Auteur Topic: mensen op de maan  (gelezen 874 keer)

Gert M

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Gepost op: februari 14, 2003, 11:02:14 am »
http://mediatheek.thinkquest.nl/~jr021/ruimtevaart/maanlanding.jpg

Woensdagavond 12 februari was op Ned. 3 bij de VPRO een Franse documentaire uit 2002 te zien: Dark side of the moon. Geen Pink Floyd, wel een hardnekkig gerucht dat er helemaal nooit mensen op de maan zouden zijn geweest. Het zou allemaal een coproduktie van NASA en Hollywood zijn geweest. Studio-opnames ipv live beelden vanaf de maan. En voorgeprogrammeerde teksten ipv een originele Armstrong en Aldrin. En vooral een prestigekwestie van Nixon. Allerlei feiten en argumenten die wijzen op zorgvuldig gecomponeerd wereldbedrog passeerden de revue. Een subtiele mix van feiten, fictie en hypothesen (NRC). Beroemde sprekers als Rumsfeld en Kissinger die hun duit in het zakje deden. En tot overmaat van ramp werd het geheel afgesloten met de bloopers van de geinterviewden waarbij de teneur was: je moet niet alles geloven wat je wordt voorgeschoteld. Dus ook niet de uitzending zelf?
Wie heeft dit gezien? Wie kent het gerucht? Zou zo iets uberhaupt mogelijk zijn? En - om een eventuele discussie wat op niveau te brengen - wie onderschat niet het gevaar van beinvloeding door de media?
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2003, 11:07:59 am door Gert M »
wees gegroet

Pulpeet

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2003, 11:27:59 am »
Helaas heb ik dat gemist.
Maar het feit dat er spiegels op de maan geplaats zijn (zie http://cass.jsc.nasa.gov/...A15_Experiments_LRRR.html laat wel zien dat er inderdaad mensen op de maan geweest zijn. Of is dat verhaal ook al gefaked?

Gert M

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2003, 07:35:37 pm »
De documentaire in de herkansing: vanavond, 4 maart, 22.45 u. Canvas / Ketnet.
wees gegroet

Pulpeet

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2003, 10:10:53 pm »

quote:

op 04 Mar 2003 19:35:37 schreef Gert M:
De documentaire in de herkansing: vanavond, 4 maart, 22.45 u. Canvas / Ketnet.
Dank voor de tip. :)

Peter

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2003, 10:33:45 pm »
Inderdaad, bedankt voor de tip! Ik heb de eerste keer alleen een stukje ervan gezien.

Peter

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2003, 12:00:52 am »

quote:

op 14 Feb 2003 11:02:14 schreef Gert M:
werd het geheel afgesloten met de bloopers van de geinterviewden waarbij de teneur was: je moet niet alles geloven wat je wordt voorgeschoteld. Dus ook niet de uitzending zelf?
Prachtig, die Vernon Walters die nog even in het Frans Bill Clinton quote:
I never had sex with that woman!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2003, 11:56:35 am »
Ik heb deze documentaire vorige maand gezien. In 1 woord: geweldig! Alles wordt zeer geloofwaardig gebracht, ik werd echt op het verkeerde been gezet. Humor vind ik de zogenaamde liquidatie van de mensen die bij de nepfilm over de landing op de maan betrokken waren en de verantwoordelijke CIA-man die, kort voor hij door de Fransen geinterviewd wordt, onder mysterieuze omstandigheden overlijdt. De docu hangt aan elkaar van dit soort fantastische verhalen. Mooie passages over Stanley Kubrick.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Peter

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2003, 11:51:30 pm »
Het meest overtuigend vond ik de ex-Russische-spion, die even in rap tempo uitlegde, waarom die foto's niet konden kloppen. Vooral zijn commentaar op de foto waarin de maker van de foto weerspiegelt in de helm van de astronaut, leek mij erg plausibel. Of zou het toch gekund hebben? Een foto maken met het licht in je rug, waarbij het spiegelbeeld ook van de voorkant belicht lijkt te zijn. En was het persé nodig om flitslicht te gebruiken?

Peter

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #8 Gepost op: maart 05, 2003, 11:53:54 pm »
Hier is die foto:
http://www.itu.int/itunews/issue/1999/07/moon.jpg

Peter

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2003, 11:58:42 pm »
Waait het nou wel of niet op de maan?
http://www.100megsfree4.com/farshores/moonflag.jpg

Pulpeet

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #10 Gepost op: maart 06, 2003, 12:26:08 am »

quote:

op 05 Mar 2003 23:58:42 schreef Peter:
Waait het nou wel of niet op de maan?
d'r zit 'n stokkie an.

Voor een aardig verhaal over die vlag zie NASA Contractor Report 188251:

quote:

At their technical crew debriefing, Armstrong and Aldrin reported few problems with the deployment. They had trouble extending the horizontal telescoping rod and could not pull it all the way out. This gave the flag a bit of a "ripple effect," and later crews intentionally left the rod partially retracted. The Apollo 11 astronauts also noted that they could drive the lower portion of the pole only about 6 to 9 inches into the surface. It is uncertain if the flag remained standing or was blown over by the engine blast when the ascent module took off.
Wie durft het te geloven?

Gert M

• Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #11 Gepost op: maart 06, 2003, 09:49:11 am »

quote:

op 05 Mar 2003 23:51:30 schreef Peter:
Het meest overtuigend vond ik de ex-Russische-spion, die even in rap tempo uitlegde, waarom die foto's niet konden kloppen. Vooral zijn commentaar op de foto waarin de maker van de foto weerspiegelt in de helm van de astronaut, leek mij erg plausibel. Of zou het toch gekund hebben? Een foto maken met het licht in je rug, waarbij het spiegelbeeld ook van de voorkant belicht lijkt te zijn. En was het persé nodig om flitslicht te gebruiken?

En wat te denken van die bij toeval gevonden foto waarbij men vergeten zou zijn het licht van studiolampen weg te filteren?

Leuk, Pleun, dat je erom hebt kunnen lachen, maar staan blijft dat het nog knap lastig is om aan te wijzen wat nu waarheid is. Het geheel doet me sterk denken aan het gerucht dat Paul McCartney ooit eens bij een auto ongeluk zou zijn overleden en dat hij toen vervangen is door een ander. Op de LP-hoes van Sgt. Pepper zouden verborgen aanwijzingen staan. Maar goed, dat is een andere discussie.

Ik blijf het in ieder geval wonderlijk vinden - en ook wel gevaarlijk - hoe media je kunnen misleiden. Deze docu opent je ogen er een beetje voor. Met een vleugje humor.
wees gegroet

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #12 Gepost op: maart 06, 2003, 04:22:02 pm »
the Apollo hoax

Lees dat eens door..
Staan aanwijzingen dat het niet gebeurd zou zijn...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Maartje de Groot

• Aprilletje
    • Bekijk profiel
mensen op de maan
« Reactie #13 Gepost op: december 02, 2003, 07:58:12 pm »
Hallo,
Ik heb deze site bezocht via Google.nl. Ik ben op zoek naar informatie over het onderwerp dat mensen niet op de maan zijn geweest. Weet iemand waar ik de tv uitzending kan downloaden van het internet??? Ik heb al wel gezien dat ik hem kan kopen, maar dat is mij te duur ---> het is maar voor een schoolwerkstuk. Heel erg bedankt voor de link onderaan dit hele forum over de gefakete apollo landingen. Dat kon ik goed gebruiken.
Groetjes Maartje