quote: Sarah schreef op 13 juli 2004 om 13:16:Lichamelijke uiting van aanbidding zie je veel, en dat is goed want de buitenwereld ziet dat mensen God aanbidden. (natuurlijk ook door Jezus uitdragen in je dagelijks leven hoort erbij)
Nu is er duidelijk wie voor Jezus kiezen en wie niet, en als het evangelie uitgedragen wordt en men blijft gezonde leer aanhangen en in Jezus dan draagt het vrucht voort. Misschien past dit niet meer binnen de kerkmuren van traditionele kerken maar is dat dan zo erg?
Het is belangrijk dat men weet dat er voor Jezus gekozen wordt want er is al veel onduidelijkheid in onze maatschappij, en het blijkt dat jongeren daar vooral aan toe zijn. Zekerheid.
Zien jullie dit ook zo?
Wat bedoel je hier precies mee. Waarom zou het 'goed' zijn?
Laatst hoorde ik juist dat de dochter van een vriendin van mij er zo over sprak dat ze ging bekijken
wie er in een mooie aanbiddingshouding stond. Dan ga je daaraan afmeten of je op de goede manier aan het aanbidden bent.

In Matt. staat iets over bidden..... Al gaat het niet over 'in de samenkomst', we kunnen er wel wat van leren.
Ook wil ik niet zeggen dat mensen die 'een bep. houding hebben zodat je het ziet' de huichelaars zijn, volgens dit stukje. Alhoewel ik wel denk dat er mensen zijn, die drommels goed weten dat iedereen hen ziet staan. Er zijn altijd bepaalde mensen die meteen op moeten staan en uitgebreid er een vertoning van maken
terwijl de rest nog gewoon zit. Dan vraag ik me altijd af waarom dit zo moet.
(Dit dateert uit mijn tijd in 'evangelische kringen'......)
Het gaat me erom
dat het God niets zegt of je een mooie houding aanneemt. Dat zijn allemaal uiterlijke dingen.
Aanbidden in 'Geest en waarheid' heeft niets met uiterlijkheden te maken.
matt. 6
......om zich aan de mensen te vertonen. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. 6 Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden.
Bedoel je dan dat het duidelijk is wie er voor Jezus heeft gekozen door 'een duidelijke aanbiddingshouding?'