Auteur Topic: Wie heeft er goede tips bij Pfeiffer?  (gelezen 2326 keer)

fransje

• Bekijk profiel
Wie heeft er goede tips bij Pfeiffer?
« Gepost op: december 10, 2004, 12:31:43 pm »
Mijn dochter van 18 heeft Pfeiffer en zit nu thuis.
Onze vragen zijn:
 - is het goed zoveel mogelijk thuis/ in bed te zijn of kan je, als je dat zelf ziet zitten halve   dagen naar school.
 - wat wel of juist niet eten.
 - is er een geschikt homeopatisch middel
 - als je het hebt is het dan nog steeds besmettelijk
 - .........
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 10, 2004, 12:37:48 pm »
Het is de eerste zes weken besmettelijk en aangezien het een virus is, helpen, behalve uitzieken weinig, middeltjes. Als ze al werken is het meestal vanwege een placebo-effect of vanwege spontaan herstel in het ziekteverloop.

Omdat je problemen hebt met je lever wordt vaak aangeraden geen vet en calorierijk (zwaar) voedsel te eten en voorzichtig te zijn met citrusvruchten.

Rust, regelmaat en reinheid (klinkt ouderwets), helpen het beste.

Ik heb zelf onlangs Pfeiffer gehad, en dit werkte bij mij het beste.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 10, 2004, 01:20:10 pm »
er is homeopatische pfeiffer... Werkt goed, is op recept verkrijgbaar, je hebt het in verschillende verdunningen (bij mij was het oppervlakkig weg toen ik lage verdunning Pfeiffer had gehad, maar na een half jaar kwam het terug - nu is het met hoge verdunning echt weg :) )
Daarnaast natuurlijk goed rusten... niet te snel weer alles doen (tegen heug en meug)...
Vitamine is belangrijk!

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 10, 2004, 01:21:56 pm »
Ik had ook eens Pfeifer en kreeg een peniciline kuur... Overigens hoorde ik later pas dat het pfeifer was, het was dus een heel klein pfeifertje.

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 10, 2004, 01:40:18 pm »
roodkapje: wat bedoel je met voorzichtig zijn met citrusvruchten ?
E-line: weet je nog hoe dat middel heet ? Kreeg je dit van je gewone arts ?
« Laatst bewerkt op: december 10, 2004, 01:40:40 pm door fransje »
maar ik doe mijn best.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 10, 2004, 02:12:44 pm »
Als je citrusvruchten (en citrusvruchtensap) eet/drinkt, moet je lever extra hard werken om dat zuur te neutraliseren. Aangezien je lever daar niet zo goed in is als je Pfeiffer hebt, wordt vaak geadviseerd om dat soort producten zoveel mogelijk te vermijden.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 10, 2004, 02:23:57 pm »
CHT > GC
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 13, 2004, 12:42:54 pm »
Het middeltje heet ook Pfeiffer, de betere homeopatische artsen weten die wel te vinden.

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 14, 2004, 10:39:19 am »
http://www.google.com/sea...amp;q=ziekte+van+pfeiffer

(Beterschap toegewenst aan je dochter)
« Laatst bewerkt op: december 14, 2004, 10:41:19 am door Suighnap »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 14, 2004, 11:58:47 am »
Ik kan het gebruik van homeopathische middeltjes afraden, je betaalt een hoop geld voor alcohol met suiker in een flesje, en de werking van zulke middeltjes is wetenschappelijk nooit aangetoond.

Gewoon veel rust, geen vet, geen citrusvruchten en geen alcohol.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 14, 2004, 12:04:25 pm »
Beterschap!
Live vanuit de luie stoel

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 14, 2004, 01:08:24 pm »
Bedankt voor jullie adviezen tot nu toe.
We moeten nog een tweede uitslag krijgen.
Ze gaat tot nu toe vroeg naar bed en ziet er vrij geel uit, haar keel is ook nog dik.
Ze gaat zoveel mogelijk, halve dagen naar school. Dat lukt nog redelijk. Ik ben alleen bang dat ze nu te veel doet waardoor ze later spijt krijgt. Zo van `had maar meer gerust dan was het eerder over`ofzo. Luisteren naar je lichaam wordt geadviseerd, ik hoop dat ze dat doet.
Nogmaals bedankt.
maar ik doe mijn best.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 14, 2004, 02:25:53 pm »
Tja, ze is 18 en lijkt me oud en wijs genoeg. Maar stimuleer haar om goed te rusten. Gelukkig komt nu de kerstvakantie etc. dus dan mist ze iig geen school.
Live vanuit de luie stoel

GSM

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 14, 2004, 03:26:11 pm »

quote:

fransje schreef op 14 december 2004 om 13:08:
Bedankt voor jullie adviezen tot nu toe.
We moeten nog een tweede uitslag krijgen.
Ze gaat tot nu toe vroeg naar bed en ziet er vrij geel uit, haar keel is ook nog dik.
Ze gaat zoveel mogelijk, halve dagen naar school. Dat lukt nog redelijk. Ik ben alleen bang dat ze nu te veel doet waardoor ze later spijt krijgt. Zo van `had maar meer gerust dan was het eerder over`ofzo. Luisteren naar je lichaam wordt geadviseerd, ik hoop dat ze dat doet.
Nogmaals bedankt.

Even een reactie van mij ik heb 16 jaar geleden ziekte van pfeiffer en had toen ook gele ogen en later werd mijn huid ook nog geel en was behoorlijk moe.
Ik had er geelzucht erbij gekregen dat verklaarde dat ik zo geel was.
De symptonen die ik had stijve gevoelige nek en een paar keer flauw gevallen en zeer moe door bloedonderzoeken kunnen ze zien of je ziekte van pfeiffer hebt.
De eerste 4 weken was ik behoorlijk moe en alleen maar op bed gelegen dat was een straf voor mij en ben toen 10 kilo afgevallen.
Ik heb er 7 maanden  mee gezeten tot dat ik weer aan werk mocht ik was toen 27 jaar.
Mijn advies rust zoveel mogelijk uit en houd de bloedonderzoeken steeds goed in de gaten ze kunnen daar aan zien als het herstel vordert.
Heel veel sterkte ermee want ik weet hoe moeilijk het kan zijn.

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 14, 2004, 07:37:57 pm »

quote:

Doarsie schreef op 10 december 2004 om 13:21:
Ik had ook eens Pfeifer en kreeg een peniciline kuur...
Weet je zeker dat het Pfeifer was? Geen enkele arts zal namelijk peniciline uitschrijven tegen een virus infectie! Pen. wordt alleen uitgeschreven tegen bacteriën die er gevoelig voor zijn. Had je niet wat anders (erbij)?
Je moet de groenten van Joost hebben!

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: december 14, 2004, 07:59:09 pm »
Peniciline is inderdaad geen goed idee bij Pfeiffer, gezien het voorbeeld van mijn zus.
Mijn zus heeft, toen ze in groep acht zat een half jaar thuis gezeten met Pfeiffer. Eerst dacht de dokter dat het keelontsteking was, vandaar de peniciline.
Maargoed, ze kreeg er vreselijke jeuk van en was helemaal opgezwollen. Al met al heeft het toen 14 dagen geduurd voor het weg was.
Mijn zus mocht van de dokter ook geen vet eten, maar later (na een halfjaar) bleek dit een misververstand, dus al die tijd voor niks geen vet gehad...
Later kreeg m'n broer ook iets wat op Pfeiffer leek (maar wat het niet was), en die heeft ook zo'n vier maanden thuis gezeten.
Maar Pfeiffer kan ook heel snel gaan.
Mijn vader heeft het heeeel lang geleden ook gehad. Hij is toen veertien dagen vreselijk ziek geweesd en heeft daarna nooit meer ergens last van gehad. Zo kan het dus ook. Het is gewoon heel onvoorspelbaar.
Veel sterkte iig.
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: december 14, 2004, 08:06:19 pm »
Even een berichtje van een uitvoerder van bloedonderzoeken zoals antistoffen tegen Ebstein Barr virus (EBV). De verschillende antistoffen die je lichaam maakt, zijn een bron van informatie over het verloop van de ziekte.
Eerst ontstaat IgM tegen het viral capsid antigen van het EBV (VCA). Dit verdwijnt weer na enkele weken tot maanden. Dit is de primaire respons die snel gevormt wordt maar relatief snel ook verdwijnt.
Terwijl de IgM productie volop werkt begint het lichaam aan de productie van IgG antistoffen (ook tegen VCA). Deze worden later (weken tot maanden) gevormt maar blijven in principe ook altijd aanwezig.
Nog veel later, als IgM zo ongeveer wel weg is, maakt het lichaam ook nog eens IgG antistoffen tegen het Epstein Barr Nucleair Antigen (EBNA). Als je deze antistoffen hebt dan zit je in de laatste fase. Standaard beginnen we dan ook patienten te controleren op deze laatste.

Helaas bieden de IgG antistoffen bij EBV geen afdoende bescherming. Her-infectie is mogelijk. Bij veel andere ziekteverwekkers zullen IgG antistoffen de ziekte in het vervolg voorkomen. Daarom krijg je veel kinderziektes maar 1 keer en ook vaccinatie is er op gestoeld. Bij verdenking op her-infectie wordt altijd de IgM bepaald en eventueel de IgG.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: december 14, 2004, 08:10:03 pm »
En wat als je lijf niet doorheeft dat er een virus de boel verziekt? Dan komt er niets uit dat bloedonderzoek?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: december 14, 2004, 08:17:36 pm »
Dan ben je ook niet ziek. Je wordt ziek omdat je lijf oorlog voert tegen het virus.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: december 14, 2004, 08:19:07 pm »
is dat zo? Volgens mij kun je ook ziek worden als je lijf nog geen oorlog voert...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: december 14, 2004, 08:22:43 pm »
Niet van een virus...

Sommige mensen raken wel besmet met het Epstein-Barr virus, maar worden niet ziek. Ze zijn wel besmettelijk. Zo kun je dus Pfeiffer van iemand krijgen die zelf geen symptomen heeft. En 10% van de mensen die ooit Pfeiffer gehad hebben blijven besmettelijk...

Een goede vriend van me is arts op Interne Geneeskunde in het ziekenhuis en die legde het ongeveer zo uit:

Als de virussen zich vermenigvuldigen spreken ze de energievoorraad aan van het lichaam. Door het aftappen van energie krijg je last van de vermoeidheidsklachten.
De andere symptomen zijn gevolg van immuunreacties: je lichaam reageert op lichaamsvreemde stoffen door koorts, pijn etc. Een immuunreactie zorgt op zichzelf al voor een ontsteking, dus je lichaam heeft altijd 'door' dat er een virus actief is.
Het hangt van de kwaliteit van je afweer af hoe goed je daarop reageert.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2004, 08:50:27 pm door Roodkapje »

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: december 14, 2004, 08:35:11 pm »
Sterker nog, er zijn praktisch geen mensen zonder IgG tegen VCA in hun lijf. Wij konden nooit een donor vinden voor een negatieve controle. Echter, lang niet iedereen die in contact komt met EBV ontwikkeld pfeiffer.

Geen antistoffen zou alleen kunnen bij een verstoorde afweer. Dan ben je echter wel behoorlijk ziek met andere klachten.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: december 14, 2004, 09:02:55 pm »
Je lichaam moet eerst even 'manschappen' verzamelen tegen het virus als het een onbekend virus is. Ben je eerder ziek geweest dan heeft het lichaam al een voorsprongetje (dmv zogenoemde memorycellen die nog jaren in je lichaam blijven werken) en zo komt het dat je wel een ziekteverwekker bij je kan dragen, maar zelf niet ziek bent. Ziekte verschijnselen bestaan ook uit de verschijnselen die optreden doordat je lichaam wat tegen de ziekteverwekker doet.
Maar ik merk al dat er hier mensen zijn die er meer van weten :)
Je moet de groenten van Joost hebben!

meisje2

• Het leven zit vol verrassingen
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 09, 2005, 03:05:16 pm »
Als je voedings tips wilt hebben tegen pfeiffer wil ik je het volgende (uit eigen ervaring gedaan) advieseren.

Geen melk produkten, suiker en varkensvlees Deze produkten doen een zwaar beroep op de lever. Je kunt "rechts" draaiende melkprodukten wel nemen, maar in mate.

Door omstandigheden was ik niet instaat om uit te zieken en heb jaren met vermoeidheidsklachten gelopen. Dus wees actief (je moet je lichaam ook zo sterk mogelijk houden, maar rust genoeg) Als een halve dag school vermoeiend genoeg is, niet te snel dan willen opvoeren. Laat je dochter goed naar haar lichaam luisteren. En als ze een dag meer kan is dat winst, maar geen regel.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2005, 03:05:54 pm door meisje2 »
Hoe hoog de berg, hoe diep het dal.... Laat God mijn metgezel zijn.