Hai P&A
Ik praat hier even verder met je, want ik heb begrepen dat de topic in Levensbeschouwing bijna gesloten gaat worden.
Ik heb eigenlijk geen mensen om me heen die mij vanalles vertellen. Dat bedoelde ik te zeggen. De dingen die ik hier zeg, heb ik uit boeken. En ik neem niet klakkeloos alles aan wat in boeken staat, maar ik bekijk ook of het voor mij, gevoelsmatig, "waarheid" bevat. Het is meer een voortdurende studie. Nu zegt iedereen hier steeds dat je eigenlijk je gevoel moet uitschakelen en alleen het woord van God moet volgen. Maar dat begrijp ik toch niet helemaal, want de Bijbel is één en al gevoel, volgens mij.
Het klopt dat ik hier inderdaad wel eens gelezen heb dat er met de Bijbel gesjoemeld is, maar daar heb ik ook wel over gelezen in boeken of tijdschriften. Ik had me daar nog niet direct een mening over gevormd, in die zin ben ik dus niet heel erg beïnvloedbaar, en bovendien zette ik overal een vraagteken achter. (Het zijn
geen constateringen, zei ik erbij)
Maar ik heb inmiddels mijn eigen mening gevormd, en ik ben er nu van overtuigd dat er in wezen niet zoveel gesjoemeld is met de Bijbel, en dat kwam door iets wat Alfredt zei. Hij zei dat sjoemelen met de Bijbel eigenlijk onmogelijk is, want dan had het op een grootschalig vlak, en ook nog in samenspraak gebeurd moeten zijn, en dat is gewoon onmogelijk. (Hij zei het niet met die woorden, maar de strekking was dezelfde)
Fijne zondag P&A!
Liefs Iris
Ps. En ik weet dat je het beste met me voorhebt hoor.