Er is heel veel te zeggen over de opdracht van een christen en het levensdoel van een christen, maar daar was je dus al achter.
Het belangrijkste kun je daardoor zomaar uit het oog verliezen.
Het levensdoel van een mens is allereerst niet iets wat hij/zij moet doen.
Een mens is gemaakt om in volmaaktheid voor God te leven. Dat betekent dat een mens is gemaakt om God en elk ander mens lief te hebben (dat je dus echt om iedereen geeft)
Het probleem voor mij als mens is dat dat niet zomaar lukt. Ik geef niet zomaar om andere mensen en al helemaal niet om God. Sterker nog vaak heb ik eerder een hekel aan mensen omdat ze me in de weg zitten of omdat ze me kwetsen.
God kan mij als ik niet meer aan mijn levensdoel voldoe niet meer accepeteren. Als ik alleen voor mezelf leef en als ik sommige mensen vervelend vind of zelfs haat dan kan God niets met mij. Ik pas gewoon niet meer bij God. Zelfs als ik heel erg mijn best doe en netjes allerlei regels volg, zoals twee keer naar de kerk gaan of geld aan goede doelen geef dan doe ik dat nog voor mezelf.
Daar koopt God niets voor en Hij kan me nog steeds niet accepteren.
God heeft jou, mij en alle mensen lief en kon dat niet zo laten bestaan en is daarom zelf gelukkig met de oplossing gekomen. Jezus is op aarde gekomen en Hij heeft de straf die wij verdiend hadden overgenomen. Hij werd niet meer geaccepteerd door God. Doordat Hij niet meer geaccepteerd werd, mag iedereen die dat wil wel geaccepteerd worden door God.
Als ik geloof dat Jezus voor mij gestorven is dan kun ik weer samen met God leven.
Dat betekent dat je God en alle mensen mag liefhebben (het oorspronkelijke levensdoel)
Soms blijft het moeilijk om mensen echt lief te hebben en vaak leef ik ook voor mezelf. Als ik die fouten eerlijk opbiecht dan kan God mij vergeven (omdat Jezus de straf gedragen heeft)
Uiteindelijk wil God met de mensen voor altijd samen leven omdat Hij ze liefheeft en omdat Hij wil dat ze elkaar ook liefhebben.
Het besef dat God je liefheeft en dat Jezus voor je gestorven is brengt naast het grote levensdoel nog een aantal andere opdrachten met zich mee die daar logisch uit voortvloeien (misschien vond je die ook wel op internet). De volgende opdrachten vloeien er uit voort:
- Deze mooie boodschap dat God je liefheeft kun je natuurlijk niet voor jezelf houden.
- God heeft deze wereld gemaakt, ga er zorgvuldig mee om
- enz.
op google vond je er misschien meer maar ze vloeien allemaal voort uit het ene levensdoel.