Auteur Topic: Vuurwerk  (gelezen 4938 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Gepost op: december 28, 2002, 08:04:52 pm »
Maar eventjes actueel maar toch. Hoeveel geld geef je eigenlijk uit aan vuurwerk? Vindt je het niet jammer? Ik zelf heb niets tegen op vuurwerk kopen en afsteken ik doe het zelf tenslotte ook. Alleen ik vraag me altijd af waar ligt de grens. Dit jaar 50 miljoen euro de lucht in (da's ruim 3 euro per inwoner), stel we zouden de helft minder doen, hoeveel mensen zoudenwe daarniet mee kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Rianne

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2002, 09:12:06 pm »
Tja... Je hebt wel gelijk ja, er gaat een bende geld de lucht in, waar we ongeveer een half uur van genieten. Daarna wordt t toch wel koud en gaan we weer naar binnen. Het is wel mooi, maar dat geld kan natuurlijk veel beter gebruikt worden.

Ik koop zelf geen vuurwerk, ik vind het zonde van mijn geld. Ik vind het wel mooi, maar kijk wel naar andersmans vuurwerk

connie

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2002, 10:27:24 pm »
mijn man koop het vuurwerk
alleen sierwerk knallers vind ik niks aan
ik durf zelf geen vuurwerk af testeken
groeten connie

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2002, 09:13:45 am »
quote:
op 28 Dec 2002 20:04:52 schreef Jan W:
Maar eventjes actueel maar toch. Hoeveel geld geef je eigenlijk uit aan vuurwerk? Vindt je het niet jammer? Ik zelf heb niets tegen op vuurwerk kopen en afsteken ik doe het zelf tenslotte ook. Alleen ik vraag me altijd af waar ligt de grens. Dit jaar 50 miljoen euro de lucht in (da's ruim 3 euro per inwoner), stel we zouden de helft minder doen, hoeveel mensen zoudenwe daarniet mee kunnen helpen.

Ik steek zelf geen vuurwerk af omdat ik het gewoon een enigszins nutteloze besteding vindt van mijn geld, maar je laatste zin trof me een beetje. Waarom moet je minder geld de lucht inschieten om meer geld weg te kunnen geven? Kan dat niet gewoon tegelijk? Dus bijvoorbeeld het bedrag dat je uitgeeft aan vuurwerk ook extra weggeven, als een soort van nieuwjaarscadeau? Dan heb jij plezier, maar ook de mensen aan wie je het geeft.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Marnix

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2002, 12:18:55 pm »
Ik koop dit jaar ook geen vuurwerk, hoewel ik nog wel wat van vorig jaar heb liggen. Ik vind het ook wel een beetje zonde van het geld maar aan de andere kant, hoeveel geld geef ik uit aan dingen waar ik maar heel even wat aan heb? Whiskey, sigaren, poolen etc.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

pjotter

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2002, 01:52:26 am »
quote:
stel we zouden de helft minder doen, hoeveel mensen zoudenwe daarniet mee kunnen helpen.

Daar kunnen we inderdaad heel wat mensen mee helpen maar diegene die geen vuurwerk kopen geven die dat geld ook werkelijk aan anderen of geven die het weer uit aan een extra oliebol of aan een cd-tje?
Ze maken mij de pis niet lauw!

Joost

• Ken Hem in al uw wegen, dan za
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2002, 09:00:40 pm »
Zelf vind ik vuurwerk zonde van m'n geld en heb dus ook niks gekocht, ik kan m'n geld wel beter gebruiken, ik ben toeschouwer.
Hartelijke Groeten en Gods zegen.
Joost de Wit
Lid GKV Lelystad

pjotter

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #7 Gepost op: december 31, 2002, 05:05:24 pm »
Hier vang!

Deze is gratis.

Ze maken mij de pis niet lauw!

Miss_Kausalaya

• ***Punk WiLL NeVer Die***
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2003, 12:19:06 am »
Marnix: wiskey en sigaren vind je niet zonde?dat is schadelijk voor je lichaam!
***Punk WiLL NeVer Die***

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #9 Gepost op: januari 03, 2004, 12:25:46 am »
Wie heeft er nog vuurwerk lopen verstoken, hoeveel geld heeft dit gekost?
Zelf heb ik geen vuurwerk gekocht en of afgestoken, dus ik was lekker goedkoop uit.
Gelukkig was het vrij koud en in de ochtend lag er een mooie witte deken. Hierdoor waren de restanten snel weer weg.
Zijn er ook nog mensen geweest die overlast hebben gehad van de giftige dampen?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2004, 08:35:39 am »
Heeft iemand hier er wel eens aan gedacht wat het afsteken van vuurwerk eigenlijk voor betekenis heeft?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #11 Gepost op: januari 03, 2004, 09:17:31 am »
quote:
op 03 Jan 2004 08:35:39 schreef Wilhelmina:
Heeft iemand hier er wel eens aan gedacht wat het afsteken van vuurwerk eigenlijk voor betekenis heeft?

Zelfde argumentatie als met de kerstboom. Ja ik ken de herkomst, nee ik hecht er geen waarde aan. (Voor verdere argumentatie verwijs ik naar Paulus en het offervlees.)

Verder vind ik het zonde van het geld en zal het dus zelf niet kopen. Maar kijken en genieten doe ik er wel van
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #12 Gepost op: januari 03, 2004, 09:19:47 am »
quote:
op 30 Aug 2003 00:19:06 schreef Miss_Kausalaya:
Marnix: wiskey en sigaren vind je niet zonde?dat is schadelijk voor je lichaam!

whisky is niet schadelijk voor je lichaam (bij normale hoeveelheden).
Verder geeft marnix juist aan dat hij de betrekkelijkheid van zijn vuurwerkstandpunt inziet.....
Pinkeltjefan

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #13 Gepost op: januari 03, 2004, 09:55:15 am »
quote:
op 03 Jan 2004 09:17:31 schreef Alfredt:
[...]

Zelfde argumentatie als met de kerstboom.

Dus onzin?
Geef je later net zo'n antwoord als je voor God staat en hij vraagt je ernaar?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #14 Gepost op: januari 03, 2004, 10:31:22 am »
quote:
op 03 Jan 2004 09:55:15 schreef Wilhelmina:
Dus onzin?
Geef je later net zo'n antwoord als je voor God staat en hij vraagt je ernaar?

Wat een lekkere manier van argumenteren weer. Ik zeg juist dat ik geen waarde hecht aan de geschiedenis ervan. Net zo min als paulus waarde hechte aan de geschiedenis van het offervlees uit de heidense tempel. Ik zie dus geen bezwaar in de herkomst van het fenomeen vuurwerk. Dat hele idee bestaat gewoon niet meer. Tegenwoordig steekt men vuurwerk af voor de 'leukheid'.
Sowieso is het toch een bespottelijk idee dat boze geesten schrikken van vuurwerk?

En ik geloof dus niet dat God zulke vragen stelt. En ik heb zelfs een gruwelijke hekel aan zulke suggestieve vragen. Ze doen me denken aan God voor jouw karretje proberen te spannen. Ik denk niet dat je het zo bedoelt, maar zo komt het wel over. Snap je?
Pinkeltjefan

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #15 Gepost op: januari 03, 2004, 12:12:28 pm »
Wij hadden dit jaar sterretjes...
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

infodoos

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #16 Gepost op: januari 03, 2004, 06:39:21 pm »
quote:

ja tis inderdaad belachelijk veel. in Australie mogen mensen zelf geen vuurwerk afsteken (wegens brandgevaar) En doet alleen de gemeente iets van vuurwerk waar iedereen dan van geniet. Wat besparen die mensen zo veel geld meteen

Maar twas wel errug mooi hoor dit jaar..

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #17 Gepost op: januari 03, 2004, 08:19:29 pm »
Je kunt het onderwerp vuurwerk nog wel wat breder bekijken.

Bijvoorbeeld t.a.v. de belasting voor het milieu, de dieren, en de mensen die gedurende de tijd dat het wordt afgestoken de kleine rookdeeltjes inademen.

Of t.a.v. de vele slachtoffers die door de arbeidsomstandigheden jaarlijks vallen in landen waar het vuurwerk wordt geproduceerd (China), terwijl het tegelijkertijd voor veel mensen een belangrijke inkomstenbron is. Er is misschien niet zo 1-2-3 ander werk voor hen. Aan de andere kant worden ze er door hun afzetmogelijkheden ook niet toe gedwongen om verder te kijken.

Ik ben niet tegen vuurwerk, mits met mate (zoals met alles) gekocht en afgestoken. Ik koop zelf al jaren niks meer. Ik heb genoeg geknal gehoord in mijn leven, en blijf lekker binnen.
After death it's so much fun - Talk Talk

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #18 Gepost op: januari 03, 2004, 08:58:18 pm »
quote:
op 03 Jan 2004 10:31:22 schreef Alfredt:
[...]

Tegenwoordig steekt men vuurwerk af voor de 'leukheid'.
Sowieso is het toch een bespottelijk idee dat boze geesten schrikken van vuurwerk?

?

Tegenwoordig gaan we ook naar een tarotkaarten legger voor de "leukheid" of naar een waarzegger, we roken, nemen een jointje, vinden Harry Potter enig, gaan naar joga, bekijken een occulte film en doen aan hypnose.
Gewoon allemaal voor de  "leukheid" , en op zondag maken we ruzie of onze jongeren nu wel of niet naar een jeugdkerk mogen.
Ik snap er niks meer van.

Sorry, ik ben een beetje cynisch

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #19 Gepost op: januari 03, 2004, 09:00:11 pm »
http://www.sneekweek.nl/f...-vuurwerk-03-08-20(2).jpg

[modbreak]Plaatje is veel te groot, zie FAQ.[/modbreak]
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #20 Gepost op: januari 03, 2004, 11:29:38 pm »
quote:
op 03 Jan 2004 20:58:18 schreef Wilhelmina:
[...]

Tegenwoordig gaan we ook naar een tarotkaarten legger voor de "leukheid" of naar een waarzegger, we roken, nemen een jointje, vinden Harry Potter enig, gaan naar joga, bekijken een occulte film en doen aan hypnose.
Gewoon allemaal voor de  "leukheid" , en op zondag maken we ruzie of onze jongeren nu wel of niet naar een jeugdkerk mogen.

Sorry, maar zou je er ook nog serieus op in kunnen gaan, anders kan ik je stellingname wat vuurwerk betreft ook niet zo serieus nemen geloof ik... Al die voorbeelden die je noemt vind ik nog wel van een hele andere categorie dan vuurwerk. Wat kan vuurwerk bv. voor schade aan je ziel doen?

proborc

• Imzalin
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #21 Gepost op: januari 03, 2004, 11:37:52 pm »
quote:
op 03 Jan 2004 23:29:38 schreef Mezzamorpheus:
[...]

Sorry, maar zou je er ook nog serieus op in kunnen gaan, anders kan ik je stellingname wat vuurwerk betreft ook niet zo serieus nemen geloof ik... Al die voorbeelden die je noemt vind ik nog wel van een hele andere categorie dan vuurwerk. Wat kan vuurwerk bv. voor schade aan je ziel doen?

Wil je dat echt weten? Bekijk het eens zo: Wat voor schade kan geld doen aan je ziel? Wat kan losbandigheid aan je ziel doen, het over de balk gooien van geld? Wat kan onverantwoord rentmeesterschap met je doen? Ik weet het niet hoor. De vraag is gewoon of jij alles kan verantwoorden.

Ik zelf heb het niet zo op vuurwerk; niet omdat het slecht is, maar omdat er betere doelen zijn.

Imzalin
"Yet very few of these are found nowadays, but they are so important"

dingo

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #22 Gepost op: januari 04, 2004, 12:27:56 am »
quote:
[...]

Kun je me uitleggen wat al deze activiteiten met vuurwerk of met een jeugdkerk uit te staan hebben? Of ben je weer 's aan het sneren op de gkv en ditmaal onder het excuus dat je een beetje cynisch bent. Ik weet zo langzamerhand wel dat je geloof, kerk en jeugd superieur zijn aan ons simpele gkv-ers en dat wij ons hoognodig bij jou kerkelijke gemeente moeten aansluiten om een plaatsje in de hemel te verdienen.

Sorry, ik ben een beetje cynisch vandaag

Macguinness

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #23 Gepost op: januari 04, 2004, 01:26:34 am »
Goddelijk vuurwerk.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #24 Gepost op: januari 04, 2004, 04:51:20 am »
quote:
[...]

Hallo zeg? Kun je ook normale vergelijkingen trekken?

Waar zijn mensen die tarotkaarten of glaasje draaien mee bezig? Juist met dingen die in de bijbel verboden worden.
Staat er daar iets in over vuurwerk? Zijn de mensen die tegenwoordig vuurwerk bezig met geesten verdrijven? Sowieso werd het geestenverdrijven alleen dmv knalvuurwerk gedaan. Daar staat al het siervuurwerk dus buiten...

Verder ga je totaal niet in op mijn argumentatie maar blijf je alleen maar (semi)beschuldigingen strooien. Het lijkt wel alsof jouw waarheid boven alles staat. Christenen die op grond van de bijbel op een andere uitkomst uitkomen boor je hier gewoon de grond in. Je trekt uit mijn posts precies de zinnen die je wilt gebruiken en laat mijn hele verwijzing naar de bijbel buiten beschouwing. Als die verwijzing fout is moet je dat beargumenteerd verwerpen. En niet met een flauwe opmerking aankomen dat je een beetje cynisch bent. Alsof cynisme een christelijke houding is?

Ik zal nog 1 poging doen om het duidelijk te maken. Als je er nu weer niet op in gaat weet ik genoeg. In principe zeg ik hierna precies hetzlefde als in mijn vorige posts namelijk.
Het gebruik van oud-heidense gebruiken hoeft niet principieel fout te zijn. Het gaat erom waarom doe je iets. Uiteraard zijn de dingen die verboden zijn (zoals hoererij, waarzeggerij en geesten oproepen) gewoon verboden. Maar daar gaat het in dezen niet om. De kerstboom en vuurwerk werden vroeger gebruikt in een andere context. Net als het vlees dat in de tempels geofferd werd aan vreemde goden. Wij geloven niet in boze geesten die zich laten verjagen door een rotje. Wij steken dus ook geen rotje af om een boze geest te verjagen. Wij zijn totaal niet bezig met boze geesten als wij vuurwerk afsteken.
Wij hebben geen kerstboom om daarmee de zonnewende te vieren. Wij zijn totaal niet bezig met de zonnewende en vreemde goden.
Paulus was helemaal niet bezig met het offer aan een vreemde god als hij dat vlees at.
Mensen zijn wel bezig met het geestenrijk als ze glaasje draaien, tarotkaarten leggen or what so ever. Het ene kan dus wel en het andere kan dus niet. Maar puur de herkomst, zo leert ons Paulus, is niet maatgevend.

(Ik laat de milieu en economische kant liggen, want dat was niet je beginkwestie....)
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2004, 05:04:38 am door Wybo »
Pinkeltjefan

j@f@

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #25 Gepost op: januari 04, 2004, 08:35:11 am »
quote:
op 03 Jan 2004 00:25:46 schreef Picardijn:
Wie heeft er nog vuurwerk lopen verstoken, hoeveel geld heeft dit gekost?
Zelf heb ik geen vuurwerk gekocht en of afgestoken, dus ik was lekker goedkoop uit.
Gelukkig was het vrij koud en in de ochtend lag er een mooie witte deken. Hierdoor waren de restanten snel weer weg.
Zijn er ook nog mensen geweest die overlast hebben gehad van de giftige dampen?

Yes..........we hebben inderdaad vuurwerk afgestoken, maar met mate:
Met 4 mensen hebben we een pakketje van let wel € 7,50,- de lucht ingeschoten.
De reden hiervoor is dat wij dit al jaren doen. Voor mij hoeft het eigenlijk niet, omdat ik het jammer vind van het geld. Maar.........traditie wil ook wat.

Daarna staan we leuk te kijken hoe de buurman zijn doos van € 250,-- open trekt en de lucht in schiet.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #26 Gepost op: januari 04, 2004, 08:58:11 am »
quote:
op 04 Jan 2004 04:51:20 schreef Alfredt:
[...]

Mensen zijn wel bezig met het geestenrijk als ze glaasje draaien, tarotkaarten leggen or what so ever. Het ene kan dus wel en het andere kan dus niet....)

Ik kom dus zéér regelmatig mensen tegen, ( en jij ook ), dit dit dus allemaal wél voor de "lol" denken te doen.
Ik zie op dit forum ook films en CD's, uitgaanstips en andere tijdverdrijven langszij komen ( en dat kunnen best niet-gereformeerden zijn, dat weet ik niet0 die mij kippevel bezorgen, en waar nauwelijks of geen tegengas op komt.

Ze beweren gewoon dat er geen geesten bestaan als ze naar een stijker of een waarzegger gaan, of naar films die demonisch gevuld zijn.

Dus wel eerlijk blijven, ze doen het wél en meer dan ons lief is, onder het mom : "niet achter elke boom zit een boze geest"
En die gedachte willen de demonen graag in leven houden.

Maar net wat je zegt. Het ene kan wel en het andere niet, nét waar je je grenzen legt.
Welzalig de man die niet wandelt in de raad der goddelozen, die niet staat op de weg der zondaars, noch zit in de kring der spotters;

Zo, en nu ga ik naar de gemeente.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #27 Gepost op: januari 04, 2004, 10:20:28 am »
Maar dat heeft niks met de vuurwerkdiscussie te maken. Je moet een discussie wel schoon houden en daar niet in aankomen met "maar andere dingen zijn wel fout".  Dat is namelijk gewoon een discussietruuk.
Harry Potter hoort in de Harry Potter discussie, films en muziek in hun eigen discussie, maar ook vuurwerk in een eigen diuscussie. En de samenhang kan in een christelijke levenstijl discussie of zo.

Ik blijf dus ook gewoon eerlijk. Want ik verlaat het 'vuurwerkonderwerp' zo weinig mogelijk in mijn post. Wat er daar buiten allemaal voor fouts gebeurt kan ik misschien wel, misschien niet beamen, maar daar hebben we het in deze discussie niet over. (ik althans niet )
Als je dus door wilt gaan op mijn argumenten waarom het wel kan vind ik het prima, anders laat ik het voor wat het is.
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #28 Gepost op: januari 04, 2004, 11:46:57 am »
quote:
op 04 Jan 2004 08:58:11 schreef Wilhelmina:
[...]

Ik kom dus zéér regelmatig mensen tegen, ( en jij ook ), dit dit dus allemaal wél voor de "lol" denken te doen.
Ik zie op dit forum ook films en CD's, uitgaanstips en andere tijdverdrijven langszij komen ( en dat kunnen best niet-gereformeerden zijn, dat weet ik niet0 die mij kippevel bezorgen, en waar nauwelijks of geen tegengas op komt.

Ze beweren gewoon dat er geen geesten bestaan als ze naar een stijker of een waarzegger gaan, of naar films die demonisch gevuld zijn.

Dus wel eerlijk blijven, ze doen het wél en meer dan ons lief is, onder het mom : "niet achter elke boom zit een boze geest"
En die gedachte willen de demonen graag in leven houden.

Maar net wat je zegt. Het ene kan wel en het andere niet, nét waar je je grenzen legt.
Welzalig de man die niet wandelt in de raad der goddelozen, die niet staat op de weg der zondaars, noch zit in de kring der spotters;

Zo, en nu ga ik naar de gemeente.

Gaat dit nu nog over vuurwerk?  

rolandroland

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #29 Gepost op: januari 18, 2004, 08:27:10 pm »
Vuurwerk belast erg het milieu het is hetzelfde 1 jaar auto rij verkeer heb ik me laten vertellen.

Verder vind ik dat het op 1 centrale plaats kan worden afgestoken door prof. mensen. Hoeveel ongelukken gebeuren er niet altijd?

En is het knal vuurwerk niet bedoelt tegen de demonen? Daar geloven we toch niet in?

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #30 Gepost op: november 24, 2004, 08:55:43 pm »
quote:
rolandroland schreef op 18 januari van dit jaar:
En is het knal vuurwerk niet bedoelt tegen de demonen? Daar geloven we toch niet in?

Roland, Roland, als je de topic had doorgelezen, had je deze vraag niet gesteld...

Maar goed, ik heb de eerste knallen van illegaal vuurwerk al weer een paar weken geleden gehoord. Nog iets meer dan een maand en we kunnen er weer van 'genieten'.

In de tussentijd zijn er weer vele ongevallen met vuurwerk geweest waarbij volwassenen en kinderen omkwamen, en fabrieken en huizen door brand werden beschadigd of in de as werden gelegd. Slechts een deel ervan heeft de krant gehaald. Het is echter niet moeilijk om voor elke maand van 2004 een 'incident' te vinden.

Een aantal voorbeelden:
Maart: Pakistan, twee doden en negen gewonden, waaronder vijf kinderen bij de productie van vuurwerk.
April: China, 14 mensen worden gedood bij een explosie van vuurwerk.
Mei: China, 14 doden.
Juni: Taiwan, zes doden in een illegale fabriek.
Juni: China, 15 doden.
Augustus: Hongarije, drie doden.
Oktober: Taiwan, 14 doden.
Oktober: het zuiden van China, meer dan 30 mensen gedood.
November: een brandweerman in Denemarken komt om en 350 huizen zijn in brand gevlogen of verwoest.

Wat is het beste om te doen? Aandringen op (nog) meer veiligheidsmaatregelen om de werknemers te beschermen? Geen vuurwerk meer kopen, zodat de (illegale) werknemers in deze industrie op zoek gaan naar ander werk? Of ...

meer info over de vuurwerkindustrie in China: http://www.china-labour.o...ticle.adp?article_id=4960
After death it's so much fun - Talk Talk

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #31 Gepost op: november 24, 2004, 09:02:20 pm »
Bere interessant topic.....Bedankt voor de kick _/-\o_

lonneke

• Bekijk profiel
Vuurwerk
« Reactie #32 Gepost op: november 24, 2004, 10:07:00 pm »
Zonde van je geld..