Auteur Topic: Bezeten  (gelezen 2390 keer)

Iris

• Bekijk profiel
Bezeten
« Gepost op: juli 14, 2004, 04:46:16 pm »
Hoi allemaal

Ik lees hier en daar wel eens de term "bezeten" op dit forum.
Kan iemand mij uitleggen wat daar in Christelijke kringen mee bedoeld wordt?

Ik denk namelijk dat ik iemand gekend heb die "bezeten" was op de manier waarop het hier wordt aangeduid.
En dat is niet mis! Linke soep, ook voor de omgeving.

Iris

Sarah

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2004, 05:19:32 pm »
Grr ik weet niet wat ik moet zeggen.
Ik voel me aan de ene kant verantwoordelijk als m'n gedachtes kloppen (las je erover in die satanisme topic? daar maakte ik namelijk een opmerking over bezetenheid, maarja ik heb er geen verstand van en post soms maar een eind weg), en dan wil ik iets posten, maar aan de andere kant weet ik dat je met je vragen bij God terecht kunt of in een gemeente.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2004, 05:36:49 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2004, 05:40:31 pm »
Simpel gezegd: als een boze geest - een demon = engel die trouw is aan de duivel, bezit van je heeft genomen zodat hij het voor het zeggen heeft. Jij bent dan ondergeschikt aan de boze geest, hij overheerst jou.....

Maar een ander mag ook wel wat aangeven...
Het satanisme topic heb ik niet gelezen Sarah....zal ik eens doen...
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Sarah

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2004, 05:46:24 pm »
Oke ik ga toch even posten he, want volgens mij had Iris het toch al gelezen. Misschien kan iemand het corrigeren... hehe

En @P&A ja dat verslagje van een avondje uit in het jongerencentrum to mn huis. Staat op laatste pagina. Ik denk dat Iris dat gelezen had klopt dat? Ik noemde die zanger van die band bezeten want hij aanbad Satan oa. met zijn songteksten.

Het enige wat ik weet is dat een gelovige niet bezeten kan zijn.
Waar licht is moet duisternis wijken. En God kan mensen dus bevrijden. Want Jezus is King of kings. Maar als dat niet gebeurt betekend het niet dat God het niet wil.

Ik kan me herrinneren zelf iets over bezetenheid gezegd te hebben in die satanisme topic. Als dat zo is voel ik me verantwoordelijk. Maar eigenlijk weet ik het ook niet zo goed. Ik weet alleen dat je veilig bent bij God en dat als je je op Hem richt God antwoordt. Zoals iemand al zei "Hij laat een bidder niet in de kou staan".
Over bezetenheid en demonie etc is veel geschreven maar er zit ook veel bangmakerij bij. Misschien dat mijn post ook zoiets was. Maargoed. Ik moet weer aan een boek denken, Duisternis aanwezig, van Frank Perretti. Heb 'm zelf nog niet uitgelezen, dus misschien kan iemand anders aangeven of het een goed boek is hierover.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2004, 05:59:10 pm »
In de bijbel (4 evangelien, handelingen) staan diverse verhalen over bezetenen. Dan gaat het altijd om een man of vrouw die contact heeft met/woning is voor demonen/duivels (vaak niet vrijwillig) en daardoor machten heeft die normale mensen niet hebben of 'gewoon gek' is.
Lees bijv: mattheus 9:32-34, lucas 8:26 ev, lucas 13:11 ev

Jezus dreef vaak boze geesten uit. Soms staat het voluit beschreven in de bijbel, soms wordt het even 'tussen neus en lippen door' genoemd. Anderen probeerden Hem na te apen, uit eigen gewin. Dat loopt niet altijd goed af: zie handelingen 19:1-20. Aan de andere kant krijgen de discipelen de opdracht om ook te genezen en de boze geesten uit te drijven. Dat gebeurt altijd in combinatie met de verkondiging van het evangelie (mattheus 10:7-8).
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2004, 06:55:24 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2004, 06:11:14 pm »

quote:

Sarah schreef op 14 juli 2004 om 17:46:

Het enige wat ik weet is dat een gelovige niet bezeten kan zijn.
Waar licht is moet duisternis wijken. En God kan mensen dus bevrijden. Want Jezus is King of kings. Maar als dat niet gebeurt betekend het niet dat God het niet wil.

Ik kan me herrinneren zelf iets over bezetenheid gezegd te hebben in die satanisme topic. Als dat zo is voel ik me verantwoordelijk. Maar eigenlijk weet ik het ook niet zo goed. Ik weet alleen dat je veilig bent bij God en dat als je je op Hem richt God antwoordt. Zoals iemand al zei "Hij laat een bidder niet in de kou staan".

Moeilijke kwestie.
Gelovigen kunnen toch wel 'onder invloed staan van de duivel'...... Dan noem je het: occult belast zijn

Satan doet zich voor als een engel des lichts en zoekt wie hij kan verslinden. Hij zal dit ook proberen bij christenen......
Er staat niet voor niets in:

Ef 4,27
en geeft de duivel geen voet.

Ik denk wel dat je zelf de aanleiding geeft als hij bij jou 'voet aan de grond krijgt'>
Op het moment dat jij om bescherming bidt, zal het niet gebeuren.
Maar loop je in een van de trucjes van de duivel 'als de wolf in schaapskleren'/'engel des lichts', kan hij toch binnenkomen......
Daarom moeten we ook altijd waakzaam zijn. Als we niet een mogelijke prooi voor satan zouden zijn (op het moment dat we God even niet volledig de ruimte geven...bv) zouden deze waarschuwingen ook niet nodig zijn.

Ef. 6
11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven;

1 Petr. 5
8 Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden. 9 Wederstaat hem, vast in het geloof,
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2004, 06:49:17 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

salt

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2004, 06:40:57 pm »
bezetenheid is de overname of indringing van een externe identiteit in een menselijk lichaam. deze word veelal veroorzaakt door het oproepen van geesten of het hebben van een sterk verzwakte aura, maar kan ook zonder deze oorzaken zich voordoen. de entiteiten kunnen naar verluid twee vormen hebben. het zijn de 'zielen' van de vernietigde 'reuzen' (de kinderen die de, in de begintijd, op aarde neergedaalde engelen bij de mensen hebben verwekt) of de zielen van overleden mensen, die door hun onvoltooide werk op aarde (of ongelovigheid) in 'het witte licht' zijn blijven vast zitten.

een dringende oproep aan alle uitdrijvers van boze geesten: laat ze alsjeblieft met rust! het uitdrijven van een entiteit is zeker mogelijk, maar je lost er niets mee op. de verdreven entiteit word alleen gedwongen een ander lichaam te vinden!

Sarah

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2004, 06:44:46 pm »
Mar 6,13
En zij dreven vele boze geesten uit en zalfden vele zieken met olie en genazen hen.

Mat 10,8
Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit.

Zelf kunnen wij dit niet doen nee, maar Jezus is King of kings :)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2004, 06:54:00 pm »

quote:

salt schreef op 14 juli 2004 om 18:40:
(...) het uitdrijven van een entiteit is zeker mogelijk, maar je lost er niets mee op. de verdreven entiteit word alleen gedwongen een ander lichaam te vinden!

Op zich heb ik niet veel verstand van het uitdrijven van geesten (is geen tak van de reguliere geneeskunde), maar dit vind ik toch niet terug in de bijbel. Dus: vanwaar komt deze kennis?

(iris: voor jij jezelf zorgen gaat maken: lees 1 korinthe 12:10)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2004, 06:58:59 pm »

quote:

salt schreef op 14 juli 2004 om 18:40:
bezetenheid is de overname of indringing van een externe identiteit in een menselijk lichaam. deze word veelal veroorzaakt door het oproepen van geesten of het hebben van een sterk verzwakte aura, maar kan ook zonder deze oorzaken zich voordoen. de entiteiten kunnen naar verluid twee vormen hebben. het zijn de 'zielen' van de vernietigde 'reuzen' (de kinderen die de, in de begintijd, op aarde neergedaalde engelen bij de mensen hebben verwekt) of de zielen van overleden mensen, die door hun onvoltooide werk op aarde (of ongelovigheid) in 'het witte licht' zijn blijven vast zitten.

een dringende oproep aan alle uitdrijvers van boze geesten: laat ze alsjeblieft met rust! het uitdrijven van een entiteit is zeker mogelijk, maar je lost er niets mee op. de verdreven entiteit word alleen gedwongen een ander lichaam te vinden!

En daarom moet je ze maar laten zitten?
Als je 'een duivel uitdrijft' moet je zeker weten dat je van God die opdracht hebt gekregen. Ook moet je zeker weten dat de betreffende persoon inderdaad occult belast of bezeten is.
Het is zeker niet iets wat 'we wel even doen als christen'.
Als ik iemand tegen zou komen die die hulp nodig heeft, zou ik iemand opzoeken van wie ik weet dat het een ware gelovige is die ervaring heeft met dit sdoort dingen.
In ieder geval moet er veel gebed zijn hiervoor.

En die duivel moet weer in een ander lichaam....ja dat zie je ook in het verhaal waar Jezus   iemand bevrijdt van boze geesten, en dan varen ze in die kudde varkens.....
Iemand die bevrijd is van een boze geest moet inderdaad wel God/de heilige Geest geheel toelaten in zijn hart. Anders komt de boze geest terug, vindt het huis geveegd en op orde en trekt er dan weer in met zeven anderen.... (Matt. 12)

Sarah

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2004, 07:00:22 pm »

quote:

elle schreef op 14 juli 2004 om 18:54:
[...]

Op zich heb ik niet veel verstand van het uitdrijven van geesten (is geen tak van de reguliere geneeskunde), maar dit vind ik toch niet terug in de bijbel. Dus: vanwaar komt deze kennis?

(iris: voor jij jezelf zorgen gaat maken: lees 1 korinthe 12:10)

Ja maar Jezus is en blijft toch Koning.
En ze kunnen toch uitgedreven worden dus?
En dat God dat niet van een ieder van ons vraagt oke...

Was dat dan niet duidelijk?  :O
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2004, 07:00:43 pm door Sarah »

Iris

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2004, 08:20:33 pm »
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb iemand gekend die voldeed aan de beschrijvingen over bezetenheid.
Ik dank God dat ik niet meer onder zijn invloed sta.

Ik voel me gesterkt door die Bijbelpassages en wat jullie hier schrijven,
en ik dank God op mijn blote knieën dat Hij me op tijd gewaarschuwd heeft.

Liefs voor jullie allen,
Iris

Tientje

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 04, 2004, 11:52:51 am »
'Bezetenheid' is een woord wat tegenwoordig gelijk als superzwaar wordt gezien en wordt afgedaan met 'iets wat in de bijbel voorkwam'. Gebruik wat andere termen en een discussie komt meer op gang..

Ik zelf ben Vrijgemaakt en eerlijk gezegd, in onze kerken is zo'n onderwerp toch niet echt gespreksstof. Het is maar eng, vaag, daar willen we niks mee te maken hebben... Maar als je er toch mee te maken krijgt, zoals ik, dan blijven de gespreksdeuren gesloten.
En nu wil ik niet alle Vrijgemaakten op 1 bult gooien, maar ik heb het puur over mijn gemeente!!

Ik zelf zat in een hele moeilijke periode en was nogal kwaad op God om verschillende dingen. Ik heb toen expres de duivel opgezocht door glaasje te draaien en nog heel veel meer enge dingen.. en ik kreeg contact.. het was eng maar ook heel spannend. Ik kreeg directe antwoorden op vragen die ik van God niet kreeg. Al snel was ik er helemaal in meegesleurd en ik wil er niet veel over zeggen, maar het was een afschuwelijk jaar en hoewel ik nu gelukkig weer in contact sta met God en Hij me rust gegeven heeft, zijn er nog momenten dat de duivel aan mijn deur klopt en me weer probeert te verleiden..
Het bestaat dus zeer zeker wel. De duivel probeert je op allerlei manieren te bezitten. Dat hoeft niet gelijk zo drastisch te gaan als bij mij. Het kunnen hele kleine dingen zijn...
Leuke dingen op zondag waar je toch liever heengaat dan naar de kerk... Een volle agenda die je geen tijd gunt voor contact met God... Waardoor je uiteindelijk gaat merken hoe weinig God nog voor je betekend en dat is precies wat de duivel wil.. je wegtrekken..

Bezetenheid is dus maar net hoe je het vertaald.. vaak wordt gelijk gedacht aan 1 of andere losgeslagen idioot, om het maar even gewoon zo hard uit te drukken, terwijl het ook op veel gevaarlijkere manieren kan gebeuren..

Er is maar 1 manier om de duivel bij je weg te houden, en dat is tijd nemen voor gebed. Want daar kan hij nooit tegenop!

Groetjes,
Martine
Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis, ik vrees geen kwaad, want Gij zijt bij mij!

Zijnkind

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 04, 2004, 11:20:39 pm »
Tientje/Martine, Hoe ben je precies weer uit dat wereldje gekomen? Door gebed van anderen? Blij dat je weer de Heilige Geest aan het werk hebt in je.

Bezeten zijn is dat de Heilige Geest en God niet (meer) in je is en Satan of een demon wel. Maar dat ligt niet aan God en ook niet aan de duivel. Uiteindelijk maak jijzelf de keuze. Kies je niet voor God...dan zal vroeg of laat de duivel die ruimte innemen. Op het oog merk je daar soms niets van. Je leven gaat door maar tijd of interesse voor God is er niet tot nauwelijks. Trouwens; De duivel hoeft echt niet in je te gaan wonen om je te krijgen waar hij je hebben wil. Het belangrijkste is dat je bij God weg bent. Meer over de tactieken die de demonen daarbij volgen vindt je inboeken als; Brieven uit de Hel. van C.lewis of Brieven van Lord Foulgrin. van Randy Alcorn. Ook Peretti is goed te lezen met De duisternis aanwezig. en. Licht door duisternis.

Voor iemand die bezeten is, is gebed je enige echte wapen. Verder ondersteuning in het pad naar God indien mogelijk. Het is echter een moeilijk bespreekbaar onderwerp in de GKv kerken. Ik heb wel eens geinformeerd of een bidgroep bij paranormale/occulte manifestaties ter plaatse nodig waren. Het onderwerp bleek totaal niet te leven.....

Overigens heb ik over bezeten zijn eens een topic geopend. Je vindt het hier
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 04, 2004, 11:35:02 pm »
Ik vraag me altijd af of 'bezetenheid' niet iets psychisch is. Zo ken ik iemand die wordt geplaagd door 'geesten'. M'n moeder dacht dat die persoon door de duivel wordt lastig gevallen, maar anderen (ook de dominee) dachten meteen aan schizofrenie (wat het vermoedelijk ook is.)
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2004, 11:35:42 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 05, 2004, 09:35:38 am »
Over deze materie ben ik net iets aan het lezen in de MSN-groep De Verloren Zoon. Ton Zijp geeft daar een uiteenzetting van genezing van het innerlijk, waarbij ook hij een onderscheid maakt tussen het bezet zijn door een geest of het hebben van een deelpersoon, waarbij echter ook een geest betrokken kan zijn. Ik kan iedereen die meer wil weten alleen maar aanraden om deze MSN-groep eens te bezoeken en het verhaal over genezing van het innerlijk te lezen.
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 05, 2004, 10:54:11 am »

quote:

Pleun schreef op 04 augustus 2004 om 23:35:
Ik vraag me altijd af of 'bezetenheid' niet iets psychisch is. Zo ken ik iemand die wordt geplaagd door 'geesten'. M'n moeder dacht dat die persoon door de duivel wordt lastig gevallen, maar anderen (ook de dominee) dachten meteen aan schizofrenie (wat het vermoedelijk ook is.)

Kan het misschien ook zo zijn dat iets wat wij psychisch/schizofreen or whatever zijn gaan noemen in werkelijkheid 'gewoon' bezetenheid is?

Pulpeet

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 05, 2004, 11:06:44 am »
Het onderscheid lichamelijk/psychisch/geestelijk is ook maar een verzonnen indeling. MIsschien is dat model gewoon niet adequaat genoeg, waardoor met name het psychische en het geestelijke vaak verward worden. Het kan ook dat ze té verweven zijn met elkaar om die indeling te kunnen maken. Er zijn geen scherpe grenzen en er is overlap. Misschien is een holistische benadering beter: bij alles is de hele mens betrokken.

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 05, 2004, 11:47:16 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 05 augustus 2004 om 10:54:

[...]

Kan het misschien ook zo zijn dat iets wat wij psychisch/schizofreen or whatever zijn gaan noemen in werkelijkheid 'gewoon' bezetenheid is?

Dit kan inderdaad het geval zijn, net als ook andersom trouwens. en vooral dat laatste kan tot veel extra pijn leiden. Hoe? Nogmaals verwijs ik hiervoor naar een deskundige: Ton Pijs, te vinden in de MSN-groep De Verloren Zoon.

Ik heb veel aan zijn woorden!
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 05, 2004, 11:57:02 am »

quote:

HenkG schreef op 05 augustus 2004 om 11:47:
[...]

Dit kan inderdaad het geval zijn, net als ook andersom trouwens. en vooral dat laatste kan tot veel extra pijn leiden. Hoe? Nogmaals verwijs ik hiervoor naar een deskundige: Ton Pijs, te vinden in de MSN-groep De Verloren Zoon.

Ik heb veel aan zijn woorden!

Hier kan ik het volkomen mee eens zijn , Ton Zijp heeft een goede kijk op deze dingen, het is een lange studie maar het lezen waard.
Ik ben dan ook zo vrij naar deze site te verwijzen :" Genezing en bevrijding"

http://groups.msn.com/DeVerlorenZoon
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #20 Gepost op: augustus 05, 2004, 01:28:06 pm »

quote:

Pulpeet schreef op 05 augustus 2004 om 11:06:
Het onderscheid lichamelijk/psychisch/geestelijk is ook maar een verzonnen indeling. MIsschien is dat model gewoon niet adequaat genoeg, waardoor met name het psychische en het geestelijke vaak verward worden. Het kan ook dat ze té verweven zijn met elkaar om die indeling te kunnen maken. Er zijn geen scherpe grenzen en er is overlap. Misschien is een holistische benadering beter: bij alles is de hele mens betrokken.

Lijkt me niet verzonnen:

1 Tess 5,23 En Hij, de God des vredes, heilige u geheel en al, en geheel uw geest, ziel en lichaam moge bij de komst van onze Here Jezus Christus blijken in allen dele onberispelijk bewaard te zijn.

Tientje

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 05, 2004, 03:55:25 pm »
geestelijk, psychisch...

in de periode voordat ik 'in bezit' was van de duivel was ik zwaar depressief en werd het toen nog erger. Het zal dus met elkaar te maken hebben, maar ik geloof zeer zeker dat de duivel je pakt op je zwakke plekken, dat kan dus ook zeer zeker psychisch zijn.. ik heb een zekere mate van aanleg voor depressiviteit, hij zou het kunnen gebruiken om me keer op keer bij God weg te trekken wat meestal ook goed lukt..

hoe het allemaal te verklaren en uit te leggen is.. ik ben blij dat ik er dmv gebed uit ben gekomen..

groetjes,
Martine
Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis, ik vrees geen kwaad, want Gij zijt bij mij!

Tientje

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 05, 2004, 04:04:17 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 04 augustus 2004 om 23:20:
Tientje/Martine, Hoe ben je precies weer uit dat wereldje gekomen? Door gebed van anderen? Blij dat je weer de Heilige Geest aan het werk hebt in je.

Heej,

Om nog even apart op jou te reageren.. vanwege je vragen..

Ik had me door mijn depressies behoorlijk geisoleerd van de mensen en had geen contacten meer en geen mensen dus die voor me baden en zelf bidden kon ik niet. Ik heb een jaar thuis gezeten, kwam slechts van mijn kamer om te eten en drinken, meer niet. Voor de rest zat ik in 'dat wereldje'.. kan het heel moeilijk omschrijven.. heel donker in ieder geval dat hele jaar. Ik hield me erg veel bezig met glaasje draaien en dat soort dingen.. Ik was heel erg suicidaal geworden.  
Het jaar erop ging ik weer naar school en kreeg goed contact met een leraar die me later heel veel geholpen heeft. Toen ik weer een zelfmoordpoging deed heeft hij heel lang met me zitten praten en hij zei voor me te bidden en me te helpen.. en ja, sindsdien kwam ik langzaam maar zeker weer met beide benen op de grond. Ik heb hem nooit verteld wat er aan de hand was, maar het heeft me er dus zeker uitgehaald. Dus ik ben overtuigd van de kracht van gebed!

Groetjes,
Martine

Zijnkind

• Bekijk profiel
Bezeten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 05, 2004, 07:58:22 pm »
Martine,
Ik heb je verhaal op je site gelezen. Eigelijk past alleen stilte. Begrijpelijk dat je je afsloot van anderen. Gelukkig dat je nu toch mensen om je heen hebt waarmee je erover kunt praten. Dat heb je echt nodig. God heeft ons niet als eenlingen geschapen. Zelf echter heb ik ook wel die neiging om me af te sluiten. Beschadigd vertrouwen. Maar ik blijf contacten leggen en houden. Moet ook wel. Ik ben papa van 2 dochters :) .
En ook naar God toe. Mooi dat jouw band met God uiteindelijk er sterker is uitgekomen zoals ik meen te begrijpen van je site en je berichtjes hier. Laten we blijven bidden voor mensen in nood en tegen de verleidingen die de satan gebruikt bij hen en bij ons.
groeten,
Peter Esselink.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.