Een zaterdag thuisWat doet Izzewizze zo op een zaterdag? Om te beginnen stond er de periodieke afspraak met de kapper. Om tien uur precies, schoof ik de salon binnen, waarna mij vriendelijk werd gevraagd of ik een espresso of een gewoon kopje koffie wilde? Ik koos voor het laatste, ik heb het niet zo op espresso zo vroeg in de morgen. Ondertussen zag ik dat degene die mij altijd knipt er niet was, en er stond mij wel iets bij dat hij op vakantie was. De nog steeds aantrekkelijke jongedame die al 9,5 jaar bij de kapsalon werkt, was er wel en bood mij dus de koffie aan. Men had een klein probleempje want de wasmachine was stuk, dus dat probleem moest eerst worden opgelost, anders zou men vanaf maandag een ernstig tekort aan handdoeken hebben. Na wat heen en weer getelefoneer werd er door de eigenaar actie ondernomen om er voor te zorgen dat de handdoeken gewassen zouden worden. Daarna was het mijn beurt en ik werd geknipt door een nieuweling, een jongen, zwijgzwaam type. De enige vraag die hij stelde was of "ik ook naar de olympische spelen keek". Toen ik antwoordde: "Ik houd het een beetje bij.." was het gesprek afgelopen. Aan het eind vertelde hij alleen dat binnenkort zijn contract werd verlengd. Nu dat mag wel van mij, want hij knipt verder best goed. Mijn partner wilde mij na afloop wel weer in huis nemen.
Hierna dronk ik samen met mijn vrouw een kopje koffie, waarna ik achtereenvolgens naar de bakker, de
C1000, de
Albert Heijn. Dochterlief was ook mee, en die sprokkelde nog wat extra's mee. We moesten namelijk ook nog even langs de
Etos en daar kaapte ze nog mooi een
K3=rugzak mee. Daarna moest ik van haar nog even langs de
Bruna. Ze had het de hele tijd over de Bristol gehad, maar na enige heen en weer gepraat bleek dat ze de bruna bedoelde. Ze had daar een mooie map gezien en ze gokte erop dat pa die ook wel zou betalen. En tja pa verkeerde nog een beetje in vakantiestemming dus zijn dochter had geluk.
Daarna was de jongste zoon aan de beurt. Hij gaat volgende week voor het eerst naar het voortgezet onderwijs dus hij had nog een agenda nodig en ook zijn schoenen waren aan vervanging toe. Voor de agenda slaagde hij bij de
Ako voor de schoenen bij de
Aktiesport. Daarna vervolgde ik mijn weg in de stad om de foto's die in de vakantie geschoten waren op te halen. Ik zelf gebruik nog altijd mijn vertrouwde compacte camera, mijn vrouw is inmiddels helemaal digitaal. Maar in de vakantie was een memorystick beschadigd geraakt dus ze kon niet bij een aantal foto's komen. Gelukkig kon de fotowinkel dat nog wel. Dus mijn vrouw heeft de als verloren beschouwde foto's wederom terug.
Daarna was de garage aan de beurt. Als gevolg van de Lanparty (zie eerder) was deze nog een beetje een zooi, dus dat moest worden opgeruimd. Tegelijkertijd heb ik de fietsen van de drie heren voorzien van een nieuwe standaard. Met daarbij de mededeling dat wie hem nu weer 'kwijtraakt' - ja, echt waar bij ons raken ze hun standaard kwijt- hij zelf op moest draaien voor de kosten. Hopelijk helpt dat. Daarna even gegeten en het gras gemaaid, de kantjes geknipt en last but not least de garage gestofzuigd.
Kort geleden nog even langs de site van
Dell geweest om een computer voor het gezin van Izzewizze te bestellen. De computer die we nu in de huiskamer hebben staan is inmiddels meer dan vier jaar oud en voldoet niet helemaal meer aan de eisen die software vandaag stelt. Binnenkort meer over deze meer dan gemiddelde gezinsinvestering.
Kortom een zaterdagje is best wel enerverend en ik ben blij dat ik hem heb om op deze manier diverse zaken voor het gezin en mijzelf te kunnen regelen.