Ik vroeg me zelf altijd af waarom niemand in de kerk
lekkere snoepjes eet tijdens de dienst. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat AL die kerkgangers ALLEMAAL dol zijn op een saai snoepje als pepermunt. Zelf vind ik er weinig aan, en zeker niet meer dan 1, als ik dat wil proeven knijp ik wel een tube tandpasta in m'n mond uit.
Toch is het nog niet zo makkelijk om een alternatief te vinden...
- De echt lekkere snoepjes zitten in papiertjes, dat geeft rotzooi en gekraak.
- Het gaat tussen je tanden zitten. Chocotoff, fruittella, bijna alle soorten drop. En je kunt niet in de bank een beetje tussen je tanden gaan pulken.
- M&Ms zijn onhandig, als je het zakje een beetje klunzig openscheurt rollen ze er allemaal uit, je kunt ze niet zonder herrie eten en het zakje kraakt. Bovendien kun je het niet makkelijk uitdelen want dan zit iedereen met z'n vieze vingers in het zakje aan alle snoepjes.
- Chocola smelt, kleeft en zit in een papiertje.
Je komt toch neer op iets dat in een rol wordt verkocht, dan heb je pepermunt, mentos (eventueel met drop of fruit, dat is nog wel een optie) stophoest (bah) TopDrop (kleeft) of dingen die behalve in een rol OOK nog in een papiertje zitten met alle nadelen van dien.
Oftewel, best wel een gedoe.
Mijn theorie is daarom dat iedereen rollen pepermunt mee heeft, en tegen z'n zin tandpasta snoepjes tijdens de preek zit te eten, omdat ze te fatsoenlijk zijn om iets lekkers mee te nemen om bovengenoemde redenen.
De vervolgstelling die ik zou willen lanceren is daarom ook dat het een heleboel rotzooi en ergernis zou schelen als Pathé voortaan alleen pepermunt zou toelaten tijdens de film.