ik wil ook nog reageren op enkele geschreven dingen uit deze discussie, allereerst het demonen iets.. bidden kan inderdaad heel goed helpen omdat je je hoop en geloof erin stopt.. en ook heksen kunnen niet ontkennen dat zoiets heel goed kan helpen,
dan wil ik het hebben over heksen en wicca, ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat christenen zoveel oordelen uit onwetendheid, hoeveel weten jullie nu echt van hekserij af dat jullie kunnen zeggen dat het iets slechts is?? de oorzaak van de heksenhaat in de eerste plaats is angst.. het is al rond 1500 in onze jaartelling begonnen, christenen prenten elkaar en andere in dat hekserij slecht zou zijn en halen er eventueel bewijs voor uit de bijbel of nemen andere omweggetjes.. er wordt ingespeeld op jullie angst door te praten over zwarte magie, over vervloekingen en over het feit dat mensen die zich met hekserij in laten in de hel zouden komen.
begrijp me niet verkeerd, op zich vind ik christendom een hele mooie religie anders zou ik in de eerste plaats niet op een forum als deze komen, maar ik vind het niet erg goed dat mensen zich laten inpalmen door een religie, jullie kunnen perfect voor jezelf oordelen toch?? daarom vind ik het zo jammer dat zoveel mensen meteen gaan denken dat hekserij verkeerd is alleen maar omdat hun religie dat beweert.. het kan best waar zijn dat heksern later in de hel komen omdat ze foute beslissingen hebben gemaakt maar dat weet je niet zeker en als dat zo is dan is dat wat ze terug krijgen voor hun fouten, daar hebben wij als mens toch niet over te oordelen?? ze dienen ons toch geen schade toe als mens??
om even wat te verduidelijken over hekserij, hekserij is een manier van leven die veel leert over de natuur en niet bang is voor alternatieve manieren zoals wat jullie magie noemen, als er zwarte magie bestaat bestaat er ook witte magie, maar dat kan volgens christenen niet omdat alle occulte magie fout is dus waarom noemen jullie het zwarte magie?? omdat christelijke magie zoals bidden wel goed is?? nou.. dat is dus ook zo met hekserij, het is zo dat magie eigelijk meer neutraal is en dat het effect bepaald of het fijn of niet fijn is, maar zelfs in hekserij is daar een systeem voor gebouwd waardoor je verantwoordelijkheid leert met magie, er is een regel die zegt: alles wat je doet keert driemaal naar je terug, het is dezelfde morale regeling als in het christendom, doe goed en kom in de hemel, doe kwaad en je gaat naar de hel, zo ook in hekserij maar dan in ons leven, als je magie uitvoert met negatieve uiting(zoals vervloekingen) dan krijg je er een effect op terug, als je een bank berooft moet je naar de gevangenis, de reactie op je acties keren altijd naar je toe.. en in hekserij is dat niet uitgesloten, is het jullie dan nooit opgevallen dat zelfs op televisie vrijwel alle magie voor goed wordt gebruikt?? in charmed verslaan ze er demonen mee, in harry potter doen ze er ook goed mee en is de enige slechte magie van hun kinderplagerijtjes.. ik spreek veel mensen en er zit ook een grote groep heksen bij en ik heb van geen enkele van hun een slechte beweegreden opgemerkt, geen van de serieuze heksen zijn van plan machtig tovenaar te worden of een sprookjesheks die kwaad aanricht.. er zijn veel moraalgevende teksten die dat afleren..
nu heb ik een deel van de magie van hekserij verduidelijkt en hopelijk duidelijk genoeg om jullie te laten weten dat de visie van de heks leert dat magie een verantwoordelijkheidsmacht is en niet voor slechte dingen is, ik hoop dan ook dat ik jullie respect hierin heb want ik heb een paar maal opgemerkt dat elk tegenstrijdig of niet overeen komend berichtje zwaar bekritiseerd wordt op een christelijk forum alleen maar omdat de visie wat verder reikt dan de inhoud van de bijbel,
waar ik nog meer op wou reageren is respect.. ik heb het net al een beetje over respect gehad maar het merkt me op dat er noch voor christendom, noch voor hekserij, noch voor andere religies respect is, hoe verwacht men wederzijds respect te krijgen als ze het zelf niet hebben?? de islam toont geen respect voor christenen, christenen tonen geen respect voor de islam en hekserij, hekserij toont geen respect voor respectloze christenen.. ik wil maar zeggen, als je in je eigen geloof gelooft en misschien denkt dat dat het enige juiste geloof is, waarom respecteer je het dan niet als anderen er niet zo over denken, het belangrijkste is toch dat je er zelf in gelooft?? waarom moeten anderen er dan ook perse in geloven?? is het uit angst dat het toch niet het juiste geloof is?? is het uit koppigheid?? is het omdat iedereen hetzelfde moet denken als jou?? of ben je begaan met de medemens en wil je ze behoeden voor een slecht lot, het kan allemaal.. maar je moet begrijpen dat ieder mens recht heeft op een eigen keus en dat respect echt NODIG is, vooral in een maatschappij met steden zo groot als deze, als je geen respect meer voor mekander hebt dan loopt het helemaal uit de hand en valt het met geen mogelijkheid meer in controle te houden..
en newmillenium, ik begrijp je heel goed en ik geef je ook zeker geen ongelijk in je mening maar misschien zou je ze wat aardiger kunnen vermelden, ik bedoel ermee.. mensen die kritiek of neerbuigende teksten tegenover hun krijgen te lezen gaan er toch geen moeite om doen om dat te accepteren, als ik zeg dat je een grote eikel bent dan ga je me toch ook gewoon uitschelden of slaan?? maar als ik zeg dat je egoistisch bent geweest door te zeggen dat je liefje jouw bezit was en dat je beter kunt proberen te veranderen omdat zulke mensen het niet lang pikken.. dan zul je waarschijnlijk heel wat meer luisteren.. omdat de kritiek onderbouwd is en met een echte reden.. mensen zien alleen wat je zegt.. niet wat je denkt.. misschien helpt het.. want als niemand je serieus neemt dan zul je nooit duidelijk maken wat je duidelijk wil maken..
liefs aidan