Auteur Topic: De kerk als energieleverancier?  (gelezen 837 keer)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
De kerk als energieleverancier?
« Gepost op: oktober 03, 2004, 11:50:28 am »
Ik las gisterochtend in het RD dat de Gereformeerde Gemeenten een grootverbruikerscontract gesloten hadden met een onbekende energieleverancier voor de levering van elektriciteit aan 60 van de 160 kerken (getallen weet ik niet precies, zou ik op moeten zoeken). Interessant hieraan is echter dat ook gemeenteleden kunnen meedoen aan dit grootverbruikerscontract. IMHO een interessant en nuttig idee wat wellicht nog wat geldelijke voordelen kan hebben.

Ik vraag me echter af of een kerkverband zich hiermee wel moet bezighouden en of energie en tijd niet beter in andere zaken gestopt kunnen worden. Wat denkt u allen hiervan?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2004, 12:18:00 pm »
Wat is er vreemd aan? Zoveel energie word er nu ook weer niet gestoken in zo'n contract.
Op zich een goed iniatief met deze vrije energiemarkt.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2004, 12:26:28 pm »
quote:
Picardijn schreef op 03 oktober 2004 om 12:18:
Wat is er vreemd aan? Zoveel energie word er nu ook weer niet gestoken in zo'n contract.
Op zich een goed iniatief met deze vrije energiemarkt.

Ja, en het geld dat we daar mee besparen geven we aan een goed doel.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2004, 08:58:30 pm »
Wat is het verschil met andere "thuiswerkactiviteiten" die in sommige kerken ondernomen worden om geld bij een te brengen voor een kerkbouw of iets dergelijks.
Oke er zijn verschillen. Bij gezamelijke activiteiten in het gebouw (bv dingen inpakken) wordt de onderlingen band misschien ook nog versterkt. Maar waarom zou je geen gebruik maken van mogelijkheden die geboden worden. Geld toch ook voro air miles sparen voor de verre naaste