Auteur Topic: tweede stem liederen/psalmen/gezangen  (gelezen 2380 keer)

miepie

• Bekijk profiel
tweede stem liederen/psalmen/gezangen
« Gepost op: oktober 20, 2004, 02:26:04 pm »
Begreep dat er binnen verschillende GKV's gewerkt wordt met een boekje met 2e stemmen van psalmen/gezangen en dergelijke. Wie weet hoe ik aan een dergelijk boekje kan komen voor de GKV Almelo? Wij willen bekijken in hoeverre dit ook in te voeren is in onze gemeente (een en ander in overleg met de organisten e.d.).
Alvast bedankt!

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 20, 2004, 03:16:46 pm »
Ik weet niet welke er in de gemeentes gebruikt worden, maar ik weet zelf wel een heel mooie (ik ken het al vanaf dat ik me kan herinneren, is dus ook wel oud, weet niet of je 't nog kunt kopen): 'psalite!', dit zijn (dacht ik) alleen psalmen, 2e stem en soms een 3e stem erbij, goed zingbaar, niet al te moeilijk ook.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2004, 03:18:26 pm »
Vlakbij jullie (in Hengelo, kristalkerk) wordt het gebruikt. Daar heeft onze gemeente in Delft ook de eerste zet 2e stemmen vandaan.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

MaVee

• eitje :D
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2004, 03:24:17 pm »
In Apeldoorn-Zuid wordt ook regelmatig een tweede stem gezongen bij de psalmen, errug mooi...
Hier kun je vast wel meer info vragen...
Succes!
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

Wieger

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 24, 2004, 11:25:42 am »
Wij zingen in Hengelo inderdaad ook een aantal psalmen met tweede stem. Ik zal kijken of ik een boekje kan regelen, en dan geef ik 'm wel aan iemand mee.

quote:

miepie schreef op 20 oktober 2004 om 14:26:
Begreep dat er binnen verschillende GKV's gewerkt wordt met een boekje met 2e stemmen van psalmen/gezangen en dergelijke. Wie weet hoe ik aan een dergelijk boekje kan komen voor de GKV Almelo? Wij willen bekijken in hoeverre dit ook in te voeren is in onze gemeente (een en ander in overleg met de organisten e.d.).
Alvast bedankt!
Het geloof draait niet om gewoonten en tradities... maar om de hartelijke Liefde voor God!

miepie

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 25, 2004, 03:56:47 am »
Als dat zou lukken zou dat super zijn! Hoor graag of het lukt (naam is M. Jongsma)

Wieger

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 14, 2004, 09:28:19 pm »
is gelukt! zal zorgen dat je 't krijgt.
mail anders ff je adres naar wmoraal@home.nl
'k rijd nl elke dag door almelo naar m'n werk
Het geloof draait niet om gewoonten en tradities... maar om de hartelijke Liefde voor God!

Sieger

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 15, 2004, 09:49:09 am »
hier een link naar de tegenstemmen van de gemeente in Delft in midifile: http://www.gkvdelft.org/tegenstemmen.html
het is trouwens wel erg belangrijk dat je de goede zetting bij de betreffende tweede stem hebt, dus ik hoop dat Wieger ook de bijpassende orgelzettingen heeft? (anders klinkt de tegenstem voor geen meter)
verder geloof ik dat ze in Harderwijk, Monster en Soest ook tegenstemmen zingen.

quote:

E-line schreef op 20 oktober 2004 om 15:16:
Ik weet niet welke er in de gemeentes gebruikt worden, maar ik weet zelf wel een heel mooie (ik ken het al vanaf dat ik me kan herinneren, is dus ook wel oud, weet niet of je 't nog kunt kopen): 'psalite!', dit zijn (dacht ik) alleen psalmen, 2e stem en soms een 3e stem erbij, goed zingbaar, niet al te moeilijk ook.
waar kan ik die psalite vinden? wie is de auteur? wie de uitgever? heb je een ISBN-nummer?
« Laatst bewerkt op: november 15, 2004, 05:57:53 pm door Sieger »