quote:
Sarah schreef op 14 juli 2004 om 17:46:Het enige wat ik weet is dat een gelovige niet bezeten kan zijn.
Waar licht is moet duisternis wijken. En God kan mensen dus bevrijden. Want Jezus is King of kings. Maar als dat niet gebeurt betekend het niet dat God het niet wil.
Ik kan me herrinneren zelf iets over bezetenheid gezegd te hebben in die satanisme topic. Als dat zo is voel ik me verantwoordelijk. Maar eigenlijk weet ik het ook niet zo goed. Ik weet alleen dat je veilig bent bij God en dat als je je op Hem richt God antwoordt. Zoals iemand al zei "Hij laat een bidder niet in de kou staan".
Moeilijke kwestie.
Gelovigen kunnen toch wel 'onder invloed staan van de duivel'...... Dan noem je het:
occult belast zijnSatan doet zich voor als een engel des lichts en zoekt wie hij kan verslinden. Hij zal dit ook proberen bij christenen......
Er staat niet voor niets in:
Ef 4,27
en geeft de duivel geen voet.Ik denk wel dat je zelf de aanleiding geeft als hij bij jou 'voet aan de grond krijgt'>
Op het moment dat jij om bescherming bidt, zal het niet gebeuren.
Maar loop je in een van de trucjes van de duivel 'als de wolf in schaapskleren'/'engel des lichts', kan hij toch binnenkomen......
Daarom moeten we ook altijd waakzaam zijn. Als we niet een mogelijke prooi voor satan zouden zijn (op het moment dat we God even niet volledig de ruimte geven...bv) zouden deze waarschuwingen ook niet nodig zijn.
Ef. 6
11
Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees,
maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16
neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven;
1 Petr. 5
8 Wordt nuchter en waakzaam.
Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden. 9 Wederstaat hem, vast in het geloof,