Auteur Topic: Kan Char echt met doden praten?  (gelezen 3840 keer)

lonneke

• Bekijk profiel
Kan Char echt met doden praten?
« Gepost op: oktober 08, 2004, 05:07:49 pm »
Vorige week had ik me al voorgenomen om niet meer naar Char te kijken. Op zich best wel een spannend progamma en mijn inziens kwam het ook allemaal heel geloofwaardig over. Tegelijk blijft er altijd een gedachte hangen van: Zal ze nu echt als doorgeefluik functioneren voor de doden? En zolang het positief is, is het toch ook niet zo heel erg? Eigenlijk best wel logisch dat wanhopige nabestaanden hun toevlucht zoeken bij zo'n medium.
Toch denk ik niet dat het goed is om je in te laten met deze geestelijke wereld die wij nauwelijks kennen..
Sommige christenen zeggen dat doden helemaal niet kunnen praten maar dat de duivel dat doet. Hmm...ik weet niet of dat zo is.
Maar ik vraag me ook af of er hier mensen zijn die naar dit progamma kijken en wat ze er van vinden.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2004, 05:12:03 pm »
Je bedoelt dat vliegtuig dat gister op TV was.
Ik zie een R of ik zie een M...
Wat een farce is dat....beetje de verloren onschuld spelen als informatie relatief eenvoudig te vinden is. Voor de rest kent iedereen wel iemand met een R in de naam.

Op de man spelen is niet toegestaan op dit forum. Patty Brard valt daar ook onder.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2004, 09:54:59 pm door Marloes »
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2004, 05:15:24 pm »
Ja, maar ik zie het niet als " entertaiment" hoor daar is het volgens mij net te serieus weer voor. Je gaat namelijk geen grappen maken over je overleden jonge kind lijkt mij.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 08, 2004, 10:20:16 pm »
Het gaat anders over kijkcijfers dat programma, waarom zou men dan publiek prive zaken willen behandelen.
Praat over een paar doden die voor je belangerijk zijn geweest, en wonder boven wonder een emotie komt los. Dan is het te hopen dat er een traantje vloeit en de kijkcijfers lopen zichtbaar op.
Met een klein beetje research kun je al veel bereiken...en doden kun je laten praten wat je wilt, niemand die het ooit kan bevestigen.
Liefde is vreemd

Scholasticus

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2004, 08:12:25 am »
De tovenares van Endor kon ook met de doden praten.
God is daar niet zo voor, zie Deuteronomium 18. Een belangrijk punt daar is: laat je niet leiden door boodschappen van de doden, maar door de levende boodschap van Gods profeet (uiteindelijk Jezus Christus die uit de doden is opgestaan!).
En er zitten in het programma inderdaad goedkope trucs waarbij Char de antwoorden ontlokt aan de gesprekspartner.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2004, 11:26:02 am »
Ik denk dat iedereen die 'gave' wel heeft. De duivel (want die doet dat uiteindelijk toch altijd) kan jou ook laten praten met 'doden' zolang je er maar in gelooft en het ook daadwerkelijk gaat beoefenen. Ik denk alleen niet dat het de overledenen zijn die tegen je praten, sterker nog ik ben daar zeker van dat het niet de overledenen zijn. Nee ik houd me liever verre van dit soort hekserij.

Overigens kijk ik nooit RTL 4, das een oude vrouwenzender. :P
Live vanuit de luie stoel

Ron

• Zoek eerst Zijn koninkrijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2004, 12:57:58 pm »
Naar mijn mening is dit behoorlijk occult en daar zou ik mij niet graag mee inlaten. Het gaat hier alleen maar om eigen belang, kijkcijfers etc...

Het gaat toch om Jezus? Als zij echt met doden zou kunnen praten, dan zouden die doden vast wel zeggen dat iedereen op aarde Jezus moet volgen. Net als in het verhaal van Lazerus. De rijke man wilde ook niets liever dan zijn nabestaanden op aarde waarschuwen.
Cogito Ergo Sum?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2004, 01:46:11 pm »

quote:

Scholasticus schreef op 09 oktober 2004 om 08:12:
De tovenares van Endor kon ook met de doden praten.
God is daar niet zo voor, zie Deuteronomium 18. Een belangrijk punt daar is: laat je niet leiden door boodschappen van de doden, maar door de levende boodschap van Gods profeet (uiteindelijk Jezus Christus die uit de doden is opgestaan!).
En er zitten in het programma inderdaad goedkope trucs waarbij Char de antwoorden ontlokt aan de gesprekspartner.
Of deed ze altijd alsof ze met doden praattte, en had ze in werkelijkheid een demon opgeroepen die zich dan voordoet als de desbetreffende overledenene....
Want ze schrok toen Samuel echt kwam....
Waarom zou dat zo zijn, als ze altijd op die manier de overledenen opriep?
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Ron

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2004, 07:43:06 pm »
Je merkt al gauw dat over dit onderwerp lacherig gedaan of ongeloofwaardig gedacht wordt, maar ik denk dat dit een heel sterk wapen van de duivel is!
Cogito Ergo Sum?

twijfelaar

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2004, 08:23:39 pm »

quote:

Ron schreef op 09 oktober 2004 om 12:57:
Het gaat toch om Jezus? Als zij echt met doden zou kunnen praten, dan zouden die doden vast wel zeggen dat iedereen op aarde Jezus moet volgen. Net als in het verhaal van Lazerus. De rijke man wilde ook niets liever dan zijn nabestaanden op aarde waarschuwen.
Ja of Char kan wel echt met de doden praten en bestaat God helemaal niet en zeggen de doden daarom niet dat je Jezus moet volgen.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2004, 10:29:29 pm »

quote:

Ron schreef op 09 oktober 2004 om 19:43:
Je merkt al gauw dat over dit onderwerp lacherig gedaan of ongeloofwaardig gedacht wordt, maar ik denk dat dit een heel sterk wapen van de duivel is!
Ik zei toch ook in een eerdere reactie dat het duivelswerk is. Maar ik mag Char toch wel belachelijk maken? :P
Live vanuit de luie stoel

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 09, 2004, 10:55:02 pm »
Saul te Endor volgens 1 samuel 28:

quote:

11 Daarop vroeg de vrouw: Wie moet ik u laten opkomen? En hij antwoordde: Laat mij Samuël opkomen. 12 Toen de vrouw Samuël zag, slaakte zij een luide kreet. En de vrouw zeide tot Saul: Waarom hebt gij mij bedrogen? Gij zijt Saul zelf! 13 Maar de koning sprak tot haar: Vrees niet; maar wat ziet gij? De vrouw antwoordde Saul: Ik zie een bovennatuurlijk wezen uit de aarde opkomen. 14 Daarop vroeg hij haar: Hoe is zijn gestalte? Zij antwoordde: Een oud man komt op, gehuld in een mantel. Toen begreep Saul, dat het Samuël was, en hij knielde met het aangezicht ter aarde en boog zich neer.
15 Daarna sprak Samuël tot Saul: Waarom hebt gij mij verontrust en mij laten opkomen? Saul zeide: Ik verkeer in grote nood: de Filistijnen strijden tegen mij, en God is van mij geweken. Hij antwoordt mij niet meer, noch door de dienst van profeten noch door dromen. Daarom heb ik u geroepen, opdat gij mij bekend zoudt maken, wat ik doen moet. 16 Toen sprak Samuël: Waarom raadpleegt gij mij; de HERE is immers van u geweken en uw vijand geworden. 17 De HERE heeft gedaan, zoals Hij door mijn dienst gesproken had: de HERE heeft het koningschap uit uw hand gescheurd en aan uw naaste, aan David, gegeven. 18 Omdat gij naar de HERE niet geluisterd hebt en zijn brandende toorn over Amalek niet hebt doen komen, daarom heeft de HERE u op deze dag dit aangedaan. 19 De HERE zal ook Israël met u in de macht der Filistijnen geven, en morgen zult gij met uw zonen bij mij zijn. Ook het leger van Israël zal de HERE in de macht der Filistijnen geven. 20 Op hetzelfde ogenblik viel Saul in zijn volle lengte op de grond, zeer bevreesd door de woorden van Samuël. Ook begaf hem zijn kracht, omdat hij de gehele dag en de gehele nacht niets gegeten had.
Ik heb ooit eens een preek gehoord waarbij werd uitgegaan van het feit dat er normaal demonen communiceerden met de waarzegster. Deze keer was het een echte dode en dat was idd onverwachts voor haar. God gebruikt hier een zeer kromme weg (ogenschijnlijk)maar Saul was dan ook al heel ver afgedwaald.
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2004, 10:55:39 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2004, 01:04:43 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 09 oktober 2004 om 22:55:
Saul te Endor volgens 1 samuel 28:

[...]

Ik heb ooit eens een preek gehoord waarbij werd uitgegaan van het feit dat er normaal demonen communiceerden met de waarzegster. Deze keer was het een echte dode en dat was idd onverwachts voor haar. God gebruikt hier een zeer kromme weg (ogenschijnlijk)maar Saul was dan ook al heel ver afgedwaald.
Dus is het dan ook duidelijk dat je je sowieso met demonen inlaat als je met overledenen wilt praten. Welke overledene ook. (Hierbij denk ik ook aan de gebeden tot Maria....al vindt je dat misschien raar)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Ron

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:28:51 pm »
@ Does:

Belachelijk maken oke, maar ik schreef mijn reactie ook alleen om aan te geven dat je het wel als een serieuze bedreiging moet zien!
Cogito Ergo Sum?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 11, 2004, 01:10:45 pm »
Zo'n figuur als Char is zeker een bedreiging, maar dat is met veel meer figuren zo. Die magnetofielen combineren religie en "straling" uit een comercieel oogpunt.
Die Char zal met de beste bedoelingen daar zitten, maar het belangerijkste is haar portomonee.
Liefde is vreemd

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 11, 2004, 06:16:04 pm »
De doden worden toch meteen naar de volgende bestemming gebracht, hemel of hel? Hoe kan Char dan nog met hen praten? En waarom vertellen die doden dan niks over God of satan, die moeten ze onderhand toch wel eens ontmoet hebben..

Klinkklaar bedrog, wat mij betreft..
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 11, 2004, 06:24:00 pm »
Idd, dit riekt gewoon naar ordinare zakkenvullerij. Gewoon kijkertjes bedriegen niet meer en niet minder.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 11, 2004, 09:45:28 pm »

quote:

Picardijn schreef op 08 oktober 2004 om 17:12:
Je bedoelt dat vliegtuig dat gister op TV was.
Ik zie een R of ik zie een M...
Wat een farce is dat....beetje de verloren onschuld spelen als informatie relatief eenvoudig te vinden is. Voor de rest kent iedereen wel iemand met een R in de naam.
Maar als je met zo'n lijk als Patty Brad op de bank gaat zitten dan kun je inderdaad wel met dooie praten.

"Met zo'n lijk als Patty Brard"
Is dat Christelijke naastenliefde, zo'n uitspraak?

Iris, ik heb Picardijns oorspronkelijke post aangepast. Op dit forum is niet toegestaan op zo'n manier over anderen te spreken, maar ik had het nog niet gezien.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2004, 09:57:37 pm door Marloes »

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 11, 2004, 09:48:18 pm »

quote:

Ulysses schreef op 11 oktober 2004 om 18:16:
De doden worden toch meteen naar de volgende bestemming gebracht, hemel of hel? Hoe kan Char dan nog met hen praten? En waarom vertellen die doden dan niks over God of satan, die moeten ze onderhand toch wel eens ontmoet hebben..

Klinkklaar bedrog, wat mij betreft..

Of gewoon een andere zienswijze... ;)
Wat vind je van die optie?

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 12, 2004, 02:44:09 pm »
Andere opties zijn altijd goed. :)

Maar reageer dan eens op mijn argumenten?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 12, 2004, 03:09:26 pm »
Ik denk niet dat de zienswijze er veel toe doet in dit geval  :)
Er zijn een aantal mogelijkheden:

1. Char houdt iedereen voor de gek, en praat helemaal niet met wie dan ook.
2. Char praat wél met iets of iemand.

Binnen optie 2, heb je dan:
a) Het zijn doden
b) Het is/zijn iets anders, bijvoorbeeld iets duivels of voor mijn part engelen.

Vanuit christelijk oogpunt bekeken is het sowieso niet goed.
Want optie 1, bedrog mag niet.
Optie 2a de doden raadplegen mag niet.
Optie 2b de duivel raadplegen is geen goed plan

Wat engelen betreft: eigenlijk geloof ik dat zelf niet, waarom zouden ze Char (en de rest) dan voor de gek houden? Ik zou daarom zeggen: blijf er maar bij uit de buurt...
Bombus terrestris Reginae

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 12, 2004, 04:42:37 pm »

quote:

Ulysses schreef op 12 oktober 2004 om 14:44:
Andere opties zijn altijd goed. :)

Maar reageer dan eens op mijn argumenten?

Hoi Ulysses

Voor jou zijn dat geldige argumenten, omdat je Christen bent en dus bepaalde dingen gelooft.
Maar ik weet die dingen helemaal niet zeker, zoals jij ze stelt.

Is het trouwens niet zo dat in de Bijbel veel met doden gesproken wordt?
(Weet ik niet zeker hoor, er staat me zoiets bij, vandaar de vraag  ;)  )

Iris
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2004, 04:47:46 pm door Iris »

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 12, 2004, 05:18:57 pm »
Hoi Iris,

zie de post van Zijnkind hierboven, met de tekst over Saul en de waarzegster. Verder weet ik zo geen voorbeelden te noemen van spreken met doden in de bijbel.
Je hebt natuurlijk gelijk dat dit dingen zijn die voor mij vast staan.
Maar geloof jij echt dat Char boodschappen van doden krijgt? Waarom zijn ze dan bijna altijd positief (niet dat ik er vaak naar gekeken heb hoor)? In de trant van: 'ja, je oma is altijd bij je hoor', of: 'ik voel dat je overleden zoontje nog dicht bij je is'.
En waar zijn die doden dan? Zweven ze nog rondom ons op aarde? De bijbel zegt daar toch hele andere dingen over.

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 12, 2004, 05:33:11 pm »
Hoi Ulysses

Nee, ik geloof niet dat Char met de doden praat.
Ik denk dat ze alle informatie oppikt van degene die naast haar zit, op de bank.
Ze is dus telepathisch heel erg begaafd, denk ik.
Maar ik geloof niet dat ze een slecht mens is.
Waarschijnlijk denkt ze zelf ook dat ze met de doden praat.
Ik heb verder geen oordeel over haar persoonlijk of over haar werk.
Want ik weet gewoon niet zeker hoe zij dingen ervaart.

Wat betreft de Bijbel:
Daar wordt toch ook in gezegd dat de hemel op aarde is, maar de mensen zien het niet?
(Misschien weet jij de exacte tekst, want mijn Bijbelkennis is nogal verwaterd)
Dan zou je kunnen denken dat sommige mensen het wel zien (zoals Char) en dus op die manier met doden kunnen praten.
Maar dat is maar een idee.

Wat zegt de Bijbel nu precies over de doden? Is er een hele duidelijke tekst hierover?

Iris

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 12, 2004, 05:51:43 pm »
Dit zegt God over het contact met overledenen:

Lev 19,31
 Gij zult u niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om u met hen te verontreinigen: Ik ben de HERE, uw God.  

Lev 20,6
 En iemand, die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen – tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien.  

Verder kan ik zo snel niet een tekst vinden waarin staat dat de doden naar de hemel of hel gaan zodra ze gestorven zijn. Iemand anders?

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 14, 2004, 08:46:51 am »
Dat zijn inderdaad duidelijke teksten.
Ik vraag me eigenlijk af, zou Char ook een bepaald geloof aanhangen?

Groetjes Iris

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: oktober 14, 2004, 09:21:00 am »

quote:

Ulysses schreef op 12 oktober 2004 om 17:51:
Dit zegt God over het contact met overledenen:

Lev 19,31
 Gij zult u niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om u met hen te verontreinigen: Ik ben de HERE, uw God.  

Lev 20,6
 En iemand, die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen – tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien.  

Maar wat betekenen die teksten nu concreet? Ik lees iets van "om u met hen te verontreinigen" Zijn de geesten van overledenen dan "besmet"? En waarmee dan?

De tweede tekst zegt God iets van: "Ik zal hem uit het midden van zijn volk uitroeien."'
Waarom zegt God dat? En hoe gebeurt dat dan? uitroeien?
M.a.w Char wordt uitgeroeid.

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: oktober 14, 2004, 09:15:06 pm »
Zou het kunnen dat er bedoeld wordt dat de doden niet tot afgoden moeten worden gemaakt?
(gezien dit stukje: om die overspelig na te lopen )

Verder staat er dat je ze niet mag zoeken, maar wat als ze naar jou toekomen?

Zomaar wat gedachten die in me opkomen....

Groetjes Iris
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2004, 09:15:20 pm door Iris »

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: oktober 25, 2004, 03:05:02 pm »
Als het zo zou zijn dat je niet met doden kunt praten, waarom zou de Bijbel daar dan voor waarschuwen?

Knee

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: oktober 25, 2004, 04:37:31 pm »
Wat heel duidelijk uit het verhaal van 1 Samuel 28 naar voren komt is dat Saul zijn heil zoekt in het contact met waarzeggende geesten en niet bij de HERE. En dat is nu juist wat God niet wil. Wij moeten niet ons vertrouwen op andere 'goden' stellen. We moeten het enkel en alleen van Hem verwachten. God ziet het - als we dat wel doen - als overspel. Zo 'jaloers' is Hij.

Maar dat niet alleen. God weet dat we dan volledig de deur openzetten voor satan en zijn gevallen engelen. We geven satan als het ware alle ruimte. God wil ons daartegen waarschuwen en beschermen.

Het is overigens een teken van de tijd waarin we leven, al die aandacht voor het occulte. Ik wil wijzen op een aantal Schriftgedeelten, die hiermee verband houden. Onze tijd lijkt op de tijd van Noach, en ook op de tijd van Lot in Sodom en Gomorra:

Jezus zei tegen zijn discipelen:

Luk 17
26 En gelijk het geschiedde in de dagen van Noach, zó zal het ook zijn in de dagen van de Zoon des mensen: 27 zij aten, zij dronken, zij huwden, en zij werden ten huwelijk genomen tot op de dag, waarop Noach in de ark ging en de zondvloed kwam en allen verdelgde. 28 Op dezelfde wijze als het geschiedde in de dagen van Lot: zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden. 29 Maar op de dag, waarop Lot uit Sodom ging, regende vuur en zwavel van de hemel en verdelgde hen allen. 30 Op dezelfde wijze zal het gaan op de dag, waarop de Zoon des mensen geopenbaard wordt.

Petrus haalt dit ook aan in zijn 2e brief. Zowel Noach als Lot en hij legt er nog wat bij uit:

2 Petr 2
4 Want indien God engelen, die gezondigd hadden, niet gespaard heeft, maar hen, door hen in de afgrond te werpen, aan krochten der duisternis heeft overgegeven om hen tot het oordeel te bewaren; 5 en de wereld van de voortijd niet gespaard heeft, maar Noach, de prediker der gerechtigheid, met zeven anderen bewaard heeft, toen Hij de zondvloed over de wereld der goddelozen bracht; 6 en de steden Sodom en Gomorra tot as verbrand, tot omkering gedoemd en ten voorbeeld gesteld heeft voor hen, die goddeloos zouden leven, 7 maar de rechtvaardige Lot, die zwaar te lijden had onder de losbandige wandel dier zedelozen, heeft behouden 8 – want deze rechtvaardige heeft, onder hen wonende, dag aan dag zijn rechtvaardige ziel gekweld door het zien en horen van hun tegen alle wet ingaande werken – 9 dan weet de Here de godvruchtigen uit de verzoeking te verlossen en de onrechtvaardigen te bewaren om hen op de dag des oordeels te straffen, 10 vooral hen, die, begerig naar onreinheid, het vlees volgen en (hemelse) heerschappij verachten.

Wie zijn die engelen die gezondigd hebben? In Gen 6 lezen we over zonen Gods:

Gen 6
1 Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, 2 zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. 3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. 4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.

De 'zonen Gods' komen we in het OT ook tegen in Job:

Job 1
6 Op zekere dag nu kwamen de zonen Gods om zich voor de HERE te stellen, en onder hen kwam ook de satan.

Zonen Gods zijn dus: engelen, althans in het OT. In Gen 6 gaat het dan om gevallen engelen. Ze namen lichamelijke vorm aan:

Brief van Judas:
6 en dat Hij engelen, die aan hun oorsprong ontrouw werden en hun eigen woning verlieten, voor het oordeel van de grote dag met eeuwige banden onder donkerheid heeft bewaard gehouden; 7 zoals Sodom en Gomorra en de steden in hun nabijheid, die op gelijke wijze als genen haar hoererij hebben botgevierd en ander vlees achternagelopen zijn, daar liggen als voorbeeld, onder een straf van eeuwig vuur.

Ook hier weer: engelen, die ontrouw werden en ook de vermelding van Sodom en Gomorra. Het valt op dat Judas voor zijn waarschuwingen net als Petrus verwijst naar gevallen engelen en Sodom en Gomorra. Beide hadden dezelfde bron: Jezus. Deze engelen verlieten hun eigen woning. Dat kan heel goed uitgelegd worden, als dat ze hun geestelijke 'woning' verruilden voor een lichamelijke woning: een lichaam. Ze verschenen als mannen. Net zoals de goede engelen in Sodom en Gomorra. Ook Hebreeen vermeld dat engelen verschijnen als gewone mensen:

Heb 13
2 Vergeet de herbergzaamheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen geherbergd.

De gevallen engelen namen vrouwen uit de dochters der mensen, wie zij maar verkozen. Dat klinkt in ieder geval niet alsof het uit liefde ging. Deze vermenging kon God niet toestaan.

Gen 6
5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was, 6 berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart. 7 En de HERE zeide: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien, de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels, want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb. 8 Maar Noach vond genade in de ogen des HEREN.

Dus daarom moest God de aarde met al wat erop leefde vernietigen. Er was vermenging tussen gevallen engelen, die een lichaam hadden aangenomen, en mensen. De mensen lieten zich letterlijk in met gevallen engelen, demonen.

En dat zien we nu in deze tijd weer! Al die aandacht voor het occulte, new age, hekserij etc. Het lijkt erop dat satan de mensheid aan het voorbereiden is.... Voor de zoon des verderfs:

2 Thes 2
3 Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, 4 de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.

9 Daarentegen is diens komst (die van de zoon des verderfs) naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, 10 en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden.

Mensen, laat je er niet mee in!
Hieraan zullen allen weten, dat u discipelen van Mij bent, als u liefde hebt onder elkaar. (Joh. 13:35)

Ron

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: oktober 28, 2004, 07:16:19 pm »
Vandaag hoorde ik Jomanda in het ochtenprogramma van Giel beelen beweren dat zij contact heeft gehad met overledenen die gecermeerd zijn.... Dit is op zich al een te idiote opmerking, maar het wordt nog erger! Deze mensen zouden tegen haar gezegd hebben dat cremeren af te raden is, want tijdens het verbranden doorgaat de persoon helse pijnen. Begraven was beter, want je merkt er niets van als je onder de grond opgegeten wordt.

Char en Jomanda... met wie ze ook praten, ik vind het allemaal bizar en ik sluit me geheel aan bij de woorden van Knee hierbover: Laat je er niet mee in!
Cogito Ergo Sum?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 28, 2004, 07:33:29 pm »

quote:

Ron schreef op 28 oktober 2004 om 19:16:
Vandaag hoorde ik Jomanda in het ochtenprogramma van Giel beelen beweren dat zij contact heeft gehad met overledenen die gecermeerd zijn.... Dit is op zich al een te idiote opmerking, maar het wordt nog erger! Deze mensen zouden tegen haar gezegd hebben dat cremeren af te raden is, want tijdens het verbranden doorgaat de persoon helse pijnen. Begraven was beter, want je merkt er niets van als je onder de grond opgegeten wordt.

Char en Jomanda... met wie ze ook praten, ik vind het allemaal bizar en ik sluit me geheel aan bij de woorden van Knee hierbover: Laat je er niet mee in!
Zou Jomanda gesponsord worden door een verzekeringsmij? :+
Liefde is vreemd