Auteur Topic: Piercings en tatoeages voor minderjarigen aan banden  (gelezen 1944 keer)

j@f@

• Bekijk profiel
Piercings en tatoeages voor minderjarigen aan banden
« Gepost op: augustus 25, 2004, 07:09:05 pm »
Piercing en tatoeages voor minderjarigen aan banden

Het aanbrengen van piercings en tatoeages bij minderjarigen wordt aan banden gelegd. Dat kan straks alleen nog in het bijzijn van ouders. Piercings op intieme delen zoals penissen en schaamlippen worden voor jongeren onder achttien jaar verboden. Projectleider Worp van het Landelijk Centrum Hygiëne en Veiligheid (LCHV) bevestigde woensdag dat op verzoek van het ministerie van Volksgezondheid regels in die zin in de maak zijn.
Bron: www.nu.nl

Wat vinden jullie van dit initiatief??

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2004, 10:17:49 pm »
quote:
j@f@ schreef op 25 augustus 2004 om 19:09:
Piercing en tatoeages voor minderjarigen aan banden

Het aanbrengen van piercings en tatoeages bij minderjarigen wordt aan banden gelegd. Dat kan straks alleen nog in het bijzijn van ouders. Piercings op intieme delen zoals penissen en schaamlippen worden voor jongeren onder achttien jaar verboden. Projectleider Worp van het Landelijk Centrum Hygiëne en Veiligheid (LCHV) bevestigde woensdag dat op verzoek van het ministerie van Volksgezondheid regels in die zin in de maak zijn.
Bron: www.nu.nl

Wat vinden jullie van dit initiatief??

Euh even ter correctie het word nog niet aan banden gelegd. Dat gaat men in de 2de kamer voorstellen.
Ok ik vind het niet echt erg, maar ik denk niet dat het echt veel zin heeft. Als iemand een tatoe wil doet ie dat toch wel. ik denk dat het aan banden leggen juist een averechts effect kan hebben. Alles wat verboden is is stoer. Kijk maar naar blowen. In nederland mag het maar en in amerika mag het niet. Maar in amerika word er veel meer geblowd als ik nederland. Ik vind wel dat als iemand die 18 is zelf mag beslissen wat ie met zijn lijf doet. Dus ook piercing in penis/schaamlip.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2004, 01:38:43 pm »
Niet dat ik een voorstander ben van allerlij piercings en tatoeages, maar het is nauturlijk niet echt stoer voor een opstandig pubertje om samen met papa of mama aan het handje een tatoeage op je kont te laten zetten of zo.
Waar moet dat heen met dit land ?    

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2004, 01:52:22 pm »
quote:
Macguinness schreef op 26 augustus 2004 om 13:38:
Niet dat ik een voorstander ben van allerlij piercings en tatoeages, maar het is nauturlijk niet echt stoer voor een opstandig pubertje om samen met papa of mama aan het handje een tatoeage op je kont te laten zetten of zo.
Waar moet dat heen met dit land ?    

Zonder je papa en mama erbij een tatoo op je kont laten zetten vind ik ook niet stoer...
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2004, 01:52:38 pm door DoubleUP »
Altijd in voor verbeteringen!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2004, 02:03:40 pm »
Ik vind dat het ook mét toestemming van ouders aan banden moet worden gelegd, of eigenlijk: dat toestemming van het slachtoffer zowel als van de ouders tot een bepaalde leeftijd nodig is.

Aanleiding: een vriendin van me heeft haar dochtertje van 4 jaar oud gaatjes in haar oren laten prikken! Het arme kind, brrrr! Ik vind dat dus echt niet kunnen.

(ja, ik ben kleinzerig... heb op 26 jarige leeftijd nog steeds geen gaatjes en zal er wel nooit van komen ook)
Bombus terrestris Reginae

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2004, 02:12:42 pm »
quote:
DoubleUP schreef op 26 augustus 2004 om 13:52:
[...]

Zonder je papa en mama erbij een tatoo op je kont laten zetten vind ik ook niet stoer...

Wij niet, maar die pubertjes wel.  

DoubleUP

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2004, 02:23:40 pm »
Volgens mij vinden die het niet stoer, maar vet cool ofzo...

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2004, 02:27:17 pm »
quote:
DoubleUP schreef op 26 augustus 2004 om 14:23:
Volgens mij vinden die het niet stoer, maar vet cool ofzo...

Volgens mij is het meer vet hot dan.  

DoubleUP

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2004, 02:41:00 pm »
quote:
Bumblebee schreef op 26 augustus 2004 om 14:03:
...een vriendin van me heeft haar dochtertje van 4 jaar oud gaatjes in haar oren laten prikken! Het arme kind, brrrr! Ik vind dat dus echt niet kunnen.

Als ik aan mijn moeder zou vertellen dat ik oorbellen ook piercings vind, zou zij me voor gek verklaren...
Maar die worden vaak juist zo vroeg mogelijk bij meisjes (en tegenwoordigs ook jongens) aangepraat... inderdaad ook wel al heel klein.

Hoewel ik om een of andere reden een gat in je oor beter kan verdragen dan door je wenkbrouw / wang / lip en andere plaatsen is het eigenlijk wel hetzelfde, en vind ik dus ook dat dochters dat bij hun volle verstand zelf moeten kunnen beslissen, en niet als ze 'al' 4 jaar zijn.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2004, 03:39:58 pm »
Ik ben hier zelf nogal extreem in: Ik vind dat elke vorm van inbreuk op de integriteit van het lichaam van een minderjarige, verboden zou moeten worden. Daar schaar ik dus, naast tatoeages en piercings, ook gaatjes in oren onder.

De enige reden waarom minderjarigen hiervoor kiezen, is vanwege groepsdruk, of druk van ouders, maar nooit uit 'vrije wil'. Wat mij betreft hoef je kinderen niet in alles te betuttelen, maar zou je moedwillige verminking moeten voorkomen, ter zelfbescherming.

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2004, 06:09:50 pm »
quote:
Macguinness schreef op 26 augustus 2004 om 14:27:
[...]

Volgens mij is het meer vet hot dan.  

Meest actueel is volgens mij boem lauw....
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2004, 07:10:12 pm »
quote:
DoubleUP schreef op 26 augustus 2004 om 14:41:
[...]

Als ik aan mijn moeder zou vertellen dat ik oorbellen ook piercings vind, zou zij me voor gek verklaren...
Maar die worden vaak juist zo vroeg mogelijk bij meisjes (en tegenwoordigs ook jongens) aangepraat... inderdaad ook wel al heel klein.

Hoewel ik om een of andere reden een gat in je oor beter kan verdragen dan door je wenkbrouw / wang / lip en andere plaatsen is het eigenlijk wel hetzelfde, en vind ik dus ook dat dochters dat bij hun volle verstand zelf moeten kunnen beslissen, en niet als ze 'al' 4 jaar zijn.

Oorbellen: met grote snelheid wordt een stomp voorwerp door je oor geschoten. Dit heelt langzaam en in niet bepaald pijnloos

Piercings: worden met een loeischerpe naald langzaam aangebracht. Ik heb niets gevoeld toen mijn wenkbrauwpiercing gezet werd. Van mijn gaatjes in mijn oren heb ik nog elke keer last als ik andere oorbellen indoe. Dus ik vind dat er inderdaad een leeftijdsgrens is en eigenlijk vind ik dat het gaatjesschieten in oren helemaal afgeschaft moet worden.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

DoubleUP

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2004, 09:57:53 pm »
quote:
Slim blondje schreef op 26 augustus 2004 om 18:09:
[...]Meest actueel is volgens mij boem lauw....

BOEM LAUW ???

OK... en wij vonden vroeger 'gaaf' nog errug.... 'BOEM LAUW'... denk ik...

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2004, 12:15:52 am »
Ik vind dat de regering zich hier niet mee moet bemoeien, dat kan de burger zelf wel bepalen.

Dacht dat ze juist regels gingen afschaffen

DoubleUP

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2004, 08:33:26 am »
quote:
Promtus schreef op 27 augustus 2004 om 00:15:
Ik vind dat de regering zich hier niet mee moet bemoeien, dat kan de burger zelf wel bepalen.

Dacht dat ze juist regels gingen afschaffen

Nou, wettelijk gezien kan een kind erg weinig zelf bepalen. Het mag wettelijk zelfs niet zelfstandig boodschappen doen.

Bovendien dacht ik opgevangen te hebben dat de branche zelf met een voorstel om deze richtlijnen vast te leggen.
Dat zouden ze IMHO niet doen als er geen ernstige problemen zouden zijn...

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: augustus 27, 2004, 09:37:17 am »
Wordt hjet nu helemaal verboden om een piercing door de tepels en het lid te plaatsen.
Zou ik trouwens ook niet fijn vinden als je ouders erbij zijn...
Cosmetische tatoeages worden straks ook moeilijker bereikbaar.

Voor de rest vind ik het weer supernederlands... Salou zit volgend jaar zeker vol met plaatjes- en gaatjes- makers, misschien maakt men er wel een all-inclusive van.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2004, 09:38:15 am door Picardijn »
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: augustus 27, 2004, 02:52:12 pm »
quote:
DoubleUP schreef op 27 augustus 2004 om 08:33:
[...]

Nou, wettelijk gezien kan een kind erg weinig zelf bepalen. Het mag wettelijk zelfs niet zelfstandig boodschappen doen.

Die koters kunnen toch overleggen met de ouders? En díe kunnen wél beslissen.