Inderdaad het is zoals Cyber aangeeft: De Mensen zijn de wet vergeten en waarom:
Omdat ze de wet niet ONDERHOUDEN, maar er alleen maar over praten! En daarom zijn miljoenen "Christenen" van vandaag, precies zoals het Volk dat door Ezechiëls profetie, op het goede pad teruggebracht moest worden, verkrachters der wet (vaak zonder het te weten) en daarom is de profetie van Johannes op Patmos zo belangrijk, maar evenzo jammer is het (dus) dat zoveel Christenen, door Satan, de ogen toegedaan zijn, en daardoor Openbaringen "niet zien" en het een (RK) "Geheimenis" is. Wel, God de Vader heeft geen geheimenissen voor Zijn trouwe volgelingen, want Hij heeft ALLES door Zijn Zoon geopenbaard, zoals de Heiland Zelf leert:
Mattheüs 11
26 Ja, Vader, want zo hebt U het graag gewild."
27 Hij sprak weer tot de mensen. "Mijn Vader heeft Mij alles toevertrouwd. Hij is de enige die de Zoon echt kent. En Ik ben de enige die de Vader echt kent. En ook de mensen die Ik heb laten zien wie Hij is, kennen Hem.
28 Als de lasten u drukken en u vermoeid raakt, kom dan bij Mij. Ik zal u rust geven.
Mattheüs 12
49 Hij wees naar Zijn discipelen en zei: "Kijk, dat zijn mijn moeder en mijn broers.
50 Ieder, die doet wat mijn hemelse Vader wil, is mijn broer, mijn zuster en mijn moeder."
Het Getuigenis wat wij dienen uit te dragen, komt uiteindelijk van de Hemelse Almachtige Vader, dat door Jezus werd voorgeleefd. In Openbaringen vinden we dat terug!
Johannes 5
35 Johannes was een helder schijnende lamp en u hebt een korte tijd van dat licht genoten.
36 Maar Ik heb een getuigenis dat meer waarde heeft dan dat van Johannes. Denk eens aan de wonderen die de Vader Mij laat doen. Die zijn het bewijs dat Hij Mij gestuurd heeft.
37 Daarmee is Hij mijn getuige, hoewel u Hem nog nooit hebt gezien of gehoord.
nogmaals de bevestiging, dat wij moeten doen wat de wet van de Almachtige Vader inhoudt, zie maar:
Johannes 12
48 Wie Mij afwijst en niet luistert naar wat Ik zeg, zal op de laatste dag veroordeeld worden; en wel door het woord dat Ik gesproken heb.
49 Want Ik heb niet uit Mijzelf gesproken, maar Ik heb gezegd wat Mij is opgedragen door mijn Vader, Die Mij heeft gestuurd.
50 Hij heeft Mij opgedragen de mensen eeuwig leven te geven. Daarom zeg Ik alleen wat mijn Vader Mij verteld heeft."
nogmaals de verwijzing naar de uitleving van een hemelse wet:
Johannes 12
49 Want Ik heb niet uit Mijzelf gesproken, maar Ik heb gezegd wat Mij is opgedragen door mijn Vader, Die Mij heeft gestuurd.
50 Hij heeft Mij opgedragen de mensen eeuwig leven te geven. Daarom zeg Ik alleen wat mijn Vader Mij verteld heeft."
Mensen die mensen leren dat de wet is afgeschafd of dat de geboden niet meer gelden, menselijke geboden en wetten navolgen en menen dat die (hetzelfde) als van Jezus zijn of Diens Vader moeten dit eens aandachtig lezen:
Johannes 15
14 U bent mijn vrienden als u doet wat Ik zeg.
15 Ik noem u niet langer slaven, want een heer neemt zijn slaven niet in vertrouwen. Maar Ik noem u vrienden, omdat Ik u alles heb verteld wat Ik van mijn Vader gehoord heb.
16 U hebt niet Mij uitgekozen, maar Ik heb u uitgekozen. Ik heb u aangewezen om erop uit te gaan en blijvende vrucht voort te brengen, zodat mijn Vader u alles zal geven wat u Hem vraagt in mijn naam
Vraag: Zijn wij nu wel daadwerkelijk Zijn vrienden? Of zijn wij de slaven die een AF-beelding van een Christus navolgen, ja een schim! Hoe ernstig is dan onze situatie. Ezechiël geeft raad!
In één lijn met Ezechiël:
1 Corinthiërs 8
5 Er is maar één God. Ook al zeggen de mensen dat er in de hemel en op aarde vele goden en vele heren zijn (en er zijn heel wat zogenaamde goden en heren) wij weten wel beter.
6 Er is maar één God: de Vader, door Wie alles is en voor Wie wij leven. En er is ook maar één Here: Jezus Christus, door Wie alles is gemaakt en Die ons het leven heeft gegeven.
7 Toch is dit niet voor alle gelovigen even duidelijk. Sommigen hebben nu nog de gewoonte deel te nemen aan maaltijden ter ere van afgoden. En als zij eraan meedoen, voelen zij zich onzeker en spreekt hun geweten.
Jezus zegt daarover in Romeinen 2
Romeinen 2
12 De mensen die de wet van God niet kennen, gaan verloren zonder dat er naar de wet verwezen wordt. En de mensen die de wet van God wel kennen, worden door de wet veroordeeld.
13 Om voor God vrijuit te gaan, moet u doen wat Hij wil, of u Zijn wet nu kent of niet.
14 Hoewel er veel volken zijn die de geschreven wet van God niet hebben, doen die van nature toch wat God wil. Daaruit blijkt dat zij weten wat goed en kwaad is.
Beste P & A, u geeft aan de wet te kennen, want uw "werken worden gedaan door geloof"
Nu staat er in vers 12 dat de mensen die de wet kennen, worden geoordeeld naar die wet!
Als u nu door het ene te beweren dat u de wet kent (uw werken in het licht van uw geloof) en aan de andere kant de wet ontkent (zondagsviering) door te menen dat de wet niet onderhouden hoeft te worden, bent u door die zelfde wet -reeds- geoordeeld, want voor de wet bent u "dood" zou Jezus zeggen. Maar omdat uw maatstaf (verbaal dan= wat u zegt denkt u!! Wat de mond uitkomt......dus -ons- Geestelijk fundament) niet volgens die wet kan plaats vinden, loopt u gevaar dat uw oordeel heel anders zal zijn, dan u meent gered te zijn op grond van een (door u) verkeerd geinterepeteerde wet, terwijl deze notabene in uw hart gegrifd zou (moeten) staan. (Het Geestelijk zedelijk aspect van de Hemelse bron ontbreekt namelijk: zeggen en doen zegt Jezus niet alleen zeggen (en geloven) De Duivel gelooft ook dat de Alamchtige Vader wetten en geboden heeft gemaakt voor de mens: Daarom vervolgt deze Mensenmoordenaar de mensen, opdat zij een verkeerd beeld hebben en richting geven aan die wet, maar menen de Almachtige Vader (en daar gaat het om) trouw te zijn.
In Openbaringen 22 leert de Heiland daar nog iets bijzonders over:
Openbaring 22
18 Ik waarschuw ieder die de profetische woorden van dit boek hoort: Als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de rampen laten overkomen, die in dit boek staan.
19 Als iemand iets van de profetische woorden van dit boek afneemt, zal God hem het recht afnemen om van de levensboom te eten en in de stad van God te komen, waarover in dit boek gesproken wordt.
Daarom is het altijd vestandig om datgene wat mensen (goedbedoeld) over God schrijven of menen te moeten openbaren, te bestuderen aan de hand van de Heilige Schrift, onder gebed en de leiding van de Heilige Geest. Deze leidt tot alle waarheid, niet de mens!
Een link naar een interesante site, welke aangeeft waar het volk van Ezechiël, in zijn tijd, maar ook wij mee te maken hebben, in werkelijkheid. Met Christus? Met de "Dag des Heren" en is de zondag wel daadwerkelijk een "Dag van God" of van zijn Tegenstander.
Zijn de meeste kerken niet afgegeleden naar het niveau van Ezechiëls weergave van onze werkelijkheid en is dat niet a.h.w. 'herhaling van de geschiedenis' steeds dezelfde scenario's van Satan, om de mens wijs te maken dat ie ooit nog eens volmaakt de vrede zelf zal hebben opgericht: Zie ik verhef Mij boven de Allerhoogste?
http://magic-mirror.4ya.nl/index-NL.htmlin dat aspect van de -werkelijke- situatie van de "Christenen"
http://magic-mirror.4ya.nl/Vatican/Vaticaan.html het Vaticaan als 1e Beest uit Opb. 13
http://magic-mirror.4ya.nl/US/Whitehouse-NL.html Amerika als 2e Beest uit Opb 13
Twee vrienden sluiten een pact, om de wereld op vals-Christelijke fundamenten één te maken.
P & A,
Daarom is het altijd vestandig om datgene wat mensen (goedbedoeld) over God schrijven of menen te moeten openbaren, te bestuderen aan de hand van de Heilige Schrift, onder gebed en de leiding van de Heilige Geest. Deze leidt tot alle waarheid, niet de mens!
Gods zegen en gegroet