Dag Els.\,
Je schreef dit:
@@In Matt. 25 staat toch dat de volkeren voor Jezus staan om gescheiden te worden in bokken en schapen? Als het goed is, komt een kind van God daar niet. Wij behoren tot de bruid, de vrouw des Lams, toch?
Maar denk niet dat ik geloof dat we door helemaal niets anders te doen dan alleen maar te aanvaarden dat Jezus voor zondaren gestorven is, behouden worden. Het gaat er om dat ik moet sterven en opstaan in nieuw leven. En in dat leven moet ik doen wat God wil dat ik doe. En dat is moeilijk, want mijn vlees wil heel wat anders. Dus is er een strijd in mij. Maar toch weet ik zeker dat ik uiteindelijk daar kom, waar Jezus is. En dat is, nogmaals, 0,0 mijn verdienste. Dit is enkel en alleen mogelijk gemaakt door het offer van Jezus aan het kruis en dientengevolge de inwoning van Zijn Geest in ons.@@
Lees dit commentaar dan eens, zoals ik dat in een tpoic van Ezechiël plaatste!
Ezechiël krijgt een visioen om een profetie openbaar te maken aam het volk Israël dat afgedwaald was tot afgoderij, maar dat God hen in het Koninkrijk wil. Is het dan zo, dat we een keuze moeten maken, die we dan ook GESTALTE moeten geven?
Hoe, vul je dit gegeven dan in, om daadwerkelijk een Beeld van dat Getuigenis en gave der Profetie te hebben van Jezus:
@@Dit is enkel en alleen mogelijk gemaakt door het offer van Jezus aan het kruis en dientengevolge de inwoning van Zijn Geest in ons.@@
Acoord met die opvatting:
Openbaring 14:12
Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."
en
Openbaring 19
10 Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."
Nogmaals dan, jouw -juiste- visie:
@@Dit is enkel en alleen mogelijk gemaakt door het offer van Jezus aan het kruis en dientengevolge de inwoning van Zijn Geest in ons.@@
Dan moet dit toch het gevolg daarvan zijn of je nopen de wet en geboden te onderhouden tot groei in Jezus= aanvaarding grondwet Hemels Koninkrijk.
Ik bedoel precies, zoals het er staat! Jezus was het VOORBEELD hoe wij, geleid door de Heilige Geest en in de Genade (-tijd), de wet en de geboden kunnen leren en ervaren (onder-) houden zoals Hij deed. Daarom werd Jezus mens, en is het Schriftwoord het Levende Woord.
Het Schriftwoord, de Bijbel (de Thora voor het OT) is Levendig, omdat het God de Vader, Jezus wiens God, de Almachtige Vader is, maar ook de Zoon van Hem, daarin weergeeft wat:
1. Redding brengt
2. Redding gebaseerd is op een herstel van het Volmaakte, in de zondige mens en wereld
3. Redding en herstel betekent; deze wereld weer betrekken in het hemelse Koninkrijk,
waarvan we nog gescheiden zijn.
4. Het Verbond dus in een PERSOONLIJKE relatie en ERVARING met Hem aan ons
voorhoudt.
5. Laat zien wat de gevolgen zijn indien wij het Verbond met Hem negeren!
6. Dat doet de Almachtige Vader door de Bijbel, de heilige Schrift te begeleiden door als
PROFETIE, visuele bewijsstukken van het Levende Woord; zowel voor de OT mens
alsook NT mens.
Het probleem is dat de meeste mensen niet willen geloven, zonder te zien. Daarom komt de Almachtige Vader ons te hulp met profetie en zichtbare bewijzen van Zijn beloften. Vandaar dat Jezus ook een ZICHTBAAR bewijs was van Zijn Hemelse Grondwet: de 10 geboden en de de Geheiligde en Gezegende Sabbat, die de mens zo gemakkelijk naast zich neer legt! Alhoewel; gemakkelijk is het natuurlijk ook niet, in deze wereld die er binnenkort bewijslaten van zal maken voor de wereldse burger (en haar Rijk).
Continueren wij het houden van een wereldse wet, dan blijven wij hier en raken overtuigd van de Zichtbare kerk, zoals de RKK Staat zich ziet vertegenwoodigt (mensenwerk)en dus blijven we in onze zondige staat,. Zij erkent zelfs, dat er twee Rijken zijn, waarvan zij de wereldse vertegenwoordigt. Zij (de RKKStaat) meent ook dat zij de Gereinigde aarde kan beheren op een, door hen gegeven, Hemelse Fundament: De One World Order (-Religion). Augustinus stelt dat al aan de orde in zijn boek: de Twee Steden.
Kan God zoiets ondersteunen? Kan God daarin toestemmen? Ja, Hij respecteert onze keuze, kijk maar:
Openbaring 17:17
Want God heeft hun het verlangen gegeven samen te werken en hun koninkrijk aan het beest te geven, totdat de woorden van God uitkomen. Daarmee vervullen zij zonder het te weten Gods plan
Dus:
Continueren en ONDERHOUDEN wij een hemelse wet, dan groeien we in die Gerechtigheid van een Hemels Rijk(door en in het voorbeeld van Jezus), en zijn dan bijwoners hier, daarom is het Hemelse Koninkrijk (nog) een Geestelijk Rijk (Israël).
Kortom: Wij worden geoordeeld, niet op grond van het feit dat Jezus zich aan de wet (10 geboden) hield of niet, nee de vraag is of wijzelf de geboden en wet hebben uitgeleefd in het licht van het Hemelse Koninkrijk. Uitleven van Gods wet en geboden op een ander fundament is de weergave van een verkeerd en vals Evangelie, al menen we dat we daardoor (ook ) gered kunnen worden.
Oude Testament /Exodus
Exodus 20
5 U mag niet voor dergelijke zaken buigen of deze vereren; want Ik, de HERE, ben een jaloerse God, Die de zonden van de vaders toerekent aan de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen van hen die Mij haten.
6 Maar Ik ben liefdevol voor hen die van Mij houden en mijn wetten gehoorzamen.
7 U mag de naam van de HERE, uw God, niet zonder goede reden gebruiken, want de HERE zal degene die dat wel doet, zeker straffen.
Waarschuwing door -o.a.- de profetie van Ezechiël, voor het Judeese volk dat was afgedwaald!
Persoonlijk in een godsdienstig- of traditioneel (cultureel) kader:
Ezechiël 18:19
'Wat?' zegt u, 'moet een zoon niet voor zijn vaders zonden boeten?' Nee! Want als de zoon het goede doet en mijn wetten naleeft, zal hij zeker leven.
Voor alle mensen, persoonlijk:
Ezechiël 18:21
Maar als een goddeloos mens zich van al zijn zonden bekeert, mijn wetten gehoorzaamt en rechtvaardig leeft, zal hij zeker blijven leven en niet sterven.
Als wij dus de 10 geboden -bewust- negeren, en dus ook het 4e gebod, zijn we iemand anders eigendom, en is dus ook een andere rustdag (vrijdag of zondag) verbreekt de relatiue met God de Almachtige Schepper.
Niemand ontkomt aan het oordeel en kan zich op anderen (ook op Jezus' persoon niet) beroepen:
Romeinen 1
18 Vanuit de hemel straft God alle slechte, zondige mensen, die de waarheid niet willen accepteren.
19 Want die mensen kunnen heel goed weten dat God er is. Hij heeft het hun Zelf bekendgemaakt.
20 God is wel onzichtbaar, maar Zijn werk (alles wat Hij heeft geschapen) bewijst Zijn eeuwige kracht. Want sinds het ontstaan van de wereld is Zijn bestaan duidelijk te herkennen uit wat Hij gemaakt heeft. Daarom hebben de mensen geen enkele verontschuldiging.
Dus uiteindelijk is dit het fundament waarop Gods Koninkrijk (voor ons) toegankelijk wordt:
Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."
Twee Rijken: Twee Koningen: Twee volkeren:
1 Schapen (Jezus NAGELEEFD, Ervaren en de wet aangenomen van het Hemels Rijk)
2. Bokken (Jezus afgewezen, het Beest nageleefd, Politiek-religieuze wet aanvaard)
1. Bokken= gaan verloren met Satan
2. Schapen= gaan het Hemels Koninkrijk binnen (eeuwig)
Wat Jezus zegt:
Mattheus 5:19 - Blijf de Geboden houden én onderwijzen!
'Wie dus een van deze geboden afschaft, al is het nog zo klein, en anderen leert hetzelfde te doen, zal de kleinste genoemd worden in het hemelse koninkrijk. Maar wie zich aan de geboden houdt en anderen leert hetzelfde te doen, die zal een grote naam hebben in het hemelse koninkrijk.'
Gods zegen en gegroet