quote:
Roodkapje schreef op 19 augustus 2004 om 16:06:@ Kuikentje: waar baseer je dat dan op? (Bijbelteksten?)
Ik weet dat er al een topic volgeschreven is over de hel (met 1 'l') en wat mij betreft openen we een nieuwe discussie. Maar wat ik in jouw bijdrage mis is een bron (hoe jij aan jouw ideeën komt...)

Hoi Roodkapje,
Ik weet dat je hel met 1 'l' schrijft, dank je.
Zoals ik elders al heb aangegeven ben ik niet zo bijbelvast dat ik met Bijbelteksten gaan gaan zwaaien. Bovendien vermoed ik dat ik mijn visie niet met bijbelteksten kan staven. Deze visie komt uit mezelf, samengesteld uit dingen die ik ergens heb gelezen, of tijdens colleges heb gehoord. Meningen van mensen die ik ontmoet heb, fraters, medestudenten, vrienden etc.
Daaruit distilleer ik wat ik denk dat klopt, wat goed voelt, waarvan ik denk: ja, zo zit het ongeveer. Ongeveer ja, want echt weten doen we het nooit. Dus ik zal nooit beweren de waarheid in pacht te hebben (alhoewel ik dat natuurlijk wel heb

), maar van het bestaan van een hel, een vagevuur heeft nog nooit iemand me kunnen overtuigen.
groet,
Kuikentje