Auteur Topic: Bezeten  (gelezen 2390 keer)

Iris

• Bekijk profiel
Bezeten
« Gepost op: juli 14, 2004, 04:46:16 pm »
Hoi allemaal

Ik lees hier en daar wel eens de term "bezeten" op dit forum.
Kan iemand mij uitleggen wat daar in Christelijke kringen mee bedoeld wordt?

Ik denk namelijk dat ik iemand gekend heb die "bezeten" was op de manier waarop het hier wordt aangeduid.
En dat is niet mis! Linke soep, ook voor de omgeving.

Iris

Sarah

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2004, 05:19:32 pm »
Grr ik weet niet wat ik moet zeggen.
Ik voel me aan de ene kant verantwoordelijk als m'n gedachtes kloppen (las je erover in die satanisme topic? daar maakte ik namelijk een opmerking over bezetenheid, maarja ik heb er geen verstand van en post soms maar een eind weg), en dan wil ik iets posten, maar aan de andere kant weet ik dat je met je vragen bij God terecht kunt of in een gemeente.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2004, 05:36:49 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2004, 05:40:31 pm »
Simpel gezegd: als een boze geest - een demon = engel die trouw is aan de duivel, bezit van je heeft genomen zodat hij het voor het zeggen heeft. Jij bent dan ondergeschikt aan de boze geest, hij overheerst jou.....

Maar een ander mag ook wel wat aangeven...
Het satanisme topic heb ik niet gelezen Sarah....zal ik eens doen...
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Sarah

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2004, 05:46:24 pm »
Oke ik ga toch even posten he, want volgens mij had Iris het toch al gelezen. Misschien kan iemand het corrigeren... hehe