Auteur Topic: Bijbel en koran (islam)  (gelezen 6953 keer)

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #50 Gepost op: november 23, 2004, 11:14:57 pm »

quote:

Zakaria
maar de moslims geloven ook in de bijbel, thora psalmen van jezus,mozes en david maar alleen in de echte authentieke versie die al verdwenen zijn en daarvoor kwam de koran als laatste naar de laatste der profeten, om daar leiding uit te halen samen met zijn soena(d.w.z. de weg van de profeet mohamed vrede zij met hem)
Zakaria, misschien kun je uitleggen wat je met 'de echte authentieke versie die al lang verdwenen zijn' bedoelt?

zakaria

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #51 Gepost op: november 23, 2004, 11:24:54 pm »
de thora van de tijd mozes hebben de joden de woorden verdraaid en de christenen hebben de aanbidding aan de verkeerde gericht namelijk aan jezus hebben dus een deel genoot toegekend aan ALLAH maar de details moet ik dan even voor je opzoeken deze week met de wil van ALLAH

en er werd ook verboden om afbeeldingen te vereren is dat bij het christendom ook zo ?

zakaria

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #52 Gepost op: november 23, 2004, 11:28:55 pm »
en wist je dat er ALAH i.p.v. ALLAH in de"Scofield Reference Bible zat ?

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #53 Gepost op: november 23, 2004, 11:49:52 pm »

quote:

zakaria
de thora van de tijd mozes hebben de joden de woorden verdraaid en de christenen hebben de aanbidding aan de verkeerde gericht namelijk aan jezus hebben dus een deel genoot toegekend aan ALLAH maar de details moet ik dan even voor je opzoeken deze week met de wil van ALLAH
Zakaria, kun je mij uitleggen hoe de joden, over de hele wereld, hun bijbel hebben kunnen veranderen, zodanig, dat er nu nergens een fragmentje over is van de oude 'echte' bijbel (ook niet gevonden in opgravingen, zelfs niet tussen de dode-zee-rollen!). Kun je mij ook vertellen hoe christenen de evangelien hebben veranderd, terwijl er over de hele wereld kopieen aanwezig waren, in het bezit van allerlei elkaar beconcurerende en bestrijdende kerken? Al vanaf heel vroeg (voor Mohammed) bestonden er in het midden oosten Nestoriaanse kerken, de Syrische kerk en koptische kerk. Zelfs in India waren kerken. Grote delen van de christelijke wereld stonden niet onder 1 heerser en hadden vaak niet eens van Mohammed gehoord.

Of hebben de joden hun bijbel al veranderd voor de geboorte van jezus? maar er bestaat ook een griekse vertaling (septuagint) die door het hele rijk van Alexander (300? voor christus) verspreid was onder joodse gemeenten. Hebben ze die dan ook overal veranderd?

quote:

zakaria
en er werd ook verboden om afbeeldingen te vereren is dat bij het christendom ook zo ?
Nee christenen vereren geen beelden omdat dat niet bijbels is. Het wordt verboden.  Katholieken claimen dat ze de beelden niet vereren.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #54 Gepost op: november 24, 2004, 12:02:36 am »
En daar gaan we weer, het zoveelste Bijbel versus Koran/Islam topic. 8)7

In het christendom is het ook verboden afbeeldingen te vereren, je mag je zelfs geen enkel beeld (voorstelling) van God maken. Als je niet bekend bent met zelfs ze meest basic dingen van het christelijk geloof, hoe kun je er dan een oordeel over hebben? Is het niet veel handiger om eerst zelf studie te doen naar het christendom, voordat je een vat met vooroordelen opentrekt op dit forum?

Dit is echt niet het eerste "Bijbel en Koran" topic op dit forum:
Bijbel en Islam voor de meest recente. Ik heb hem weer geopend zodat je daar verder kunt discussiëren in de lijn van die TS.

De meeste christenen zijn heus op de hoogte van het gedachtengoed van de islam, we delen die gedachtengoed alleen niet. We vinden de Bijbel geloofwaardiger, daarom zijn we ook christen. Vonden we de islam geloofwaardiger, dan waren we wel islamiet.

PS: Verder lijkt het me een goed plan om met open vizier en niet met een dubbele agenda te discussiëren, daar wordt het niet geloofwaardiger van.
« Laatst bewerkt op: november 24, 2004, 12:06:14 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

CZ

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #55 Gepost op: november 24, 2004, 12:38:28 am »
Velen moslims komen tot geloof door dromen over Jezus - ik bid dat Hij zich ook zo aan je wil openbaren Z. maar wie Gods waarheid zoekt, zal die zeker vinden

Marnix

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #56 Gepost op: november 24, 2004, 01:23:29 am »

quote:

zakaria schreef op 23 november 2004 om 23:24:

Yep. Beeldenverering wordt in de wet (exodus 20) verboden. Wat Jezus betreft, lees de bijbel maar eens.... er is geen sprake van verdraaiing, vanaf de eerste hoofdstukken van de bijbel wordt er al naar Hem verwezen. Dat is bewijs dat het er niet later bij is verzonnen.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

johan2

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #57 Gepost op: november 24, 2004, 08:57:37 pm »

quote:

zakaria schreef op 23 november 2004 om 23:02:
maar de moslims geloven ook in de bijbel, thora psalmen van jezus,mozes en david maar alleen in de echte authentieke versie die al verdwenen zijn en daarvoor kwam de koran als laatste  naar de laatste der profeten, om daar leiding uit te halen samen met zijn soena(d.w.z. de weg van de profeet mohamed vrede zij met hem)

Fijn voor je, maar de bijbel is door vele verschillende mensen geschreven over een periode van meer dan duizend jaar en toch grijpt het allemaal precies in elkaar, dat is heel speciaal, bovendien heeft de samenstelling van de bijbel onder de regie van God de Vader gestaan en zitten er daarom geen fouten in.

Daarnaast voelen wij Christenen telkens weer de vervulling en de blijdschap door het geloof in Jezus Christus en vetrouwen wij mede daarom op de waarheid die het Christelijk geloof in zich heeft en alle discussies over juistheid van geschriften overbodig maakt.
vertrouw op de heer

zakaria

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #58 Gepost op: november 24, 2004, 09:03:59 pm »
waarom geloven jullie wat mensen hebben geschreven, ik bedoel, mensen maken fouten net zoals Adam deed, wil jij dan zeggen dat die auteurs beter zijn dan de profeet adam ?
en je zult ook best wat tegenstijdige feiten in de bijbel zien.

citaat van zandbergen:
"Velen moslims komen tot geloof door dromen over Jezus - ik bid dat Hij zich ook zo aan je wil openbaren Z. maar wie Gods waarheid zoekt, zal die zeker vinden"

weet je wel hoe jezus eruit ziet ?

en in de bijbel staat toch ook niet een bewijs van; dat de heer de christendom als geloof voor de gehele mensheid goedbevonden heeft ? hoe kun je dan zonder dit allesomvattende "bewijs" daarin geloven, terwijl er in de koran vele malen word gezegd door ALLAH dat de islaam de waarheid is

enkele hiervan zijn:

Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb de islaam als godsdienst gekozen.

Al Maidah (de tafel) vers 5:3

Wie heeft er een betere godsdienst dan wie zich geheel aan ALLAH overgeeft en hij is een weldoener en hij volgt de godsdienst van Abraham.

An Nissa (de vrouwen) 4:125

O mensen, dien uw Heer die jullie- en hen die er voor jullie waren heeft geschapen, hope;ijk zullen jullie ALLAHvrezend zijn.

AL bakara (de koeien) 2:21

Welnee ! Wie zich geheel aan ALLAH overgeeft en goed doet, die ontvangt zijn beloning bij zijn heer. Zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroeft zijn.

Al Bakara (de koeien) 2:112

Wie iets anders dan de islam als godsdienst wenst, van hem zal het dan niet worden aanvaard, en hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers.

Ali Imran (de Familie van imran) 3:85

hoeveel bewijzen zijn dit in vergelijking met wat de bijbel zegt over de christendom als ware geloof

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #59 Gepost op: november 24, 2004, 09:05:55 pm »
Als er hier niet geen fatsoenlijke ingang om te discussiëren verschijnt zie ik geen aanleiding om dit topic open te houden. Het is duidelijk dat de TS niet over de openingspost wil discussiëren, ook niet over de Bijbel, want alles wat daaruit geciteerd wordt is vervalsd, het is ook duidelijk dat alles wat mensen verder nog te melden hebben niet serieus wordt genomen door de TS.

Zakaria, zou je duidelijk willen maken wat je wilt? Anders gaat dit topic gewoon op slot.

Tips voor een discussie staan hier
« Laatst bewerkt op: november 24, 2004, 09:11:34 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #60 Gepost op: november 24, 2004, 09:07:11 pm »
bewijzen? welke bewijzen?

eigenlijk zeg je... ik geloof dit dus dat bewijst dat jullie fout zijn...

je gaat vanuit je eigen denkkader proberen iemand anders met een ander denkkader te overtuigen dat zijn denkkader fout is. Terwijl je je niet eens verdiept in wat die ander gelooft en waarom...

verder staat de bijbel ook vol met dergelijke teksten over Jezus, maar ja jij aanvaard dat niet en daarom wijs je het af... ja duh, dat doen wij dus over de islam... logisch toch?

hieronder heb ik het beter omschreven.... en van verwijderen krijg je rellen tegenwoordig :X
« Laatst bewerkt op: november 24, 2004, 09:15:59 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #61 Gepost op: november 24, 2004, 09:13:24 pm »

quote:

zakaria schreef op 24 november 2004 om 21:03:
Als God zich openbaart dan weet je dat heus wel, of denk je dat God niet machtig genoeg is om dat duidelijk te maken?

quote:

en in de bijbel staat toch ook niet een bewijs van; dat de heer de christendom als geloof voor de gehele mensheid goedbevonden heeft ? hoe kun je dan zonder dit allesomvattende "bewijs" daarin geloven, terwijl er in de koran vele malen word gezegd door ALLAH dat de islaam de waarheid is.

hallo? Ga eerst de bijbel eens lezen zeg, ik kan nu al vertellen dat je dat nooit gedaan hebt, anders had je nooit zulke pertinente onzin uitgekraamd.
[q]hoeveel bewijzen zijn dit in vergelijking met wat de bijbel zegt over de christendom als ware geloof[/quote]
Dat is net zomin bewijs als de bijbel gebruiken als bewijs naar jou toe. Voor een islamiet is de bijbel geen bewijs, voor een christen is de koran geen bewijs....
Pinkeltjefan

zakaria

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #62 Gepost op: november 24, 2004, 09:30:23 pm »
daarom is deze vers voor jullie bedoeld:

ALLAH zegt in de koran:

“Dit is omdat zij haten wat Allaah heeft doen nederdalen, dus heeft Hij hun daden
vruchteloos gemaakt.”5

Soerah an-Nisaa ( de vrouwen) Vers: 116.

en zo blijkt het ook te zijn binnen in jullie harten?  toch...............

is dit geen bewijs voor jullie getuig dan dat ik moslim ben

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #63 Gepost op: november 24, 2004, 09:34:52 pm »
:? nogmaals de koran is voor mij gewoon een boek als andere religieuze dwaalgeschriften. Er is maar een waarheid en dat is de waarheid van de bijbel.

snap je als je het bovenstaande leest dat je niet discussieert, maar alleen je eigen waarheid claimt? (net als ik in bovenstaande zin doe, als voorbeeld.) Nu is dit een forum, wij willen van de gebruikers dat ze de dialoog aangaan of niet posten. Dus of ga nu in op wat anderen posten of ga naar een ander forum.
« Laatst bewerkt op: november 24, 2004, 09:35:30 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

zakaria

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #64 Gepost op: november 24, 2004, 09:42:53 pm »
in de koran worden er over de joden, christenen,en afgodedienaren gesproken en in de bijbel en de thora( de authentieke versie's daarvan) word er niet over de moslims gesproken en dat is ook omdat het niet compleet is en daarom zegt ALLAH in de koran:

"Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt"

Al Maidah (de tafel) 5:3

staat  alleen het woordje VERVOLMAAKT ook in de bijbel ????  net zoals er in de koran staat
« Laatst bewerkt op: november 24, 2004, 09:45:04 pm door zakaria »

dingo

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #65 Gepost op: november 24, 2004, 09:44:12 pm »

quote:

zakaria schreef op 24 november 2004 om 21:03:
waarom geloven jullie wat mensen hebben geschreven, ik bedoel, mensen maken fouten net zoals Adam deed, wil jij dan zeggen dat die auteurs beter zijn dan de profeet adam ?
en je zult ook best wat tegenstijdige feiten in de bijbel zien.
Waarom geloof jij wat Mohammed geschreven heeft? Was hij geen mens?

quote:

citaat van zandbergen:
"Velen moslims komen tot geloof door dromen over Jezus - ik bid dat Hij zich ook zo aan je wil openbaren Z. maar wie Gods waarheid zoekt, zal die zeker vinden"

Ja, Jezus ziet er uit als een Jood net zo goed als Mohammed er als een Arabier uit zag

quote:

en in de bijbel staat toch ook niet een bewijs van; dat de heer de christendom als geloof voor de gehele mensheid goedbevonden heeft ? hoe kun je dan zonder dit allesomvattende "bewijs" daarin geloven, terwijl er in de koran vele malen word gezegd door ALLAH dat de islaam de waarheid is
Het was zeker te moeilijk om een linkje naar biblija.net te volgen? En is enkel het feit dat Mohammed opgeschreven heeft dat Allah vindt dat de islaam de waarheid is, is voor jou het bewijs? Het zal je niet verbazen dat dat voor mij bepaald geen bewijs is, daar Mohammed volgens je eigen woorden alleen mens is terwijl Jezus mens en God is.

quote:

enkele hiervan zijn:

Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb de islaam als godsdienst gekozen.

Al Maidah (de tafel) vers 5:3

Wie heeft er een betere godsdienst dan wie zich geheel aan ALLAH overgeeft en hij is een weldoener en hij volgt de godsdienst van Abraham.

An Nissa (de vrouwen) 4:125

O mensen, dien uw Heer die jullie- en hen die er voor jullie waren heeft geschapen, hope;ijk zullen jullie ALLAHvrezend zijn.

AL bakara (de koeien) 2:21

Welnee ! Wie zich geheel aan ALLAH overgeeft en goed doet, die ontvangt zijn beloning bij zijn heer. Zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroeft zijn.

Al Bakara (de koeien) 2:112

Wie iets anders dan de islam als godsdienst wenst, van hem zal het dan niet worden aanvaard, en hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers.

Ali Imran (de Familie van imran) 3:85

hoeveel bewijzen zijn dit in vergelijking met wat de bijbel zegt over de christendom als ware geloof
De bijbel zegt dus heel veel over Christus Jezus en de waarheid alleen moet je wel de moeite willen nemen om de bijbel te lezen. Zeker als je confrontatie aan wil gaan met christenen die de bijbel goed kennen. Maar ik heb in mijn eerste post al gezegd, ik geloof niet dat het jou ook maar een bal interesseert wat een ander zegt, laat staan dat je wil discussieeren. Het alleen je eigen mening spuien zonder de discussie aan te gaan is volgens de definities van dit forum, spammen. (En niet echt welkom). Dus wat mij betreft vertrek je gewoon weer totdat je de moeite neemt op andermans postings te reageren.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #66 Gepost op: november 24, 2004, 09:47:19 pm »
Er staat in de bijbel niets over de Islam omdat de islam toen nog niet bestond, raar het dat er dan niks over in staat.  Verder is het toch geen bewijs als iemand een boek schrijft en claimt dat het waar is omdat hij dat in dat boek geschreven heeft. (en met hij bedoel ik gewoon mohammed....)
Pinkeltjefan

zakaria

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #67 Gepost op: november 24, 2004, 09:47:46 pm »
maar de moslims geloven ook in Jezus ??? en dat hij de waarheid kondigde, namelijk om alleen ALLAH te aanbidden en hem geen deelgenoten toe te kennen

Dus ook jezus niet als deelgenoot !

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #68 Gepost op: november 24, 2004, 09:48:48 pm »
Dit gaat hem zo niet worden, vrees ik. Als het een herhaling van niet-onderbouwde kreten blijft, is het geen discussie. Slotje dus.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #69 Gepost op: november 24, 2004, 09:50:17 pm »
En omdat je steeds weer laat blijken dat je hier alleen komt om te preken, en niet om te discussieren gaat dit topic nu op slot.
Mocht je in de toekomst echter weer op deze manier door gaan met posten dan krijg je een ban er overheen ook. Vooralsnog doe ik dat niet, maar dan moet je dus wel je gedragen zoals in de policy staat en zoals de nettiquette voorschrijft. Oftewel, reageren op elkaars posts en dit beargumenteerd doen.
Pinkeltjefan