hetzij met dans hetzij met de 'backing vocals'. Alle grote hits kwamen voorbij en bij "I'm like a bird' verschenen natuurlijk de onvermijdelijke aanstekers. Even dachten we met zijn allen nog aan het voetbal toen Nelly het officiële UEFA lied "Forca" ten gehore bracht en zich daarbij hulde met een oranje voetbalshawl, die aan het eind keurig werd ingeruild voor de portugese. Je moet tenslotte je roots trouw blijven. Maar na ruim anderhalfuur was het dan toch echt voorbij, en liet Nelly het publiek met een onuitwisbare indruk achter.

Meer foto's
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

rideon

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2004, 09:18:04 pm »
Ik was er ook in vredenburg, ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n nelly furtado fan
maar ik was met een vriend die het wel helemaal te gek vindt en ik moet zeggen
het was een erg goed concert.
vredenburg is natuurlijk een fantastische zaal ik heb er ook zelden een slecht
optreden gezien, ik kon alleen de "hits" van nelly maar dat zijn er toch al snel een
stuk of 5.
Ik blijf erbij dat ze geen top zangeres is ( zeker als we kijken wat voor vrouwelijk
zang talent we hier in nederland hebben ; anouk, sharon den adel, anneke van giersbergen, zangeres van epica, ilse de lange etc. ) maar ze zet toch wel een
hele goeie show neer ondersteund door een uitstekende band.
ik heb me dan ook prima vermaakt, ook dankzij de spontane manier waarop
nelly haar concert afwerkt, met mensen uit het publiek en die holland sjaal.
leuk om die foto's te zien.
mijn hoogtepunt:
forca

gr.

ps. voorprogramma was ook niet slecht ,weet alleen niet hoe ze heten.
love spreads!

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2004, 01:41:08 pm »
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle