Auteur Topic: De EO toen en nu  (gelezen 1171 keer)

Iris

• Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Gepost op: juli 09, 2004, 07:40:00 pm »
Zo'n tien jaar geleden vond ik de EO maar een vreemde omroep. Het kwam allemaal zo onvrij en beklemmend op mij over.
Maar de laatste jaren.......petje af hoor. Ik kijk nu zelfs graag naar de EO. Vooral de kinderprogramma's zijn werkelijk fantastisch. Als volwassene leer ik hier ook van. En een programma als "Jong" vind ik vaak zo ontroerend, zo recht uit het hart.
Dat wilde ik even kwijt.
Misschien willen jullie er ook iets over kwijt?

Iris  :)

Hiedeen

• Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2004, 07:46:50 pm »
Ik ben ook blij met de EO. Ze maken goede programma's, zijn duidelijk in waar ze voor staan en zij maatschappijbewust. De programma's krijgen steeds meer een missionaire insteek, dat is positief!
Visie (omroepblad van de EO) is een prima blad om te lezen.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2004, 07:47:19 pm door Hiedeen »

Marjan Kroone

• Niet kletsen maar doen!
    • Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2004, 08:51:31 pm »
Ik kijk ook graag EO programma's. Dicht bij de mensen en een reality TV die positieve sporen achterlaat ipv al dat sex en geweld op andere zenders.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien. (Gandhi)

Sarah

• Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2004, 08:51:32 pm »
Visie vind ik ook leuk om te lezen, ik krijg 'm altijd van mn buurvrouw als ze het uit heeft :).
Jong kijk ik ook graag, het enige programma waar ik weleens naar kijk op de televisie.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Macguinness

• Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2004, 01:37:35 am »
Waar zijn de Henk binnendijken en de Peter Scheeles gebleven ?
De EO van nu vind ik een beetje een laffige, slappe omroep geworden.
Jammer.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2004, 02:09:21 am »
Ik heb niet eens meer een TV  O-)

Past niet in de rommel van een verbouwing :)

(een computer wel, voor de oplettende lezer ;) )

Oke, ook al is het 2 uur 's nachts toch een inhoudelijke opmerking: de EO is wel een stuk professioneler geworden, maar de scherpe kantjes (zoals Peter Scheele enzo) maakten het ook wel weer leuk. Niet dat het nou perse onprofessioneel was, maar het is nu allemaal wat gladder.

Wel meer van deze tijd denk ik...
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2004, 02:11:20 am door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2004, 04:31:59 pm »
Ik ben blij dat Henk Binnendijk en Peter Scheele opgekrast zijn. (Tenminste, hij is toch van degeneratie). Ik heb nog nooit zo'n waardeloze polemiek tegen de evolutietheorie gelezen!

Ik vind het veel beter als ze mensen met hun eigen wapens bestrijden. Dat doen ze nu meer en dat zie ik graag :)!
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2004, 04:56:54 pm »
Wat mij tegenvalt is dat bij touched by an angel, er een verkeerd evangelie wordt gebracht.
God haalt je op als je sterft. Sowieso..... in ieder geval wordt er over Jezus niet gepraat.
Hij BESTAAT niet eens in de serie...
(Of het moet veranderd zijn; ik heb het programma al tijden niet meer gezien)
Je zet mensen op het verkeerde been, als ze er wel 'zijn' door goed voor elkaar te zijn. En eventueel God nog vergeving te vragen....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Iris

• Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2004, 08:16:39 pm »

quote:

macguinness schreef op 10 juli 2004 om 01:37:
Waar zijn de Henk binnendijken en de Peter Scheeles gebleven ?
De EO van nu vind ik een beetje een laffige, slappe omroep geworden.
Jammer.

Da's waar ook, Henk Binnendijk......
Ik kan me een serie herinneren waarin hij met een stel jongeren op reis was in Israël.
Dat vond ik wel wat.
Peter Scheele ken ik niet.
Er was ook een Jan.........die vond ik altijd een beetje te braaf,  8)

Iris

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2004, 09:59:44 pm »

quote:

Iris schreef op 10 juli 2004 om 20:16:
[...]

Er was ook een Jan.........die vond ik altijd een beetje te braaf,  8)

Iris

Jan van de(n) Bosch.

Kon ik ook niet zo goed tegen.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2004, 10:00:06 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Pulpeet

• Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2004, 01:20:12 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 10 juli 2004 om 16:56:
Wat mij tegenvalt is dat bij touched by an angel, er een verkeerd evangelie wordt gebracht.
God haalt je op als je sterft. Sowieso..... in ieder geval wordt er over Jezus niet gepraat.
Hij BESTAAT niet eens in de serie...

Inderdaad.
Voor mij ook een zeer grote afknapper geweest. En nu die serie maar door blijft gaan heeft de EO voor mij een groot deel van z´n geloofwaardigheid verloren.

Sarah

• Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #11 Gepost op: juli 11, 2004, 02:08:44 am »
Maar ik ken wel niet gelovige mensen die alleen voor Touched bij an angel naar de EO kijken. Ze kijken in ieder geval naar de EO he... maarja goed als je die zendtijd beter in kunt vullen...
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
De EO toen en nu
« Reactie #12 Gepost op: juli 11, 2004, 10:43:28 am »

quote:

Sarah schreef op 11 juli 2004 om 02:08:
Maar ik ken wel niet gelovige mensen die alleen voor Touched bij an angel naar de EO kijken. Ze kijken in ieder geval naar de EO he... maarja goed als je die zendtijd beter in kunt vullen...

Ja, want je hebt geen sex en geweld, dat is een pluspunt. Maar een groot gevaar is dat je een verkeerde voorstelling van zaken geeft. En degene die een ander evangelie brengt is vervloekt. (Ik citeer even de Bijbel.. :) )
Maar tegenwoordig moeten we vooral lief zijn voor elkaar en elkaar in onze waarde laten. En als dat dan eens de 'verkeerde' waarden zijn, al zijn het dan 'waarden' zonder sex en geweld - het lijkt allemaal netjes......
Dan wordt je NIET gehaald door de Heer aan het eind van je leven (zoals de serie voorspiegelt), en heeft dat 'in z'n waarde laten' geen zin gehad.
Voor de wereld zijn we dan zo tolerant en vreedzaam en niet veroordelend (dat moet ook niet) maar we zeggen niet waar het wel op staat.
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2004, 10:44:04 am door Priscilla en Aquila »