Ik doe al jaren mee met onderzoeken van Nipo.
Hoe werkt het?
De verwerking van de NIPOints
Aan het eind van elk onderzoek, met uitzondering van de maandelijkse screening, krijgt u het aantal behaalde NIPOints te zien, waarna u kunt kiezen voor een vergoeding naar keuze (Blokker, Free Record Shop, Bol.com, Air Miles of een goed doel). De behaalde NIPOints worden verwerkt binnen tien dagen na de laatste terugzenddatum. Wanneer u de 66 NIPOints heeft bereikt, wordt de cadeaubon van uw keuze binnen twee weken naar u toegestuurd.
Wanneer komen de onderzoeken voor op het online overzicht?
Voor elk onderzoek wordt in de aankondiging die u krijgt vermeld binnen welke periode de vragenlijst kan worden beantwoord en teruggestuurd. Tien dagen na de laatste terugzenddatum wordt de door u gemaakte "puntenkeuze" van een onderzoek verwerkt.
Eénmaal per week (meestal op donderdag) worden deze verwerkte onderzoeken verzameld en wordt ieders totaaloverzicht bijgewerkt.
Voorbeeld 1: werd door u de keuze voor een cadeaubon gemaakt en bedraagt uw saldo, na bijtelling van de met het laatste onderzoek behaalde punten, tenminste 66 punten, dan wordt op diezelfde donderdag het papieren overzicht uitgedraaid en samen met de door u verdiende cadeaubon binnen twee weken naar u verzonden.
Voorbeeld 2: werd door u de keuze voor Airmiles gemaakt, dan wordt op de laatste donderdag van elke maand het totaal aantal gespaarde Airmiles in die maand aan de Airmiles-organisatie doorgegeven, die dat (meestal) binnen twee dagen heeft verwerkt. Voor de duidelijkheid: voor elke NIPOint krijgt u 13 Airmiles.
In het begin van de nieuwe maand kunt u dan op uw persoonlijke pagina van Airmiles de bijschrijving(en) van TNS NIPO aantreffen.
Wat moet ik doen als een onderzoek en de bijbehorende punten niet op mijn online overzicht voorkomen?
Soms hebben onderzoeken een wat langere looptijd. Een voorbeeld is het CVO-onderzoek, waarbij de looptijd meestal een maand is. Kijkt u nog even in uw uitnodiging wat de laatst mogelijke terugzenddatum is, want die bepaalt wanneer uw behaalde NIPOints in het overzicht worden toegevoegd.
Kan ik iets doen met "overgebleven" NIPOints?
Het kan natuurlijk voorkomen dat u een tijd lang voor een bepaalde cadeaubon hebt gespaard en naar een andere manier van "uitbetalen" bent overgestapt, terwijl er nog een saldo resteerde. Wanneer u dit aan ons doorgeeft, uiteraard met vermelding van uw respondentnummer, kunnen we al uw "overgebleven" NIPOints van de oude vergoedingskeuze overzetten naar uw nieuwe vergoedingskeuze. Na ongeveer een week kunt u de verandering in uw online overzicht constateren.