Auteur Topic: Bubbelbad-christen?  (gelezen 7927 keer)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #50 Gepost op: september 26, 2004, 12:08:09 am »

quote:

Doornroosje schreef op 25 september 2004 om 21:53:
[...]

Idd, Híj wel... wij ook?
Ik vraag het me wel eens af, in hoeverre wij in staat zijn om onze cultuur/ sociale klasse relatief te weten t.o.v. Jezus en (door Hem) de mensen om ons heen. Of beter gezegd: of ík daar toe in staat ben - met Jezus' ogen kijken.
Mijn asielzoekersvrienden zijn bjivoorbeeld deels christenen, deels moslims. Tof contact, met veel respect voor elkaars uiteenlopende meningen. Maar degenen onder hen die écht mijn vrienden zijn, zijn christen. Omdat ik daar àlles mee delen kan. Maakt dat mij dan weer een 'bubbelbadchristen'? Omdat ik toch ook weer veiligheid zoek? :?

Om iemand het evangelie te brengen, en met ze bewogen te zijn, hoeven die personen niet eerst perse vrienden te zijn. Dat is niet een voorwaarde.
Ik denk dat het zelfs zo is dat je alleen echt vrienden kunt zijn met 'geloofsgenoten' omdat je daar de diepste dingen mee gemeenschappelijk hebt.

Aan echte vrienden kun je alles vertellen: Joh. 15: 15 maar u heb Ik vrienden genoemd, omdat Ik alles, wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend gemaakt.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #51 Gepost op: september 27, 2004, 12:19:52 am »

quote:

Doornroosje schreef op 25 september 2004 om 19:49:
[...]

@Pleun: zou je ‘iets’ nader willen definiëren? Of is dat een flauwe vraag?
Het punt waar ik mee zit is dat mensen van God een voorstelling maken, dat ze zich een subjectief beeld vormen van God. God, het geloof en de werkelijkheid om ons heen kunnen alleen worden benaderd door middel van woorden en begrippen, in gesimplificeerde denkkaders. Ik kan me bij God geen enkele voorstelling maken en vind dat God ons menselijk voorstellingsvermogen ook te buiten gaat, dus dan is het wat lastig er een persoonlijke band mee te hebben. En het beeld dat ik van Jezus heb is nog steeds de blonde, langharige man uit de kinderbijbel, wat ook ietwat belachelijk is.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pulpeet

• Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #52 Gepost op: september 27, 2004, 12:45:49 am »
Dan is de apofatische traditie misschien iets voor jou, Pleun.

quote:

Johannes Chrystostomos schreef ergens tussen 347 en 407:
Laten wij Hem aanroepen als de niet uit te drukken God, de ondoorgrondelijke, onzichtbare en onkenbare. Laten wij bevestigen dat Hij het menselijk uitdrukkingsvermogen te boven gaat; dat Hij aan de greep van elke sterfelijke intelligentie ontwijkt; dat de engelen Hem niet kunnen vatten; dat de serafim Hem niet helder kunnen zien; dat de cherubim Hem niet volledig kunnen begrijpen. Want voor de overheden en machten, de deugden en alle schepselen, zonder uitzondering, is Hij onzichtbaar. Alleen de Zoon en de Heilige Geest kennen Hem.
« Laatst bewerkt op: september 27, 2004, 12:46:51 am door Pulpeet »

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #53 Gepost op: september 27, 2004, 10:39:09 am »

quote:

Pulpeet schreef op 27 september 2004 om 00:45:
Dan is de apofatische traditie misschien iets voor jou, Pleun.

[...]

Ik kan niet opmaken uit de bewoordingen van Pleun dat hij dat nastreeft. Hij heeft zeker wel een beeld en weerspreekt een algemeen gevoel. Op zich heeft iedereen denk ik wel een apofatische inslag.
Maar ik kan het woord traditie in dit geheel niet goed plaatsen. Want hiermee krijgt het toch een negatieve klank.
Of moet ik het alomvattend lezen in het cultuurhistorisch besef van de beleving?

Als ik nou over apofatische geloofsbeleving heb dan denk ik vooral aan de moslim's.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #54 Gepost op: september 27, 2004, 02:42:43 pm »
Het was ook maar een suggestie :)

En dat het woord 'traditie' een negatieve bijklank heeft is een hersenloos vooroordeel van onze tijd.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #55 Gepost op: september 27, 2004, 02:57:13 pm »
Op zich vind ik traditie niet negatief klinken, maar wel in combinatie met negatieve theologie. ;)
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

JeeHaa

• Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #56 Gepost op: september 28, 2004, 12:09:52 am »

quote:

Het punt waar ik mee zit is dat mensen van God een voorstelling maken, dat ze zich een subjectief beeld vormen van God. God, het geloof en de werkelijkheid om ons heen kunnen alleen worden benaderd door middel van woorden en begrippen, in gesimplificeerde denkkaders.

Mee eens. Maar dat doen we allemaal, jij ook. Ik vindt het geloof ik een beetje onzin, om te suggereren dat er een kenbare, objectieve voorstelling van God is. Totdat we zelf voor de Troon komen te staan zullen we het met onze beperkte middelen moeten doen.

quote:

Ik kan me bij God geen enkele voorstelling maken en vind dat God ons menselijk voorstellingsvermogen ook te buiten gaat, dus dan is het wat lastig er een persoonlijke band mee te hebben.

Waarom? God is perfect in staat om naar 'ons nivo' neer te dalen, zoals een vader een klein kind op zijn eigen nivo benaderd om iets duidelijk te maken. Ik heb een aantal persoonlijke ervaringen die mij duidelijk hebben gemaakt dat OnzelieveHeer zich weldegelijk met mij persoonlijk bemoeit. Daar is dus wel sprake van een persoonlijke, een-op-een relatie.

Als ik bid, dan bid ik ook met dat idee: Ik kom bij God op de koffie (zogezegd) en vertel hem wat ik op mijn lever heb. En ik heb de indruk dat dat weldegelijk werkt, al was het alleen al vanwege het idee dat je je ei kwijt kunt.

En, om eerlijk te zijn, het zet mijn geloof ook steviger neer, dan wanneer ik alleen op een wat afstandelijke manier naar een Abstract Begrip aan het bidden ben.

quote:

En het beeld dat ik van Jezus heb is nog steeds de blonde, langharige man uit de kinderbijbel, wat ook ietwat belachelijk is.
LOL, ja. Als ik het nieuwe testament lees dan zie ik ook nog steeds de tekeningen uit de kinderbijbel van Anne de Vries voor mij. 'k ZOu dat stadium toch wel een beetje voorbij moeten zijn, nietwaar?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #57 Gepost op: oktober 01, 2004, 12:42:06 pm »
Lijkt wel of dit topic een beetje is uitgebubbeld.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #58 Gepost op: oktober 02, 2004, 12:21:08 am »

quote:

Pleun schreef op 27 september 2004 om 00:19:
[...]

Het punt waar ik mee zit is dat mensen van God een voorstelling maken, dat ze zich een subjectief beeld vormen van God. God, het geloof en de werkelijkheid om ons heen kunnen alleen worden benaderd door middel van woorden en begrippen, in gesimplificeerde denkkaders. Ik kan me bij God geen enkele voorstelling maken en vind dat God ons menselijk voorstellingsvermogen ook te buiten gaat, dus dan is het wat lastig er een persoonlijke band mee te hebben. En het beeld dat ik van Jezus heb is nog steeds de blonde, langharige man uit de kinderbijbel, wat ook ietwat belachelijk is.

Misschien moet je het beeld wat je van Jezus hebt, laten bepalen door wat Hij gezegd en gedaan heeft, en niet hoe Hij er uitzag.
En dan zegt Jezus als Hem ziet door Zijn woorden en daden, dat je dan ook de Vader hebt gezien.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #59 Gepost op: oktober 02, 2004, 12:38:38 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 02 oktober 2004 om 00:21:
[...]

Misschien moet je het beeld wat je van Jezus hebt, laten bepalen door wat Hij gezegd en gedaan heeft, en niet hoe Hij er uitzag.
En dan zegt Jezus als Hem ziet door Zijn woorden en daden, dat je dan ook de Vader hebt gezien.

_/-\o_  d:)b

waarheid met liefde

• Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #60 Gepost op: november 01, 2004, 06:16:37 pm »
Hallo allemaal,

Ik wil aan de hand van twee gemeenten uit openbaringen iets duidelijk maken over het fenomeenbubbelbad-christenen. Philadelfia en Laodecea. De eerste groep leeft vertikaal en de tweede  horizontaal.

Maar allereerst: wat is een bubbelbad christen nu eigenlijk? Een bubbelbad-christen is iemand die steeds 'horizontaler' is gaan leven. Die de blik heeft gericht op de wereld om zich heen. Die eigenlijk is verziekt door het de manier van denken, waarop de wereld om hem heen denkt. In tegenstelling tot een christen die het kruis niet schuwt, de pijn, de verachting, die het leven van Jezus ook kenmerkte. En een slaaf gaat niet boven zijn Heer dus… waar zijn we mee bezig bubbelbad-gevoels-christenen?

Als je openbaringen leest, met name de brieven aan de zeven gemeenten, is de een na laatste brief, gericht aan Filadelfia, wat vertaald zou kunnen worden met 'broederliefde'. Daarin prijst de Heer de gelovigen, omdat ze zijn Woord hebben bewaard (3 vers 8) en zijn bevel om Hem te blijven verwachten (3 vers 10). Het Woord en de Jezus Christus.
Het Woord van God is Waarheid (Ps 119 vers 160: Heel uw woord is de waarheid') en Jezus Christus, is Zelf de Waarheid. Het Woord, Christus dus, is ALLES, voor een NIET-bubbelbad christen. Dit Woord moeten we lezen, dit moeten we in ons hart opnemen, overdenken, laten groeien. En iets wat je belangrijk vindt, bewaar je. Hoe?
- Je zorgt dat het niet geroofd wordt door de bedriegelijkheid van de rijkdom of de zorgen van het leven. (Zie Marcus 4 vers 19: maar de zorgen van de wereld en het bedrog van de rijkdom en de begeerten naar al het andere komen erbij en verstikken het woord en het wordt onvruchtbaar.)
- Iets wat je belangrijk vindt, daar heb je ook ontzag voor. Dus bij dat 'bewaren' hoort ook ontzag voor God en Zijn Woord bij.
Als we dit Woord biddend lezen, als zittend aan de voeten van de Heer Jezus, als een leerling, zal de heilige Geest dit woord in ons hart gaan zaaien, waar het gaat groeien en vrucht gaat dragen (Marcus 4, de gelijkenis van de zaaier). Deze vrucht zal bestaan uit liefde, waarachtige liefde, liefde tot God en Zijn Woord en tot gelovigen en ook ongelovigen.
Daarvoor moeten we wel barmhartig zijn: Niet oordelen, veroordelen, loslaten en vooral veel geven. Er mag geen belemmering of blokkade zijn. Ook moeten we afstand doen van alles (radicaal!) om een discipel van de Heer Jezus te kunnen zijn. (Luk 14 vers 33: Zo zal dus niemand van u, die niet afstand doet van al wat hij heeft, mijn discipel kunnen zijn). Daar horen ook afgoden bij! En juist gevoel is een afgod van deze tijd! Kunnen we daar afstand van doen? Want alles waar je geen afstand van kunt doen is een afgod (radicaal!) Jezus heeft dan liever dat je Hem niet volgt, sterker nog: je kùnt Hem dan niet volgen.
Zo, door een aantal dingen te doen en te laten die binnen onze eigen verantwoording liggen om te doen, zal de vrucht van de heilige Geest, door Gods Woord, steeds groter worden in ons leven. Het zal overstromen, niet tegen te houden zijn: we gaan doen, wat de Heer Jezus doet. Het wordt een fontein van liefde en leven. Hij gaat Zijn Leven van liefde steeds meer in ons via ons leven. Broederliefde: Liefde tot broeders en zusters, broers en zussen, hoe anders ze ook zijn dan wij! Daar gaat het om, dat we elkaar liefhebben!

En dan, daarna, in de laatste brief, wordt er nog een ander soort gemeente genoemd. Die hebben wel iets weg van bubbelbad-christenen. Ze zijn zeer zelfingenomen en hebben Jezus eigenlijk helmaal niet nodig. Want ze hebben alles al, denken ze. Ze zijn rijk, maar blind. Laodicea. Deze naam zou je kunnen vertalen met zoiets als 'meningen of rechtspraak van het volk'. De mening van het volk, gaat boven het Woord van God. En dat is precies waarom een christen steeds socialer, horizontaler wordt. Wat zijn onze meningen belangrijk: ja, maar ik denk… ik vindt dat helemaal niet… laten we onze mening aan Gods Woord toesten!
Laodicea is een christendom waarin Jezus Christuis buiten de deur is gezet. Een christendom waarin het alleen nog maar gaat om algemene waarden zoals licht, liefde en leven. Jezus is een papieren Heer geworden. Hij leeft alleen nog op papier. Bijna new age dus. Daar is Jezus ook één van de vele heren, de vele gidsen. En dat is niet wat de bijbel ons leert.
Als het Woord van God, waarin Jezus Christus centraal staat, niet meer centraal in jou leven staat (en in het mijne) en de boodschap niet meer in zijn geheel door ons wordt gehoorzaamd (radicaal dus, zonder water bij de wijn te doen, zwart-wit) zal een christen steeds meer verzanden in de meningen van deze tijd, van de mensen om hem heen. De Wetenschap, de krant, horoscopen, occultisme (zaken waar christenen ook mee flirten soms om de bijbel te bewijzen). De bijbel wordt steeds dunner en er verdwijnt steeds meer uit. De schepping wordt in twijfel getrokken en op het laatst is Jezus niet meer de Zoon van God, gestorven voor onze zonden, een levende Heer, die als enige gehoorzaamd moet worden.
Deze twee gemeenten (Laodicea en Filadelfia) worden steeds meer zichtbaar in deze tijd. Ze lopen door kerkgemeenschappen heen. LAten we biddend de bijbel gaan lezen. Alleen de bijbel, waarin het leven te vinden is.
Jezus zegt het niet voor niets in mateus 26 vers 41: Waakt en bidt, dat gij niet in verzoeking komt. En juist deze ure der verzoeking wordt zo nadrukkelijk genoemd in de brief aan Filadelfia (in openbaring 3 vers 10: Omdat gij het bevel bewaard hebt om Mij te blijven verwachten, zal ook Ik u bewaren voor de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken hen, die op de aarde wonen. Het woord van CHRISTUS wone rijkelijk in u, zegt Paulus ons. Niet alleen in onze mond, met vrome verhaaltjes, maar ook in ons hart, waar het Woord Zijn werk zal doen. Daardoor zal ons leven vrucht gaan dragen, zullen we gaan groeien, 'vertikaal'.
Ik hoop dat ik een goede toevoeging heb gegeven. Als iemand hier een toevoeging op heft hoor ik dat graag. Gods zegen.

lonneke

• Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #61 Gepost op: november 01, 2004, 06:47:23 pm »

quote:

waarheid met liefde schreef op 01 november 2004 om 18:16:

En juist gevoel is een afgod van deze tijd! Kunnen we daar afstand van doen? Want alles waar je geen afstand van kunt doen is een afgod (radicaal!)

(radicaal dus, zonder water bij de wijn te doen, zwart-wit)

Ik denk dat het juist heel goed is om je gevoel te door-leven i.p.v het weg te stoppen. Je kunt natuurlijk wel net doen of je er afstand van hebt genomen maar dan lieg je jezelf wat voor.

Ik ben het met je eens dat het leven één en al loslaten is. En het is oh zo makkelijk om te zeggen om iets los te laten. Sommige mensen zijn daar hun hele leven mee bezig. Dan kun je wel zeggen dat ze juist dáárom Jezus niet kunnen volgen maar daar ben ik het helemaal niet mee eens.

Radicaal, zwart-wit denken bestaat ook al niet...
Want wat ik zwart vind ( zeg maar zondig) vind een ander helemaal niet zwart. En bepaalde dingen die men vroeger als zondig zag wordt nu gewoon getolereerd.

Je kunt dan de bijbel er wel bij halen maar in deze maatschappij worden we steeds meer geconfronteerd met onderwerpen die helemaal niet zo makkelijk in de bijbel terug te vinden zijn zoals kinderdoop of volwassendoop.
« Laatst bewerkt op: november 01, 2004, 06:48:13 pm door lonneke »

waarheid met liefde

• Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #62 Gepost op: november 02, 2004, 04:44:27 pm »
Hoi Ionneke,

Ik ben erg blij met je reactie. Over alles wat je hebt gezegd, heb ik nagedacht. Daardoor ben ik anders naar mensen om me heen gaan kijken, maar ook naar mezelf. Om mensen te begrijpen, te begrijpen hoe ze denken, moet ik me meer in-voelen, leren begrijpen. Meer leren begrijpen dat jij (en anderen) heel anders denken dan ik.
Wij zijn mensen door God geschapen mèt een gevoel, met een wil en met verstand.  Ik ben het met je eens dat je je gevoel nooit mag wegstoppen. De gevolgen kunnen desatreus zijn. Dat wij mensen met een gevoel zijn, is duidelijk.
Dat Jezus gevoel had blijkt duidelijk in Johannes 11 vers 33: Toen Jezus haar dan zag wenen en ook de Joden, die met haar medegekomen waren, zag wenen, werd Hij verbolgen in de geest en diep ontroerd, 34 en Hij zeide: Waar hebt gij hem gelegd? Zij zeiden tot Hem: Here, kom en zie. 35 Jezus weende.' Hij had gevoel en dat uitte Hij ook. Maar er was een groot verschil tussen mijn gevoel en Zijn gevoel. Lukas 10 vers 21: Terzelfder tijd verblijdde Hij (Jezus) Zich door de heilige Geest en zeide: Ik dank U, Vader, Heer des hemels en der aarde, dat Gij deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, doch aan kinderkens geopenbaard. Ja, Vader, want zo is het een welbehagen geweest voor U.'
Zijn gevoel stond onder leiding, onder het gezag van de heilige Geest. Wij mensen zijn volgens 1 thessalonicenzen 5 vers 23 opgebouwd uit een geest, een ziel en een lichaam: 'En Hij, de God des vredes, heilige u geheel en al, en geheel uw geest, ziel en lichaam moge bij de komst van onze Here Jezus Christus blijken in allen dele onberispelijk bewaard te zijn.'
Dit maakt ons mensen. Laat je daar één deel uit, bijvoorbeeld het gevoel, word een mens al snel onmenselijk. Maar zoals je ziet, is er een bepaalde orde in de delen, die de mens vormen. Een rangorde: eerst de geest, die moet de boven de ziel staan en de ziel staat boven het lichaam. Wat de geest, de ziel en het lichaam precies zijn, daar kun je over twisten. Maar ik hoop dat je dit ook ziet dat de geest, de ziel aanstuurt, de psyche: wil, verstand en gevoel. Door de zondeval is hier één en ander in veranderd. In genesis 6 vers 3 kun je dat lezen: 'En de HEERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.' Het vlees was het belangrijkste geworden, sterker nog: de mens is vlees. Volgens Rom 8 vers 7 is de gezindheid het vlees 'vijandschap tegen God.' Maar dit geldt natuurlijk alleen voor 'natuurlijke' mensen, onbekeerde mensen. Mensen die nog niet tot het inzicht zijn gekomen dat Jezus Christus de Zoon van God is, die voor hun zonden aan het kruis stierf.

Toch hebben ook christenen nog met dit vlees te maken: Paulus zegt in Galaten  5 vers 16: 'Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees.'
Vlees en Geest staan tegen over elkaar, maar de kunst is nu, om door de Geest te leven, die in onze geest woont. Dat deed Jezus ook: Hij liet zich leiden door de heilige Geest. Kun je dit volgen? Gevoel had een plaats, maar niet alles draaide om Zijn gevoel: Hij liet Zich niet door Zijn gevoel leiden, maar door de Geest. Maar hoe deed hij dat en hoe moeten wij dat doen?
We moeten goed begrijpen dat de Heer Jezus was vervuld door de heilige Geest, omdat Hij de schriften, de bijbel uit die tijd, van binnen en van buiten kende, sterker nog: Hij is het Woord. Hij at het Woord, Hij dronk het Woord, om het te doen. Alleen als we de Bijbel als uitgangspunt nemen, hebben we als christen een fundament. Anders wordt je heen en weer geslingerd tiussen allerlei meningen: Ef 4 vers 14: 'Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt…' Dan ga je dwalen, als je niet aan de Waarheid van Gods woord vasthoudt, aan de bijbel… dat moet je echt gaan geloven, Ionneke.

Ik ben niet geïnteresseerd wat men vroeger als zonde bestempelde en hoe men dar nu over denkt: ik lees de Bijbel en dat is mijn maatstaf, naar hoe ik tegen de dingen aankijk. Niet wat mijn dominee zegt, of mijn oudeling, mijn vader of mijn moeder, de krant of de televisie. Dat zijn meningen die weer veranderen en daar heb je gelijk in: Gisteren was het zus en nu is het zo. Een christen is in Christus geworteld, in het Woord: daar moet je radicaal keuzes voor maken.

Het is waar dat er onderwerpen over blijven waarover we als christen kunnen blijven discussiëren. Maar daarin moeten we elkaar in liefde accepteren. God geeft ons juist van die strijdpunten, om ons te oefenen in het verdragen van elkaars mening. Want dat is het belangrijkste voor christenen onderling als we Johannes 13 vers 35 lezen: 'Hieraan zullen allen weten, dat gij discipelen van Mij zijt, indien gij liefde hebt onder elkaar.'

Voor God is de mens het belangrijkste, niet de regels. Ik heb van jou geleerd dat het om mensen gaat. Mensen leren kennen, weten wat hen beweegt. Om liefde voor mensen en niet in eerste instantie om de waarheid,  maar liefde tot de waarheid. Eerst liefde, dan waarheid.
Ik ben benieuwd wat je hier van vindt.

lonneke

• Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #63 Gepost op: november 02, 2004, 08:10:04 pm »
Ik ben het helemaal met je eens. Je hebt het mooi omschreven. De waarheid is Christus en de waarheid zal u vrijmaken.

wilmavs

• Bekijk profiel
Bubbelbad-christen?
« Reactie #64 Gepost op: november 23, 2004, 01:04:42 am »
Wij hebben toevallig (?) gisteravond een bijbelstudie gedaan over het onderwerp "geloven kost je wat", aan de hand van Lukas 14:25-33. Daarin zegt Jezus duidelijk dat geloven niet alleen maar leuk is, je moet er dingen voor laten. Een quote uit de studie: "Een christen kan "nee" zeggen als hij eigenlijk "ja" zou willen zeggen." Dat vond ik wel een goeie...

PS. mooie term, bubbelbad-christenen, hihi :*)