Beste discussieliefhebbers, wellicht is dit iets om even je tanden in te zetten.
Ik heb een beetje gezocht in vroegere topics, maar ik heb nog geen topic gevonden dat specifiek gaat over scientology. Ik denk dat er best veel te zeggen is over dit geloof. Of moet ik zeggen; deze sekte?
Het is bekend dat veel grote sterren (o.a. John Travolta, Tom Cruise, Kelly Preston ) scientology aanhangen. Verder zeggen ze wereldwijd tussen de 6 & 7 miljoen aanhangers te hebben. Wat trekt hen aan?
Verder vraag ik mij af of je deze club uberhaupt wel een kerk kan noemen! Er wordt gezegd dat dit alleen zo is vanwege het belastingvoordeel....
In elk geval komt het allemaal erg vaag over op mij. Ik heb ooit van iemand een klein boekje (eigenlijk meer een uitgebreide folder) gekregen over scientology, maar ik kon er echt helemaal niets mee.
Het succes begon toen de in 1986 overleden Amerikaan Hubbard begin jaren vijftig zijn boek Dianetics publiceerde, waarin hij verslag doet van zijn onderzoek naar het functioneren van het menselijke verstand. Dit boek leidde tot de oprichting van de scientology beweging. Een van de dingen die geleerd worden is dat ieder mens een onsterfelijk, geestelijk wezen is, reeds miljoenen maal gereincarneerd... VAAG