Het leven in RotterdamAlvorens ik iets ga vertellen over Rotterdam en het leven in Rotterdam moet ik eerst even wat mededlingen doen. Ten eerste is het dat Rotterdam nooit mijn stad zal worden om de doodeenvoudige reden dat dit de stad van Feyenoord is en het moge al wel duidelijk zijn dat ik geen enkel greintje symphatie heb met die hele club. Gelukkig voor mij woon ik dan ook in het 'goede' gedeelte van Rotterdam. Rotterdam-West is natuurlijk Sparta! Niet dat ik de verrichtingen van Sparta volg want de eerste divisie (waar Sparta in uitkomt) boeit me echt totaal niet. Vroeger zat ik op zaterdagavond altijd met mijn moeder op de bank de eerste divisie wedstrijden te kijken en dat stond altijd garant voor een uurtje lachen om de meest rare dingen die daar gebeurde. Dat is nu echt een "Micky Mouse competitie".
Ten tweede is het dat de stad wel wat vies oogt imho. Veel smog hier in Rotterdam maar dat mag overigens ook de pret niet drukken, want waar heb je dat niet in Nederland? Zelfs Zeeuws-Vlaanderen moet er aan geloven.
Euromast, staat zo ongeveer naast mijn huisVoor sommige is het misschien wel bekend dat ik graag eens in New York zou willen wonen omdat ik dat een geweldige stad vind. Zakendoen vanuit New York met Azië, dat is de droom op dit moment en ik wil hem dan ook graag verwezenlijken. Omdat ik een grote symphatie en liefde heb voor New York zou je moeten denken dat ik in Rotterdam goed zit. Rotterdam word dan ook het "New York van Nederland" genoemd. Als ik in het centrum van Rotterdam kom en bij het Centraal Station dan fleur ik dan ook altijd helemaal op. Ik ben gek op hoogbouw en mooie nieuwe gebouwen. Begrijp me overigens niet verkeerd, oude gebouwen zijn ook heel mooi. Als ik, zoals afgelopen zaterdag, rondloop bij Beurs en al die hoge gebouwen zie dan begint ik te lachen en denk ik bij mezelf: "Mooi he?"
Het leven in Rotterdam bevalt me ondanks dat die rottige club hier voetbalt erg goed. Ik heb het doordeweeks best druk en maak lange dagen op school. Dit geeft me een doel en een zin aan het leven. Daar is werken voor bedoelt niet waar? Waar zou de mens van tegenwoordig zijn zonder zijn werk? Wat moet je dan gaan doen? Weer op beesten gaan jagen met je speer en je berenvellen rond je lijf. Dat laatste primitieve gebeuren lijkt mij overigens een betere manier van leven maar dat even terzijde.
Die treintjes die onder de grond gaanIk breng heel wat uurtjes op en rond school en heb het er enorm naar mijn zin. Als je uit school stapt stap je gelijk in het drukke bezige bijtje dat Rotterdam heet. Aan alles kan je zien dat de stad Rotterdam leeft. Dit word overigens wat minder als je verder dan de Kralingse Zoom naar het oosten reist. Ik ben regelmatig in de Alexanderpolder geweest en die doet me altijd enorm aan Terneuzen denken. Sorry Tave, je moet echt eens gaan verhuizen. Nee, voor het echte goede Rotterdam gevoel moet je meer naar het centrum imho.
Rotterdam zal als gezegd nooit mijn stad worden maar ik kan ondanks dat het aan het verpauperen schijnt te zijn er heel goed leven. Lang leve Rotterdam!